claz Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Ar trebui sa comande aprinderea luminilor la 10s (sau la un timp ales) dupa pornirea motorului. Vine iarna si o sa fie o problema sa pornesti motorul cu o sarcina suplimentara. Sau, si mai bine, doar un "reminder" gen bell care sa sune daca motorul este pornit si farurile stinse sau cand motorul este oprit si farurile sunt aprinse. Asta ar fi si mai simplu, pentru ca montajul exista deja. Link to comment
ovi_jer Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Excelenta treaba cu temporizarea. Link to comment
Moshu Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Abramburel te-ai apucat de treaba? Pentru Cielo se pune? Daca da, incepem lista: 1. Daca nici Leganza n-are, Ovi_jer 2. Daca nici Nubira, Mircea 3. Moshu - Cielo Link to comment
Mircea Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Claz, reminder ai si la centura ) Si tot n-o punem cateodata. Moshu, stai sa gasim solutia intai si pe urma facem si achizitia ) Link to comment
Moshu Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Asa e, dar m-am gandit ca trebuie sa stie omu' pe cine se bazeaza... Link to comment
Mircea Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 @AB, si de ce nu, daca costurile o permit, modul follow me home, adica dupa ce ai oprit motorul, farurile sa ramana aprinse inca 10 secunde, ca sa nu ne rupem gatul pe pietrele pe care le-au lasat vecinii pe alee Bineinteles, activat separat. Link to comment
claz Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Si tot n-o punem cateodata. Din cate stiu, o sa se dea dezlegare la asta in curand pentru tine Personal, nu vad utilitatea montajului. Cum ziceam, un reminder e suficient. Follow me home am pe masina. Daca dau semnal cu luminile cu motorul oprit (dupa ce am deschis usa soferului) se aprin 20s luminile de intalnire si de mers inapoi. Luminile se sting, se aprind in functie de contact si de pozitia pe care am lasat comutatorul. Link to comment
tolin Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Dezavantaj- daca vrei noaptea sa luminezi ceva nu poti decat daca ai motorul pornit De ce trebuie sa ne gandim la toate sofisticariile. Cu un traznitor si doua rezistoare ai lumina independent de maneta, cat timp ai presiune de ulei (de ex.). Cand n-ai, dai din maneta. E greu asa ? Link to comment
Mircea Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Maetre, eu nu-s electronist Eu zic ce-as vrea. Solutia data de tine e mai mult decat OK si se inlatura deficienta enuntata de mine. Tot nu stiu ce-i ala ''traznitor'' ) Link to comment
tolin Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Tu nici nu trebuie sa cunosti. PS Voi gasiti acces rapid la firul de la presostatul de ulei. Link to comment
Abram Burel Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Nu e chiar aşa. Adică, dispozitivul nu poate funcţiona independent de comutatorul de lumini, ba din contră, trebuie gândită dependenţa asta, astfel încâtfiecare să-şi poată face treaba. În plus, trebuie acordată ceva atenţie şi siguranţei în funcţionare, doar nu vreţi să vă treziţi noaptea cu lumina stinsă -când mergeţi- sau cu ea aprinsă, după ce aţi încuiat maşina. Asta presupunând că se întâmplă ceva cu dispozitivul. Sistemul de lumini este după cum ştiţi unul foarte important şi ar fi păcat să adăugăm o funcţie de îmbunătăţire a siguranţei printr-un dispozitiv care poate la rândul lui să o pericliteze. Link to comment
Satori Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Nu cumva la Kalos au facut doar economie de lampi pe spate si au lasat DRL-ul acolo unde trebuia? (daca m-as prinde unde zic ei ca este, l-as cauta ) ) In fine, asta e schema DRL de la Kalos. Link to comment
getablonda Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 (edited) Eu l-as vrea asa: 1. DRL se activeaza numai la indeplinirea a doua conditii: a) comutatorul blocului de lumini e pe faza de intalnire (sau de drum - la cele cu pozitii diferite pentru cele doua faze, cum ar fi cel de la Matiz) si, b) cheia de contact e pe II. DRL se dezactiveaza numai cand comutatorul blocului de lumini nu mai e pe faza de intalnire sau de drum. 2.DRL trebuie sa faca doua treburi (cand e activ): a) sa aprinda pozitiile cand bag cheia in contact (cand porneste si casetofonul) si farurile cand rasucesc cheia pe II si, b) sa stinga farurile cand cheia nu mai e pe II si pozitiile cand scot cheia din contact (cand se inchide si casetofonul). O legatura la Oil pressure switch ar fi bine sa fie optionala, pentru cine vrea... PS Ar putea avea si un delay de fro 2s la aprinderea farurilor... Edited September 4, 2006 by getablonda Link to comment
tolin Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Ador ideea unui reminder. Caut deja solutia de-al deconecta si pe ala ! Link to comment
dinoc Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Dar din ce stiu eu, masinile cu DRL din fabrica au niste faruri suplimentare pt asta (separat de farurile normale), cel putin asa stiu ca avea Nubira, nu asa ar trebui sa fie in mod normal ? Link to comment
Abram Burel Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 (edited) Păi, tocmai asta e partea... simpatică. Spre deosebire de unele maşini care au becuri suplimentare pentru aşa ceva, noi trebuie să trăim cu... faza scurtă. De fapt aşa spune şi legea Sato, modul DRL este în spatele consolei centrale. Încă nu ştiu dacă se poate ajunge la el pe dedesubt sau dând torpedoul jos sau pe la RCD. La câte fire are, n-am de gând să-l "copiez", dar tare sunt curios ce are în el. P.S. Am o vagă impresie că chiar dacă există (la Kalos), nu e activat. Oricum, între schema din manualul de service şi "descrierea" din acelaşi manual, nu se prea leagă. Am impresia că e copiată din altă parte. În schimb schema se potriveşte cu descrierea din manualul de utilizare, doar că... nu funcţionează. Edited September 4, 2006 by Abram Burel Link to comment
Satori Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Avand in vedere ca e modul separat, nu cred ca l-au 'uitat' in masina asa ca nu are rost sa il caut. (desi m-am uitat pe acolo si nu cred ca l-am vazut pana acum, imi sarea el in ochi, ma gandesc). Nu prea vad rostul lui la Kalos chiar si in noile conditii. Mi-ar place sa am, totusi, vreo 5 beepuri cand depasesc 70kmh si nu am farurile aprinse. Asta ar fi chiar ok. Link to comment
Abram Burel Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Păi, unul din rosturi ar fi să nu "consumi" şi restul de becuri (poziţii faţă şi spate, iluminare număr) degeaba. DRL-ul "adevărat" acţionează numai asupra fazei scurte (sau a becurilor dedicate, dacă e cazul) şi le lasă pe celelalte în pace, până dai de comutatorul de lumini. Dacă am trece pe leduri toate alea din paranteză, atunci chiar ar fi suficient "battery saver"-ul cu aer de... derele. Link to comment
Satori Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Din cate stiu eu DRL-ul actioneaza asupra semnalizarilor fata care sunt... 'pe invers' ) ca functionare ca semnalizatoare, pozitii fata, a becurilor pe spate mai putin cele de numar si a lampilor de pe bara din spate, laterale, ce noua ne lipsesc. Dar am lansat o intrebare la americani sa vedem ce zic ei. Apropo, ei se chinuie sa scoata DRL-ul, poate ni-l dau noua ) Link to comment
Abram Burel Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Deocamdată, ce e exact DRL-ul nu strică să ştim aşa pentru... cultura generală. Altfel, pentru noi e clar: luminile de întâlnire. De aici încolo începe distracţia. Teme interesante: - să nu se aprindă altceva (poate eventual un martor) - să nu le uiţi aprinse - ce faci dacă ai xenon (sau chiar bi-xenon) Şi mai sunt Link to comment
Satori Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 - să nu le uiţi aprinse Daca le uiti aprinse, adica lasi motorul pornit, asta e... nu meriti sa conduci ) Cercetat, nu avem DRL. Link to comment
Florinut Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Se pare ca exista DRL de achizitionat aftermarket. In timpul zilei, cand este actionat, aprinde becurile la 50% din puterea lor. ETDRLHFC.pdf Link to comment
Moshu Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Eu sunt interesat de asa ceva, asa ca intreb: exista posibilitati de a achizitiona acest modul nou sau SH, si in paralel pentru AB daca are in vedere sa se apuce de treaba Cred ca ce face stim toti. Ce am vrea sa faca, aici se mai poate discuta. 1. Pornirea masinii ziua insotita de activarea fazei de intalnire 2. Legarea la martorul lumini aprinse rezolva problema "uitatului" 3. Eu zic sa incepem cu farurile normale (pentru ca majoritatea asa au) si apoi vedem si cu xenoanele (sau in paralel). Oricum pana la un punct montajul va fi comun. Link to comment
Abram Burel Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Până una-alta am făcut un "prototip" pe placul lui Ovi. Are un "algoritm" de funcţionare foarte simplu: la primirea unui +12V pe un fir, stă să se gândească 20 de secunde, după care dă masă pe un alt fir; când dispare +12V de pe "intrare", se mai gândeşte 10 secunde şi lasă "ieşirea" în... aer. Alimentarea e permanentă (consumă 1mA, deci nu pune probleme bateriei) Intenţia de folosire este următoarea (atât cât am putut deduce) - se pune intrarea pe firul dorit al contactului, în mod normal IGN - se leagă ieşirea la bobina releului de comandă a fazei scurte Simplitatea ascunde şi nişte dezavantaje: - comenzile date de la comutatorul de lumini se vor "suprapune" peste cele date de dispozitiv; pe lângă "efectele" luminoase rezultate, aprinderea ambelor filamente la un H4, pe perioadă mare, nu e cel mai sănătos lucru pentru far (dispozitivul ăsta fiind de fapt un ARL - Always Running Lights ) - perioadele alese sunt în principiu suficiente pentru a proteja şi bateria (la pornire) şi pentru pseudo-follow-me (la oprire) (e doar presupunerea mea referitoare la cele 10 secunde, altfel nu ştiu exact ce rol au şi nici ăsta nu are legătură cu ziua); oricum, nu sunt legate strict de funcţionarea motorului, ceea ce poate conduce la comportamente mai ieşite din parametri, asta şi din cauza schemei alese în mare grabă (de exemplu când dai succesiv la cheie, perioadele se micşorează) Una peste alta, este o variantă i-aş spune "extremă" care-şi face treaba, dar nu merge la orice maşină şi... şofer. Abia la sfârşitul săptămânii sper să am timp să mă ocup de o variantă concepută după "specificaţiile" sugerate pe aici şi altele citite de aiurea, "selectate" de mine Link to comment
ovi_jer Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Până una-alta am făcut un "prototip" pe placul lui Ovi.Are un "algoritm" de funcţionare foarte simplu: la primirea unui +12V pe un fir, stă să se gândească 20 de secunde, după care dă masă pe un alt fir Pfuuuu ce mi-ai facut Adica ma obligi sa mai montez inca un releu daca da masa in loc de plus la iesire. P.S. Modulul asta merge numai pe faruri cu blocuri optice diferite scurta/lunga pentru masinile espero,nubira cu faruri tip proiector si leganza. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now