Mircea Posted January 2, 2011 Author Share Posted January 2, 2011 (edited) Vezi sa nu ai vreun dop de gheata pe returul rampei sau in regulator. Incearca sa o bagi la caldura cateva ore sa vezi daca se modifica comportamentul. o alta posibila cauza ar fi modificarea distributiei din varii cauze si supapele de admisie raman deschise mai mult decat trebuie, sau nu se inchid niciodata... Edited January 2, 2011 by Mircea Link to comment
Brandushy Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Buna! Si La Multi Ani! Am facut procedura "idle lear" (cum am fost sfatuita) si a mers bine cateva zile. Dar acum s-a gandit sa-mi faca un cadou de Mos Craciun si a inceput cu alceva: cand se incalzeste motorul si sta la relanti trebuie sa tin ambreajul mai mult la pornire si sa accelerez mai tare ca altfel trepideaza si moare motorul. Chiar daca o salvez tot ma zgaltie putin. Zici ca sunt la Formula1 prin interesectii . Ce credeti ca are? Link to comment
hmalex87 Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Stimabili colegi forumisti am si eu o problema cu al meu matiz euro 2 din 1999 si cu 158000 de km la bord, de cand l-am luat nu de mult am schimbat la el: fise, bujii, filtre(ulei si aer, cel de benzina urmeaza), uleiul(am bagat un aral 5w30). Problema cea mai mare e ca dupa toate schimburile astea masina imi merge in 2 pistoane, primul piston cel din stanga cum te uiti la motor trage chilulul. Am verificat fise, capac delcou si mai apoi bujile.Una dintre ele cea de la primul piston era uda. Mai precizez ca miroase un pic a benzina in habitaclu cand o pornesc. De asemenea in mers se simte un mic lag la accelerare de parca ar fi motor turbo, accelereaza usor apoi dintro data capata forta( suspectez ca in momentul ala incepe sa functioneze si pistonul cu probleme). Ce ma puteti sfatui ? Maine ma duc sa o pun pe tester sa vad ce erori imi da. Un nene mecanic la care am fost mi-a zis ca s-ar putea sa nu inchida bine o supapa si din cauza asta sa functioneze anormal acel piston. Multumesc Link to comment
Brandushy Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Astept cu nereabdare un raspun la problema mea . Multumesc si va doresc o zi frumoasa! Link to comment
tolin Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 S-a curatat corpul clapetei vreodata din 2001 si pana azi ? 1 Link to comment
Brandushy Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Sincer nu stiu . Eu am masina din iulie. Inca o problema. Pierde foarte mult antigel. Cred ca la o luna trebuie sa completez ca ajunge la minim. M-am uitat si nu curge pe nicaieri pe sub masina. Culoarea antigelului nu se modifica. Link to comment
tolin Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Schimba vasul de expansiune, fisura este pe la imbinare, pierzi aburi in mers, asa ca n-ai ce sa vezi. 1 Link to comment
hmalex87 Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Nenea Tolin, gasesti un raspuns si la problema mea asa o parere macar. Link to comment
tolin Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 (edited) -la etatea masinii te uiti la injector; - mirosul de benzina poate sa vina de la neetansietatea montarii pompei in rezervor, vezi sub bancheta spate, scoti capac de vizitare, e o piulita mare care strange suportul pompei pe o garnitura circulara, etc. Daca tot desfaci acolo, scoate suportul pompei, curata filtrul mecanic din sorbul ei si senzorul de nivel. Edited January 4, 2011 by tolin 1 Link to comment
hmalex87 Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Injectorul il banuiam si eu, dar de ce gasesc bujia uda?( Bujii noi, fise noi, capac delcou bun, scanteia ajunge la bujie). Asta ii nelamurirea mea, am inteles ca exista o bobina la fiecare injector, dar totusi daca nu era injectorul bun nu mai ajungea benzina pana la bujie. Link to comment
korydon Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Bobina este una singura la euro 2. Injectorul curge nu "scuipa" benzina de asta este uda bujia. Link to comment
closchkutza Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Injectorul il banuiam si eu, dar de ce gasesc bujia uda?( Bujii noi, fise noi, capac delcou bun, scanteia ajunge la bujie). Asta ii nelamurirea mea, am inteles ca exista o bobina la fiecare injector, dar totusi daca nu era injectorul bun nu mai ajungea benzina pana la bujie. Daca citesti mai sus posturile mele o sa vezi ca si eu gaseam bujia 2 uda, aveam si scanteie si a fost injectorul de vina. Link to comment
getablonda Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Dacă aveţi probleme cu ralantiul, în special cînd motorul este cald, încercaţi şi o curăţare a clapetei de acceleraţie. La mine se pare că s-a rezolvat după operaţia asta. Se poate curăţa foarte bine şi fără a o demonta de pe maşină, astfel: - desfaceţi futunul de admisie aer de pe corpul clapetei - desfaceţi cele două furtune de vacuum de la partea inferioară, prinse cu o cuplare de plastic cu cleme de corpul clapetei (vezi pozele) - ştergeţi cu o cîrpă îmbibată cu soluţie pentru curăţat motorul, carburatorul, sau lanţul de la bicicletă (eu am folosit WD40) - cînd este curată, desfundaţi cele două gauri mici de la furtunele de vacuum cu un ac, o sîrmă, etc (vezi poza a treia) De fapt, înfundarea acestor găuri duce la dereglarea ralantiului, iar fenomenul este mai puternic atunci cînd motorul este cald, putînd duce chiar la oprirea lui, pentru că IAC-ul este mai închis şi nu mai intră suficient aer. PS Metoda aceasta seamănă cu cea descrisă de Mircea. Cîtă dreptate avea Bătrînul! Link to comment
tolin Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 - ştergeţi cu o cîrpă îmbibată cu soluţie pentru curăţat motorul, carburatorul, sau lanţul de la bicicletă (eu am folosit WD40) Nu se curata cu o solutie pentru uns, va retine ulterior mizeria. Se foloseste un solvent, CarbCleaner la tub, sub forma de spray, cu ajutorul tubului capilar alaturat. La un curatat de corp clapeta + clapeta + varf IAC + colector galerie de admisie intra cam 1/2 din tub sau mai mult, depinde de vechimea neintretinerii. Se da pana curge lichid curat pe langa clapeta deschisa. Daca se baga un ochi prin corpul clapetei se vede fanta de bypass a electro-supapei IAC care poate fi curatat la varf fara demontare si alte complicatii inutile. Se porneste apoi motorul, va pleca mai greu initial, ajutat cu pedala si apoi se da in gura corpului clapetei, tinand motorul in viata din cablul de acceleratie pana iese fum alb pe teava de evacuare. Se opreste motorul, se monteaza furtunul de la filtrul de aer si alte acareturi si se pleaca la o forja. Veti avea alt motor, cu alt ralanti. 1 Link to comment
getablonda Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 E atît de volatil WD40 că nu ştiu de ce îi spun lubrifiant. Orice ungi cu el ţine doar cîteva zile. Oricum, cam toate soluţiile pentru curăţat fierătănii au şi efect lubrifiant, fiind produse petroliere. Doar alcoolul e altceva. Şi, oricum, nu prea are ce căuta mizeria pe acolo. Nu am mai menţionat şi că orice curăţare de clapetă merită un Reset şi un Idle Learn la final! Link to comment
Mircea Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 (edited) Problemele de care va plangeti voi le-am experimentat eu la 2 matizuri pana acum. Cauza era depunerea mare de funingine in corpul clapeta si obturarea celor 2 orificii din fata clapetei. Solutia care a functionat in ambele cazuri este curatarea corpului clapeta. Pentru asta va trebuie un spray de curatat franele si un cric sau o bordura (eu am folosit un stivuitor dar n-aveti asa ceva prin batatura toti ). Se salta masina de partea din spate dreapta cat mai sus posibil, fie cu un cric, fie prin cocotarea cu roata pe o bordura (sau cu stivuitorul )"> ). Se demonteaza furtunul de admisie aer din galerie, se deschide la maxim clapeta si se pulverizeaza in jeturi spray cat mai adanc posibil. Dupa 3-4 jeturi te opresti si lasi sa curga toata mazga. Se procedeaza astfel pana cand nu mai iese mizerie. Apoi se demonteaza cele 2 furtune de sub galerie pentru a se scurge surplusul de spray adunat acolo. Se pune masina pe sol, se porneste motorul si se aplica in admisie, pe turatie inalta cateva jeturi de spray, mentinandu-se accelerata (nu mai mult de 3-4 jeturi). Idlle learn apoi si gata. Spray de curatat franele cum am zis eu sau spray de curatat carburatorul, cum zis Tolin. Nu ai ce cauta cu degripante care au in componenta asa cum bine ai sesizat uleiuri, mai mult sau mai putin volatile. In plus, mizerie multa se strange si in spatele clapetei de admisie si de aceia trebuie pulverizat si inauntru, nu doar curatat cu carpa. In plus, curatarea cu sarme si alte chestii a orificiilor de admisie din fata clapetei le poate decalibra sau infunda mai rau. Edited January 5, 2011 by Mircea Link to comment
argon Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 E atît de volatil WD40 că nu ştiu de ce îi spun lubrifiant. Nu e volatil, contine ulei, am folosit in usi la Matiz si se pastreaza unsuros, nu e bun la curatat clapete. Am vazut ceva profi pentru asta la Praktiker, 24 ron, in zona caselor il tin. Link to comment
Brandushy Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Stie careva cat m-ar costa la service sa schimbe vasul de expansiune si sa curete corpul clapetei? Eu stau la Piata Muncii. Mi-ar prinde bine si un sfat cu un service bun prin apropiere si ieftin daca se poate. Multumesc! Link to comment
argon Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Mult mai mult decat fac aceste operatiuni, si nevasta-mea cred ca ar reusi sa le faca singura. Link to comment
Brandushy Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Eu nu ma indoiesc de calitatile sotiei tale. Dar mi-ar prinde bine si un ajutor din partea unui barbat. Ca singura chiar nu ma apuc sa demontez pe acolo. Link to comment
argon Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 (edited) Imi cer scuze, am crezut ca esti un el . SIgur gasesti un forumist de treaba pe acolo sa te ajute. La orice service vor profita(material) de femei mai ales daca se duc singure. Edited January 5, 2011 by argon Link to comment
Brandushy Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 N-ar strica! O sa trag o fuga pana la un service sa vad cat costa toata nebunia asta si daca se merita. Din ce am cautat am vazut ca un vas de expansiune costa max 35 lei, si manopera cat poate sa fie. Si ca a fiu sigura imi iau si insotitor, sa nu profite nimeni... Link to comment
argon Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 (edited) La vas e clar, se face doar intr-un fel, dar la curatare clapeta se vor apuca ei meseriasii ca doar stiu mai bine sa desfaca tot pe acolo, sa aiba motiv de taxare, si daca ai noroc iti si deterioriaza/decalibreaza varful de la IAC, am mai vazut cazuri. Si daca toata treaba daca nu s-ar putea face simplu fara demontare cu un spray as intelege. Edited January 5, 2011 by argon Link to comment
Brandushy Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Daca nu merge masina struna nu le dau nici un ban, si ma duc si la OPC...Doar se stie ca femeile sunt rele de gura ...Oricum o sa potez dupa ce rezolv problema. Sper sa fie OK! Link to comment
cristics Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Spray de curatat franele cum am zis eu sau spray de curatat carburatorul, cum zis Tolin. Sprayul de curatat franele nu ataca componentele de cauciuc? Ma gandesc la oringuri, etansari sau ce mai e prin corpul clapetei (recunosc ca nu l-am desfacut inca)...Stiu ca am curatat discurile de frana asta-vara, dar cand am vazut vazut cum se comporta (curata si se usca foarte repede pe suprafetele metalice, dar in cauciuc parca intra ca-n burete, nu se volatilizeaza), am dat cu grija ca sa nu atinga cauciucul de la cilindrul de frana si ce mai era prin zona (furtune, oringuri de cauciuc). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now