VAXXi Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Citeam asta (evidentierea imi apartine): Acestia sint pozitionati aproximativ la 5-7 metri de camera pe banda unu, la 1-2 metri pe banda doi si la inca 1-2 metri pe banda trei. De fiecare data cind prin zona trece un autovehicol, fiecare senzor ii creeaza o semnatura magnetica unica, iar daca semnatura corespunde la ambii conductori, se masoara defazarea in timp si astfel se stabileste viteza. Daca aceasta depaseste limita legala, un semnal este transmis la camera video, care fotografiaza imediat numarul din spate al masinii in cauza. Sistemul este omologat de Biroul Roman de Metrologie Legala, conform certificatelor de omologare ce ne-au fost puse la dispozitie. Camerele cu bucla inductiva care functioneaza, deci, si ca radar, sint amplasate pe stilpi in urmatoarele zone: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Nu s-ar putea realiza un montaj (un soi de electromagnet, ma gandesc) care sa realizeze o variatie continua (pulsuri de perioada 1-2 secunde) a "semnaturii" asteia, asa incat sa nu mai percuteze corespondenta intre senzori ? Link to comment
pavcostel Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 (edited) E o eroare de exprimare, probabil. Semnatura aia e un trigger care spune sistemului "comanda camera acum pe banda X, ca este o masina sigur, si merge repede". Se refera la confirmarea prezentei UNUI autovehicul acolo si semnalele citite de cele doua bucle sunt valide si se poate determina viteza. Si mai poate sa "identifice" daca e autoturism, moto, camion sau ceva intermediar, pur si simplu prin inductie. Asa inteleg eu chestia aceea. Cu stima, Costel P.S. - o solutie exista, masina din fibra sau aluminiu. Sa nu ai monede in buzunar... Edited August 27, 2006 by pavcostel Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 @pavcostel: Fac si ceea ce spui tu, dar din cate am inteles eu, sistemul functioneaza ca unul de identificare, adica ca ala din super magazine care pornesc o sirena daca fugi cu chilotii furati printre senzorii de la intrare sau ca cipul de pe cheia de contact la masinile mai noi. Link to comment
Moshu Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 ....Nu s-ar putea realiza un montaj (un soi de electromagnet, ma gandesc) care sa realizeze o variatie continua (pulsuri de perioada 1-2 secunde) a "semnaturii" asteia, asa incat sa nu mai percuteze corespondenta intre senzori ? Continuare: ... si sa faca poza lu' ala din spatele meu? Adica sa bage un decalaj de una doua masini? Eu trec cu 160, am electromagnetu', ii dau doua impulsuri in plus la bobina lor si in loc sa-mi faca mie poza, pac, ii face lu ala din spate. Sorry Vaxxi, dar m-a distrat ce idee ti-a venit, sa le dai alora inductia peste cap. ) Link to comment
VAXXi Posted August 27, 2006 Author Share Posted August 27, 2006 Nu asa, desi ar fi fun Eu am inteles la modul urmator desfasurarea evenimentelor: 00:00:00 -- masina mea trece peste senzorul 1, care calculeaza o "semnatura" (naiba stie ce inseamna asta exact) si o retine temporar 00:00:01 -- masina trece peste senzorul 2, care calculeaza si el "semnatura" 00:00:02 -- undeva "la centru" se compara semnaturile 00:00:03 -- masina mea e in dreptul camerei foto, care declanseaza (sau nu) dupa cum a primit comanda "de la centru" Eh, daca intre 00:00:00 si 00:00:01 dispozitivul de pe masina ar schimba "semnatura", semnaturile calculate de cei 2 senzori nu s-ar mai potrivi, si camera nu ar mai declansa Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Eu am inteles ca cele doua dispozitive (cel de scriere si cel de citire) sunt foarte aproape unul de altul, ceea ce mi se pare si normal, si viteza se calculeaza local, nu ajunge la un calculator central. Link to comment
aztec Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Cred ca sunt 2 perechi de fire la o oarecare distanta intre ele si banuiec ca semnatura este data de distanta dintre roata fata si spate.. o sa caut o poza in care parca se vad cumsunt puse firele Dar pt informare, am gasit un topic bine pus la punc, cu multe linkuri ... l;ink de linkuri Link to comment
paul_marines Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 (edited) Lucrurile sunt mai simple decat par si partial adevarate. Radarul functioneaza pe principiul Doppler ( exemplificare ) si deci nu prea face mare cas cu magnetismul. Un aspect totusi corect este citirea codului vehiculelor unul magnetic si unul cu cod de bare. Orice car americam are un cod de bare pe bord in stanga suficient de expus pentru a fi citit de o camera postata la o oarecare inaltime. Aceasta va retine si numarul de inmatriculare care va fi validat daca corespunde cu VIN-ul masinii. (VIN - vehicle identification number) . In State metoda este folosita mai des pentru plata accesului pe sectoare de autostrada expres unde la punctul de taxare este montat un astfel de device si care iti trimite factura acasa unde este inregistrata masina. Eu am platit 4 CAD in Canada la intrarea pe HWY 407 Expres. Cand am returnat masina inchiriata deja aveau taxa adaugata la factura de inchiriere. Al doilea cod magnetic despre care nu stiu prea multe s-ar afla pe sasiu si poate fi citit doar cu o scula mai speciala fiind folosit mai mult in identificarea vehiculelor furate si masluite. acest cod este considerat secrte de fabricatie si difera prin localizare de la model la model fiind dezvaluit de producator doar organelor de investigatie. Edited August 27, 2006 by safari hunter Link to comment
Moshu Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Deci acest cod de identificare il au toate masinile? Si Daciile din '70? Nu glumesc, pentru ca daca e asa deja problema devine selectiva, si nu e normal. Link to comment
paul_marines Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 (edited) Deci acest cod de identificare il au toate masinile? Si Daciile din '70? Moshule te salut "> pe aceasta cale si remarc neostenitul spirit de glume. Posibil ca aceast cod (serie sasiu) sa fie aplicat si la Dacie pe undeva insa nu am certitudinea ca s-a facut incepand cu primele modele din 1970. Pe atunci recrudescenta furturilor si mentionez aici pe romanii care sareau parlezul spre WE sa vina cu masina furata inapoi era cam "0" si stii si matale de ce, ca doar plateai 4,5 lei cotizatia lunara. Edited August 28, 2006 by safari hunter Link to comment
VAXXi Posted August 28, 2006 Author Share Posted August 28, 2006 Stati mai fratilor. Sigur NU e vorba de VIN-ul stantat pe bord; una la mana, un procent mic din masinile ce circula pe soselele patriei au asa ceva, si doi la mana, nu stiu daca s-ar putea citi caractere de 5 mm inaltime de la distanta aia si din viteza masinii. Trebuie sa fie o chestie independenta de marca/modelul/tipul masinii, deci ceva de genul checksum(masina). Apropos, motocicletele nu sunt detectate de acesti senzori. Link to comment
Moshu Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 (edited) Moshule te salut "> pe aceasta cale si remarc neostenitul spirit de glume. Salut calatorule. Pacat ca putini sunt cei care remarca acest lucru... Dar revenind la subiect, masina mea fiind luata din fabrica nu a fost marcata la RAR, asa cum am auzit ca se face in alte cazuri (in speta SH). Deci inclin sa cred ca ai dreptate, desi nu am nici cea mai mica dovada ca uzinele romanesti s-ar obosi cu asa ceva. Deci pana la urma, acele bucle inductoare (nu stiu daca m-am exprimat bine), citesc un cod al masinii mele. Pai in acest caz, daca s-ar fura masina as putea afla ca a trecut cineva cu ea pe DN1? Edited August 28, 2006 by Moshu Link to comment
marius_eugen Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Masinile in sine nu au decat acele coduri de la identificarea RAR . Acea semnatura de care banuiesc ca vorbiti este de fapt o semnatura atribuita in acel moment in care este identificata masina de catre dispozitivul radar . Este o semnatura temporara , care se schimba daca mai treci inca o data pe acolo ! Dupa cate stiu acele radare cu camera foto , iti fac poza numai daca viteza calculata de dispozitiv depaseste o anumita valoare si nu mai intai te fotografiaza si apoi te verifica ( desi in Romania nimic nu este exclus ) . Cu siguranta nu este acelasi lucru de care vb. Safari_hunter ... P.S. Senzorii de care vb Vaxxy in ce constau mai exact si cum pot fi localizati ? ( daca spuneti ca nu detecteaza motocicletele ... ) Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Deci pana la urma, acele bucle inductoare (nu stiu daca m-am exprimat bine), citesc un cod al masinii mele. Pai in acest caz, daca s-ar fura masina as putea afla ca a trecut cineva cu ea pe DN1? Nu, e ca la pestii de pe Discovery: cineva le pune un tag si dupa nu stiu cata vreme altcineva il citeste si desprinde o concluzie cu privire la migratia lui. Asa si politaii: iti iradiaza masina intr-un anumit fel si dupa cativa metri citesc informatia si vad cat de repede ai ajuns acolo. Sau cel putin asa am inteles eu ca functioneaza. Link to comment
Moshu Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Da, asa e sigur. Am glumit mai sus. Cert e ca tot nu inteleg de ce nu-i ia pe motociclisti? Link to comment
pavcostel Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Pentru ca lungimea/masa de metal/ nu produce un impuls suficient de puternic care sa fie captat de bucla din asfalt. Ori la primul senzor, ori la al doilea. Obligatoriu sistemul trebuie sa citeasca UNU-DOI - masurare-comanda. Gandeste-te ca e ca si cum ai avea cartela de acces demagnetizata. La fel cum am sugerat la inceput, in afara de motociclisti sunt exceptate masinile din fibra, aluminiu si materiale nemagnetice. Astea nu pot induce (la propriu, e vorba de fenomenul de Inductie electromagnetica) un impuls sufiecient de clar in bucle. Cu stima, Costel Link to comment
alexmohora Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Cred că dacă se putea face un astfel de dispozitiv era deja pe piaţă - aşa cum sunt şi detectoarele şi antiradarele. Link to comment
paul_marines Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 (edited) 1. nu stiu daca s-ar putea citi caractere de 5 mm inaltime de la distanta aia si din viteza masinii. 2. trebuie sa fie o chestie independenta de marca/modelul/tipul masinii 1. Sa fii sigur si daca vei observa cum este amplasata placuta VIN pe bord vei vedea ca este mai usor sa fie citita de la inaltime Sunt cititoare de cod cu bare care pot identifica un tag de la cativa metri buni chiar de la 55 mile pe ora. “the symbol is printed large enough, the laser scanner can read the symbol from as far away as 30 feet. = 9 metri ”. 2. Despre partea cu recunoasterea numerelor hai sa nu plecam departe de acel program de transformare a unei imagini in text daca include si caractere alfanumerice. Astfel camera poate atasa ora si minutul trecerii unui vehicul prin dreptul acesteia. Prin trecerea succesiva prin dreptul mai multor camere se poate face o diagrama medie de deplasare. Sistemul se aplica mai ales vehiculelor de mare tonaj care trebuie sa respecte timpul de deplasare alternat cu timpul necesar de odihna. Alte aplicatii sunt doar o extensie mai diversa a informatiilor obtinute prin scanarea unor date ale unui autovehicul. Tot asa si cu identificarea masinilor furate sau care nu au RCA sau alte date pe care utilizatorul sistemului doreste sa le exploateze. Aici Vaxxi are dreptate ca placuta VIN nu este cea responsabila pentru transmiterea datelor catre sistemele de monitorizare autohtone. exemplificare Edited August 28, 2006 by safari hunter Link to comment
VAXXi Posted August 28, 2006 Author Share Posted August 28, 2006 Eu nu am placuta cu VIN-ul si totusi ma inregistreaza dracia asta. Chestie valabila si pentru 70-80-90% din restul masinilor care circula pe soselele patriei, deci metoda trebuie sa fie alta. Cred că dacă se putea face un astfel de dispozitiv era deja pe piaţă - aşa cum sunt şi detectoarele şi antiradarele. Din cate am inteles eu (tot dintr-un articol citit, deci ... s-ar putea sa fie gresit) sistemul asta de masurare a vitezei nu e folosit prin Europa/SUA, deci ... poate ca nu s-a gandit nimeni "> Link to comment
paul_marines Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 (edited) Chestie valabila si pentru 70-80-90% din restul masinilor care circula pe soselele patriei, deci metoda trebuie sa fie alta. Incearca link-ul cu exemplificarea. Acesta duce la raspunsul pe care-l cauti. Un radar doppler cu un cititor de numere. Edited August 28, 2006 by safari hunter Link to comment
VAXXi Posted August 28, 2006 Author Share Posted August 28, 2006 Stai nene, nu ma ameti Astia au zis ca masurarea vitezei este masurata prin calcularea timpului scurs intre 2 masuratori ale senzorilor ingropati in asfalt, punct. Nu cred ca senzorii din asfalt fac license plate recognition; asta e treaba sistemului din spatele camerelor de luat vederi, care face recunoasterea numarului de inmatriculare si emiterea amenzilor. Deci, sistemul de verificare a vitezei este facut doar de cei 2 senzori inductivi ingropati in asfalt, partea cu OCR pe numarul de inmatriculare vine doar dupa ce senzorii au zis "fotografiaza-l p-asta ca merge tare". Link to comment
pavcostel Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Ca sa o scurtam: sistemul e identic cu cel de pe traseul de la Romexpo la Arcul de Triumf. Numai ca in loc de panoul ala care afiseaza te trezesti in fata camerei, care are grija de rest. Cu recunoastere Numar Inmatriculare, cu cine esti in dreapta si ce bluza are, etc. Nu ai ce sa-i faci sistemului asta, e cel mai simplu si eficient. Poate doar masina din materiale neconventionale. Afara cel mai raspandit e Telepass, dar acolo ai un transceiver care te identifica, si poti sa-l muti pe alta masina daca te tine cureaua (si buzunarul). In USA/Canada, ca si in Rusia, surprinzator, e un sistem mixt, adica ai o "gatuire" de trafic, cu limitare de viteza la 30/40 mile/h sau 40 km/h, si acolo te vizioneaza cu Infrarosu, Contor Geiger, si camera normala. Plus sisteme gen scanere automate, amplasate pe portiuni speciale, care merg DOAR daca ai "vigneta" respectiva, adica ai platit pentru autostrada/asigurare. Nimeni nu se bazeaza EXCLUSIV pe astea, peste tot stau la panda baietii cu radarul. Pe care-l pornesc maxim 30 secunde. In Londra sunt foarte multe Bucle Inductive in asfalt, acolo servind MANAGEMENTUL traficului. As fi multumit daca un astfel de sistem s-ar implementa in Bucuresti, devine din ce in ce mai scarbos sa conduci in orasul asta... Cu stima, Costel Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Ce legatura are TelePassul care e un sistem de plata/identificare care merge doar daca ai dracia aia in masina cu detectia/masurarea vitezei care trebuie sa se efectueze la toate masinile? Link to comment
pavcostel Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 (edited) Pentru ca daca ai Telepass, in Italia cel putin, nu mai pune radarul spre tine. Se activeaza simplu, iar amenda m-a asteptat la Herz cand am predat masina. Cu tot ce trebuie, foto, id telepass, samd. Iar 90% din vestici au Telepass sau omologul lui. Legatura esentiala era la identificare/semnatura. Un pic off topic, cand am cartela magnetica de autobuz in buzunar in Polonia sau Italia, controlorul nu se mai apropie de mine. E avertizat de detectorul din buzunarul propriu. Asta apropo de identificare/semnatura. Cazul nostru este exact ca cel de la Romexpo/Arcul de Triumf. Cu stima, Costel Edited August 28, 2006 by pavcostel Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Da, dar in Italia am vazut ca sunt radare fixe, asezate pe trepied. Nu cred ca ar implementa masurarea vitezei cu ajutorul sistemului Telepass deoarece ar scadea numarul abonatilor si in plus nu mai tin minte daca Telepass e valabil pe toate autostrazile de la ei. Ar trebui macar sa fie ceva unitar. Nu stiu cum functioneaza exact Telepassul dar stiu ca sistemul omolog din Spania functioneaza doar daca apesi pe un buton, fiind activ nu pasiv, dar deja o dam in diverse, Vaxxi vroia sa stie cum putem sa bruiem dispozitivele politiei. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now