guru Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Claxonul de la Matizul meu , suna putin 'gatuit' , ca si cand bateria nu ar mai avea suficient curent, dar nu e cazul. Astazi am auzit un alt Matiz claxonand lung, iar tonalitatea era la fel ca la mine. Asa suna la toate, sau e o problema? Din cate-mi amintesc, Dacia berlina avea la claxonul standard , doua suruburi de reglaj, din care se putea ajusta felul in care suna. La Matiz exista? Link to comment
andreib Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Nu exista reglaj la claxon iar cel standard este vai de steaua lui. Mic si cu un sunet pitigaiat...Daca vii pana in Iasi ti-l dau pe al meu original, folosit 2 saptamani . Link to comment
guru Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 Multumesc pentru raspuns. Cu ce l-ai schimbat, de care ai pus, ce marca? Link to comment
AAdorjan Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Nici la Tico nu exista reglaj? Ca si al meu suna de zici ca ii de tractor. Suna tare dar are prea mult bass ) daca s-ar putea si fie mai ascutit... Link to comment
mike.omega Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Nici cel de la tico nu se regleaza E o sapuniera din aia mica si rotunda ca la motociclete, vezi ca e pe langa galeria de evacuare spre farul din dreapta Nu e ilegal sa pui alte sisteme de avertizare decat cele din fabrica? Link to comment
AAdorjan Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Stiu care e claxonul ii prins pe traversa cea mai de sus, are forma unui cerc. Arata banal nici nu seamana cu claxoanele comercializate la diverse firme. Dar ma gandeam ca poate, poate... Link to comment
andreib Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Multumesc pentru raspuns. Cu ce l-ai schimbat, de care ai pus, ce marca? Cu un set de goarne din alea pe aer din metro la vreo 500k acum 2 ani. Merg f bine si acum iar sunetul este inconfundabil . PS: la alea trebuie siguranta mai mare de 10 A . Link to comment
Frankie_Carbone Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Salutare, Aseara am descoperit aceasta DUBIOASA defectiune, sa descriu putin, sper sa ma fac inteles. Claxonul functioneaza foarte bine atunci cand volanul este drept. Daca volanul este virat de la 90 grade in sus, claxonul NU MAI FUNCTIONEAZA, pot sa apas pe el cat vreau ca nu mai se aude. Practic eu nu pot claxona in curba ... cand virez si chiar si atunci cand sunt pe loc. Nu imi explic. Daca stie cineva cauza acestei probleme sau a trecut prin asa ceva, il rog sa ma ghideze si pe mine ... banuiesc ca nu este ceva atat de grav incat sa dau o fuga pana la un service. Cred ca este o problema la fire totusi ... dar cum se spune "Assuming is the mother of all fuckups" ... ii las pe cei care sunt mai priceputi presupuna. Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Link to comment
alx Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Contactul de masa pentru claxon la traversarea intre masca si volan este reprezentat de doua lamele circulare. Daca desfaci volanul ai sa intelegi imediat. In acelasi timp sa verifici si papucii sa fie curati si sa faca contact bine. Link to comment
Frankie_Carbone Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 (edited) Multumesc alx. Inca o intrebare insa, cum se scoate capacul de la volan ... se trage pur si simplu? Montarea la loc ... este inversul, apasare adica? Intreb pentru ca am tras putin de el si am observat ca nu se prea clinteste ... exista vreun surub, ceva? Edited August 17, 2006 by Frankie_Carbone Link to comment
alx Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 La Matiz nu ma bag ca nu am facut. La tico se scotea prin fortare. Link to comment
Mircea Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Se scoate prin fortare. Din pacate cred ca nu vei scapa decat prin inlocuirea inelului de contact care este sub volan, si care este uzat pe anumite zone excesiv. Trage masca, desfa volanul si observa starea contactelor de dedesubt. Daca sunt uzate usor, incearca si ridica-l un pic pe zonele uzate, daca uzura este accentuata, schimba-l. Acolo ar trebui sa ai ceva vaselina pe care sa lucreze. Link to comment
RaZoR-07 Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 (edited) Ca intotdeauna, la mine problemele se manifesta altfel. Nu numai ca nu mi s-a intamplat niciodata sa nu mearga claxonul, ci dimpotriva: Marti m-au cautat vecinii la serviciu, disperati, sa-mi spuna ca de circa doua ore Matizul meu s-a suparat pe viata si claxoneaza fara intrerupere. Astia au fost cei mai inspirati si binevoitori, ca altii chemasera deja politia. M-am deplasat de urgenta acasa si l-am potolit "parinteste" cu doua palme peste volan. Ulterior am demontat capacul si i-am marit spatiul dintre contactele claxonului. Cadrul de tabla pe care sunt fixate se indoise putin si soarele puternic a desavarsit opera. Dupa "operatie" diavolul tasmanian a promis ca nu mai face asa ceva. > Sa vedem pana cand... Edited July 13, 2007 by RaZoR-07 Link to comment
Lucian M Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 La mine a inceput sa sune singur in garaj la ora 6 dimineata, acum 2 ierni. A venit bunica-mea spunand ca :suna masina". Am intrat, am scos masca, am scos un papuc (nush care, cred ca ala cu negru) si m-am dus inapoi in pat. Am rezolvat ulterior cu cateva mici indoituri ale contactelor. Nu e o problema majora, insa cand se intampla, daca stai la bloc - e nasol. La mine decat cainele latra- si ala nu poate chema politia. Link to comment
bikerkes Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Salut , Si eu am o problema cu claxonul matizului. Initial am crezut ca este ceva mecanic din volan dar nu ... matizul meu refuza sa sune. Am legat claxonul pe diret si asa cum ma asteptam este functional ! am masurat tensiunea la lamelele din volan si pe fire la langa claxon ... nu am decat 3.8 V ! (Verific siguranta si aceasta este OK !) NU reusesc sa gasesc cauza problemei ? { Nu am reusit sa scot volanul sa verific acele lamele de contact.} Are cineva o alta idee care sa ma poata ajuta in identificarea problemei? o schita a instalatiei electrice ... Eventual un electrician bun ! Multumesc tuturor ! Link to comment
bikerkes Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 hmm ! nu vad niciun releu in schema ... nu pare complicat. am sa o iau pe fir sa vad unde este problema ! merci de schita ! Link to comment
tomis Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Daca ai cu AirBag-uri, este o schema cu releu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now