Viktor Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 100% ti-a ovalizat tamburii.Asa am patit si eu cu discurile pe fata si a trebuit sa-mi cumpar noi.un lucru e sigur si anume:in viata mea nu mai duc discuri sau tamburi la rectificat. Link to comment
nino Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Postez aici, desi e vorba de Nubira 1: schimbat la sistemul franare pe spate tot (tamburi, saboti, rulmenti, cabluri frana de mana, cilindrii receptori, lichid de frana, efectuat aeririre cu aparat)... Rezultate foarte slabe la franare pe spate (pusa pe standul de frana)... Frana de mana tine foarte bine, dar daca e reglata la 3-4 dinti, se incing jantele (fara franari bruste sau prelungite)... La 7 dinti, jantele doar se "incalzesc"... Ce sa mai verific? Din cate stiu si am vazut, Nubira 1 nu are limitator franare spate, sau se poate sa ma insel... Se spunea aici de supape limitatoare (la Cielo si/sau Espero). Pareri, va rog... Link to comment
bumford Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Am observat recent ca nivelul lichidului de frana e pe minim. Presupun ca din cauza asta mi se aprinde la bord martorul Brake. Anul trecut mi-am schimbat placutele si lichidul de frana, dar nu mai tin minte ce marca si ce DOT era (lichidul). Peste 3-4 luni as dori sa-mi schimb discurile (pun Brembo), placutele si lichidul (ambele o sa fie Ferodo). Dar pana atunci as dori sa-mi completez lichidul sa nu mi se mai aprinda beculetul Brake. Intrebarea mea e daca pot oare sa completez cu lichid Ferodo (DOT4 sa fie, nu?), avand in vedere faptul ca momentan e alt lichid in masina (posibil sa difere si DOT-ul). M-am gandit sa iau acum 1L de lichid Ferodo, completez putin, sa fie nivelul putin peste minim, iar restul sa-l folosesc peste 3-4 luni cand schimb placutele si discul. Se pierde din calitatea lichidului daca-l desfac acum si-l folosesc mai tarziu? Apropo, placutele de frana trebuie sa fie "cu urechiuse" sau fara? Link to comment
cris06 Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Poti completa cu DOT3, DOT4 sau DOT5.1 care sunt compatibile. Link to comment
danutza Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Inainte sa completezi verifica de ce a scazut nivelul.Sau macar inainte sa-l schimbi. Link to comment
Dj_Dark Posted June 1, 2009 Share Posted June 1, 2009 Probabil din cauza uzurii placutelor dar nu strica sa se verifice instalatia pentru alte pierderi. Cand se pun placutele noi se completeaza si in borcan pana la semnul MAX. Pe masura ce se tocesc, nivelul va scadea, astfel ai si reper cat s-au tocit placutele. Eu as astepta pana la schimb dupa care as completa daca e cazul. Link to comment
lascarica Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Pai fac investitia daca da randament! Intre timp i-am dat de cap cat de cat dar am alta problema.La franare mai puternica intra masina in trepidatii.Am fost cu tamburii spate la strung ca sa le fac fata dreapta pe interior pt. ca aveau mici santuri si ma gandesc sa nu-i fi ovalizat pe interior si de asta sa trepideze pt. ca inainte de a umbla la frane nu trepida deloc! Omu care ti-a lucrat tamburii a fost ageamiu... In primul rind de verificat cind le pui pe strung bataia radiala si perpendicularitatea fata de int si frontalul de bazare. Altfel le face mai rau decit inainte. Si nici asa nu se stie cum sint butucii de pe masina. Pe vremuri la discuri de ex aveau un dispozitiv de strunjit pe masina prelua si abaterile de montaj... La tamburi i-ti trebuie un meserias bun altfel... Link to comment
ghYtza Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 stie cineva cum se schimba garnitura antipraf de la etrier? nu intra!!! Link to comment
Tommy Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Dar ai frane de cielo sau espero? Nu vezi ca aici se cheama: "Sistemul de franare la Cielo si Espero"? Ai postat la matiz, ai rabdare sa vezi daca iti raspunde cineva sau foloseste . @bumford, dupa ce gasesti pe unde pierde si rezolvi problema, daca tot ai luat un litru, schimba complet lichidul de frana si iti ajunge si pt circuitul ambreiajului. Link to comment
alexinno Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 (edited) Ce piese se schimba la un ansamblu conducta de frana pe spate: 2 conducte mai lungi,2 furtunase si alte 2 conducte mai scurte(care leaga furtunasele de frana spate propriu-zisa? E nevoie sa formez conductele la buza sau vin gata formate din fabrica? Mai e nevoie si de altceva? Multumesc! Edited June 17, 2009 by alexinno Link to comment
^^Splash^^ Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 salutare .stie cineva care este motivul din cauza caruia la un espero din 95, 1.8 , se aude un zanganit pe undeva pe la frane fata ? in primul rand m-am gandit ca ar putea fi de la siguranta de la etrier .e posibil ca odata cu timpul sa nu mai fie la fel de batoasa si sa permita placutelor sa aiba joc ?daca cineva s-a lovit de aceasta problema sau are idee ce ar putea fi ,va rog frumos sa imi spuneti si mie .multumesc Link to comment
danutza Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 O problema mai ciudata la frana pe partea dreapta fata.Daca desfac 3-4mm prezoanele la roata ,roata se invarte foarte usor cu mana.Dupa ce strang roata deja se invarte greu si evident ca si incalzeste.Am crezut ca sund prea lungi prezoanele si ating pe undeva, le-ampolizat cam 5 mm dar problema persista.Am schimbat glisierele la etrier,garniturile,placute de frana,discuri de frana si tot nu am rezolvat nimic.Are cineva vreo idee ce ar putea fi? Link to comment
Dj_Dark Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 (edited) Pistonasul (sau glisierele) nu mai functioneaza corespunzator. A ruginit pe partea exterioara cat ai mers cu placutele tocite (garnitura antipraf probabil era rupta sau deloc) si acum nu mai intra bine la locul lui. Cand strangi prezoanele presezi discul pe placuta inferioara si nu mai are unde sa se duca. Surubul ala mic de tine discul cand nu ai prezoanele mai exista? Edited August 14, 2009 by Dj_Dark Link to comment
danutza Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Saptamana trecuta am schimbat garniturile si glisierele, am curatit tot si merge usor atat pistonasul cat si glisierele.Surubul ala s-a rupt in butuc si nu l-am pai putut scoate.Oare surubelul ala sa ma frece asa de-mi toaca nervii? Link to comment
Viktor Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Chiar daca surubul ala mic ii rupt in butuc,nu are cum sa incurce etansarea corecta a discului cu butucul (pentru siguranta,orificiul pt.surub de pe disc,sa cada acolo unde-i surubul rupt).Daca surubul ala rupt ii iesit un pic in-afara si nu-l poti scoate,atunci pilestel sa fie razant cu butucul (daca stiu bine surubul ala ii de 5mm grosime,iar cu ajutorul unei masini de gaurit si un burghiu de 4 sau 4,5 il poti elimina de-acolo). Cum spunea si Dj_Dark,pistonasul sau glisierele ar fi problema.Eu cred ca glisierele ramin blocate.Ce tip de vaselina ai folosit la glisiere? Eu folosesc vaselina de silicon sau cupru. Re-ia operatia de la inceput: -impinge pistonasul complect in etrier -pune discul si stringel in 2 sau 4 suruburi -pune placutele (acestea trebue sa intre usor si nu fortat),fa citeva pedale de frina,dupa care verivica ce se intimpla la etrierul respectiv (glisiere intepenite,pistonasul nu-si face treaba corespunzator sau ce draci are) Apropo de suruburi pentru strins discul fara a monta roata (doar asa poti vedea ce se intimpla acolo),poti folosi 2 sau 4 suruburi de roti,la care le tai o jumate din filet (pun si o poza) sau folosesti suruburile care le ai improvizind cu saibe. Link to comment
lascarica Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 O problema mai ciudata la frana pe partea dreapta fata.Daca desfac 3-4mm prezoanele la roata ,roata se invarte foarte usor cu mana.Dupa ce strang roata deja se invarte greu si evident ca si incalzeste.Am crezut ca sund prea lungi prezoanele si ating pe undeva, le-ampolizat cam 5 mm dar problema persista.Am schimbat glisierele la etrier,garniturile,placute de frana,discuri de frana si tot nu am rezolvat nimic.Are cineva vreo idee ce ar putea fi? Tu zici ca stringi prezoanele care prind jante de butuc? Sau cele de la etrier? Daca e vb de cele de la janta verifica butucul daca nu are joc, daca sint prezoane standard putin probabil sa iasa pe partea cealalta sa atinga. Uita-te la prezoanele de la cealalta roata si vezi ce lungime au... sau schimba-le intre ele Link to comment
danutza Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Daca nu ii dau de cap saptamana viitoare schimb si etrierii.Au fost blocate glisierele si mergea greu tot timpul.Cand ce le-am schimbat am curatit atat lacasul unde intra glisierele cat si pistonasul si locul unde intra acesta schimband si garniturile la etrier.O sa verific pistonasul si glisierele daca merg usor pe toata lungimea cursei sa nu aiba cumva vreo pozitie in care merg mai greu. Link to comment
Viktor Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Schimba glisierele intre ele sau schimbale pozitia.Eu am etrieri gen opel si daca dau glisierele jos,iar la montare le modific pozitia,ramin blocate (mai bine spus,ramineau,caci le-am schimbat (glisierele) cu unele noi. Link to comment
danutza Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 (edited) Acelasi tip de glisiere il am si eu ,si sunt noi saptamana trecuta le-am schimbat. Edited August 15, 2009 by danutza Link to comment
Viktor Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Acelasi tip de glisiere il am si eu ,si sunt noi saptamana trecuta le-am schimbat. Incearca metoda care am scris-o in postul 766,iar daca tot desfaci,schimba glisierele intre ele si in acelasi timp modifica si pozitia acestora (ex:90°),foarte mult conteaza si vaselina (tip-ul acesteia). Link to comment
Dj_Dark Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Saptamana trecuta am schimbat garniturile si glisierele, am curatit tot si merge usor atat pistonasul cat si glisierele.Surubul ala s-a rupt in butuc si nu l-am pai putut scoate.Oare surubelul ala sa ma frece asa de-mi toaca nervii? Cand nu ai prezoanele puse discul atarna liber (fara surubul ala). Daca se misca usor asa inseamna ca pistonasul functioneaza corespunzator. Singura explicatie este cea de mai sus. Cand strangi discul, acesta preseaza placuta interioara si ceva (glisierele sau altceva) nu-i mai da voie etrierului sa se duca mai in interior. PS. Lasa-l fara placuta exterioara montata si vezi daca se invarte greu cu discul strans pe cea interioara. Daca da, asta este explicatia. PS2. Foarte prost sistemul la cielo GLE. Toata forta de franare e in acele 2 glisiere. Proababil ca stii deja acest aspect si ca lumea le inlocuieste cu etrieri de lanos sau espero daca permit rotile. Link to comment
danutza Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Ieri am facut vreo 100 de km si culmea nu a incalzit.Cred ca s-a uzat placuta care strangea. Link to comment
lascarica Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Eu am avut bafta de un set de glisiere (din set de reparatii etrieri) de cacao... erau facuti din topor... cind stringeai suruburile lor (nu de la roata) se bloca discul...pina la urma am pus glisierele vechi cu garniturile noi si merg asa ... aveam putin joc in ele clampaneau putin cind dadeam cu spatele...cind o fi sa faca figuri mai mari fac altele la firma si gata...sau eventual garnituri din teflon Link to comment
iulik_ro Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Vreau sa-i fac masinii din dotare o revizie a sistemului de franare! As avea o intrebare: cat lichid de frana intra in instalatie? Vreau sa folosesc Dot 4 Mobil! Ce parere aveti, e bun? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now