tolin Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 (edited) De stabilit o valoare tot au facut, undeva intre minim si maxim, ca trebuia sa stranga surubul de fixare undeva. Slabeste suruburile de prindere si cu motorul pornit roteste in sens anti-orar corpul delco in pasi marunti, cu asteptarea raspunsului, pana cand vei obtine un maxim auditiv pe turatia de ralanti, apoi strangi suruburile. Ca sa ai acces bun, trebuie dat jos rezonatorul si priza de aer. Daca n-o faci singuri, mergi la ei sa-ti regleze avansul static la 10' in banii pe care i-ai dat pe manopera de inlocuire delco. Apropo, de ce te-au pus sa inlocuiesti senzorii optici din ansamblul delco ? Edited June 17, 2010 by tolin Link to comment
ciocanbog Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 (edited) senzorul optic era bulit si era mai ieftin tot delco-ul decat senzorul separat banii i-am dat pe delco practic. Acasa l-am mai reglat eu ca nu tragea deloc si l-am tras inapoi dar nu am facut-o cu motorul pornit .O sa incerc si asa.Merci banii i-am dat pe delco practic. Acasa l-am mai reglat eu ca nu tragea deloc si l-am tras inapoi dar nu am facut-o cu motorul pornit .O sa incerc si asa.Merci Edited June 18, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. Link to comment
argon Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) Poate sa-mi spuna cineva pe scurt pasii de demontare/montare baie de ulei? vreau sa o curat de depuneri( a mers cu Aral), si sa-i schimb garnitura. In principiu ma intereseaza daca iese usor, sau nu are loc de colectorul de evacuare, care va trebui demontat in cazul asta. Edited June 19, 2010 by argon Link to comment
ciocanbog Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 1 Golesti uleiul. 2.Demontezi conducta din fata a galeriei de evacuare; are 3 suruburi si o garnitura. 3.Demontezi placa inferioara a carcasei ambreiajului. 4.Se demonteaza baia; se scot suruburile si piulitele.Montarea se face invers Referitor la problema mea am gasit distanta lectrozilor de la bujii foarte mica si mai si fura curent pe la fise.Probleme remediate ,acum astept pana maine sa vad ce se intampla. Link to comment
tolin Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 On 6/19/2010 at 9:34 AM, ciocanbog said: ... am gasit distanta lectrozilor de la bujii foarte mica si mai si fura curent pe la fise... N-ai raspuns cum s-a determinat ca macar unul dintre senzorii optici era "bulit". Banuiesc ca fisele si distanta dintre electrozii bujiilor erau la fel si inainte de schimbarea ansamblului delco. Link to comment
raduuPRI Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) On 6/19/2010 at 8:42 AM, argon said: si sa-i schimb garnitura Baia nu are garnitura se etanseaza cu gasket. Edited June 19, 2010 by raduuPRI Link to comment
adrian_r5 Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) On 6/19/2010 at 9:43 AM, raduuPRI said: nu are garnitura se etanseaza cu gasket. ... adica ... cu o garnitura englezeasca - gasket ??? Edited June 19, 2010 by adrian_r5 Link to comment
raven84 Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) adica cu silicon rosu (gen acela de la 2+2) Edited June 19, 2010 by raven84 Link to comment
argon Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) Ma gandeam ca are garnitura, pentru ca am intalnit-o ca reper la magazin, daca nu, e bine si cu silicon, cel negru 2+2 mi se pare mai bun pentru asa ceva, scrie pe el ca se pot construii garnituri din el, cel rosu e mai mult de uns garnitura existenta. Edited June 19, 2010 by argon Link to comment
duku Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Poti sa schimbi baia si fara sa dai jos galeria, e mai greu un pic dar trebuie sa gasesti o pozitie in care merge invirtita baia ca sa o scoti. Eu asa am schimbat baia, nu am mai desfacut galeria pt ca imi era frica de ce era pe acolo. Link to comment
ciocanbog Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 senzorul optic a fost gasit defect de catre tester. Cu vechiul delco pornea o zi si 3 nu. fisele le-am schimbat inainte de delco , bujiile erau aceleasi Link to comment
ciocanbog Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 codul chiar nu il mai stiu dar ei mi-au spus ca e senzoul optic Link to comment
tolin Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Ce model de bujii aveai pe motor si ce gap aveau ? Link to comment
ciocanbog Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 erau bosch dar nu cele specificate de constructor(nu aveau acelasi cod) IAR ACUM AM PUS CHAMPION BP...11 (NU STIU CUM SE SCRIE CORECT) IAR DESCHIDEREA ERA DE MAXIM 0,8 mm bujii puse la revizia de 30.000 la daewoo in giurgiu (acum are 50.000) Link to comment
tolin Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) RN11 ... ? Cei de acolo nu stiu nici ce gap este nevoie la bujiile de la Matiz ? Cum ai mers 20.000 km cu gap de 0,8 ? Edited June 19, 2010 by tolin Link to comment
ciocanbog Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 masina practic e a tatalui meu, el merge cu ea dar de vreo luna am inceput sa o birjaresc eu ca pe a mea nu mai pun mana. Tata a mers cu ea in 3 ani si ceva 10.000 km Link to comment
argon Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Nu cred ca mai dau baia jos, am gasit sursa de la care se umezea, aviz amatorilor, tubul de la joja are doar un semering, in rest joaca acolo, simeringul arata cum se vede, am pus silicon negru si gata. 1 Link to comment
ciocanbog Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Am pornit masina de dimineata si nu a mai murit motorul. Sper ca am rezolvatproblema. Link to comment
vidax Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 (edited) Matizul meu, fabricatie decembrie 2004, 45000km, merge in doua pistoane. Cilindrul nr1 nu functioneaza, daca scot fisa de la bujie are acelasi sunet (toc,toc,toc...)ca la cilindrii 2 si 3, da scinteie la partile metalice, insa turatia nu se modifica. Facind aceeasi manevra la cilidrii 2 si 3 turatia scade. Am scos bujia, era putin umezita si am inlocuit-o cu alta,rezerva mai veche, nu se schimba nimic. Am inversat bujiile 1 cu 2 sa fie de acelasi tip,tot nimic. Am demontat rampa cu injectoare, injectoarele, le-am spalat cu alcool izopropilic, mentionez ca nu aratau rau, le-am alimentat pe fiecare in parte cu 10V c.a. printr-un transformator, am introdus cu seringa alcool in timp ce erau alimentate cu tensiune si fiecare pulveriza. Am montat totul la loc, am facut reset, idle learn, dar tot degeaba, merge tot in doua pistoane. Nu stiu ce sa fac mai departe si as fi recunoscator daca as primi sfaturi. Mentionez ca becul check engine nu ramine aprins. Edited June 26, 2010 by vidax Link to comment
tolin Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Ai masurat cablurile de la bujii ? Link to comment
vidax Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Nu le-am masurat. Daca lipeam marginea de cauciuc a fisei de parti metalice vedeam scinteia, am considerat ca e buna. Acum citeva luni cind am curatat capacul delco am masurat rezistentele ohmice ale fiselor, imi amintesc ca aveau valori apropiate, azi insa n-am masurat. Am ramas descurajat dupa tot ce-am facut pentru ca n-am rezolvat problema. La un moment dat aveam intentia sa merg sa cumpar capac si set de fise, apoi vazind ca da scinteie, m-am gindit ca dau banii degeaba si pina la urma ajung tot la service. O sa ma duc sa masor, eu locuiesc la bloc si masina o am la tara, la parintii mei ,eventual incerc sa inlocuiesc fisa, experimental, cu una de Dacie daca mai gasesc si daca s-o potrvi. Parca am mai prins curaj, sa fie totusi de la aprindere? Link to comment
vidax Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 (edited) Astazi am mai facut urmatoarele: am verificat cu un LED inseriat cu o rezistenta daca ECM-ul da comanda injectorului nr.1 si am constatat ca da. Pe urma am fost si am cumparat set de fise si capac delco si le-am inlocuit, degeaba , cilindrul nr.1 nu are nici un aport iar vaporii de benzina ies prin esapament. Defectul e clar mecanic, m-am programat la un service, maine o duc. Edited June 28, 2010 by vidax Link to comment
gratian Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 salutare tuturor am si eu prb cu matizul meu e2 .imi trepideaza motor ul aveti vreo idee? Link to comment
vidax Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Cred ca ai acelasi defect pe care l-am avut si eu, merge in doua pistoane. Eu am scris mai sus ce am facut si pentru ca nu am rezolvat problema am ajuns la service. Eram convins ca e defecta supapa de evacuare, la service a demontat bujiile si a masurat compresia la fiecare piston cu un manometru actionand electromotorul si surpriza, presiunile erau egale la toti cilindrii. N-a fost supapa asa cum ma asteptam. Mi-a zis sa o las acolo ca o sa ma cheme dupa ce va fi gata, banuiau ca s-a dereglat vreun culbutor. Cind m-au chemat mi-au spus ca a fost infundat injectorul. Foarte ciudat pentru mine, eu inainte am demontat rampa cu injectoare, am demontat injectoarele, le-am spalat cu alcool izopropilic cu toate ca aratau ca noi, le-am alimentat cu 10V c.a. pe fiecare in parte in timp ce introduceam cu seringa alcool si fiecare a pulverizat bine de la inceput. N-am tinut cont de ordinea in care au fost montate si probabilitatea ca injectorul care a fost initial la cilindrul nr.1 sa-l fi montat tot acolo e foarte mica. Cred ca n-au vrut sa-mi spuna adevaratul defect, deh, secretul meseriei si-apoi mi-au luat foarte putin, o suma simbolica. Cu ceva timp in urma mi-au schimbat un culbutor, nu stiu la care piston, n-am fost de fata . Probabil a fost la pistonul 1 si nu l-a strins cum trebuie, numai asa ,dupa cunostintele mele, s-ar explica intimplarea. Sau poate n-am eu cunostinte suficiente in acest domeniu... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now