Jump to content

Suierat Motor Tico


Recommended Posts

Salut,

 

am si eu o problemuta, de ceva vreme se tot aude un suierat (fluierat) intr-a intaia si a doua in partea dreapta a motorului, si mai ales cand dau drumul la aer cond. suieratul dispare cand trec intr-a treia. la fel se opreste cand apas pe ambreiaj, sau cand merg cu viteza la punctul mort. Pare ca ar fi prin zona curelei. suieratul nu apare mereu.

 

aveti vreo idee cam ce ar fi si cum se rezolva? masina are 65K si nu i-am schimbat kitul de distr pana acum. un prieten imi spunea ca ai fi de la curea si ca se poate strange. se poate face? tb service sau pot s ama duc la mecanic de cartier?

 

multumesc

Link to comment
Salut,

 

am si eu o problemuta, de ceva vreme se tot aude un suierat (fluierat) intr-a intaia si a doua in partea dreapta a motorului, si mai ales cand dau drumul la aer cond. suieratul dispare cand trec intr-a treia. la fel se opreste cand apas pe ambreiaj, sau cand merg cu viteza la punctul mort. Pare ca ar fi prin zona curelei. suieratul nu apare mereu.

 

aveti vreo idee cam ce ar fi si cum se rezolva? masina are 65K si nu i-am schimbat kitul de distr pana acum. un prieten imi spunea ca ai fi de la curea si ca se poate strange. se poate face? tb service sau pot s ama duc la mecanic de cartier?

 

multumesc

 

STOP!!!!!!!!!!!! ai mare grija! URGENT schimba cureaua de distributie fiindca e "inima" motorului. aia se schimba la 60000 de km. daca mai vrei sa ai masina si iti pasa de ea! fluieratul poate veni de la cureaua de alternator si iti indica faptul ca e pe duca. daca vrei sa te risti, poti merge in continuare, dar ca sa nu mai fluiere trebuie sa o mai intinzi putin. asta e semn de imbatrinire a curelei de alternator. in mod normal aceasta curea se schimba la 40000 de km. sa auzim de bine !

  • Like 1
Link to comment

Eu, la cielo am avut aceeasi problema

 

Si era de la cureaua de la alternator (ştiam sigur de unde e). Dacă vrei să verifici ia un spray de curele şi dă pe ea în mers - nu o să mai facă un timp.

 

Spray-ul se găseşte cam greu - eu am găsit în Vitan.

Link to comment
Pentru un necunoscator... care e efectul negativ al ruperii unei astfel de curele?

 

 

daca se rupe cea de alternator (se aprinde un bec martor din bord ) si esti pe drum : "la revedere" curent!

in cazul curelei de distributie nici nu vreau sa ma gindesc ce se intimpla daca nu opresti motorul imediat. si asta cu pagube insemnate la motor.

 

Eu, la cielo am avut aceeasi problema

 

Si era de la cureaua de la alternator (ştiam sigur de unde e). Dacă vrei să verifici ia un spray de curele şi dă pe ea în mers - nu o să mai facă un timp.

 

Spray-ul se găseşte cam greu - eu am găsit în Vitan.

 

 

atentie ! e doar o improvizatie care nu se termina bine daca procedezi asa. materialul curelei "coace" in timp si mai ales la tensiunile existente in cazul unui rulaj zilnic se "largeste" adica se intinde. chiar nu costa mult. nu fa prostii ci schimb-o.

Link to comment

Si eu am patit ceva asemanator. Se slabise cureaua de la aer si cand il porneam scârţâia ca dreaq. Am bagat un levier si al mai intins cureaua. Acum e bine. Vad ca in primul post zici "si mai ales cand dau drumul la aer cond".

Link to comment

Măi să fie, toată lumea a dat acelasi răspuns, care in principiu poate fi adevărat aprox 80 %, însă nimeni nu a spus ca in afară de curele, mai e posibil să-i suiere şi rulmenţii de la alternator, care datorită faptului că, cureaua a fost prea strănsă şi s-au gripat un pic ... mai mult :D , ceea ce poate fi mai aproape de adevăr, (plus că vine din partea dreaptă, adică de la alternator). Să ne spui care a fost defectul după ce-l remediezi da ? :D

Link to comment
... de ceva vreme se tot aude un suierat (fluierat) intr-a intaia si a doua in partea dreapta a motorului

Rulmentul se aude in partea stanga a motorului si doar cand ai pedala apasata.

Link to comment

Sigur se aude din partea dreapta la motor si doar in treapta 1 si 2? Ceilalti colegi au uitat sa-ti spuna ca virgula cureaua de distributie n-are cum sa suere-scartaie pt ca e dintata deci na-re cum sa patineze pe role dar la fel ca si ei sunt de aceeasi parare-s-o schimbi pt ca e deja imbatranita, eu deobicei o schimb la 45k pt a fi mai sigur. Referitor la ce se intampla daca se rupe: in cel mai bun caz 2 supape indoite la cilindrul 3 sau in cel mai rau caz 5 supape indoite pt ca a 6-a ramane pe urma blocata, mai poate sa-ti crape si chiuloasa sau in cel mai nasol si mai nasol caz iti face motorul tocatura daca se rupe vre-o supapa 2 si incep pistoanele s-o bata in cilindri. Am vazut si cazuri ddin astea.

Daca ar fi exclusiv de la cureaua de alternator sau ac s-ar auzi in secunda 1 dupa ce pornesti motorul sau cat timp motorul e rece si il turezi deci nu are legatura cu treptele de viteza.

Ma gandesc totusi si la posibilitatea sa fie zgomot de cutie daca zici ca se aude in treptele 1 si 2. Posibil sincronul sau un rulment sau ar mai fi o varianta cu ambreajul-iti patineaza sau disc ambreaj dus. Cum ti-e pedala de ambreaj?

Link to comment

@luciano, se pare că nu ai avut experiente de ast fel. Intradevăr, cureaua de distributie are dinti, insă ia nu suieră pt faptul că patinează pe pinioane, doamne fereste , atunci e grav, insă dacă nu o reglezi bine atunci cand o montezi, să stii că ea scoate un zgomot enervat, un fel de suierat, care după o perioadă de functionare poate disparea, insă se poate distruge cureaua. Dispozitivul cu cere se măsoară intinderea curelei de transmisie se numeste dacă nu mă insel DIAPAZON, sau ceva apropiat, insă un mecanic bun o pune la mână si merge din prima. La tico, intr-o parte cureaua trebuie sa fie mai stransă iar in cealaltă parte mai moale,

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
 

×
×
  • Create New...