sorinm Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 (edited) Masoara bateria. Motorul il invarte si cu bujii terminate, iac murdar si capac delco dus iar la tine din ce spui tu nu il invarte deloc. Curata contactele bornelor, masa motorului, cutia cu sigurante. Daca tot nu invarte poate ca ai electromotorul defect. Bateria pe voltmetru trebuie sa aiba peste 12.5 12.6 pentru o pornire OK. 12.6 inseamna o incarcare de aprox 60% a bateriei. L.E ca un sfat neortodox porneste-o impinsa, las-o sa se incalzeasca si vezi daca porneste dupa aceea. Poate dupa furtuna a intrat praf..sau a oxidat pe la electromotor. Edited July 19, 2011 by sorinm Link to comment
cris06 Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Scoate mufa de la contactul de cheie si porneste-o pe "direct". Link to comment
sorinm Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Si imobilizatorul ce zice ? Nu e problema de contact, nu ai vazut ca eventual incearca sa invarta. Link to comment
cris06 Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Imobilizatorul sta la locul lui. Actionarea demarorului se face, oarecum, aleatoriu. Cheia de contact se introduce in butuc iar la mufa contactului se strapeaza 30 cu 15 si la acestea se atinge cu un fir borna 50 (demaror). Link to comment
umbra Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 @sorinm: o sa verific maine starea bateriei, macar de ar fi de acolo. De invartit insa, pare ca invarte ceva (daca tin apasata cheia pe aprindere mai multe secunde). @cris06: in toate pozitiile cheii se intampla cam ce trebuie. Inclusiv la pozitia de aprindere se sting martorii (cum e normal) si se aude ca si cum ar incerca sa miste motorul (este exact sunetul pe care il face o masina care invarte motorul la cheie, dar nu porneste - doar ca se aude un singur astfel de sunet, nu in continuu). @Salex: daca dau reply la un post, forumul imi da automat quote la postul respectiv. Este unicul forum pe care "patesc" acest lucru si nefiind obisnuit nici nu am observat. Voi fi atent pe viitor. Link to comment
Raresh20 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Apasa pe Add Reply sau scrie in casuta cu Fast Reply. Daca apesi Reply simplu, este de fapt un Quote. Link to comment
tomis Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 ... in toate pozitiile cheii se intampla cam ce trebuie. Inclusiv la pozitia de aprindere se sting martorii (cum e normal) si se aude ca si cum ar incerca sa miste motorul... Nu e normal sa se stinga nimic. Inseamna ca bateria e descarcata/dusa si demarorul o omoara cand e cuplat. Mai ales ca zici ca se aude cum "ar incerca" sa miste motorul. Link to comment
umbra Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Nu e normal sa se stinga nimic. Inseamna ca bateria e descarcata/dusa si demarorul o omoara cand e cuplat. Mai ales ca zici ca se aude cum "ar incerca" sa miste motorul. Din ce stiu eu, cand pornesti motorul (pozitie cheie 3) intotdeauna se sting martorii, la orice masina (daca ramane vreunul aprins nu inseamna ca ai o problema??). Tocmai, daca ar fi stat aprins vreunul as fi avut macar o informatie in plus. Link to comment
simona82 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 buna ziua am si eu o intrebare in legatura cu o problema la matiz pornesc motorul si se opreste daca o accelerez imi moare motorul mi sa spus sa ii schimb senzor vaccum la-m luat azi si tot la fel cand calc acceleratia mai tare parca sa-r ineca. ce ar putea sa fie ca nu mai stiu ce sa zic . asta am patit in peco am alimentat si nu am mai putut pleca.daca calc usor acceleratia merge dar daca o calc mai tare se opreste zici ca ceva o stranguleaza si se ineaca. buna ziua am si eu o intrebare in legatura cu o problema la matiz pornesc motorul si se opreste daca o accelerez imi moare motorul mi sa spus sa ii schimb senzor vaccum la-m luat azi si tot la fel cand calc acceleratia mai tare parca sa-r ineca. ce ar putea sa fie ca nu mai stiu ce sa zic Link to comment
sorinm Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Trebuia sa postezi la sectiunea dedicata probleme motor matiz. La tine trebuie verificate toate. Bujii/filtru aer/delco/curatat IAC. Dupa ce elimini toate cauzele astea si tot face figuri, trebuie aprofundat. Nu strica sa verifici si fisele. Nu uita, dupa ce schimbi sau cureti ceva, da-i un idle-learn pentru a invata motorul parametrii noi. Link to comment
simona82 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Trebuia sa postezi la sectiunea dedicata probleme motor matiz. La tine trebuie verificate toate. Bujii/filtru aer/delco/curatat IAC. Dupa ce elimini toate cauzele astea si tot face figuri, trebuie aprofundat. Nu strica sa verifici si fisele. Nu uita, dupa ce schimbi sau cureti ceva, da-i un idle-learn pentru a invata motorul parametrii noi. chiar acum am venit de la ea sau verificat toate astea ceia ce am observat este ca sta la relanti cand nu este pus furtunasul de la senzor vaccum cand incerci sa il pui se opreste cred ca e ceva legat de acolo electricianul mi-a zis ca trebuie resetat compiuterul de bord ca nu recunoaste piesa nu stiu ce sa mai spun Link to comment
sorinm Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Despre ce senzor vorbesti ? Da-i un reset idle-learn, ai procedura pe forum aici. Link to comment
simona82 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Despre ce senzor vorbesti ? Da-i un reset idle-learn, ai procedura pe forum aici. senzor vaccum asta mi-a zis sa cumpar si cand la-m pus la fel face de la el vine un furtunas ce duce pana la carburator cred ca este cand sta la relanti sta fara furtun pt ca in momentul cand il pune se opreste motorul Link to comment
sorinm Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Probabil ca e senzorul MAP de care zici tu. Matiz nu are carburator. Fa-i un idle learn sau in cel mai rau caz, scoate borna - de la baterie, las-o 1 minut asa si dupa aceea conecteaz-o iar. Vezi daca porneste. Link to comment
tomis Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Pe poz.3 se actioneaza demarorul, si in mod normal se vede o diminuare a luminozitatii becurilor din bord, datorita consumului mare. Dupa asta, numai daca motorul porneste, se sting imediat martorii ECM si Baterie, iar dupa cca. 1 sec Ulei. Raman aprinsi Centura si Frana de mana, pana umbli si la ele. Daca se sting toate si motorul nu e pornit, bateria e la pamant. Link to comment
umbra Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Aha, acum am inteles ce voiai sa zici, nu stiam ca martorii se sting doar dupa pornirea (efectiva) a motorului, asta demonstra foarte clar ca era bateria "dusa". Intre timp s-a rezolvat, era alternatorul "obosit", s-a reparat si am pus si baterie noua. Paguba totala 540 lei, si cumva cred ca am iesit bine. Multumiri pentru raspunsuri. Link to comment
tomis Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Dar am facut si eu o greseala. Martorul ECM se stinge dupa 2-3 sec. de la cheie poz.2. Asta zice ca auto-testul pe partea de electronica a iesit bine si putem sa pornim motorul fara probleme. Link to comment
sorinm Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 (edited) La euro 3/4 nu se stinge decat dupa ce a pornit motorul. El are un euro 3 am impresia. Edited July 21, 2011 by sorinm Link to comment
tomis Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Sunt convins ca ai dreptate. Iar am gresit ceva, eu avand E2. Link to comment
umbra Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Matizul e un MF484, euro2 (X4 in coada seriei). Si intr-adevar, astept de fiecare data stingerea martorului portocaliu (probabil ECM, cum spuneti voi) ca sa pornesc motorul. Deprinderea e mai veche, mi-a dat-o instructorul de la scoala auto. Suspectez ca de fapt trebuie sa astept doar dupa amorsarea pompei de benzina (care se termina inainte de stingerea acestui martor), dar... old habits die hard. Link to comment
raven84 Posted July 23, 2011 Share Posted July 23, 2011 Vin si eu cu o problema si as aprecia un sfat competent. Am un matiz euro 2 si una peste alta, de ceva vreme a aparut o bataie la motor in partea stanga as localiza-o (spre distributie) iar motorul nu mai merge rotund de loc. Are cineva vreo idee? Sincer mi-e cam frica sa mai merg cu ea. Link to comment
ionutz_alter Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Salutare tuturor...sunt noul posesor al unui matiz din 2004 , si am urmatoarea problema: Cand motorul este rece masina nu porneste la prima cheie...mentionez ca am schimbat: distributie,ulei, filtru ulei , filtru benzina, supapa PCV,bujii, reglat culbutori, curatat senzorul IAC, curatat clapeta de acceleratie,curatat capac delco(era curat bec oricum) curatat inca alti 2 senzori + diverse chestii minore...Care sa fie problema?...am facut resetare idle learn inclusiv la reprezentanta diagnoza la motor + resetare la ei si totul a iesit perfect. masina dupa a 2-a cheie porneste si merge exceptional nu manifesta nici o problema, iar turatia la relantiu nu variaza si este constanta. Care este problema? ce as putea sa fac sa rezolv aceasta treaba, mentionez cand motorul este cald porneste la prima cheie , dar daca il las aproximativ 2 ore sau peste noapte dimineatza nu vrea sa o ia la prima de nici un fel invarte demaratorul dar nimic...un sfat o parere o recomandare de mecanic sau service(bugetul este cam limitat acum)? Multumesc anticipat! Link to comment
tolin Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Ce jocuri ai lasat la culbutoare ? Ce valoare are avansul static ? Link to comment
ionutz_alter Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 tolin, exact cat cere la carte 0.17 admisie si 0.32 evacuare, La delco nu am umblat sa-i schimb avansul este idem ca in fabrica acolo ar trebui umblat?....eu ma gandesc ca am luat masina si pornea la prima cheie...dar ma rog...distributia trebuia schimbata , plus multe altele...ma gandesc la posibilitatea problemei pe partea de pompa de benzina sau poate conductele de benzina sa fie colmatate?... masinuta are 39.000 de km din 2004 si dna care a avut-o nu i-a acordat turatiile necesare unui motor in 3 cilindrii...dar nu pot sa explic...la culbutori nu este problema tolin ptr ca acum nu mai bate culbutorul cu evacuarea din stanga motorului...deh intretinere obligatorie m-am ocupat frumos cu lera...totusi este ciudat ca o data cald motorul o ia la prima cheie...deci treaba cu avansul nu cred ca ar avea importanta in cazul asta zic eu...acum nu stiu ce sa mai cred la "reprezentanta" zic ca este exceptional dar eu nu sunt multumit nu pot trai cu problema asta...intelegi vorba ta marie faptele mele.. sunt numai ochi Link to comment
tolin Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 ... totusi este ciudat ca o data cald motorul o ia la prima cheie...deci treaba cu avansul nu cred ca ar avea importanta in cazul asta zic eu... Nu inteleg de unde ai tras concluzia (deci). Tocmai, pentru ca iti pleaca la cald trebuie sa suspectezi avansul sau un decalaj la distributie. Altfel, nu functioneaza corect unul dintre senzorii optici aflati in corpul delco. Apropo, cartea zice 0,15 joc la admisie. Vad ca ai verificat aproape tot, doar tensiunea generata de catre TPS la clapeta inchisa nu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now