duduu Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 In corpul ansamblului delco, senzor optic ? Nu stiu daca asa se numeste...dar in corpul ansamblului delco este un senzor plasat pe o placuta rotunda cu gauri...face parte din aprinderea electronica... Link to comment
argon Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Ce soc automat si aprindere electronica visati la Matiz? De astea se vorbeste la Dacie sau Tico cu carburator(soc automat), nu la un motor cu injectie multipunct si aprindere controlata de calculator(ECM) cum e la MAtiz. Edited November 22, 2010 by argon Link to comment
b52jgp Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Tin sa te contrazic aici, soc automat am si la Passat iar aprindere electronica am avut la un Polo de servici cu motor pe benzina de 1,4 deci exista si la injectie nu numai la carburatie... Tocmai ca acel senzor optic furnizeaza informatii catre ECM... Edited November 22, 2010 by b52jgp Link to comment
argon Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Passatul din '80, benzinar avea si soc automat. Aprinderea electronica e un modul ce se foloseste pe aprinderea clasica mecanica, nu pe un motor cu o aprindere controlata electronic de calculator. Senzorul ala e alta treaba, da informatii despre turatie la ECM, indiferent unde se afla, pe volanta, in distribuitor..etc, tot aia face. Edited November 22, 2010 by argon Link to comment
b52jgp Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Si atunci cum iti explici ca se tureaza dimineata cand este rece si scade turatia cand se incalzeste (exact ca la Tico)? Bine este adevarat ca trebuia sa scriu "soc automat" dar ca si principiu este acelasi. Si Poza lui Tolin cum o explici legat de aprindere? Edited November 22, 2010 by b52jgp Link to comment
Mircea Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Foarte simplu! Se tureaza pentru ca ECM da comanda de bucla inchisa pe motor rece, mai multa benzina injectata in cilindri. Soc automat presupune un dispozitiv MECANIC care sa controleze turatia de relanti pe motor rece. Link to comment
tolin Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 ... Si Poza lui Tolin cum o explici legat de aprindere? "poza lui tolin" este o fotocopie a manualului de service si contine toate explicatiile in sine, in text, motiv pentru care n-a necesitat vreun comentariu. Link to comment
b52jgp Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Bun, inca un lucru invatat, dar pana la urma modulul de aprindere electronica exista si pe injectie, daca am intles bine din acea pagina a manualului, sau macar reglajul avansului se face electronic la matiz... Edited November 22, 2010 by b52jgp Link to comment
tolin Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Atata comanda aprinderii, cat si controlul injectiei se face in ECM, in functie de toti parametri necesari. Link to comment
Matik Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 buna seara! sunt nou pe aici as avea si eu o problema cu Matizul meu euro3, 2005.Dimineata la rece prima cheie porneste asta timp de 7-10s apoi se opreste 41.000km. ulei schimbat Castrol10w40,bujii noi NGK,fise schimbate,yac nou,pe tester mi-a dat error sonda lamnda aval apoi schimbat...va rog ajutati-ma cu un sfat,ca nu stiu ce-i de facut ...va multumesc! ...si filtre ulei,combustibil si aer toate MAN. Cind trag fisele de la buji pe rind sa verific,cea din mijloc mi se pare mult mai lenesa ca celelalte doua. Link to comment
Mircea Posted November 23, 2010 Author Share Posted November 23, 2010 Ai facut initializarea IAC corect? Link to comment
Matik Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Adica???... Te referi la modul de reset ECM? Link to comment
EM!L Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/13923-reset-idle-learn/ Link to comment
duduu Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Hello!...am rezolvat problema matizului meu:X...pana la urma era senzorul optic(din modulul de aprindere)...am schimbat tot ansamblul delco, am dar un reset ECM si idle learn si cu emotii am pornit la drum sa vad daca ma mai lasa in vreo intersectie . Motorul merge mai rotund, nu mai scoate fum pe esapament, porneste la prima cheie. Merci mult pentru sfaturi... Link to comment
duduu Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 (edited) Dimineata la rece prima cheie porneste asta timp de 7-10s apoi se opreste Cind trag fisele de la buji pe rind sa verific,cea din mijloc mi se pare mult mai lenesa ca celelalte doua. In intervalul de 7-10 s cand functioneaza la rece, se sesizeaza functionarea IAC?...adica merge mai turat motorul?si cand moare, are loc brusc sau treptat? Edited November 23, 2010 by duduu Link to comment
Matik Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Da se cunoaste functionarea IAC-ULI.Iar oprirea are loc treptat,parca e o ingituire. parca totusi relantiul este prea puturos,fara viata. Link to comment
argon Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Dimineata pe ger sau la rece in general am ralatiul putin mai mare ca in mod normal, estimez maxim 1000 rpm, asa mi se pare normal, ca nu e Tico cu carburator, si asa sta cam la toate masinile cu motor mic pe injectie, de exemplu la Polo in 3 cilindri ralantiul nu trece de 8-900 rpm pornita la -20 de grade. Link to comment
tolin Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Da se cunoaste functionarea IAC-ULI.Iar oprirea are loc treptat,parca e o ingituire. Ai pierderi de vaccum, furtunuri crapate pe calea de aer la colectorul galeriei de admisie ? Link to comment
Matik Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 o nuuu,ca si pe astea le-am luat la purificat. Link to comment
duduu Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Dupa ce moare motorul, mai porneste?...Si daca porneste, da semne cum ca ceva nu e in regula sau merge in regim normal? Link to comment
Matik Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 da.la a doua cheie poneste normal si merge in regim normal,culmea ca si cind nimic nu s-ar fi intimplat! Link to comment
argon Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Am cobit azidimineata pornesc, mers neregulat, tuseste in toba, nu aveam timp de investigatii, am ajus la lucru, am scos fisele pe rand, ajung la cea din mijloc nu se cunoaste diferenta, btw scotand prima si ultima am constat ca sacaru motor de Matiz merge si intr-un cilindru , asa si cea din mijloc plina cu ceva funingine la contact, si masurat nu are conductivitate deloc, sunt fisele originale packard, ideea era se pusca asa deodata, pana ieri a mers perfect... Link to comment
Matik Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Ideea este ca s-a rezolvat cu un idle-learn a la Tolin...multumesc mult SORINE!!! "> Link to comment
vipergtx Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Salutare , am si eu o mare problema cu matizul meu din anul 1999 , dupa schimbul de ulei a inceput sa picure ulei , nu mult dar destul incat sa ma irite deoarece inainte de schimbul de ulei batranelul meu matiz nu consuma ulei , dar asta sa imi fie invatatura de minte sa nu mai schimb uleiul la toti retardatii care se cred mecanici. Ideea e ca de aseara am inceput sa am si o bataie la motor...nu de alta dar sa fie treaba buna de tot... Acum urmeaza rugamintea mea cea mare : VA ROG DIN INIMA DATI-MI UN MECANIC BUN . Mentionez ca sunt din Bucuresti zona Piata-Sudului. Dau o bere rece sau un vin fiert celui care vrea si poate sa ma ajute. Va multumesc frumos. Contact 0741064146 sau id mess : alexandruiuliusandrei Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now