Jump to content

Recommended Posts

Ca sa poti masura corect valori de ordinul ohmilor ai nevoie de un multimetru bun, nu de genul celor care le cumperi cat de cat ieftin. Mai bine imprumuti unul profesional sau semi-pro de la un prieten electronist, nu are rost sa dai bani pe un multimetru cu care oricum nu vei putea masura precis valori asa mici.

Link to comment
Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat).

 

Schimba fisele mai intai si daca face la fel e nashpa, posibil un injector cu probleme, zic asta pentru ca asa s-a intmaplat cu masina unei rude, matiz 2007 euro4 - s-a inlocuit pe garantie.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ce sa faci bre? Ce carburator? Sfatul meu este ca daca nu stii atata lucru, respectiv ca matizul nu are carburator, sa mergi la un mecanic si sa apelezi la serviciile lui. De multe ori prea multa bunavointa autoimpusa strica.

Link to comment
Ce sa faci bre? Ce carburator? Sfatul meu este ca daca nu stii atata lucru, respectiv ca matizul nu are carburator, sa mergi la un mecanic si sa apelezi la serviciile lui. De multe ori prea multa bunavointa autoimpusa strica.

 

Scuze, ma refeream la capacul de la delco sau distribuitorul care da scanteia la bujii,precizez ca maty e e2 si ma ma cam retin sa-l desfac.

Link to comment

Ce inseamna ulei pe la chiuloasa? Asa... in roni

 

Cred ca e pe la chiuloasa... e intre capacul (de plastic, cred) unde se pune uleiul si partea metalica (aia de intra bujiile in ea).

 

Nu, nu o sa repar eu ci mecanicii; sa stiu totusi pe unde ma invart. Aproximativ.

 

Merci!

Link to comment

Capacul ala e de aluminiu, de "plastic" e busonul. Daca e ce cred eu, e garnitura de la capacul chiulasei care se schimba in 30 de minute maxim si care costa in jur de 20 lei. E o garnitura de cauciuc.

 

Explica mai clar ce probleme are motorul si de ce l-ai dus la mecanic.

Link to comment
... e intre capacul (de plastic, cred) unde se pune uleiul si partea metalica (aia de intra bujiile in ea).

Mai mergi asa... Nu este ceva nemaivazut, de obicei nu curge garla, e doar umed locul. Spune-ne daca se vad scurgeri in jos.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat).

Salut,

Incearca urmatoarele lucruri:

-porneste motorul dimineata (adica rece), las-o sa mearga putin

-pleaca cu ea de pe loc si accelereaza puternic. Daca accelereaza in suturi ai doar o singura mare problema si doar aceea: ai injectoarele/sau doar unul infundate/infundat.

 

Alta varianta de verificare: porneste masina cu motorul rece, las-o sa mearga maxim un minut, opreste motorul, da bujiile jos si vezi care e uda. Pe cilindrul ala ai problema cu injector infundat.

 

Numai bine :thumbl:

Link to comment

Pai prima chestie o fac zilnic:

- ponesc masina, o las sa mearga 1 min - 1 minut si jumatate si apoi plec. La 20km/h in treapta 1 sau la ~37-38km/h in treapta 2(daca schimb in 2 mai jos de 20) imi da in nas o singura data. Ideea este ca se intampla cam la aceeasi turatie: ~3500rpm.

Link to comment

Ar trebui sa fie o chestie repetitiva: cand accelerezi, pana sa schimbi viteza, ar trebui sa dea cateva suturi. Dupa ce schimbi viteza se raresc sau dispar complet. Cand motorul este cald situatia nu ar trebui sa apara. Poate sa seteze chiar cod de eroare (de genul p0300) sau sa iti dea flash engine check-ul.

Daca asculti cu atentie motorul ar trebui sa auzi ca un tacanit repetitiv si chiar sa ai o turatie mai scazuta. Asta te trimite la injector.

Edited by Gizmo
Link to comment

Din exterior, la ralanti motorul merge ok. Chestia se intampla doar o singura data si este exact ca inecatul la dacie, cand ii dadeai prea mult gaz cu motorul rece.

Asta este ciudat, doar o singura data, la o anumita turatie, 3500rpm.

Link to comment

Salut,

Am un Matiz cu 2100Km la bord si au inceput deja problemele:motorul ramane turat la relanti. Am fost la service si dupa o diagnosticare cu testerul mi-au spus ca este defect un senzor de turatie pe care din pacate nu il au de 2 luni. A mai trecut o luna, timp in care defectul s-a manifestat in continuare cu intermitenta(pur si simplu aleator, cand merge bine, cand nu merge), iar la service tot nu au primit senzorul. Stie cineva ce implicatii poate avea mersul cu acest defect si de unde sa iau acel senzor. Ce cod are? La service nu au vrut sa-mi spuna. Motorul se comporta bine, singurul inconvenient fiind acela ca atunci cand iau piciorul de pe acceleratie-la schimbarea vitezelor- motorul ramane turat si asta nu intotdeauna. Imi cer scuze daca au mai fost discutii pe aceeasi tema si nu nu le-am descoperit.

Va multumesc.

Link to comment

Este TPS(throttle position sensor) sau in romaneste senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Practic este un senzor care monitorizeaza cat de mult apesi tu pe pedala si spune ECU-lui cata benzina sa bage. Au incercat sa-l regleze? De unde stiu ca este stricat? Daca era stricat ramanea motorul turat in permenta. Si eu am patit aceeasi chestie dar s-a rezolvat prin reglarea senzorului.

Edited by closchkutza
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...