danutza Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Cred ca e de la servo. Ori tamburul de servo ori pe traseul de la galeria de admisie la tambur. Poate sa fie o imbinare neetansa la furtun sau furtunul perforat. Link to comment
Thegenius Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Mersi Revin cu o noutate daca pot spune asa.Astazi am zis sa scot fiara la o plimbare si asa am facut am scoso pe autostrada si cand sa pun frana a inceput sa tremure volanu sa trepideze masina.Asta este de la discurile ovalizate dar de ce cu placutele vechi nu a facut ada ceva? Link to comment
Salex Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Nu este o situatie anormala si nici nu cred ca ai discurile ovalizate ! Cel mai probabil discurile prezinta grad mare de uzura, ar fi fost bine sa inlaturi "buza" inainte de montarea noilor placute. Placutele vechi nu iti generau vibratii sau "batai" in volan pentru ca luasera forma bavurilor. Cel mai bine ar fi fost sa shimbi si discurile, foarte probabil sunt iesite din cote ! 1 Link to comment
Thegenius Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Mersi salex de raspuns Link to comment
smv Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Exact ce spune @Salex. Pistoanele etrierelor nu apasa pe planuri perpendiculare pe axele lor (discurile) asa cum este corect, ci pe discuri uzate "in pana" (fete neparalele). Ca atare pistoanele / culisantele se blocheaza. Link to comment
paneuroil Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 (edited) Lichidul de frana se schimba la 2 ani daca e mai iefteneala si la 3 ani daca e lichid pt 3 ani.DACA masina are ABS/ESP se ia lichid PT ABS/ESP cu vascozitate redusa ATE SL6daca e fara ABS SE ia ATE SL daca se vrea schimbul la 3 ani se ia ATE TYP 200.Schimbul profesionist cu aerisire perfecta se face cu pompa in presiune SPECIALA PT SCHIMB LICHID FRANA nu la pedala .Recomandat, este sa se cumpere lichid in recipiente de tabla etanse...LICHIDELE ATE. http://www.ate-na.com/www/linkableblob/ate_us_en/8690524/data/bfluid2006_mit-tabelle_us-data.jpg Cum se verifica profesionist PUNCTUL DE FIERBERE ... daca lichidul e terminat(ARE APA PESTE 1%in el) https://youtu.be/4XbjRtoeqfA Schimbarea se face cu pompa speciala atasata pe rezervorul de lichid in presiune pozitiva de 1bar.Folositi de preferat lichid de frana in recipiente de tabla . La schimb cereti service-ului sau mecanicului sa goleasca complet pompa de umplere de lichidul ramas de la umpleri anterioare si sa umple cu lichidul din bidonul nou prospat deschis, cu putin timp inainte de umplere.Bidonul de lichid de frana nu se lasa deloc fara dopul pus daca nu s-a turnat complet in pompa de umplere. Edited February 26, 2017 by paneuroil Link to comment
Thegenius Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Va multumesc pentru raspunsuri maine o sa ii iau discuri si placute noi odata ce placutele calca anormal pe disc presupun ca uzura placutelor este anormala. Link to comment
Viktor Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Va multumesc pentru raspunsuri maine o sa ii iau discuri si placute noi odata ce placutele calca anormal pe disc presupun ca uzura placutelor este anormala. Nu neaparat. Depinde cit ai circulat, de starea acestora ca pot fi scoase la adevar pe o bucata de smilgher asezata pe o suprafata (perfect) plata slefuite cu finete de nu-s deteriorate intr-un hal fara de hal. Plimbi placuta lejer pe smilgher sus-jos, stinga-dreapta (chiar foarte fin, foarte lejer) apoi masori cu sublerul sa te asiguri ca nu le-ai scos conice, intorci sublerul si verifici suprafata (cu coada sublerului) pe lung, pe lat, pe diagonala (in X) sa vezi de-i plata ... In 10 min. le-ai rezolvat . S-apoi cu discuri noi si pacute ok (sau noi, ma rog) il iei la rost pe domnu' etrier, culiseaza ca la carte ori ba, cum se comporta nenea pistonasu' ... Zic si io ... In primavara trecuta de retin bine, ma suna un prieten cum ca ar fi vorba de-un amic de-a lui ce ar avea nevoie de-un schimb de ulei in timp record de e posibil la o Astra , ca la service pe unde s-o interesat l-au aminat pentru citeva zile si ... dupa cum are nevoie de caleasca ca de aer ... de pot sa-i dau o mina de ajutor ca are cele necesare cumparate si tra-la-la . Bine zic, ca tot frec menta de moment haide-ti repejor si o rezolvam (cit mai am chef). In fine, au aparut, am tras pe canal si m-am pus pe treaba . Apoi printre picaturi aduce in discutei ca in viitorul apropiat de e posibil si un schimb de placute . E discutabil zic, da' nu doar placute, cu discuri noi sau rectificate, dupa cum te tine buzunaru', cind rotile vor fi date jos vom sti cu exactitate de cum stau lucrurile ca din ce vad eu aici (din canal) discurile is cam obosite, sa vedem starea garniturilor s.a.m.d Sa de-a dreq ca l-am speriat de n-o mai dat de stire de-atunci ... ) Ce-o fi zis, ca narodu' de Viktor il pune la cheltuiala de-aiurea ... Pai mah "nepoate" mah! Pai noi facem treaba - treaba si nu petecim sistemul de frinare pe ideea ca "esti matale" vigilent si opresti (in ceva sau cineva) ... ca eu unu categoric NU! voi pune placute noi pe discuri uzate si nereconditionate ce sa se incadreze in cote. Facem treaba cum trebue sau n-o facem deloc. Punct 1 Link to comment
danutza Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 (edited) Pai depinde de discuri. Eu le-am rectificat la strungar. Discuri noi, placute noi, glisiere blocate dupa o luna la un etrier, disc incins, balta mare. Astea sunt elemetele care le-am avut pe dreapta. Rezultatul un disc ovalizat si franat cu scuturat. Dat discul jos, (brembo). Ma uit la el, si va da are martor de uzura. Adica 2 gaurele, cate una pe fiecare parte. Il duc la strungar si iii explic ce e, si ca daca trece de gaurile alea cand il rectifica il pot arunca. L-a rezolvat, doar cateva zecimi a luat din el. Merge de 5 ani. De atunci verific periodic sa nu se blocheze glisierele alea, ca la Cielo GLE sunt tare pacatoase. Dar si la alea le-am gasit leacul. Dupa toate solutiile si toate alifiile recomandate pe toate forumurile, rezolvarea a fost una bio. Seu de oaie. Le ung o dat pe an cu un strat subtire. Orice alteceva am incercat nu a tinul mai mult de maxim 2 luni. Edited February 27, 2017 by danutza Link to comment
Thegenius Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Multumesc de raspuns cu siguranta o sa achizitionez discuri noi nu se merita sa le rectific pe cele vechi,adica la rectificat baiatu cere 50 sau 60 lei si asa mai pun 80 90 de lei si achizitionez noi.Elementul frana este cel mai important. Link to comment
danutza Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Daca discurile au deja uzura nu prea mai merge cu rectificatul. Ca o sa fie prea subtiri. Link to comment
paneuroil Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 (edited) Se pun discuri noi, exclus rectificatul Un prieten de-al meu la vulcanizare i-au rectificat discul cu flexul, in timp ce bagase 1-a cu masina suspendata. No comment ! Dupa aceea avea simptome de disc ovalizat si tot tacamul. El pusese doar placute de frana noi Aviz amatorilor de rectificari de discuri. Cel mai bine disc nou,chiar daca se cumpara mai ieftin produsul. Edited February 27, 2017 by paneuroil Link to comment
Thegenius Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ambele discuri sunt 160 lei originale si placute originale Link to comment
paneuroil Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 (edited) se ia discuri TRW DF1609, mi-am luat eu luna trecuta, 107 ron au costat. Placute de frana se opteaza intre TRW GDB951 si TRW GDB1040 Edited February 27, 2017 by paneuroil Link to comment
Viktor Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ce-ai vazut matale acolo la vulcanizare, paneuroil, se numeste cretinitate din ciclu' meserie te halesc si n-are nici o legatura cu rectificarea. Gheo cu flexu' sa ascute sape, tirnacoape, lanturi la drujbe (un tont din asta am vazut si eu, ce ascutea lantu' la drujba si sa nu mai zic ca montase lantu' pe lama invers si se mira de ce nu taie motiv caruia scoase iute flexu' sai vina de hac ! ). Fereasca ! Rectificarea adevarata a unei piese (discuri spre ex) se executa pe strung, pe utilaje destinate expres acestui scop si cu personal specializat in domeniu ce stiu exact cu ce se maninca marmelada. Ca sint incompententi ce nu-s in masura a face setari masinariilor in cauza si primesti piesa in cauza mai proasta decit fu, ii discutabil, dar altfel ... nimic rau in rectifica in adevaratul sens al cuvintului. Altfel, discul ala de il cumperi "tu" din vitrina si luceste misto, tot de sub cutite iese ca produs finit. Depinde de la caz la caz, unele se incadreaza intr-o rectificare, altele nu ; unele merita rectivicate, altele nu ... Spre ex. tamburii spate cielo ce-s foaie de tigara nu merita rectificati, pe cind ai de suzuki (de retin bine) ce-s suficient de robusti si au material in ei din belsug merita din plin o rectificare. Dara deh, fiecare dupa cum crede ... ii la libera alegere. 1 Link to comment
alexinno Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Cu etrierii de Espero (Vectra B, Astra F etc) e alta viata. Am scapat de sindromul de troaca, nu mai bate nimic, vorba celor de la Depeche Mode: Enjoy the silence...Nu simt diferenta la franare fata de vechiul sistem DAC, cel putin nu inca. Link to comment
Viktor Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Ai mers pe discuri si placute noi banui, ce in prima faza n-o sa prea muste din disc-uri pina ce nu se aseaza. Probabil nici dupa n-o sa faca minuni de ferodoul nu se are pe bune cu discul. Fiabilitatea etrierului in sine si promtitudinea frinarii (redata de celelalte doua componente placuta -disc) le gasesc a fi doua procese aparte. Oricum, investitia in noii etrieri merita din plin parerea mea. Mai acorda-i timp pentru a-si intra in drepturi ... Link to comment
alexinno Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Corect. Am discuri aproape noi, nu au 5k km. Odata cu schimbul am constatat decesul unui cap de bara Lemforder, cel din stanga, culmea, dupa nici 10k km. Link to comment
cris06 Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Daca mergi prin Cehia... )"> . Mai bine capul de bara decat anvelopa! Ca sa-ti citez postul anterior: nu vei simti diferenta de franare fata de sistemul cu etrier DAC pt ca pompa baga aceeasi presiune. Adica, nu prea... Eu am scris in topicul masinii mele ca placutele pe fata, dupa aproape 80 kkm, au uzura de nici 50%. Link to comment
Viktor Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Ce presiune dezvolta o pompa de 22mm spre ex si cit ajuge la roata, de are careva idee ... Eventual psi-ul uneia de 20mm conform unor date exacte ... M-ar interesa cit baga pompa si ce presiune ajunge in etrier spre ex, pe masurate. 1 Link to comment
Nu_stiu_totul Posted July 15, 2017 Share Posted July 15, 2017 Au ruginit conductele de frana si cea din stanga spate a cedat undeva sus unde face un cot deasupra puntii din spate.Cand cedeaza ramai FARA FRANE !!! desi e pompa cu dublu circuit si nu ar trebui... Am avut noroc ca nu aveam viteza si am folosit frana de mana ! Cu doua zile inainte am facut ITP-ul si nu au vazut nimic si franele au iesit ok si n-a fost nicio problema la ITP. Conducta in general parea ok, dar in zona unde a cedat era afectata de rugina. Masina are 15 ani... Am schimbat toate conductele de frana cu conducte de CU de Logan. Am refacut testul de franare si e ok. Am schimbat si conductele de benzina preventiv (sa nu iau foc). Rezervorul l-am inspectat unde avea un inceput, am curatat si l-am vopsit. Totusi la rezervor am inteles ca rugina vine din interior. Acum masina merge foarte fain si ma minunez cand trec din masina de serviciu in Cielo ce confortabil e Cielo. Cum se spune, bune masini pacat ca nu se mai fabrica 2 Link to comment
cristidavid Posted July 16, 2017 Share Posted July 16, 2017 (edited) Conductele de cupru de Logan, cum le-ai pus, ce modificari trebuie facute? Detalii, tutorial, ceva? Multumesc! Edited July 16, 2017 by cristidavid Link to comment
Viktor Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Se pare ca ambele pompe de frina au iesiri de M10x1 si respectiv M12x1 ceea ce vrea sa insemne ca holenderele se potrivesc. S-ar mai cere verificate conurile (ce presupun ca-s aceleasi) de imbinare cu conducta si de-asemeni lungimea totala de-s identice. Peronal, de as fi sa merg pe conducte de CU as verifica si pretul la metru pentru a ocoli brandu'. Da' chiar mi-s curios de toate conductele cad la fix (ce ma indoiesc) fara de vreo modificare. Link to comment
Salex Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Peronal, de as fi sa merg pe conducte de CU as verifica si pretul la metru pentru a ocoli brandu'. DOAR daca ai un furnizor bun pentru conducta de CU "la metru" ! Asta ca sa nu risti sa iti pierzi lichidul de frana prin pori (intalniti la conducte de slaba calitate) 1 Link to comment
paneuroil Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 (edited) Da' chiar mi-s curios de toate conductele cad la fix (ce ma indoiesc) fara de vreo modificare.vezi ca conductele de cupru le umpli cu nisip fin pana la capete, pui dopuri la capete dupa care le indoi cum ai nevoie Edited July 17, 2017 by paneuroil Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now