Jump to content

Daytime Running Light Module


Recommended Posts

Cred ca am mai citit pe-aici pe undeva, si am si vazut, ca in alte tari, fie zi, fie noapte, se circula cu luminile aprinse. Sincer, si mie mi se pare util sa mergi cu farurile aprinse si ziua - vezi si te faci vazut mai usor.

 

Intrebare: se poate face o "inginerie" de genul cand pornim motorul sa se aprinda farurile? :-?

Link to comment
  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai nu merge cu alimentarea becurilor pe contact? Eventual un releu de protectie unde este nevoie.

Insa ar avea dezavantajul ca ti-ar fura din baterie, din portia demarorului. Asta s-ar simti iarna mai ales. Ar fura in jur la 10A din baterie care deja la Tico si Matiz e destul de firava :) Si in plus nu e o idee buna din alt pct. de vedere. Sa zicem ca se intampla sa ti de defecteze releul de incarcare pe un drum undeva...si aslea iti merg in continuare, consumand. Eventual un intrerupator pt. asemenea cazuri.

Asta e ideea care mi-a venit mie, dar sunt sigur ca de-al de AbramBurel o sa apara cu o schema OZN mai buna :-W

Link to comment

Reno are mai nou aceasta optiune. La modus, odata pornite farurile raman aprinse pana la deschiderea usii cu motorul oprit. La repornirea motorului se aprind automat.

Problema ar fi cum diferentiezi contact pus de motor pornit... ca sa nu dai la cheie cu ele aprinse...

Link to comment

Pai s-ar putea lua semnal de pe fisele de aprindere... Acolo nu circula curent decat daca motorul functioneaza. Se face o bobina pe una din fise si in aceasta bobina se induce curent electric numai daca motorul functioneaza. Ceva similar este la instalatiile GPL, pentru a citi turatia motorului la care se face comutarea automata benzina-GPL

Link to comment

@Zmeu

Mi-ai luat "scrisul din tastatura"...

La mine se aprind pozitiile cand bag cheia (daca au fost aprinse) dar cand dau la demaror se sting si apoi se reaprind dupa ce motorul porneste...

Link to comment

Problema e alta. Butonul de auto de la lumini la masinile mai deocheate face urmatoarea chestie. Cand ai pus contactul aprinde pozitiile, cand ai pornit motorul aprinde faza scurta. La voi cat dati la demaror farurile se aprind si astfel fura din curent. Plus ca la auto, cand scoti cheia din contact se stinge tot si pozitie si faruri. Bine, acolo mai este si un senzor care aprinde farurile in functie de nivelul de lumina extern.

Link to comment

Aproximativ la fel cam ce zice MCojo se intampla si la Lacetti, unde daca sa zicem ca ai mers cu farurile aprinse, cand opresti motorul se sting si raman doar pozitiile, care dupa ce scoti cheia din contact si deschizi usa (de la sofer) se sting si ele. Mi se pare cea mai buna gaselnita: poti sa lasi farurile aprinse tot timpul si nu exista riscul sa le uiti aprinse. Presupun ca ar fi destul de greu de adaptat asa ceva si Cielo, Tico, Matiz sau chiar Dacie (cu toate ca mi-ar si v-ar placea).

:thumbl:

 

Problema e alta. Butonul de auto de la lumini la masinile mai deocheate face urmatoarea chestie. Cand ai pus contactul aprinde pozitiile, cand ai pornit motorul aprinde faza scurta. La voi cat dati la demaror farurile se aprind si astfel fura din curent. Plus ca la auto, cand scoti cheia din contact se stinge tot si pozitie si faruri. Bine, acolo mai este si un senzor care aprinde farurile in functie de nivelul de lumina extern.

 

 

Un moment... ca eu n-am zis nimic de senzor de lumina care sa porneasca farurile automat cand se intuneca...

Link to comment

La fel e si la Kalos. Inteligenti coreenii astia. Au copiat prin 2002/3 ce a facut Renault la Modus in 2004.

 

 

 

PS: inca mai sufar din cauza rezultatului carutei anului 2006

Link to comment

Sa-ti spun ca si VW Transporter din '87 stia asta? Cu exceptia ca la oprirea motorului ramanea pe pozitii, nu se oprea de tot.

Ideea este sa se opreasca de tot, inclusiv pozitii...

 

PS: Sufera, Sufera ca face bine la ten...

Edited by alx
Link to comment

Neah, imbunatatirile tenului se aduc de catre ziaristi celor de la Renault si de catre Renault catre clienti. ;)

 

PS: Sufera, Sufera ca face bine la ten...

 

Toata chestia asta, la Kalos, are si o parte proasta: Chiar daca vrei, nu poti sa lasi faza scurta (sau lunga) aprinsa, fara motor pornit.

Link to comment

Si la Kalos daca pornesti luminile, dupa ce deschizi usa, se aprind doar pozitiile - faza scurta sau lunga nema - in schimb incepe piuitorul sa intre in functie atata timp cat ai usa deschisa...Daca o inchizi se opreste piuitorul si poti pleca linistit de langa masina cu pozitia aprinsa...Asta daca chiar intradevar vrei sa le lasi aprinse...

Link to comment
Intrebare: se poate face o "inginerie" de genul cand pornim motorul sa se aprinda farurile? :-?

Si pe mine ma cam ispiteste ceva de genul asta.

Pana cand se va modifica legea care ne va obliga sa mergem si ziua cu farurile aprinse, poate o sa reusesc sa pun in practica o idee mai veche. Aprinderea farurilor pe faza scurta doar atunci cand functioneaza motorul si masina se deplaseaza.

La Matiz se poate face acest lucru relativ usor. Se pot prelua impulsurile de la senzorul de deplasare (din kilometraj) si +prin cheie (borna 15 din instalatia electrica) iar dupa o prelucrare sumara se poate comanda releul de faruri (cu dezactivare la faza lunga si pozitii).

Avantajul ar fi ca farurile se aprind automat doar dupa ce se pune in miscare masina (fara lumini de pozitie care ar consuma inutil curent pe timpul zilei) si se sting tot automat dupa 1 sau 2 secunde la oprire (chiar si la semafor).

La un regim de exploatare cu drumuri scurte, alternatorul ar avea mai multe resurse sa regenereze bateria.

Este doa o idee...

Link to comment
  • 9 months later...

Asadar si prin urmare :

Datorita noii legislatii sant obligatorii luminile de drum(faza scurta) pe anumite sectoare de drum si cum dwar a binevoit sa nu monteze pe nubira/leganza asa zisul modul daytime running light cu toate ca instalatie electrica a fost construita pentru asa ceva ne vedem obligati sa construim unul pentru toate modele daewoo care nu dispun de asa ceva.

Mai exact : respectivul modul trebuie sa aprinda faza scurta numai la pornirea motorului.

Abramburel esti rugat sa treci la treaba :D .

Gata cu joaca gen leji !

 

P.S Avem nevoie de ceva ieftin si usor de montat pe toate modelele daewoo inclusiv tico.Deci modulul respectiv trebuie sa alimenteze faza de intalnire prin interemediul lui releu si eventual al unei diode cu semnal de la aprindere sau contactul presiunii de ulei.

Link to comment

Sau varianta inversa, respectiv faza scurta sa fie pe pozitie on tot timpul si cand opresti motorul sa se opreasca si ea. La toate chevroleturile e asa, afaik. (la matiz din cate stiu nu se opresc).

Link to comment

La kalos in momentul cand dai la demaror se opresc automat farurile (de fapt inainte de a actiona la propriu demarorul) si se aprind dupa pornirea motorului.

Se poate testa in felul urmator: se pune contactul -> se aprind farurile -> se misca foarte incet si foarte putin de cheie spre demaror -> se sting farurile dar nu se intampla nimic -> se mai misca foarte putin de cheie si se actioneaza demarorul. O fi vre-un feature sau bug? :)

Link to comment

Păi, vedeţi cum sunteţi: tocmai am făcut avertizorul de faruri aprinse şi acum mă puneţi să fac ceva care să le aprindă :D .

Mda, păi să ne lămurim. DRL-ul, cel puţin pe Kalos, stinge luminile, nu le aprinde :) Adică, de acum încolo vom ţine luminile aprinse tot timpul, iar dispozitivul naibii le va stinge când oprim motorul. Mai sunt şi jmecherii gen nu se sting de tot, ci trec pe poziţie până deschizi uşa (parcă), iar dacă le aprinzi cu contactul nepus se aprind, dar rămân aşa.

Ia zi tu Ovi mai bine, ce înseamnă "ieftin" ca să îmi dau seama cam cât mă pot întinde :D

Desigur, mai băgaţi idei, că pe "opţionale" se iau bani buni :D

Link to comment

Sa fie cat mai simpla si mai ieftina si mai ales compatibila cu toate tipurile de masini fara modificari majore ale instalatiei electrice.

Miscare domnule...miscare si repede cu ea la osim :) )

Va fi o necesitate in tara asta!

Link to comment

Exista mai multe variante posibile:

1. Maneta de lumini pe on in permanenta, pozitia se aprinde doar cu cheia in contact, faza scurta se aprinde la 2 secunde dupa pornirea motorului.

Dezavantaj- daca vrei noaptea sa luminezi ceva nu poti decat daca ai motorul pornit

2. Maneta de lumini pe off, pornirea motorului duce la aprinderea fazei scurte (tot la un interval de 2 secunde), maneta din blocul de lumini nemaiavand nici un rol.

Dezavantaj - ca sa comuti de pe scurta pe lunga, va trebui sa rasucesti maneta si apoi sa o impingi. Prima oara va fi mai greu, pentru ca in mod normal ai sa uiti sa o rasucesti la caderea noptii. Deci pot fi ceva probleme legate de siguranta circulatiei.

3. Un montaj mult mai complex, cu un senzor de lumina exterioara care ziua sa activeze montajul de la varianta 1, noaptea sa lase varianta clasica prin rasucirea manetei. Dezavantaj si mai mare- uiti sa rasucesti maneta pentru ca esti obisnuit sa ai luminile aprinse.

Si bineinteles lista ramane deschisa.

Ca si ''ieftin'' undeva in jurul valorii de 50 ron, nu ar fi un capat de tara pentru nimeni cred, in conditiile in care cele 2 puncte de penalizare ar cam valora din punct de vedere pecuniar mult mai mult.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...