Jump to content

Sistemul de franare la Cielo si Espero


Recommended Posts

Etrieri de Lanos... M-am uitat pe autodaewoo.ro. Sunt cei cotati ca fiind pentru Cielo 13" cu placute de Matiz?

 

Astazi am scapat si de problemele la directie. Am schimbat toate anvelopele cu Debica Frigo Directional. Recomand pe deplin depozitul de pe Soseaua Fundeni (autosoft); extrem de amabili si de profesionisti oamenii si cu o viteza demna de invidiat. Dupa ce am iesit de acolo am avut surpriza sa vad ca masina merge ata; nu ma gindeam ca poti avea probleme atit de mari la directie din cauza unor cauciucuri uzate.

Link to comment

Revin eu. Dupa un drum de aprox 1000 de km, cind apas frina ramin cu rotile blocate. Am reusit sa urc niste dealuri mai incet decit tirurile, desi motorul era turat la maxim. Acum, ce am sesizat: dupa ce apas o data de doua ori puternic pedala de frina, cursa libera creste si pedala se balangane in gol; cu timpul revine. Daca apas de citeva ori pedala, cursa devine cea de la inceput, dar rotile pe fata sunt aproape intepenite. Apoi - frina de mina tine de la al 2-lea dinte si la al 5-lea ajung doar daca trag zdravan de ea. Plus ca dupa 50-60 km/h imi fluiera etrierii pe fata de nu te auzi in masina. De data asta sint aproape sigur ca pistonasul din pompa de frina ramine blocat asa ca intreb: un kit de reparatie ar schimba ceva? Sau cumpar o pompa noua? (etrierii ii schimb oricum cu unii de lanos). Sau e altceva?

Link to comment

Salut,

 

Citind acest topic, am inteles ca s-au folosit placute de frana LUKAS,PAGID,ATE sau FERODO. Deasemenea, Ovi recomanda placutele din fabrica. Ce marca sunt aceste placute? De fapt ce placute recomandati?

 

Multumesc.

 

 

Later edit: la autodaewoo, sunt 118 RON cele originale si 46 RON unele fabricate in Coreea.

Edited by bella
Link to comment

Against@ Verifica intai cursa libera a pedalei de frana si daca nu e de acolo cauta pompa noua.

 

Cursa libera e normala (aprox 1 cm) la inceput. Dupa citeva frinari, cursa libera creste si frinele se blocheaza incet incet (ca si cum s-ar stringe lichidul in alta parte). Daca dau apoi citeva pedale zdravene, curs revine oarecum la momentul initial, dar frinele ramin blocate (imi dau seama de asta pentru ca la inceput, cind plec, frinarea e mult mai lejera, apoi fiind extraordinar de prompta; insa pot sta cu masina in panta lejer). Se deblocheaza in mers, dar la prima pedala se blocheaza iar si totul se repeta.

Edited by Against
Link to comment

:o fftopic: Am cumparat acum placute de frana, capete de bara si un pivot pt a le schimba.(din pacate nu am mai avut timp sa comand la Nicu Barbu :( ).

Placutele de frana sunt SB(SANSING BRAKE) Hi-Q SP1102 for leganza. Omul de la magazin mi-a spus ca sunt bune pt Cielo. Voi ce ziceti?

 

Dauneaza cu ceva la disc? Se vor potrivi? ca sa stiu sa merg dimineata sa le schimb.

 

Multumesc si scuze de off.

Edited by bella
Link to comment

Am schimbat in week-end placutele de frana si se potrivesc perfect cele de leganza. In plus au si indicator pentru uzura.

 

Momentan nu se simt imbunatatiri la franare, doar ca pedala tine mai sus insa parca e cam moale.

Astept sa se "aseze" si o sa schimb intre timp si lichidul de frana si astfel sper sa fie totul OK.

 

Numai bine.

Link to comment

Thnx to un drum pina la Ramnicu-Vilcea (prietenii stiu de ce :D ) si a unei simbete petrecute cu Peppino in service, masina mea merge pe perne de aer acum.

Pentru cei care nu stiu despre ce vorbesc sau le e lene sa caute in posturile anterioare, se dadea urmatoarea problema:

 

Dimineata masina mergea ca unsa, iar apoi, dupa citeva frinari succesive era tot mai lenesa si mersul un pic SF (la viteze ff mici masina "dansa" pe drum ca si cum ar fi avut cuciucurile sau discurile ovalizate, jante fierbinti, pierderi de putere, fluierat extrem de ascutit venind de undeva din partea din fata, etc). Plus un consum din ce in ce mai mare.

 

Dupa mai multe consultari succesive pe forum, timp in care am trecut in revist etrierii, arcul de la pedala, pompa de frina, etc, m-am decis sa ii fac o vizita lui Ovi_jer (de comun acord, bineinteles :) ), pentru diverse constatari.

 

Intors in Bucuresti, am stat cu maestrul doctor in fiare Peppino cam juma de week-end, efectuind urmatoarele: inlocuit pompa de frina, spalat circuitele si inlocuit lichidul cu OMV 5.1, inlocuit placute de frina, demontat etrierii, demontat pistonase, curatat de mizerie/rugina/altele respectivele pistonase, uns, montat si sigilat capacelele de pe etrieri. Verificat pentru ovalizare discurile si tamburii (nu erau ovalizate). Ca mentiune: etrierii erau cumparati si montati in februarie, iar acum s-au scos placutele de frina cu forta, atit de blocati erau. Garniturile sint facute din guma de mestecat, probabil.

 

La iesirea din service am reusit sa merg in virtutea inertiei cu masina cam de la bucuresti la constanta asa, iar acceleratia e super ok. Plus ca motorul raspunde ff bine si la turatii de 1800, 2000, fara sa mai tinda sa dea in nas sau sa controlez eu totul din ambreiaj. La drum lung o sa aflu daca au disparut si fluieraturile, desi inclin sa cred ca da.

 

PS: au disprut si simptomele de disc/roata ovala, la viteze ff mici (cind frinezi la stop, de ex).

 

Bottom line: Thnx to Ovi_jer si Peppino, am scapat de mai multe probleme in acelasi timp.

Edited by Against
Link to comment
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...