vbocan Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 In primul rand vreau sa intreb posesorii de Cielo ce fel de anvelope au pe masina. Eu mi-am schimbat in mai toate incaltarile si mi-am luat de 175/70 R13, ca asa am avut inainte, de la fostul proprietar. Necazul este ca daca incarc masina putintel (adica daca am 4-5 oameni in masina), aripile spate freaca pe exteriorul cauciucurilor. Chestia asta ma scoate din minti, ma gandeam ca ar trebui sa indoi putin profilul interior al aripii cu vreo cativa mm, poate scap, dar apoi m-am gandit ca or fi prea late cauciucurile. Aveti vreo idee? Daca nu e clar am sa pun si o poza. Link to comment
strumfuadi Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 cel mai bine e sa te uitzi in talon sa vezi acolo ce dimensiune de cauciucuri este data.. (deshi se poate sa fi greshit shi aia de la rar: la mine la reno e trecut 155/70/R14 deshi mashina a venit cu jentile astea din fabrica shi are 185/65/R14) Intreaba totushi posesorii de Cielo care e dimensiunea din fabrica si foloseshte'o pe aia. Numai bine! Link to comment
vbocan Posted September 6, 2004 Author Share Posted September 6, 2004 cel mai bine e sa te uitzi in talon sa vezi acolo ce dimensiune de cauciucuri este data.. (deshi se poate sa fi greshit shi aia de la rar: la mine la reno e trecut 155/70/R14 deshi mashina a venit cu jentile astea din fabrica shi are 185/65/R14)Intreaba totushi posesorii de Cielo care e dimensiunea din fabrica si foloseshte'o pe aia. Numai bine! In talon scrie 175, in cartea tehnica zice 175 si 155. Nu mai stiu ce sa cred... Link to comment
strumfuadi Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 atunci mergi pe 175! talonul dat in carte este de 70?? Link to comment
Wolfman Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Si la mine freaca pe exteriorul cauciucului, dar numai de cand am pus cauciucuri Pirelli (probabil or fi mai "balonate" decat altele; si nu tot timpul, ci doar la o cursa mai mare a amortizorului (cand iau o groapa, etc)... Link to comment
vbocan Posted September 6, 2004 Author Share Posted September 6, 2004 Si la mine freaca pe exteriorul cauciucului, dar numai de cand am pus cauciucuri Pirelli (probabil or fi mai "balonate" decat altele; si nu tot timpul, ci doar la o cursa mai mare a amortizorului (cand iau o groapa, etc)... Exact asa se intampla la mine, cand e o groapa ceva... sau se pune soacra-mea in spate (130/100/190 :-)) Si totusi, e normal sa se intample asa ceva? Pe Dacie am pus materiale de constructii pana au ajuns batistele de la roti pe jos dar rotile nu au harait. Link to comment
cdorob Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Nu e normal dupa parerea mea, nu mi s-a intamplat niciodata. 3 posibilitati: 1. Amortizoare/arcuri duse = masina sta prea jos 2. Genti deformate/nestandard. 3. Puntea din spate dusa? In general din ce am vazut eu, Cielo mai vechi au o tendinta dupa mai multi KM sa stea aplecate pe spate... Se poate constata si din fata, unde rotile par sa fie prea departate de caroserie (adica caroseria prea sus) Cristian Link to comment
Wolfman Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 1. Amortizoarele mele spate au eficienta 85% (pe masurate). Arcurile nu sunt duse, se vede din avatar ca masina sta normal de spate. 2. Acum am jante din aliaj de 6j latime, dar si cu jantele standard 5.5j pe care erau aceleasi cauciucuri Pirelli freca la fel. 3. Ce inseamna "punte dusa"? Daca pun jantele cu cauciucurile de iarna nu mai freaca... Ma intreb totusi cum pun unii pe cielo cauciucuri 185/60/14, 185 fiind mai late decat 175/70/13 cum am eu... Link to comment
cdorob Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Mie mi se pare din avatar ca rotile tale sunt un pic prea "inafara", ca si cum ar fi prea late. Poti sa faci o poza mai in detaliu? La "punte dusa", ma refer daca masina a avut vreun accident, puntea ar putea sa nu mai fie perfect aliniata. Totusi, nu inteleg, iata ce pneuri se pun pe Cielo mai nou (Euro 3), chiar mai late de 175: "Pneuri 185/60 R 14T" si "Jenti de otel negre 5.5Jx14". Deci banuiesc ca problema nu e de la dimensiune cauciucului ci de la pozitia cauciucului relativ la caroserie. PS: Nici astea de 185 nu ating la mine, chiar as putea sa zic ca au spatiu din plin. Cristian Link to comment
Truta Cristian Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Poate e din cauza arcurilor care la sarcina se comprima prea mult,eu asa am patit la cieloul meu cand am probat niste jante pe 15 Link to comment
iso Posted September 6, 2004 Share Posted September 6, 2004 Posibil arcuri prea slabe mai ales la cielo mai vechi . Link to comment
Wolfman Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Mie mi se pare din avatar ca rotile tale sunt un pic prea "inafara", ca si cum ar fi prea late. Poti sa faci o poza mai in detaliu? Voila! Link to comment
expero 16V Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Mda, felicitari Wolfman masina arata foarte bine. Link to comment
Wolfman Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Thanks! Desi are 165.000 km se tine foarte bine, nu m-a facut de rusine niciodata...Si am facut cu ea Transfagarasanul, Cheile Bicazului si Pasul Oituz cu masina full de bagaje fara ca macar acul de temperatura sa se miste de la orizontala. Cu jantele astea (FONDMETAL) se comporta mai bine decat cu cele stock care sunt mai grele. Link to comment
vbocan Posted September 7, 2004 Author Share Posted September 7, 2004 Si totusi, nu s-a raspuns la intrebarea initiala, doar s-au emis niste pareri. Arcurile mele sunt noi, masina sta suficient de sus. Eu cred ca arcurile in sine nici nu au vreo legatura cu subiectul pentru ca la incarcare mare oricum masina se lasa. Eu am vazut masini care de incarcate ce erau aproape atingeau solul cu fundul portbagajului, dar rotile nu erau "razuite". In mod normal nu ar fi voie ca rotile sa frece pe aripa, nu? Link to comment
Wolfman Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Sigur ca nu are voie sa frece... Inainte de a schimba cauciucurile freca? Eu raman la parerea ca e din cauza cauciucurilor care sunt mai "rotunde", mai "balonate" decat cele veki... La mine cu gumele dinainte nu atingea aripa... Link to comment
DragosB Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Hmmm ... fiind Pirreli , ma indoiesc ca baietzii nu au respectat dimensiunile scrise pe cauciuc ; cu alte cuvinte , nu cred ca sunt mai "balonate" decat alte cauciucuri de aceleasi dimensiuni ; daca zici ca nu freaca cu celelalte cauciucuri , atunci se mai ridica o intrebare : presiunea pe care o ai acum in roti difera de presiunea pe care o aveai in rotile anterioare ? Ca daca presiunea este mare , mi se pare normal sa apara un efect de "balonare" ; sau , mai pot fi de vina jentile . Ar fi interesant de testat : jentile vechi + noile Pirreli . Link to comment
cdorob Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Pirelli chiar sunt cunoscute pentru ca au lateralele prea tari, deci este putin probabil sa fie mai balonate. Am avut Renault cu Pirelli si chiar daca erau mai putin umflate tot nu faceau burta - binenteles a trebuit sa scap repede de Pirelli tocmai dn cauza lateralelor prea dure care transmiteau toate socurile gentilor. M-am uitat chiar azi la mine, si chiar si la 185 e spatiu cacalau pana la caroserie, si nu cred ca sunt probleme nici la incarcare mare. Incearca sa verifici la un prieten cu Cielo cat de tare se lasa masina pe spate la incarcare mare...este ceam ami buna si simpla idee. Cristian Link to comment
Wolfman Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Ar fi interesant de testat : jentile vechi + noile Pirreli . Acum am jante din aliaj de 6j latime, dar si cu jantele standard 5.5j pe care erau aceleasi cauciucuri Pirelli freca la fel. Link to comment
Wolfman Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 . M-am uitat chiar azi la mine, si chiar si la 185 e spatiu cacalau pana la caroserie, si nu cred ca sunt probleme nici la incarcare mare. Trebuie verificat cat spatiu ai PE LATERALA intre cauciuc si aripa spate atunci cand roata intra sub aripa, deci cand masina este incarcata... Link to comment
cdorob Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Pai asta e ideea, chiar si cu masina incarcata -5 oameni + bagaje (mers la mare in concediu), roata nu intra suficient in caroserie ca sa fie cazul de frecare. Intradevar, spatiul lateral intre roata si caroserie e micut, dar daca roata nu ajunge atat de sus...nu e problema. Deci nu pot sa cred decat ca la incarcare, Cielito tau se apleaca prea tare pe spate...chiar daca problema ta e ca freaca in laterale. Cristian Link to comment
vbocan Posted September 17, 2004 Author Share Posted September 17, 2004 Am intrebat mecanicul de ce rotile mele freaca la cea mai mica incarcare. Raspunsul a fost ca am jenti de aliaj care sunt putin mai in afara si asta duce la frecarea de aripa. Nici prin cap nu mi-a trecut vreodata sa ma gandesc ca jentile de aliaj sunt mai "altfel" decat cele de tabla (http://www.daewooclub.ro/album_page.php?pic_id=174). Nu-mi ramane decat sa le vand si si sa-mi iau altele de tabla. Si apropos, la Cielo ca de altfel la orice masina poti sa o incarci oricat, ca nu trebuie sa frece pe lateral. Link to comment
cdorob Posted September 17, 2004 Share Posted September 17, 2004 Exact cum spuneam si eu, la ale mele (standard din fabrica) nu exista nici cea mai mica sansa sa se atinga chiar daca sunt mai mari (185) :-D Link to comment
hellcat Posted September 19, 2004 Share Posted September 19, 2004 pt wolfman e de la janta, nu de la cauciuc. e vorba de offset-ul jantei: pozitiv sau negativ mai mult sau mai putin. ca in poza. Link to comment
hellcat Posted September 19, 2004 Share Posted September 19, 2004 si evident cu cat offsetul jantei este mai negativ scoate janta mai in exterior si cauciucul atinge usor aripa. la cielo asta e pb. de constructie a aripii. dat fiind forma ei nu au putut sa o umfle prea tare. daca te uiti atent si la un cielo cu jantele originale de tabla incarcat, cauciucul trece milimetric pe langa aripa. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now