none Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Este adevarat ca Matizul nu are scut de protectie la motor. Va intreb asta deoarece am auzit ca nu are si ma intrebam daca lovesti o bordura ceva ce se intampla. Link to comment
NFS Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Pai n-are scut , are o tabla nenorocita care protejeaza cit de cit baia de ulei... Da' nu prea poti sa dai in borduri cu ea, ca e intre roti, iar cind cobori de pe borduri in cel mai rau caz julesti spoilerul! Link to comment
FLEX Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Mdeah! hai sa mai demontez un mit: SCUTUL DE PE MATIZ EXISTA SI ESTE EXTREM DE EFICIENT! Este realizat dintr-o tabla groasa dar moale, pentru a fi lesne de indreptat si pentru a se "mula" pe diversele nenorociri luate intre roti; el nu protejeaza baia de ulei, care este mult mai sus, decit partial, principalul lui scop este de a proteja carcasa cutiei de viteze impotriva socurilor dure prin IZBIRE (carcasa se poate sparge). Aceasta masinuta este extrem de bine protejata pe "burta" din cap pina in coada. CONCLUZIE 1: Matiz e o masina facuta cu capul, nu cu ***. CONCLUZIE 2: Are toate protectiile inferioare suficient de rezistente si bine pozitionate pentru a nu ramine imobilizat cu masina pe cine stie ce coclauri ... CONCLUZIE 3: Oricit mi-ar place mie viteza, n-o sa-i cobor EVER garda la sol, deoarece am pitici si cu "off-road"-ul. Q.E.D. Link to comment
cchrism Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Se pare ca FLEX a facut inventarul la toate protectiile de pe "burta" Matizului. De scutul de la catalizator auzisem si eu, iar de cel de la cutia de viteze am citit in manualul de service. Scutul din fata l-am inspectat si eu la revizia de 1000km, atunci cand i-am zis mecanicului daca am lovit cu ceva in el. Cu cateva zile inainte de revizie am avut de umblat pe la marginea Bucurestiului cu mers o portiune pe centura in zona Otopeni. La un moment dat am auzit un poc la un damb mai mare si am zis ca ala a fost. Dupa aia mi-am dat seama ca era sticla de sampanie din portbagaj care la virajul de evitare a facut pleosc pe tabla portbagajului. Si am mai avut un eveniment in Bucuresti, pe Plevnei, care este sapat de la un cap la altul si m-am suit cu roata fata pe un dambulet (era noapte, eu am zis ca e mic) si cand am mai avansat cativa cm, am facut fleoshc cu toata masina. O saptamana mai tarziu am descoperit ca s-a julit putin doar spolierul, desi eu am zis ca las motorul acolo. Deci SCUTUL exista si isi face treaba EXCELENT! Link to comment
laurentziu83 Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Scutul NU PROTEZEAZA BAIA DE ULEI. Oricum baia de ulei e facuta dintr-un material rezistent si destul de flexibil. Eu unul am o adancitura cat jumatate din degetul mare si adanca cam cat o jumatate de unghie in baie dar nu-mi face probleme. Nu mi-au zis nimic la service cand mi-au schimbat uleiul. La ce off-road am facut de prea multe ori din masina mea nici nu ma mira dar se pare ca mai pot sa fac. Scutul e si el eficient, nu il am indoit dar ii cam lipseste vopseaua de pe inventar si s-a instalat rugina. La fel am si colturile de la bara stabilizatoare julite bine, polizate as putea spune. Nu pot sa zic ca am avut vreun fel de probleme cu terenul prost si, ca o concluzie, Matizul poate indura foarte bine acest teren, nu se prea strica nimic atata timp cat nu se forteaza nota si nu se face o obisnuinta din asta. Atentie insa la borduri. Spoilerul din fata e prins in 3 suruburi. De la o izbitura (nu mai stiu cand) am reusit sa rup surubul din stanga si am indoit bucata de tabla unde se prinde. Am sa o rezolv eu odata asta cu un ciocan si un surub. Oricum daca nu te bagi dedesubt nu-ti dai seama, nu flutura spoilerul. Atentie totusi la borduri, cred ca de acolo mi se trage. Link to comment
NFS Posted September 7, 2004 Share Posted September 7, 2004 Ok, atunci eu retractez... sunteti prea bine documentati si aveti prea multa experientza in domeniu . Eu nu remarcasem decat tabla aia care se da jos cind schimbi uleiul! Link to comment
ovidiuc Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Eu am zis:asta iarna mergand pe niste coclauri un WV Pasat in fata mea si-a lasat baia de ulei pe jos.Maty ok. Link to comment
laurentziu83 Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Eu am zis:asta iarna mergand pe niste coclauri un WV Pasat in fata mea si-a lasat baia de ulei pe jos.Maty ok. Asa mergeam eu WV-ul pe sosea si vad la un moment dat un starv de caine in fata. Obisnuit cu Maty dau sa trec peste el. Sa-l fi vazut pe taica-miu atunci cum urla din dreapta: "ocoleste, ba, ocoleste, ca ne costa vreo 100 de milioane distractia ta!!!". Alta data trec cu Maty peste un capac de canalizare pus invers; unchi-miu langa mine "da vad ca ai curaj, eu la Passat imi lasam baia cu tot cu scut. Masinile astea sunt foarte joase. "Catelu" la masinile astea costa cam 60 de milioane (am cunostinte si vreo 3 Passat-uri la ochi destul de des), "manzul" 111 milioane la viteza mica (opera lu' taica-miu), adica farul putin lovit capota indoita&stuff, revopsit spoilerul fata 19 milioane (doar in urma micilor zgarieturi de la parcari&stuff. Noroc cu asigurarile, mai putin spoilerul. Mai vreti masina germana? Link to comment
strumfuadi Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Mai vreti masina germana? Fleoshk! D'aia exista casco, nu? Mie imi place cum arata noul Golf, arata super.. pacat insa ca sunt atat de proaste.. cunosc un tip care a avut golf 2, apoi golf 3... era innebunit de golfuri - calitate, fiabilitate - asha ca acum vreo 3 luni shi'a luat un golf 5.. acum vrea sa scape de el.. a zis ca mitul mashinii germane s'a fasait profund shi ca abia acuma a intzeles de ce nici macar nemtzii nu prea se mai inghesuie sa cumpere mashinile lor.. Link to comment
danielson Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 La mine pe strada e un canal buclucas, foarte inalt (10 cm deasupra pietrei cubice) si 8 din 10 masini cand trec deasupra lui isi lasa amprentele. Deja sunt obisnuit, cand aud ca vine o masina pe strada ma si astept sa aud "zdring!"-ul corespunzator. Intr-o zi, dupa ce am scos masina din garaj, un vecin mi-a facut observatzie, sa nu mai trec deasupra canalului respectiv ... Am oprit masina fix deasupra canalului si i-am zis sa se uite, mai erau vreo 15-20 cm pana la "zdring!" Asa ca omul isi vede acum de treaba ... Te apuca mila cand vezi masini bengoase care fac "zdring!" la mine in fatza casei ... Link to comment
john Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 deci zGarda la matiz e cam de 25-30 cm... mai bine o faceau de juma de metru sa stim o treaba Link to comment
danielson Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 MATIZ Lungime 3495 Latime 1495 Ampatament 2340 Înaltime 1485 Garda la sol 150 LOGAN Lungime 4250 Latime 1735 Ampatament 2630 Inaltime 1525 Garda la sol cu incarcatura 155 Link to comment
strumfuadi Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 danielson, in penultimul post zici ca mai erau 15-20cm pana la zdring shi ca (,) canalul e la 10cm deasupra shoselei. In ultimul post zici ca garda la sol la MTZ e de 15cm.. (ceea ce shtim cu totzii.. ) Prin urmare, eu sunt in ceatza..ceva e greshit (shi nu garda la sol a micului gigant.. ) Link to comment
Zmeul cel rau Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Alta data trec cu Maty peste un capac de canalizare pus invers; unchi-miu langa mine "da vad ca ai curaj, eu la Passat imi lasam baia cu tot cu scut. Masinile astea sunt foarte joase. "Catelu" la masinile astea costa cam 60 de milioane (am cunostinte si vreo 3 Passat-uri la ochi destul de des), "manzul" 111 milioane la viteza mica (opera lu' taica-miu), adica farul putin lovit capota indoita&stuff, revopsit spoilerul fata 19 milioane (doar in urma micilor zgarieturi de la parcari&stuff. Noroc cu asigurarile, mai putin spoilerul. Mai vreti masina germana? Un prieten de al meu a intrat cu un Passat la vreo 60 la ora intr-o bordura de vreo 15 cm inaltime exact pe centrul masinii , intre roti. Pe dinafara nu prea arata lovita dar ce nu se vedea era ca a mutat pana si motoru din loc. I s-au scurs o groaza de piese pe asfalt. Astea au garda la sol extrem de joasa ca nu s-au gandit la conditiile din RO cand le-au proiectat. Link to comment
danielson Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 danielson, in penultimul post zici ca mai erau 15-20cm pana la zdring shi ca (,) canalul e la 10cm deasupra shoselei.In ultimul post zici ca garda la sol la MTZ e de 15cm.. (ceea ce shtim cu totzii.. ) Prin urmare, eu sunt in ceatza..ceva e greshit (shi nu garda la sol a micului gigant.. ) Corect, o sa fac sambata masuratori, si revin cu date exacte-exacte, plus poze. Nu stiu la Matiz, daca garda e de 150 plin sau gol, dar masor direct pe al meu ... O sa se uite astia de pe strada mai ciudat la "ala cu Matizu care masoara cu ruleta canalele", dar asta este ... Masor pentru acuratetzea informatziei, si rectific postul meu, daca va fi cazul ... (11sept): Am masurat, pentru date mai exacte. In fatza la spoiler am distantza de 18, pe laterale am 17 iar sub masina, in jur de 22. Luand in considerare cea mai mica distantza, as zice ca un 18 e garda la sol la Matizul meu. Strada e in panta, canalul are dimensiuni variabile, de la 5 cm la 10 cm, deci, considerand dimensiunea de 10 cm, imi iese o diferentza de 8 centimetri. Cand m-am uitat, m-am uitat sub masina, si acolo sunt intr-adevar intre 12 si 17 cm ... in fatza, la spoiler sunt DOAR 8 centimetri pana la zdring! ... E ceva, totusi ... Link to comment
trebor271074 Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Am comandat prin internet si am primit contra sumei de 360 ron (scump tare) un scut motor pentru matizul meu din 2005. Comanda am facut- pe www.enginehouse.eu pe care nu ii recomand nimanui . Am primit piesa , am platit-o si hai sa montez. Cam asa arata piesa: Cu exceptia faptului ca: partea cu rosu este prezenta pe scut iar partea cu verde (urechile) nu exista. exista gaurile respective dar date mai in interior. practic lateralele sunt perfect drepte nu au acea iesitura in afara. sistemul de prindere din fata nu este cel din fotografie. practic e un plat-band cu gaura cu filet si un profil patrat din cornier cu gaura. asta pentru ambele parti. practic am rezolvat-o prin gaurirea scutului si prinderea lui in vechile gauri de la scutul original al masinii. totusi marginile lui raman libere si pot sa fluctueze liber si sa vibreze in timpul mersului. Le-am trimis mail alora de la firma si i-am intrebat de sistemul de prindere mi-au trimis fotografia... le-am zis ca nu corespunde, le-am trimis si poza cu detaliile si le-am zis cum am rezolvat si ca ar fi cinstit sa returneze o parte din bani. Bineinteles ca am luat teapa. 1. Partea buna e ca totusi am un scut de motor forte bun cu tabla de 2.5 al carui sistem de prindere in spate corespunde, iar in fata e improvizat. 2. Sunt ingrjorat ca atunci cand a fost strans scutul acesta a inceput sa apase exact cu muchia pe bara de torsiune... e posibil sa ii impiedice miscarea si sa am proble cu masina? Care ar putea fi acestea? Dar faptul ca am prins scutul asa cum am mentionat mai sus afecteaza cu ceva masina? 3. V-am povestit si voua ce tepari sunt unii, asa... ca sa nu patiti ca mine. Ce parere aveti? ceva sugestii asupra montarii scutului? sau a sanctionarii vanzatorului? Multumesc si astept raspuns. Link to comment
adostar Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Misto scutul dar parca nu as da atatia bani. Eu ma gandesc sa-mi confectionez un scut Link to comment
andreib Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Chiar nu am auzit sa fie prea multe matizuri cu baia sau carcasa cutiei sparte. Nu cred ca merita sa ingreunezi masina degeaba decat daca intentionezi sa faci offroad cu ea. Link to comment
tolin Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Ce bucurosi vor fi mecanicii care trebuie sa schimbe uleiurile si cureaua de la alternator ! Despre ventilatia motorului nu mai are rost sa vorbim. Link to comment
trebor271074 Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 (edited) Despre mecanici drept mi se rupe. Si asa dau o caruta de bani pe manopera. Despre ventilatia motorului, chiar am facut o plimbare Constanta - Tulcea si nu am avut nici o problema. Chiar am urmarit termometrul in mod constant. Si era si o zi calduroasa... si am si calcat-o pe la 120km/h. Nu a fost nici o problema... Sper sa fie asa si de acum incolo. Dar apropo de offroad, asa cum zicea cineva mai sus, chiar am avut prilejul anul trecut sa lovesc baia de ulei fara urmari, dar am lovit-o, pe drumurile asfaltate ale patriei. Atunci mi s-a insurubat pe "cutiuta" ca mi-ar trebui un scut mai solid. oricine poate luat o piatra pe la 100 km/h in mijlocul drumului noaptea. Si am mai auzit povesti din astea dar nu la matiz. dar au fost. Eu sunt ingrijorat de bara aia... are cineva o idee? afecteaza chestia cu ceva? A si am uitat. Nu se ingreuneaza cu 6 kg, cat are scutul, in mod excesiv masina... Edited June 14, 2008 by trebor271074 Link to comment
tolin Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Cand mergi cu 120km/h ai ventilatie naturala. Cand stai intr-un ambuteiaj de vreo 1h, gen Bucuresti sau Valea Prahovei, atunci se incinge. Link to comment
trebor271074 Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Am circulat cu ea 2 saptamani prin Constanta, in ore de varf. Am facut un curs acolo. Stii bine ca aerul este tras de vantilator prin radiator de afara. Oricum sub capota ajunge aer cald de la motor. Sa inteleg ca toti cei care si-au pus scut la motor au probleme cu racirea? Si apropo ... in dreptul baii de ulei are un dop de vreo 20- cm patrati pentru a putea goli uleiul la schimbare fara a demonta scutul. Daca se incalzeste il dau jos... si asta fara sa aibe efecte asupra eficientei scutului. Link to comment
andreib Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Tu nu cred ca intelegi ce a vrut sa zica tolin. Matizul are un sistem de racire f bun, nu cred ca va ajunge sa se ridice acul de temperatura la apa decat in situatii f grave. Problema este ca va merge mult mai des electroventilatorul si va creste mult mai tare temperatura de sub capota (aer mai incins=>putere mai scazuta+consum sporit). Link to comment
tolin Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 (edited) Despre mecanici drept mi se rupe. Si asa dau o caruta de bani pe manopera ... Atitudinile tind sa se egalizeze mai repede decat credem noi si tind sa fie reciproce. Oricum, mecanicii nu stabilesc tarifele si incaseaza o mica parte din factura, de asta nu inteleg de ce sunt impuscati caii si nu vizitiul. Revenind la scutul din poza, el pare facut de catre cineva care stie, doar, sa taie si sa gaureasca tabla. 1- La Matiz sunt trei cai de racire a compartimentului motor (si asa foarte inghesuit): a- prin partea stanga a grilei pentru a ventila radiatorul; b- prin parte dreapta a grilei pentru a ventila motorul, in dreptul galeriei de evacuare; c- pe sub masina pentru a ventila baia de ulei si cutia de viteze; Ventilare este eficienta cand exista un circuit al aerului, adica intra rece pe undeva si iese cald prin alta parte. Singura zona deschisa prin care poate iesi aerul din compartimentul motor este parte inferioara a acestuia. Obturarea cvasi-completa a acestuia micsoreaza calea de iesire si inchide complet calea de intrare a aerului pe dedesubt, in partea frontala. Faptul ca acest lucru nu se vede pe indicatorul de temperatura nu inseamna ca nu fenomenele descrise mai sus nu se petrec, motorul are un ventilator care va lucra mai mult si n-are indicator de temperatura a uleiului. Scutul de la dacia 1300 avea 3 orificii mari frontale pentru a asigura ventilarea pe sub motor ! 2- Scutul de protectie la impact al masinii nu este schivalent cu scutul unui luptator si nici cu blindajul unui car de lupta, el trebuie sa disipe energia preluata de la un corp dur. Disiparea energiei se face prin deformare mecanica. Daca pui o tabla de 2,5 de suprafata celei din poza, toata energia se va duce in punctele de fixare ale ei; 3- Scutul trebuie sa protejeze, doar, punctele vulnerabile si sa lase liber accesul pentru inlocuirea consumabilelor; 4- Scutul trebuie sa aibe decupari pentru circulatia aerului si pentru scurgerea materialelor solide/lichide ajunse in partea lui superioara. Din aceste motive, producatorul a prevazut, la versiunea initiala a masinii, un scut simplu care proteja, doar, baia de ulei si ulterior a inlocuit-o cu o bara (pentru a permite o mai buna racire a uleiului din baie). PS- temperatura mai mare in compartimentul motor coace mai repede si mai bine piesele din cauciuc. Edited June 14, 2008 by tolin Link to comment
trebor271074 Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Tu nu cred ca intelegi ce a vrut sa zica tolin. Matizul are un sistem de racire f bun, nu cred ca va ajunge sa se ridice acul de temperatura la apa decat in situatii f grave. Problema este ca va merge mult mai des electroventilatorul si va creste mult mai tare temperatura de sub capota (aer mai incins=>putere mai scazuta+consum sporit). Plec Marti in concediu si voi monitoriza aceste aspecte: temperatura motor, consum si putere. Voi vedea. Totusi nu mi-ati raspuns la intrebarea cu bara de torsiune. Afecteaza cu ceva ca muchia scutului apasa cu petere pe bara? Ok. Tolin m-ai convins. Marti ma duc si ii fac gaurile cu pricina in fata. Caut pe cineva cu autogen si rezolv. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now