Moshu Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 "Urmatorii ani Anii 1970-1980 reprezinta etapa in care s-au realizat cu prioritate arterele importante ale Capitalei, printre care Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Calea Mosilor, Colentina, Pantelimon, Oltenitei, Armata Poporului. In paralel s-au construit noi cvartale de blocuri in cele trei mari cartiere. Un pas inainte se inregistreaza in ceea ce priveste suprafata locuibila a blocurilor, care creste pina la 32 mp, valoare valabila tot pentru apartamentele cu doua camere. Dupa anii ’80 s-a pus accent pe zona centrala, unde s-au realizat apartamente cu suprafete generoase. Cele din Centrul Civic reprezinta un bun exemplu. S-au produs schimbari si in ceea ce priveste structura de rezistenta a blocurilor. „Pina in 1977 noi aveam niste normative care mergeau pina la 7 grade pe scara Richter. Dupa 1977, s-a mers la 7,5-8 grade pe scara Richter, iar in cazuri speciale, precum zona centrala, pina la 8,5“, spune Constantin Jugurica." Restul articolului aici. Dupa 1977 s-au revizuit normativele, avand in vedere cutremurul care a avut 7,5 grade pe scara Richter. S-au proiectat pentru 8,5 in zonele de mare risc. Link to comment
sebip Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Normativul de protectie antiseismica e din 1992, este aparut unul nou dar a fost scos datorita unor erori care au aparut in el (e pe stan-by), dar oricum dupa fiecare seism se schimba, isi dau seama ca au uitat cate ceva Apropo de izolarea termica pe interior un articol care mi s-a parut interesant: "Acum sa vedem cum e cu asezarea izolatiei. In principiu, lucrurile stau cam asa: - daca pui termoizolatia la interiorul peretilor, scapi mult mai ieftin si mai usor cu toata treaba, dar ai mai multe dezavantaje: in primul rand, in varianta asta, peretele exterior ramane NE-termoizolat; prin urmare, va fi tot timpul rece (cand e frig afara, evident ) si, in consecinta, zona dintre termoizolatie si acest perete va fi si ea mereu rece. Din aceasta cauza, vaporii de apa din locuinta, care tind sa migreze spre exterior, vor condensa in aceasta zona (intre termoizolatie si peretele exterior); astfel ca, pentru a contracara acest lucru, extrem de daunator oricum, dar "fatal" in cazul vatei minerale, se foloseste asa numita "bariera contra vaporilor", care este de fapt o folie de polietilena asezata la interiorul camerei, in fata termoizolatiei, in asa fel incat sa opreasca vaporii sa mai treaca dincolo de aceasta. In cazul vatei minerale, aceasta se gaseste de cumparat gata protejata, sub forma unor saltele de vata minerala imbracate in folie. Oricum, aceasta metoda rezolva problema condensului la interiorul peretilor, dar are dezavantajul ca opreste "respiratia" normala a casei. Un alt neajuns in cazul asezarii termoizolatiei la interior este urmatorul: in mod normal, peretii si in cazul de fata peretii exteriori se comporta ca un tampon termic intre interior si exterior. Ei ofera, daca vrei, o anumita "inertie termica" necesara confortului interior. Astfel, in momentul in care afara incepe sa se schimbe temperatura, fie ca se face foarte frig sau foarte cald, peretii casei pastreaza inca o buna bucata de vreme temperatura interioara a casei. Daca pui termoizolatia la interior, te izolezi practic de propriul tampon termic, si, mai important, il izolezi pe acesta de mediul interior al casei: peretii tai nu vor mai primi iarna caldura din interiorul casei (pentru ca exista o termoziolatie eficienta intre ei si interior), in schimb vor avea in continuare contact direct cu frigul de afara, ceea ce inseamna ca se vor raci mult mai repede. Reciproca e valabila vara. " Link to comment
Moshu Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Sebip, in 1989 lucram la "Studii geo". Sunt inginer geolog Problema termoizolatiei se pune asa, intr-adevar. Numai ca la bloc e un pic mai dificil sa izolezi peretii pe exterior. Link to comment
mike.omega Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 [...] O structura foarte solida, dar care a generat o gramada de pereti strambi si camere la care deviatiile de la o latura la alta sunt de la 5 la 20 cm! Se pare ca se inventase coniacul Unirea si atunci Se pare ca pana la CT s-au mai spart din sticle ca deviatiile sunt intre 2-5cm PS: eu inca n-am vazut bloc cu pereti drepti pana acum! @Moshu: e mai dificil insa pana la urma s-au inventat alpinstii utilitari, la moda pe la mine prin oras Link to comment
sebip Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Un articol din Capitalul din 17.08 "Un alt cod, de aceasta data in constructii, aflat in lucru la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, inaspreste conditiile de interventie asupra locuintelor din cladiri multietajate, vizate fiind persoanele care isi modifica apartamentele si nu au autorizatii de la primarie. Se va merge pana la inchisoare pana la trei ani, in cazul in care proprietarul a executat deja lucrari de schimbare a compartimentarii apartamentului si se dovedeste ca a afectat structura de rezistenta a cladirii. Pentru a constata aceste fapte, echipele Inspectoratului General in Constructii vor avea mai multa putere, inclusiv de a patrunde cu forta in apartamente. " Link to comment
luck33ro Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Nu intra nimeni cu forta in apartamente fara mandat si politie...asta sa fie clar! E vrajeala Cat despre izolatia la interior ..nu-mi fac probleme ca la exterior o sa inghete zidul ...eu stau inauntru Link to comment
sebip Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Mai stii...in final pui in pericol siguranta constructiei...vieti de oameni. Link to comment
alx Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Izolatie termica cu polistiren aplicata direct, cu adeziv, pe perete a mai pus cineva? Voiam sa stiu daca are priza si nu se desprinde in timp. Ceva la 20mm ptr. peretii exteriori (dar montata la interior)...trebuie avuta in vedere si auditarea termica obligatorie peste 1-2 ani 1. Este o eroare sa termoizolezi la interior. Prin modul de functionare termoizolatia se pune la exterior si se pune cu bariera de vapori. Daca tu izolezi la interior, unde pui bariera de vapori? Vrei sa ai igrasie si umiditate crescuta in camera non stop? Go ahead! Nu va mai zbateti cu termoizolatie la bloc la pereti, concentrati-va pe ferestre! 2. Auditarea termica nu are in vizor blocurile de apartamente vechi. Ea va lua in calcul cladiri noi, unde coeficientul de transfer termic al cladirii (sau cel de rezistenta termica) CALCULAT va fi verificat dupa executie daca a fost indeplinit. La interior foloseste varianta cu vata minerala si gipscarton. Polistirenul este de exterior. La interior trebuie sa ai si o oarecare rezistenta mecanica a peretelui. Polistirenul este un material termoizolant. Indiferent unde il montezi. Se spune ca la interior trebuie sa folosesti vata minerala deoarece in special se foloseste la ziduri de gipscarton de separatie interioara unde indeplineste in special rolul de material de izolatie fonica (fonoabsorbant). Sa spunem ca nu deranjeaza rezistenta peretelui la interior, solutia este viabila totusi?Izolatia o pun tocmai pentru a scapa de perete rece exterior - cald interior +umezeala iarna (da in mucegai la colturi). De umezeala scapi aplicand o solutie-pelicula de hidroizolatie care sa inchida eventualele fisuri in perete. Nu, tocmai! Fiind numai din coloane si grinzi, cu putini pereti turnati - de regula cei din exterior si cei de pe casa scarii- este elastic si in caz de cutremur nu intra in rezonanta, adica nu se prabuseste. In cel mai rau caz, crapa peretii si cam atat. Bine, fiecare are limita lui, undeva la o rezistenta la un cutremur de 7 grade timp de 5 minute parca, dar nu stiu sigur. Oricum, o cladire pe cadre de beton rezista mult mai bine decat una din caramida, stalpi pe colt si placi de beton intre etaje. Indiferent de sistemul structural cladirile is calculate sa reziste la seism...iar daca la un seism de 5 minute numai sta nimic in picioare Seismul dureaza cateva zeci de secunde Rezistenta la seisme a unei cladiri se calculeaza teoretic. Se iau in calcul mai multi coeficienti in functie de zona, de experiente anterioare, de importanta cladirii, etc. Problema cu seismele nu este cat de puternice sunt ele ci cum actioneaza. Si astea sunt chestii imprevizibile fata de care nu te poti proteja. Veti avea surpriza ca la urmatorul seism important sa cada cladiri noi si altele vechi sa ramana in picioare. Inainte de '77 se spunea ca daca construiesti o cladire din cadre esti mai bine protejat fata de cele din caramida. S-a facut dovada ca, desi au fost avariate mai rau, au rezistat mai bine. Exact din cauza elasticitatii ridicate a cladirilor din caramida. Secretul in protectia la seisme este elasticitatea cladirii si posibilitatea de a absorbi energia seismului in asa numite articulatii plastice, adica niste avarii prevazute si controlate la anumite elemente de rezistenta (placi, grinzi). Scopul este sa se elimine pe cat posibil avariile la stalpi care pot insemna distrugerea totala a cladirii. Sper ca am fost pe intelesul vostru. Mircea, nu vorbi de rezonanta. Daca seismul se apropie de rezonanta proprie a cladirii, din absolut orice ar fi facuta ea, cladirea cedeaza. Poate sa fie si un buncar, cu ziduri de 2 m grosime. Link to comment
zalmoxis Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Alx eu am scapat de igrasie exact cu izolatie de polistiren expandat si panza de fibra de sticla pe peretele interior la bloc la etj 7..A fost singura solutie pe vreme aia !!!...Si crede-ma de atunci (acum vreo 20 de ani) no problem cu igrasia !!!...Deci practic se poate si la interior!... Teoretic nu te contrazic !!! "> Mai da' unde am ajuns cu topicul asta!...Numai de amenajari interioare nu mai e !! Link to comment
alx Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Ai scapat nu din cauza polistirenului ci pentru ca ai facut cumva o bariera hidroizolanta. Condensul se combate cu aerisiri dese ale camerei. Link to comment
tarabostes Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Hades, si eu as elimina debaralele, fara a strica insa peretii laterali. Asa am procedat la mine si in locul lor, am facut un soi de dressing, ceva mai ingust decat debaralele pt a largi putin holul si cu oglinzi pt a da impresia de si mai mult spatiu, plus necesitatea soatei de a-si vedea tinutele. Ca urmare am renuntat in dormitoare la dulapuri pt ca aici a incaput mai tot ( holul meu e mai lung, iti pot trimite imagini). Eu nu sunt adeptul bucatariilor deschise noi gatim diferit fata de cei din vest iar hotele cat de bune nu fac fata. La o debara cu usa pierzi mult spatiu in partea superioara dar nu numai. Nu stiu daca ai copil, dar daca ai evita si sa scoti usa de la sufragerie. Link to comment
adostar Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Vorba unui turc. Not problem "zbargem beretele". Link to comment
cpop Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 1. Este o eroare sa termoizolezi la interior. Prin modul de functionare termoizolatia se pune la exterior si se pune cu bariera de vapori. Daca tu izolezi la interior, unde pui bariera de vapori? Vrei sa ai igrasie si umiditate crescuta in camera non stop? Go ahead! Nu va mai zbateti cu termoizolatie la bloc la pereti, concentrati-va pe ferestre! Polistirenul este un material termoizolant. Indiferent unde il montezi. Se spune ca la interior trebuie sa folosesti vata minerala deoarece in special se foloseste la ziduri de gipscarton de separatie interioara unde indeplineste in special rolul de material de izolatie fonica (fonoabsorbant). De umezeala scapi aplicand o solutie-pelicula de hidroizolatie care sa inchida eventualele fisuri in perete. Rezistenta la seisme a unei cladiri se calculeaza teoretic. Se iau in calcul mai multi coeficienti in functie de zona, de experiente anterioare, de importanta cladirii, etc. In general asa se spune, nu este bine sa termoizolezi la interior. Exista totusi un dar. Polistirenul extrudat este un material cu o permeabilitate f. mica la vapori, este bun pentru termoizolari interioare. Grosimea este de minim 3 cm, (dupa calculele mele, raportul polistiren/materiale (adeziv, plasa, dibluri) si manopera). Se mai poate utiliza o folie antiradiatie, astrofolie. Solutia cu vata de sticla si rigips e cea mai pacatoasa, cu sau fara bariera de vapori. Un prieten si-a montat sistemul asta si dupa prima iarna avea la intersectia rigips-tavan o dunga verde de mucegai. Link to comment
mr_ Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Ma bag si eu, desi nu ma pricep Cu izolatia asta afara sau inauntru, nu e vre-o teorie legata de punctul de roua? Adica, daca in casa ai 22 grade si afara sunt -10, temperatura peretelui variaza pe grosime sa zicem intre 20 si -5. Undeva, apare temperatura la care apa se condenseaza. DAca pui izolatia afara, probabil punctul asta apare undeva la jumatatea exterioara a peretelui. Daca o pui inauntru, probabil se va forma pe cea interioara. Nu are deci importanta in aparitia igrasiei? Chestia asta n-am citit-o nicaieri, e o pura speculatie, asa ca nu radeti de mine daca bat campii... Link to comment
sebip Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Exceptional spus...si acelasi lucru mai stiintific : "Diferenţa de temperatură între interiorul şi exteriorul clădirilor conduce la o inegalitate permanentă între presiunile parţiale ale vaporilor de apă din cele două medii separate de un element de anvelopă. Ca urmare, există o tendinţă cvasipermanentă de migrare a vaporilor de apă din zona mai caldă, cu concentraţie mai mare de vapori de apă, spre zona mai rece, cu concentraţie mai mică de vapori de apă. În mod real, elementele anvelopei clădirilor au o alcătuire respiranta, ale căror pori permit difuzia unei cantităţi de vapori de apă. În perioada rece a anului, vaporii de apă care difuzează spre exteriorul elementelor anvelopei întâlnesc zone cu temperaturi mai scăzute, în care concentraţia de vapori din porii materialelor poate atinge valoarea de saturaţie şi se depune sub formă de rouă. În perioada caldă a anului se petrece uscarea elementelor anvelopei, vaporii de apă difuzând din interiorul acestora spre cele două medii (interior şi exterior) datorită capacităţii aerului cald de a reţine mai multă umiditate sub formă de vapori. Fenomenul fizic este discontinuu şi se petrece numai în anumite condiţii de temperatură şi umiditate a aerului şi a materialelor care alcătuiesc elementele anvelopei." dintr-un curs de higrotermica Link to comment
luck33ro Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 A spus-o perfect... Alx ai ceva teorie in spate...dar se face izolatia la interior tot ptr. a contracara punctul de roua (punte termica samd)...la peretii de bloc..nu prea ai alta solutie! Link to comment
Satori Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Omul ce construieste zilnic nu se pricepe. Restul estem maiestrii ) Link to comment
mr_ Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 (edited) Tre' sa invat si eu teoriile astea, ca cine stie, peste vreo doi ani, daca totul merge bine Macar sa nu "ma faca" toti "meseriasii" care construiesc de zeci de ani... tot prost Niste linkuri, ceva? Informatii utile gasite de cei care s-au lovit de probleme la modul concret? Apropo, materialele poroase nu risca sa traga apa inclusiv din sol prin capilaritate? Edited August 31, 2006 by mr_ Link to comment
Mircea Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Mircea, nu vorbi de rezonanta. Daca seismul se apropie de rezonanta proprie a cladirii, din absolut orice ar fi facuta ea, cladirea cedeaza. Poate sa fie si un buncar, cu ziduri de 2 m grosime. Am vrut sa zic "daca nu intra in rezonanta" si m-am incurcat Link to comment
Moshu Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Solutia cu vata de sticla si rigips e cea mai pacatoasa, cu sau fara bariera de vapori. Un prieten si-a montat sistemul asta si dupa prima iarna avea la intersectia rigips-tavan o dunga verde de mucegai. A fost montat gresit undeva. Sunt mii de apartamente care au solutia asta inclusiv pe balcoane. Functioneaza perfect de ani. Depinde cine monteaza, ca "meseriasi" sunt la greu... Link to comment
luck33ro Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Daca face ca nevasta-mea care usuca rufele pe calorifer...poa sa fie solutia lu Peste ca tot degeaba Link to comment
hades Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 Promit ca maine sa imi fac timp sa va dau detalii: ce am cumparat, cat a costat si la ce modificari m-am mai gandit. Am intrebare mare: care este pretul la manopera pentru montarea gresiei si faiantei? La parchet laminat e 70000 lei vechi mp. Link to comment
mike.omega Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 Tre' sa invat si eu teoriile astea, ca cine stie, peste vreo doi ani, daca totul merge bine Macar sa nu "ma faca" toti "meseriasii" care construiesc de zeci de ani... tot prost Niste linkuri, ceva? Informatii utile gasite de cei care s-au lovit de probleme la modul concret? Apropo, materialele poroase nu risca sa traga apa inclusiv din sol prin capilaritate? Cel mai bine se invata pe santier de la cei care stiu Este recomandat ca santierul respectiv sa nu fie al tau pentru a-ti forma o idee despre cum lucreaza materialele si care ti s-ar potrivi tie. Dupa aia sa laegi solutia cea mai potrivita pentru a construi. Materialele poroase nu ajung in contact cu solul sau cu exteriorul. Singura sansa de a se intampla asa ceva este daca sunt folosite la fundatie(pe exterior) dar cum nu am ajuns pana acolo nu stiu sa explic @Hades: ar trebui sa primesti GRATIS montarea parchetului, la mine asa a fost! si peste ce meserias am dat! abia astept sa vina si pentru parter, super omu! Vezi ca exista un chit de rosturi special pentru zone predispuse la umiditate, care are propietatile cauciucului(dpdv al elasticitatii) facut de Ceresit: CE40(la galatuse de 5 kg sub forma de praf, se prepara ca si chitul clasic) sau CS25(la tuburi de silicon). Eu am luat CE40 si sunt foarte multumit de el. Am lasat pe o placa sa se intareasca, drept monstra, iar produsul finit e ceva gen plastilina... nu prea stiu sa explic clar dar ideea e ca e putin maleabil si deci nu crapa Partea proasta e ca, cel putin de unde am luat eu(aproape singurul loc din CT) are o gama mica de culori. Preturi: aprox 300.000 pt CE40 si 1400.000 pt CS25) PS: se vorbea ca parchetul laminat nu tine mai mult de 5 ani... ei bine aflati ca eu mi-am montat alaltaieri parchet si pe cutii scria ca e garantat 10 ani. Si le cam dau dreptate, cel din apartament are aproape 6 ani si nu are nimic Link to comment
Moshu Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 Poate sa tina si toata viata, depinde cat de des calci pe el. Calitatea Mike. Daca e calitate, tine. Daca tine, e scump. Si ce e scump, e bun. Si daca e bun, tine. 'Nteles? ) Link to comment
luck33ro Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 Cel mai misto e sa fie scump si prost...de obicei asta se intampla in Romanica..domnu`MOshu...asa ca lectiile astea poti sa le dai altora... la noi nu tin )"> Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now