Viktor Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Am facoto si pe asta "cu roata data jos".Am dat roata jos,am prins tamburii in 4 suruburi mai scurte(ca acelea lungi sa nu ajunga pina in saboti)si am invirtit de tamburi.Aceiasi problema. Am mai incercat si cu frina de mina tragind maneta la dintele 2 dupa care la dintele 3 si am invirtit de tambur in directia inainte.Pe o portiune de 3sferturi al tamburului se invirte usor iar pe sfertul ramas aproape se blocheaza. Link to comment
Dj_Dark Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Acum m-a lovit o idee. Flansa pe care se prinde tamburul n-o fi stramba? A fost schimbata? Link to comment
Viktor Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Flansele nu sint strimbe ca au fost masurate de o cunostinta de la un servis cu un dispozitiv(nu stiu cum se numeste)cu care se masoara ovalitatile si a zis ca sint bune.Ar putea fi cumva discul de fixare a sabotilor de frina?o fi strimb sau montat aiurea de catre fostul proprietar sau asazis "MECANIC"? Ce parere aveti? Link to comment
Dj_Dark Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Ce disc, te referi la platoul spate? Nu cred. Buba este la o piesa care se afla in miscare, logic. Link to comment
Viktor Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Ma refer la discul de care se prind cei doi saboti,prin boltul de retinere. Link to comment
Dj_Dark Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Am inteles. Acelasi raspuns. Problema este la o piesa in miscare. Daca ar fi la o piesa stationara nu ar atinge intr-un punct cand invarti roata ci tot timpul. Sper ca intelegi ce spun. Link to comment
Viktor Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Salut Dj-Dark.Ai perfecta dreptate si sint in totalitate deacord cu ceia ce spui, ca trebue sa fie o piesa in miscare.Am cumparat cablu nou la frina de mina (ala vechi are o mica defectiune)si sper ca miine sa am timp sa-l schimb.Am sa incep de la zero,cu fiecare piesa in parte.Trebue sa fie un defect pe undeva sau un ceva asa mic incit e de ne-observat. Link to comment
Dj_Dark Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 E posibil sa fie ceva la care nu vrei sa te gandesti. Gen noii taburi ovalizati din fabrica sau bataia flansei sa nu fi fost masurata bine . Tine-ne la curent. Link to comment
madkat Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 cu tamburii vechi si sabotii noi ai incercat? Link to comment
Viktor Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Chiar aseara ma gindeam la rulmenti.Cind i-am schimbat (imi aduc bine aminte) rulmentii vechi au iesit foarte usor de pe ax(i-am scos cu mina,fara presa),la fel si aia noi iam bagat pe ax cu mina.Acu fiind prima data cind schimb rulmentii la nexia(doar am mai schimbat rulmenti la alte masini)nu am dat importanta ca ar intra prea usor pe ax.Nici urma nu se vedea,ca rulmentul vechi s-ar fi invirtit pe ax si am zis:cred ca asa trebue sa fie la asta.Acu ma gindesc ca nu cumva la prima frinare efectuata,rulmentul sa se incline pe ax(ca doar e -deajuns citeva sutimi de mm sau chiar o zecime de mm).Am sa scot rulmentii si am sa masor axul.Stiti cumva care este marimea exacta a axului? Link to comment
Dj_Dark Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 (edited) Cele trei piese in miscare sunt: tamburul, flansa si rulmentul (de fapt parca sunt 2). Una din ele are ceva. Rulmentii nu i-am schimbat nici eu niciodata insa am observat ca sunt conici, deci teoretic daca faci "jocul" bine (strangi piulita cat trebuie) nu ar trebui sa se intample ce zici tu. Eu as strange piulita tare prima data (pana s-ar simti o miscare greoaie la invartirea cu mana a rotii) astfel se "aseaza" bine in locasuri dupa care as desface-o cat trebuie. PS. Ai grija cat ii strangi sa nu-i spargi sau sa lasi urme pe camasi de la role. Edited January 29, 2009 by Dj_Dark Link to comment
Viktor Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Exact asa cu spui si tu Dj,aceasta procedura am aplicato chear la inceput cind am schimbat rulmentii.I-am strins pina a inceput sa se invirta greu dupa care am tras cu cheia spre desfacut la 90°(un sfert de filet al piulitei catre desfacut) Deci rulmentii nu sint prea strinsi dar nici joc nu au,roata se invirte fain (corect)doar ca agata in punctul ala blestemat.Chestia e ca la ambele roti din spate se intimpla lucru asta.N-am so las balta pina nu-i dau de capat. Link to comment
etsi_gsm Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Stiti cumva daca kit-ul de reparatie al glisierelor pentru cielo contine glisiere cu cota de reparatie 1 (adica etrierul fiind deja uzat ar trebui ca glisierele sa fie cu cota mai mare decat cele de fabrica) ? Masina are 120.000 km reali si deja s-au facut 3 curatari ale glisierelor + etrierilor. Varianta care se doreste este de a cumpara kit de reparatie glisiere care contine: glisiere, garnituri exterioare, capacele protectie, vaselina siliconica. Link to comment
Salex Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 ... adica etrierul fiind deja uzat ... Cred ca aici s-a strecurat o eroare de diagnoza. Ce anume s-a uzat la un etrier ??? Link to comment
papie Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Se uzeaza locasul in care intra glisierele si nu, nu exista cota 1 pentru kit. Link to comment
etsi_gsm Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Banuiala mea este ca se uzeaza partea interna a etrierului acolo unde ruleaza glisisera, Cred ca materialul din care este facut glisiera este mai dur decat cel din care este facut etrierul.Ce opinii mai aveti? Daca nu exista cota 1, atunci kit-ul la ce ar mai fi bun ? - totusi se numeste kit reparatie. Link to comment
bosulhary Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 stie cineva ce rol au "supapele de reglare"de pe pompa de frana.alta problema:pedala de frana tare dar nu am frana.ce se intampla. Link to comment
Salex Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Trage cu ochiul la discutia asta: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=20381 Link to comment
Viktor Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 (edited) Acele supape de la pompa de frina au rolul de a limita forta de frinare a rotilor din spate (in momentul frinarii,frinare brusca,rotile spate nu vor bloca si in felul acesta reduce riscul alunecarii autoturismului). Despre pedala de frina (ca e tare si nu ai frine) verifica urmatoarele: -este vacum(in camera de vacum) -este lichid de frina (in rezervorul pompei) Daca cele mai sus mentionate sint in regula,ar trebui facuta o aerisire pe masura (la cele 4 roti) chiar si schimbarea lichidului de frina daca e necesar. Ar putea fi de vina chiar si furtunele de frina flexibile care duc la etrier (acestea putind fi explodate in interior si nu permit lichidului sa circule). Edited February 5, 2009 by viktor Link to comment
Banderas_232003 Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Salutare! Am cateva intrebari, nelamuriri: 1. Nu am gasit cu search procedura de schimbare a lichidului de frana - va rog un link. 2. Care este cantitatea de lichid pe care este necesar sa o cumpar? Marca OMV? Tip dot 5.1? Multumiri. Link to comment
Tommy Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 (edited) Nah domle, am cautat eu pentru tine: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...ost&p=59213 Gaseai usor raspuns si pt a doua: 250ml pt circuit frana, dar ia 500 sa ai si pt ambreiaj. Da, dot 5.1 e bun pt cielo, e compatibil dot3. Edited February 16, 2009 by Tommy Link to comment
Banderas_232003 Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Merc mult Cutasem peste tot numai (probeleme tehnice, tunning) la tutoriale nu. Citisem mai demult dar sa fie al naibii topic daca il mai gaseam. Link to comment
Banderas_232003 Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Este momentul sa va expun rezultatele operatiunii de revizie generala a sistemului de franare Cielo 1995, etieri normali/originali, 120 k km. Cauza a fost dezechilibru frana fata (motiv respins ITP), cauza roata dreapta fata, roata ca se si incalzea uneori . Operatiuni executate : 1. Desfacut ambii etrieri fata de pe disc: inlocuit garnituri cilindri + schimbat axe glisoare cu piese originale daewoo. Cilindrul dreapta era aproape blocat. Au fost curatati ambii etrieri complet prin honuirea suprafetelor interioare. 2. Inlocuit bucse punte spate (motiv respins ITP, aberant) : dat puntea jos, schimbat ambele bucse. Operatiunea este extrem de dificila si necesita presa pt desfacere/inlocuire bucse. Sfatul meu este sa fie facuta numai in service asa cum am facut si eu. 3. Reglat saboti spate + frana de mana. 4. Am schimbat lichidul de frana in intreaga instalatie cu lichid marca Ferodo DOT4 + aerisirea intregii instalatii. Durata operatiuni: 7 ore. Rezultatul este greu de exprimat in cuvinte In trecut franarea la viteze mari era greoaie si exista efectul de fading ca si cum discurile erau ovalizate. Acum masina franeaza impecabil, pedala este complet diferita, franarea se face uniform, masina nu mai "balanseaza" deloc. Deci, macar dupa atatia ani merita masina o revizie generala ca la carte a sistemului de franare. Link to comment
cris06 Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Nu dupa atatia ani, ci anual (sau max. 1,5 ani) se impune o revizie a sistemului de franare, mai ales la masinile fabricate pana la Exe pt. ca stim toti de ce! >- Link to comment
Salex Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Depinde si ce pretentii ai de la masina, depinde cit si cum conduci ... La masinile pe care le-am avut de-a lungul timpului am facut (si inca fac la fel) 2 revizii anuale la sistemul de frinare. Pina acum nu am fost respins niciodata la ITP pe motive de frine si nici masinile amicilor pe care le-am bibilit. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now