Mircea Posted October 2, 2008 Author Share Posted October 2, 2008 Nu, nu are IAC-ul deschide un orificiu mic la relanti, atunci cand clapeta de admisie este inchisa. Cand s-a deschis clapeta, nu te mai intereseaza ce face IAC-ul. Link to comment
closchkutza Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat). Link to comment
Mike1 Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Fa rost de un multimetru si masoara rezistenta fiecarei fise in parte, rezistenta trebuie sa fie cuprinsa intre 2-4 kohmi. Link to comment
closchkutza Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Will do. Sa cumpar intai un multimetru. Link to comment
Belbody Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Ca sa poti masura corect valori de ordinul ohmilor ai nevoie de un multimetru bun, nu de genul celor care le cumperi cat de cat ieftin. Mai bine imprumuti unul profesional sau semi-pro de la un prieten electronist, nu are rost sa dai bani pe un multimetru cu care oricum nu vei putea masura precis valori asa mici. Link to comment
tolin Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Un cablu din acela are rezistenta electrica de ordinul miilor de ohmi, nu-i nevoie de "ceasul garii" pentru a-l masura. Link to comment
Belbody Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Adevarat, greseala mea, rezistenta fiselor e de ordinul Kohmilor, deci nu trebuie precizie asa mare. Link to comment
ioandi Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Distributia dereglata aprinde check-ul? Link to comment
adostar Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat). Schimba fisele mai intai si daca face la fel e nashpa, posibil un injector cu probleme, zic asta pentru ca asa s-a intmaplat cu masina unei rude, matiz 2007 euro4 - s-a inlocuit pe garantie. Link to comment
surdeanuliviu Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Salut, cum pot curata carburatorul sau ce o fi similar la matizul meu E2? Am inteles cu un spray, dar pe unde sa dau cu el ?? Link to comment
Mircea Posted October 15, 2008 Author Share Posted October 15, 2008 Ce sa faci bre? Ce carburator? Sfatul meu este ca daca nu stii atata lucru, respectiv ca matizul nu are carburator, sa mergi la un mecanic si sa apelezi la serviciile lui. De multe ori prea multa bunavointa autoimpusa strica. Link to comment
surdeanuliviu Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Ce sa faci bre? Ce carburator? Sfatul meu este ca daca nu stii atata lucru, respectiv ca matizul nu are carburator, sa mergi la un mecanic si sa apelezi la serviciile lui. De multe ori prea multa bunavointa autoimpusa strica. Scuze, ma refeream la capacul de la delco sau distribuitorul care da scanteia la bujii,precizez ca maty e e2 si ma ma cam retin sa-l desfac. Link to comment
Mengelaus Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 Daca stii sigur ca nu functioneaza in parametri mai bine schimba-l, un capac delco nou este aprox 15 ron. Link to comment
hepea Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Ce inseamna ulei pe la chiuloasa? Asa... in roni Cred ca e pe la chiuloasa... e intre capacul (de plastic, cred) unde se pune uleiul si partea metalica (aia de intra bujiile in ea). Nu, nu o sa repar eu ci mecanicii; sa stiu totusi pe unde ma invart. Aproximativ. Merci! Link to comment
Belbody Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Capacul ala e de aluminiu, de "plastic" e busonul. Daca e ce cred eu, e garnitura de la capacul chiulasei care se schimba in 30 de minute maxim si care costa in jur de 20 lei. E o garnitura de cauciuc. Explica mai clar ce probleme are motorul si de ce l-ai dus la mecanic. Link to comment
tolin Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Poate n-au strans bujiile cat trebuie si scapa pe acolo "ulei". Link to comment
tomis Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 ... e intre capacul (de plastic, cred) unde se pune uleiul si partea metalica (aia de intra bujiile in ea). Mai mergi asa... Nu este ceva nemaivazut, de obicei nu curge garla, e doar umed locul. Spune-ne daca se vad scurgeri in jos. Link to comment
hepea Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Nu sunt scurgeri. E doar umed/murdar locul. Murdaria este in partea stanga cum te uiti la motor; nu vad nimic venind de la bujii. Multumesc. Link to comment
Gizmo Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat). Salut, Incearca urmatoarele lucruri: -porneste motorul dimineata (adica rece), las-o sa mearga putin -pleaca cu ea de pe loc si accelereaza puternic. Daca accelereaza in suturi ai doar o singura mare problema si doar aceea: ai injectoarele/sau doar unul infundate/infundat. Alta varianta de verificare: porneste masina cu motorul rece, las-o sa mearga maxim un minut, opreste motorul, da bujiile jos si vezi care e uda. Pe cilindrul ala ai problema cu injector infundat. Numai bine Link to comment
closchkutza Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Pai prima chestie o fac zilnic: - ponesc masina, o las sa mearga 1 min - 1 minut si jumatate si apoi plec. La 20km/h in treapta 1 sau la ~37-38km/h in treapta 2(daca schimb in 2 mai jos de 20) imi da in nas o singura data. Ideea este ca se intampla cam la aceeasi turatie: ~3500rpm. Link to comment
Gizmo Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 (edited) Ar trebui sa fie o chestie repetitiva: cand accelerezi, pana sa schimbi viteza, ar trebui sa dea cateva suturi. Dupa ce schimbi viteza se raresc sau dispar complet. Cand motorul este cald situatia nu ar trebui sa apara. Poate sa seteze chiar cod de eroare (de genul p0300) sau sa iti dea flash engine check-ul. Daca asculti cu atentie motorul ar trebui sa auzi ca un tacanit repetitiv si chiar sa ai o turatie mai scazuta. Asta te trimite la injector. Edited November 7, 2008 by Gizmo Link to comment
closchkutza Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Din exterior, la ralanti motorul merge ok. Chestia se intampla doar o singura data si este exact ca inecatul la dacie, cand ii dadeai prea mult gaz cu motorul rece. Asta este ciudat, doar o singura data, la o anumita turatie, 3500rpm. Link to comment
cristinel.dutu Posted November 11, 2008 Share Posted November 11, 2008 Salut, Am un Matiz cu 2100Km la bord si au inceput deja problemele:motorul ramane turat la relanti. Am fost la service si dupa o diagnosticare cu testerul mi-au spus ca este defect un senzor de turatie pe care din pacate nu il au de 2 luni. A mai trecut o luna, timp in care defectul s-a manifestat in continuare cu intermitenta(pur si simplu aleator, cand merge bine, cand nu merge), iar la service tot nu au primit senzorul. Stie cineva ce implicatii poate avea mersul cu acest defect si de unde sa iau acel senzor. Ce cod are? La service nu au vrut sa-mi spuna. Motorul se comporta bine, singurul inconvenient fiind acela ca atunci cand iau piciorul de pe acceleratie-la schimbarea vitezelor- motorul ramane turat si asta nu intotdeauna. Imi cer scuze daca au mai fost discutii pe aceeasi tema si nu nu le-am descoperit. Va multumesc. Link to comment
closchkutza Posted November 11, 2008 Share Posted November 11, 2008 (edited) Este TPS(throttle position sensor) sau in romaneste senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Practic este un senzor care monitorizeaza cat de mult apesi tu pe pedala si spune ECU-lui cata benzina sa bage. Au incercat sa-l regleze? De unde stiu ca este stricat? Daca era stricat ramanea motorul turat in permenta. Si eu am patit aceeasi chestie dar s-a rezolvat prin reglarea senzorului. Edited November 11, 2008 by closchkutza Link to comment
RaZoR-07 Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 (edited) Care service? De ce nu incerci la altul? Edited November 12, 2008 by RaZoR-07 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now