tolin Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 ... Ideea este ca pedala de frana este foarte elastica, ca sa franez brusc trebui sa apas foarte tare pe ea si aproape ajunge in podea ... De ce vrei tu sa ai raspunsul la pedala altfel ? Vrei sa patesti ca la Reno, abia apesi pedala, franele blocheaza rotile si masina se duce sanie ? Parerea mea, si nu numai, este ca sistemul acesta se potriveste (in absenta ABS) cel mai bine comportamentului uman: la o franare de urgenta te infigi cu pedala in podea ! Despre mersul pe gheata nici nu mai amintesc, la cea mai mica atingere a pedalei ati fi in primul gard, primul sant sau cea mai nefericita masina. Link to comment
ovi_jer Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Verifica cu dopul desfacut daca lichidul de frana din pahar face valuri la apasarea energica a pedalei de frana. Se poate si masura cu un manometru la aerisitoare daca pompa are presiunea normala. Link to comment
vlivius1 Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 (edited) :tolin: M-am gandit si eu la varianta cu zapada sau gheata, este foarte bine asa, dar sincer mi se para ca fortez prea tare pe pedala, oricum o sa o las asa pana cand merg sa verific presiune la un aerisitor. Ovi te rog spune-mi care trebui sa fie presiunea la aerisitor cand apas pe pedala? Exista manometru special, sau pur si simplu fac cenexiunea intre aerisitor su manometru cu un furtun? Trebui scos aerul dupa furtun ca sa nu se comprime? Mai m-am gandit ca frana s-ar putea sa fie facuta cu cap, daca masina mea este hidramata (oricum se infraneaza mai greu asa am citit pe forum) in momentul cand motorul este turat undeva pe la 3 mii de rotatii nu cumva servo frana lucreaza mai bine datorita turatiilor motorului care creaza mai multa presiune(mie asa mi se pare cand motorul este ma iturat tine ma ibine frana)? Merci mult Edited March 4, 2007 by vlivius1 Link to comment
ovi_jer Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Este manometru special si nu gasesti asa ceva decit la service. Daca ai avea probleme cu servofrana pedala ar fi tare.In principiu ar trebui sa te pregatesti de alta pompa Link to comment
vlivius1 Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Ok poate dau si o fuga pana in service sa vad ce zic baietii Link to comment
madkat Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 De ce vrei tu sa ai raspunsul la pedala altfel ? Vrei sa patesti ca la Reno, abia apesi pedala, franele blocheaza rotile si masina se duce sanie ? Parerea mea, si nu numai, este ca sistemul acesta se potriveste (in absenta ABS) cel mai bine comportamentului uman: la o franare de urgenta te infigi cu pedala in podea ! Despre mersul pe gheata nici nu mai amintesc, la cea mai mica atingere a pedalei ati fi in primul gard, primul sant sau cea mai nefericita masina. te superi daca te contrazic? in w/e am mers un pic cu fostul meu cielo (pe care urmeaza sa il iau inapoi intr-o saptamana) - si mi-a trebuit timp sa ma obisnuiesc cu frana... dupa ce am fost pe punctul sa ma opresc in masina din fatza... in comparatie cu frana de la Alfa din semnatura - parca e dacie fara servo... practic probleme nu am cu (,) cursa franei, sau eficacitatea ei - ci taria pedalei... am verificat servofrana, am desfacut chiar si furtunul - si diferenta este mare, deci functioneaza... intrebarea mea ar fi - exista vreo solutie de a rezolva cumva "taria" pedalei de frana? Link to comment
ovi_jer Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Discurile de frana au peste 9,7mm grosime? Placutele de frana au peste 7mm grosime? Lichidul de frana a fost schimbat la fiecare 20k km? Autoreglajul de la sabotii spate functioneaza? Link to comment
madkat Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 1. - da, masurat de mine acum o saptamana aprox 2. - placutele sunt schimbate la ultima revizie - si de atunci masina a mers doar extraurban - vizual arata ok 3. - da - chiar mai des (cam o data pe an) 4. - aici m-ai prins... nu am idee - si nu prea stiu cum sa verific - cu toate ca m-as mira sa fie asta... totusi baza franei cu masina goala este frana fatza ... Ar putea sa fie de vina garnituri de pompa? sau cumva oxidat axul pompei ... daca zic tampenii sa nu ma injurati - nu am desfacut nciodata pompa de Cielo - si nu am idee 100% de particularitatile ei... Masina a mers cam 80% extraurban - in cei 70+ k km... iar la ultimul ITP am avut o respingere din cauza dezechilibrului de frane - dar dupa cateva frane "podea" si-a revenit in parametri... si am luat ITP-ul... e posibil sa fie modul de utilizare foarte "bland" al masinii o cauza? Link to comment
ovi_jer Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Ce fel de lichid de frana folosesti? Dezechilibrul pe spate apare din cauza autreglabilului de la saboti si da apare foarte rapid din cauza utilizarii franelor foarte ''bland''. Cu motorul pornit la relanti trage frana de mana la maxim si da 2-3 pedale de frana puternice la podea pentru o reglare mai buna a sabotilor pe spate. Link to comment
madkat Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Discurile de frana au peste 9,7mm grosime?Placutele de frana au peste 7mm grosime? Lichidul de frana a fost schimbat la fiecare 20k km? Autoreglajul de la sabotii spate functioneaza? lichid daewoo (cf specificatiilor din carte)... Multumesc pentru sugestii - o sa incerc metoda cu frana de mana - cum iaua masina - si postez rezultatul Link to comment
vlivius1 Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Am rezolvat problema partial sau chiar de tot, am desfacut o conducta de la pompa de frana (conducta de la rotile din fata care merge cu cheia de 12) si am facut cateva pedale cu ea slabita. Cred ca a avut putin aer, acum pedala tine la jumatatea cursei dar tot la fel greu. Ovi mi-ai scris mai sus despre lichidul de frana daca la apasarea energica a pedalei face valuri. Daca face valuri inseamna ca sunt garniturile uzate ? Daca nu face inseamna ca pompa este buna? Merci Link to comment
ovi_jer Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Daca face valuri scapa presiunea in pompa pe la garnituri. Daca ai facut cateva pedale cu conducta desfacuta a tras si aer. Sau ai strins conducta la loc la fiecare retragere a pedalei? madkat@ Incearca cu lichid de frana OMV DOT 5.1 Link to comment
vlivius1 Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 (edited) Am strans conducta de fiecare data cand era la podea. O sa incerc si varianta cu valurile, merci mult. Edited March 9, 2007 by vlivius1 Link to comment
vlivius1 Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Am verificat treaba cu valurile, face valuri pe primul compartinent din vas.(parte dinspre motor nu cea dinspre sorvofrana). Eu am cumparat si setul de garnituri pentru pompa, exista riscul ca atunci cand desfac conductele din pompa sa se reteze vreo piulita din aia? Pana am desfacut o piulita din aia m-a luat cu durere de cap cat de tare a fost stransa. Iar acum mi-e cam teama de celelalte. Link to comment
corbu33 Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 probabil ca s-a discutat, dar tre sa intreb ca sa nu dau banii aiurea : am un cielo din koreea din 95 luat dar pe talon apare 96, ideea este ca vreau sa schimb lichidul de frana si la carte scrie DOT 3 nici macar 4 daramite 5.1 , ce imi recomandati - se poate schimba cu cel 4 sau 5 , e bine, sugestii ? si care ar fi cel mai recomandat magazin de piese cielo (din experienta voastra) , ma intereseaza mai mult cal. pieselor decat pretul ! Multumesc frumos si scuze daca va stresez cu intrebari care au mai fost puse ! Link to comment
Tommy Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Daca ai curiozitatea sa intri intr-o benzinarie sa te uiti pe raft vei vedea ca pe unele recipiente cu lichid de frana scrie "dot 4 compatibil dot 3". Daca scrie asa, e bine, il poti folosi, calitativ e peste dot 3 si rezista mai bine la franari succesive. So, cumpara cu incredere dot 5.1, dot 4 compatibil dot 3, OMV, 2+2.. S-a spus in nenumarate randuri de altfel cat trebuie (500ml pentru o spalare corespunzatoare a circuitului) si spala cu ocazia asta si circuitul ambreiajului, care e separat de cel de franare la Cielo. Link to comment
corbu33 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 multumesc frumos ! pana acum , nu am apucat sa fac "research" - decat pe cauciucuri si ulei (vreau sa trec pe 10W pt. ca la 5W pierde foarte mult ulei - bine si mai cred ca tre sa schimbe si garniturile alea pe la motor de pierde ulei ) Link to comment
vlivius1 Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Salut, sambata ma apuc de schimbat garniturile la pompa de frana. A mai facut cineva acest lucru, a dat rezultate, sau pana la urma schimb pompa ca la dacie (stiti povestea cu dacia) si rezolv beleaua ??? Link to comment
ovi_jer Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Daca este uzura si la pompa o sa ajungi si la schimbarea ei. Link to comment
vlivius1 Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Parerea ta este sa cumpar o pompa noua? Decat sa ma chinui atat cu garniturile alea si sa nu mearga. Link to comment
ovi_jer Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Desfaci pompa, vezi cum se prezinta si apoi faci alegerea. Link to comment
vlivius1 Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Problema este ca nu am mai desfacut si nu prea stiu cum trebui sa arate. Dar o sa ma uit bine la ea si daca arata ca la cilindru din motor, adica sa aiba guler sau zgarieturi mai adanci o schimb. Merci Link to comment
bella Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Cel mai probabil o sa gasesti, daca e cazul, pete de rugina/depuneri care au "mancat" peretii pistonasului/pompei. Succes. Link to comment
vlivius1 Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 (edited) OK sper sa am succes Aveti idee daca pompele astea de frana sunt ca cele de dacie (adica nimeresti una buna la a treia incercare)? Edited March 16, 2007 by vlivius1 Link to comment
Bel_Ze-but Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Problema este ca nu am mai desfacut si nu prea stiu cum trebui sa arate. Parerea mea (deci a unuia care nu a desfacut nici el pompa ) este ca ar fi mai bine sa nu faci ucenicie fara un ochi avizat prin preajma. E vorba totusi despre sistemul de franare ! N-ar fi mai bine ca macar sa vezi mai intai la vreun mecanic ce si cum ? Asta daca insisti sa faci operatiunea singur... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now