prozatos Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 am inteles, o sa schimb doar flansa...multumesc again Link to comment
thunder Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Revin cu precizari: am schimbat placutele frana fata(se uzasera la fier numai cele de pe interior, celelalte erau 1-2 mm uzate), am mai apropiat sabotii de tambur si am strans cablul franei de mana. Acum e mai bine. Lichid de frana nu am pierdut(nivelul mai scazut s-a datorat uzurii placutelor fata). Nu stiu nici acum de ce nu am avut atunci frana(pedala moale). Am montat si kitul de reparatie etrieri. Vad ca nu mai sunt probleme insa am descoperit joc mare in pivotul inferior pe partea dreapta. Am cumparat 2 pivoti. Trebuie schimbati amandoi sau nu? Dupa schimbare, e necesara reglarea unghiului de fuga? Toate bune! Link to comment
Viktor Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Dupa schimbare, e necesara reglarea unghiului de fuga? Nu. Celalalt il schimbi daca necesita sau daca vrei. Eu mereu ii schimb ambii. Link to comment
berbe Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 ...am lasat masina in paracare cu schimbatoru pe p (e automata) si frana de mana trasa, iar astazi cand am datat sa plec am lasat fan de mana si rotile au ramas blocate cred ca s-au intepenit sabotii ce pot sa fac dar sa nu o duc la mecanic ? pls ajutor:d mersi Link to comment
06dht Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 sal. pana sa schimbi flansa la telescop si sa muncesti o gramada vezi cum iti stau etrierele ca l-a mine de la etriere a fost. si mie imi scartaia cand luam stanga incet. asta a fost un simptom. imi mai batea si etrierul pe dreapta, si mai rau dupa ce am pus kitul de reparatii etriere. sa nu mai zic ca frana la cielo pe 13 e jalnica(asta o spun cu toata inima acum). da am rezolvat problema...cumparat 2 etriere de nexia cu roata pe 13, montat, muscat de volan... sfatul meu e sa cautati la dezmembrari etriere de nexia pe 13 si nu mai aveti nevoie sa schimbat nici discuri nici roti , iar frana e de nerecunoscut. toata afacerea m-a dus 280 de lei - 250 etrierii si 30 la mecanic ca mi i-a montat si aerisit(placutele bonus ca oricum nu se mai potrivesc alea de cielo). Link to comment
espero110 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Buna ziua, Am si eu o problema cu franele la Espero 1.8 CL fara ABS. Se pare ca nu pierde lichid de frana, dar franele nu tin deloc. Asa ca am suspectat pompa de frana. Dupa multa chinuiala am reusit sa desfac suruburile de fixare de 13 pe burduful de vacuum sau cum se cheama, si 3 dintre cele 4 conducte. Problema e ca una din ele nu vrea sa se desfaca nici cu ordinul procuraturii si am reusit sa omor un pic si capul asa ca nu mai prinde cheia de 10. L-am lasat asa si l-am uns bine cu lichid de frana dar tot nu stiu cu ce sa-l desfac. Are cineva ceva idei? Si... dupa ce o dau jos ce naiba se verifica la ea? Am inteles ca sunt doua pistonase cu garnituri in interior si garniturile alea se duc. Numai ca nu stiu cum se ajunge la garnituri. Multumesc pentru ajutor, Cristian Link to comment
Tommy Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Lichidul de frana e slab la desfacut. Cand mai desfaci suruburi ruginite, nedesfacute de ani de zile si mai ales in zone de astea sensibile unde ai conducte de frana sau aerisitoare, ia si tu un spray de ala pentru ruginoase de la shpermarket de pe la raionul auto, e undeva pe la 15-20 de lei, dai in prealabil, lasi putin sa actioneze si apoi desfacutul e o joaca. In plus la 10 ani eu as schimba toate conductele de frana, furtunele si garniturile, mai banui ca si lichidul de frana are o vechime mare. Franele, in general, necesita o revizie completa din timp in timp. Vezi si pistonase spate si etrieri cum lucreaza, ca nu cred ca numai in pompa e toata problema. Link to comment
espero110 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 @Tommy: multumesc pentru informatii. Am dat cu WD40 si am reusit sa desfac conducta buclucasa. Am dat pompa jos si am verificat-o impingand pistonasul si se pare ca merge. Inca nu am reusit sa o desfac cu totul sa vad in ce stare sunt garniturile si suspectez ca una din ele e rasucita si nu face presiune destula. Conductele si franele pe roti sunt bune zic eu. In primul rand nu pierde lichid, in al doilea rand daca era ceva pe spate functionau franele pe fata nu? Ei, la mine nu mergeau de loc. Am verificat si pistonul ala care e in servo si face vacuum, il impinge in afara. Teoretic, ar trebui sa fie pompa de vina. Multumesc, Cristian Link to comment
madkat Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Tommy cam are dreptate... La Cielo si espero mai des ai probleme la etrieri (glisiere unde e cazul, si garnituri pistonase), sau ai lichid prea vechi sau prost in instalatie - decat sa fie pompa de frana de vina. Intai spala circuitul de franare, pune apoi un lichid de frana calumea, minim DOT4, placute de frana bune, verifica sabotii spate, si daca dupa toate astea nu ai frane ok, incepi sa umbli la pompa centrala. Iar despre conducte - uita-te atent la racordurile fata si la cele de sub masina de la puntea spate - poate fi imbatranit cauciucul. Si verifica si conductele lungi (pt spate) - cat de ruginite sunt. Exista un caz aici pe forum cu conducta frana plesnita - masina nu cu mult mai veche ca a ta. Last but not least - cand pui pompa la loc - arunca un ochi in manualul de service sa citesti procedura de aerisire/amorsare. Link to comment
espero110 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) @madkat: multumesc pentru informatii. M-as fi gandit si eu la elementele individuale de pe roti si conducte daca ar fi pierdut lichid. Problema e ca nu pierde lichid deloc, doar ca se duce pedala la fund fara sa tina franele pe nici una din roti. O sa scot tot lichidul din instalatie si o sa pun lichid nou. Stiu deja cum se face aerisirea instalatiei, trebuie doar sa ma uit la amorsarea pompei. Edited August 10, 2010 by espero110 Link to comment
viorelcalin72 Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 (edited) Salut Eu am schimbat etrieri cu unii de opel ( parca de astra a zie mecanicu l) lichidul de frina , si acum totul e OK... Edited August 18, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. Link to comment
espero110 Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 (edited) Revin cu un update privitor la problema mea cu franele. Am demontat pompa complet si am pus-o inapoi exact cum era ca nu avea joc interior nici garnituri duse. Am deschis suruburile de aerisire si am lasat sa curga ceva lichid de frana completand in rezervor cu unul nou. Rezultatul este ca franele pe fata merg pana la blocarea rotilor, spatele nu merge deloc. Timpul si distanta de franare a crescut considerabil. Pedala a ramas la fel, jos de tot, fara sa "am pedala" cum se zice. (Tin sa mentionez ca nu circul pe drumuri publice cu ea pana nu se rezolva problema) As fi recunoscator pentru orice idee ati putea avea. Ce sa mai verific ca imi sta pe creieri. Multumesc, Cristian Edited September 3, 2010 by espero110 Link to comment
madkat Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Ai aerisit fiecare etrier/cilindru in parte? Link to comment
espero110 Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Multumesc pentru raspunsuri. Se pare ca pana la urma e o conducta de vina... scapa pe undeva dar foarte putin; destul inca ca sa bage aer pe instalatie. Deci aveati dreptate, si imi cer scuze. Multumesc, Cristian Link to comment
parapashtiuk4u Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Dupa ce am citit tot ce era de citit am ajuns la concluzia ca toti proprietarii de cielo SOHC suferim mai de vreme sau mai tarziu de aceeasi boala. Etrieri mai prosti decat cei de dacie. Dupa ce am bagat si eu kit de reparatie pentru ca erau blocati foarte rau, am ajuns la concluzi ca era mai bine cu ei blocati. Macar cand erau blocati nu incingeau asa rau si nici nu faceau ca tramvaiul cand ia curba. Nu ramane decat varianta cu etrieri de lanos pt cine isi permite sau de opel SH. Sunt curios daca a reusit cineva sa ii refaca pe cei de fabrica pentru ca din cate am vazut eu toti sunt nemultumiti. Mai sunt vreo doi trei care habar nu au in ce parte se strange un surub care inca mai recomanda kitul de reparatie. Probabil inca nu au incercat varianta cu kitul de reparatie ca altfel cu siguranta se razgandeau. Link to comment
Viktor Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Lagarele glisierelor sint problema la acest tip de etrieri. Datorita gradului avansat de uzura, duc la o functionare incorecta al etrierilor si sint iremediabili. Link to comment
zerotreizerosase Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Am o mare problema. Franele mele sunt ca si inexistente. am facut aerisirea rotilor, mai putin pompa de frana, pt ca mi-a fost frica sa nu rup conductele ce ies din ea ( asa parca se aerosea pompa din cate tin minte, de la conductele de deasupra, nu cele pe care sunt montate limitatoarele). Problema cea mai mare este ca pedala imi sta foarte jos iar daca o calc brusc roata din stanga fata scartaie foarte urat. Nu am timp sa o duc nicaieri si de asta am cerut un sfat pe forum, ca vine anotimpul rece si nu as vrea sa nu am frane. Nivelul lichidului de frana este constant, asa ca nu cred sa fie garnituri sau altceva. Astept raspuns Link to comment
Viktor Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 (edited) Intrebarea mea ar fi, cind ai umblat ultima oara la frine?Adica, inainte sa aerisesti. Edited October 29, 2010 by Viktor Link to comment
zerotreizerosase Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 (edited) In ce sens daca am umblat? cand am schimbat placutele si sabotii? de saboti nu stiu, dar placutele sunt noi. Masina am cumparat-o de 3 luni. Avea factura la ea cum ca ar fi fost schimbate undeva in luna iunie. Repet, placutele pe fata se vad noi, la saboti inca nu am ajuns pentru a vedea starea lor Edited October 31, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
danutza Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 La frane se mai schimba lichidul, se curata sabotii si tamburii, si alte nimicuri dinastea care le fac sa functioneze in parametri optimi si sa te poti baza pe frane. Link to comment
Viktor Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 De n-ai ramas fara lichid in rezervorul pompei, nu ai la ca umbla la ea, doar daca vrei s-o demontezi si s-o cureti exemplar. Daca nu ai pierderi de lichid si ai aerisit bine, problema-i cred eu la ansambu regulator al rotilor spate. Link to comment
belclaur Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Buna seara Vreau sa va spun ca sunt posesor al unui al doilea cielo si am remarcat si eu pb cu franele.Roti incinse scartaieli etc.Vreau sa spun ca am fost intr-o gasca unde eram multi posesori de cielo iar solutia unanima la sistemul de franare(cel putin pe fata) a fost schimbarea etrierelor de la daewoo cu unele de opel vectra.Absolut toti au fost multumiti. Acuma daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o pb,la fostul loc de munca am carat greutati cam mari cu masina personala(cine vrea sa ma fac prost o poate spune ca nu ma supar),si am prapadit amortizoarele.Am analizat problema uitandu-ma si pe dedesubt si am vazut ca exact unde intra amortizorul in porbagaj este tabla rupta.Intrebarea este daca ma apuc si sudez acea tabla si schim amortizoarele as risca sa patesc ceva?As mai putea folosi amortizoarele cel putin pana imi mai revin cu finantzele?Masina se aseaza bine la drum dar la 160 de km la ora spatele imi trepideaza ceea ce nu facea cand am cumparat-o.Si cand trec peste hopuri se aude un sunet cam ca de clopotel,ca sa ma exprim mai plastic. In rest numai de bine la toti si interesant e forumul.Datorita voua am invatat sa imi amorsez pompa de benzina cand am avut primu cielo. Link to comment
spon901 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Trebuie sa schimb garnitura antipraf de la etrier fata la un Cielo, care s-a desprins/rupt de cilindru. Roata se incinge si vizual nu-mi dau seama daca este rupta s-au desprinsa. O sa incerc sa curat pistonasul cat pot fara a-l scoate complet din etrier ca mi-e ca nu mai reusesc sa-l pun la loc. Cum se poate pune garnitura antiprafa far a avea scula descrisa in manualul de service? Se poate improviza din ceva? Banuiesc ca ar trebui o teava cu diametru cat diametrul exterior al garniturii in care trebuie batut ca sa intre garnitura in lacasul cilindrului. Trebuie batut tare? Ar rezista o teava de plastic? Link to comment
danutza Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Nu rezista teava de plastic.Eu mi-am facut o scula dintr-un ambreiaj de drujba care se potrivea la fix ca diametru.Daca nu o presezi toata odata nu o sa o poti introduce. Link to comment
madkat Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 (edited) metoda "mea" merge doar cu etrierul desfacut de pe fuzeta sau cu discul de frana scos: - iei un colier cu surub de dimensiune ceva mai mare decat garnitura. Il strangi pana ajunge sa intre garnitura in el, dar sa se opreasca in "buza" acesteia. (daca te uiti la o garnitura nemontata o sa vezi la ce buza ma refer). Apoi potrivesti pe pozitie garnitura cu colierul pe ea, pe etrier, pui o bucata de pal/mdf/lemn deasupra, si ii dai cateva ciocane - va intra destul de usor. Evident, la sfersit scoti colierul. Edited December 8, 2010 by madkat Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now