zmoly Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 (edited) Am un matiz care nu mai vrea sa porneasca de la cheie Am plecat cu el in concediu si a mers perfect pana in penultima zi cand l-am pornit de la cheie .. am mers vro 600 de metri, am oprit, dupa care nu a mai vrut sa plece nici mort (Luminile acelea care se aprind la bord au inceput sa fluctueze) Am zis sa il imping un pik - surpriza mare - in nici 2 metri a plecat. Acum sunt acasa si abia am reusit sa vin cu el de la mare - "pornire cu electromoturl in spate". In timp ce veneam spre Bucuresti am observat urmatoarele: - daca dadeam faza lunga in timpul mersului (- avertizare radar - 110-120 km/h) se oprea motorul si se simtea ca un mik soc - bateria e din ce in ce mai slabita ... nu cred ca se incarca OBS. bateria are cam 1 luna - am incercat sa pornesc luand curent de la alta masina si are acelasi comportament ca si cum ar fi doar cu bateria ei. * Am dezactivat - inchidere centralizata, alarma, casetofon ... * Nu cred ca ii problema de alternator caci am faza scurta destul de buna * Am verificat bornele sa nu fie oxidate, sigurantele si sunt ok - Ma gandesc sa nu fie de la relee sau ce sunt patratelele alea de langa sigurante Va rog daca puteti sa imi recomandati o solutie ieftina caci tocmai ce am venit din concediu si sunt cam lefter si chiar am nevoie mare de masina Multumesc frumos, P.S. NU MA PRICEP NICI UN PIK LA MASINI - asa ca va rog sa nu fiti foarte tehnici in explicatii Edited August 9, 2006 by zmoly Link to comment
bella Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 (edited) Salut, Cred ca ar trebui sa specifici(ca sa te poata ajuta cei cu experienta in probleme de Matiz) daca atunci cand incercai sa pornesti de la cheie si nu pornea, se invartea motorul sau nu...pt ca daca nu se invartea, e posibil sa ai o problema cu electromotorul... Edited August 9, 2006 by bella Link to comment
alx Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Si de ce are bateria numai 1 luna? Ai pus baterie noua? Ai facut testul de incarcare cerut de producatorul bateriei pentru a avea garantie la ea? Cum a iesit? Eu tind sa cred ca ori bateria este decedata complet, ori alternatorul este decedat. Link to comment
zmoly Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 Nu se invarte motorul deloc ... si bateria am schimbat-o ca era un pik cam veche si am uitat pozitia aprinsa ... si a murit - Daca alternatorul/bateria era decedat/a cum zici tu, alx, de ce nu a pornit cand am luat curent de la un vw golf 5 ? Eu ma gandesc sa nu fie vreun scurt pe undeva Singurul lucru care l-am obervat este un mik zgomot cand pun contactul (ceva de genu tuk,tuk .. tuk) Bella - Daca ar fi electromotorul, cum zici tu, de ce nu imi mai incarca bateria - De la mare pana in bucuresti mai mult a consumat din ea; acum bateria e aproape stearsa. Link to comment
alx Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Nu sunt sigur ca la Matiz e asa dar in unele cazuri electromotorul nu mai declanseaza daca nu are tensiune de minim 8 sau 9 V. Nu te baza pe luat curent. Eu m-am chinuit intr-o zi o gramada sa dau curent unei masini si nu am reusit desi conditiile erau bune. Cablurile de curent pot fi de proasta calitate si sa faca figuri. Link to comment
zmoly Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 (edited) Am cabluri bune - cu crocodili buni ... dar intrebarea e de unde am problema??? Edited August 9, 2006 by tolin_afc Link to comment
Gica Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Problema intalnita si la alti matiji : se rupe cureaua de la alternator. NU zic ca e sigur asa, dar verifica, s-a mai scris si pe-aici, am patit-o si noi la firma... Link to comment
Mircea Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Gica, s-ar fi aprins martorul de baterie din bord. Alx, la fel si daca era alternatorul. De vina este electromotorul, mai mult ca sigur. Mergi la service si repara-l. Link to comment
Cosmin Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Salut, treaba asta am patit-o si pe dacie, si pe renault megane, si pe matiz ce am acuma, sigur is doua posibilitati, prima - contact prost baterie adica intre borne si baterie sau verifica un pic firele groase care pleaca de la baterie ala de masa unde se leaga, si firul + care se bifurca, si al doilea lucru putin probabil este electromotorul care e in scurt. Altceva nu poate fii. Link to comment
Mircea Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 * Am verificat bornele sa nu fie oxidate, sigurantele si sunt ok - Ma gandesc sa nu fie de la relee sau ce sunt patratelele alea de langa sigurante Oare asta nu inseamna ca a verificat bornele? Daca bateria nu e moarta, singura cauza posibila este electromotorul. Link to comment
bella Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 De ce zic de electromotor... Acum ceva timp am mers cu cumnata mea, care are un Mariz, la un gratar. Cand sa plecam, masina nu mai pornea si nici nu invartea motorul. Cu o zi inainte, o luase din service unde ii facuse setul motor. M-am urcat in ea, am bagat-o in treapta a 2-a si i-am pus pe ceilalti sa ma inpinga 1 metru asa cu ea in viteza...dupa asta, am dat la cheie si a pornit normal. A fost cu ea in service si, daca nu ma insel i-au schimbat carbunii de la electromotor. In alta ordine de idei, exista o sansa sa ai un scurt dar cel mai probabil este in "zona" electromotorului daca este. Bafta. Link to comment
zalmoxis Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 fftopic: NU MAI PORNITI MATIZURILE IMPINSE!!..Decat daca stiti ca SE POATE RUPE CUREAUA DE DISTRIBUTIE.. Iar cu luatul de curent cand bateria e moarta, trebuie ca - dupa conectarea celor doi acumulatori - sa asteptati vreo cinci minute pana sa dati la cheie... S-ar putea sa fie carbunii de la electromotor sau vreun cablu intrerupt!NU stiu unde e electromotorul la Mati insa daca tu sti ia un mic ciocan pentru tabla si atinge-l usor de cateva ori ..Vezi apoi daca porneste !!Daca da clar sunt carbunii!! Link to comment
bella Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Eu doar l-am impins ca sa invarta putin motorul si apoi i-am dat la cheie...asta daca ai inteles din post-ul meu ca l-as fi pornit impins Link to comment
zmoly Posted August 10, 2006 Author Share Posted August 10, 2006 Cred ca varianta cea mai plauzibila este cea cu electromotorul in scurt sau ceva bulit la el. Cam cat costa unul ??? Stau in Drum. Taberii(Moghorosi) - care este cel mai apropiat service daewoo pe care il puteti recomanda din aceasta zona? Multumesc mult pentru raspunsuri. Link to comment
bebelushu Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Vecine mergi la Autonet pe calea Giulesti. Link to comment
bella Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 (edited) Daca nu ma insel e in jur de 300RON...dar poate sunt doar carbunii sau ceva simplu asa ca nu te grabi cu cumparaturile . Edited August 10, 2006 by bella Link to comment
Zetics Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 (edited) fftopic: NU MAI PORNITI MATIZURILE IMPINSE!!..Decat daca stiti ca SE POATE RUPE CUREAUA DE DISTRIBUTIE.. ... tot fftopic: : Iar vad ineptia asta????? Am mai intrebat pana acum, si n-am primit raspuns: de ce pana mea sa se rupa cureaua??? Miscarea se transmite de la motor catre roti, prin intermediul cutiei de viteza daca masina merge pe motorul ei, sau de la roti la motor tot prin cutie, daca se impinge. Intamplator pe axul motor exista o curea zimtata care comanda deschiderea supapelor. Si atat! ca axul motorului se invarte din cauza combustiei interne a motorului, sau din cauza ca impinge nefericitul ramas fara baterie toata hardughia si deci prin CV si axul motorului, mi se pare perfect perpedicular din punct de vedere al efortului in cureaua de distributie! Unde gresesc?? (pe bietul Tico l-am impins/tras de vreo 4 ori din cauza farurilor uitate si bateriei descarcate si n-a avut nici pe draq!) Later edit: Ca sa nu mai spun ca acelasi rahat il face il electromotorul, nu-i asa? Invarte tot amaratul ala de ax motor. Parca... Edited August 10, 2006 by Zetics Link to comment
Gl.06.RIU (Daniel) Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 (edited) @zmoly -Vezi tu aceeasi problema am avuto si eu dar la inceput am crezut ca e de la baterie dupa care am luat una noua . Dupa o zi si aia sa comportat la fel masina avand aceleasi simptome. TOATA FAZA e ca se slabeste la unele matizuri cureaua de la alternator si astfel nu se mai incarca bateria cum trebuie ,mergand doar pe resursele proprii pana ce moare .Asa ca sfatul meu este ori iti strangi cureaua aia ori iti iei una noua si sa ai grija sa o stranga aia bine ! Pa pa A si vezi cand o strangi exista riscul sa zica mecanicul ca ti-a strans-o dar ca sa fii sigur punel sa foloseasca un levier pe care sa-l sprijine pe caroserie si pe alternator si cand va da levierul in partea opusa alteratorul se va deplasa pe sina lui intinzand cureaua aia bine . Doar asa vei reusi sa o pui cum trebuie ca sa incarce bine . Spor la treaba ! Edited August 17, 2006 by Mircea Link to comment
tolin Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 ...TOATA FAZA e ca se slabeste la unele matizuri cureaua de la alternator si astfel nu se mai incarca bateria cum trebuie ,mergand doar pe resursele proprii pana ce moare... Faza este ca la toate Matizurile se slabeste cureaua aceea pentru ca are o durata de functionare bine determinata. In plus, alarmele iefitne sunt consumatoare de curent si uitarea farurilor aprinse duce la descarcarea rapida a bateriei. Link to comment
Gl.06.RIU (Daniel) Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 @tolin_afc-- Da ai dreptate, da doar omu nu am folosit alarma aia intesiv sau a uitat ceva aprins nu ?! E fix aceeasi problema pe care am avut-o si eu ! Daca strange cureaua aia (stift) s-a rezolvat ! Spor la treaba ! Link to comment
Nu_stiu_totul Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 (edited) tot fftopic: : Iar vad ineptia asta????? Am mai intrebat pana acum, si n-am primit raspuns: de ce pana mea sa se rupa cureaua??? Miscarea se transmite de la motor catre roti, prin intermediul cutiei de viteza daca masina merge pe motorul ei, sau de la roti la motor tot prin cutie, daca se impinge. Intamplator pe axul motor exista o curea zimtata care comanda deschiderea supapelor. Si atat! ca axul motorului se invarte din cauza combustiei interne a motorului, sau din cauza ca impinge nefericitul ramas fara baterie toata hardughia si deci prin CV si axul motorului, mi se pare perfect perpedicular din punct de vedere al efortului in cureaua de distributie! Unde gresesc?? (pe bietul Tico l-am impins/tras de vreo 4 ori din cauza farurilor uitate si bateriei descarcate si n-a avut nici pe draq!) Later edit: Ca sa nu mai spun ca acelasi rahat il face il electromotorul, nu-i asa? Invarte tot amaratul ala de ax motor. Parca... I-am zis si eu ineptia asta sotiei mele ... (*Nici acum nu mi-e clar care e adevarul... Poate ne lumineaza un specialist ?*) care ieri a uitat farurile aprinse si a pornit Matizul impins cu bateria aproape complet descarcata ... Azi dimineata a pornit fara probleme desi aseara a facut numai cativa km de la munca acasa... As vrea sa intreb daca oare trebuie sa incarc bateria la redresor sau sa o las in pace? Cat are garantie bateria ? Edited November 29, 2006 by Nu_stiu_totul Link to comment
strumfuadi Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 las'o in pace, daca merge, e ok.. doar sa fie atenta sa inchida farurile. ce e haios ca nimeni nu i'a spus lui zmoly ca poate fi si alternatorul. mai precis releul de incarcare. se masoara tensiunea la borne cu motorul pornit si trebuie sa fie intre 13.8 cu consumatori si 14,6 fara. Link to comment
ToPser Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Nustii totul ,acum porneste dar cand vor fi temperaturi negative bateria ta nu va mai face fata pt ca nu este incarcata la capacitatea nominala ! Incarc-o de urgenta pe un redresor ! Cum se face asta nu iti mai spun,cred ca stii ! >- Link to comment
Gizmo Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 I-am zis si eu ineptia asta sotiei mele ...(*Nici acum nu mi-e clar care e adevarul... Poate ne lumineaza un specialist ?*) care ieri a uitat farurile aprinse si a pornit Matizul impins cu bateria aproape complet descarcata ... Azi dimineata a pornit fara probleme desi aseara a facut numai cativa km de la munca acasa... As vrea sa intreb daca oare trebuie sa incarc bateria la redresor sau sa o las in pace? Cat are garantie bateria ? Daca bateria nu este veche (maxim doi ani) si daca este la prima "incercare" de uitat lumini aprinse las-o in pace (ma refer la baterie ). Nu o sa ai nici cea mai mica problema cu ea in sezonul rece. Numai bine. Link to comment
catacorina Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 (edited) La mine daca las luminile aprinse face bling bling bling Edited November 24, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now