Gamerul Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 fftopic: Nici macar o academie ? N-ai vazut ca se poarta, academie de tenis, handbal, fotbal, de ce nu si una de electronica ? Link to comment
tolin Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Daca imi este permisa o scurta remarca: Atata timp cat legea prevede aprinderea luminilor de intalnire doar in anumuite conditii, ideea de a concepe un automat care sa le aprinda dupa alte criterii, de ex. : dupa 20s de la contact ON, dupa presiunea de ulei sau dupa viteza de deplasare, ni se pare o incercare de amorul artei. Se va gasi intotdeauna cineva cu un alt criteriu. Asa cum n-a cerut cineva pana acum, cel putin, un automat electronic care sa-ti prinda centura si majoritatea o conecteaza chiar de la urcarea in masina, ca prima masura, tot asa se va intampla si cu luminile. Problema este mentala, sa constientizezi necesitatea lor, altfel le poti opri singur exact cand aprinderea lor este obligatorie. Eu pot da un exemplu de caz personal si nu cred ca-i unul singular, cand pot sta in masina un timp indelungat, am nevoie de contact ON pentru ca am nevoie de caldura, dezaburire, A/C, stergatoare de parbriz, motor pornit si doar de luminile de intalnire nu mai am nevoie atunci. Mai punem un intrerupator pentru astfel de cauze ? Si apoi, cine-l mai comuta ? Dupa mine, este suficient un simplu avertizor, pana cand gestul se va transforma in reflex. Oricum, prin zona folclorica prin care circul, cam jumatate din masinile intalnite folosesc demult faza de intalnire la iesirea din localitati, lucru incetatenit prin deplasarile peste granita de vest. Automatizarile de pana acum nu fac decat sa aprinda luminile mai ales atunci cand n-ai nevoie de ele si unde legea nu prevede. Link to comment
Abram Burel Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Şi avertizorul când să te avertizeze? Nu e întrerupător, ci un simplu "push button". Efectul lui se face simţit până la tăierea contactului, deci nu ai cum să-l laşi aşa. Link to comment
ovi_jer Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Abramburel a construit unul la cerere. Tot de ''amorul artei'' reveniti la subiect si combateti ideile si nu persoanele care au idei. Nu sunteti obligati sa il folositi sau construiti pe acela.Observ de cateva zile cateva persoane gigi-contra DRL-ului lui Abramburel.Domnilor cine va retine sa nu construiti altul? Link to comment
tolin Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Offtopic la offtopic: Cine s-a referit la persoane ? Era o discutie pe idei si cu permisiunea ceruta in prefata. Nici acest mod nu se mai accepta ? Ontopic: @AB (ca sa nu mai fie confuzii) > asteptam idei. Din 4000 de capete poate iesi ceva. Link to comment
Moshu Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 @AB> cred ca e a treia oara si sigur ultima cand mai intreb: pentru Cielo? Daca nici aici, nici pe PM nimic, raman la comanda manuala fara mari regrete. Link to comment
Abram Burel Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Deşi dispozitivul a fost conceput iniţial pentru a satisface specificaţiile lui Ovi, el a fost reproiectat pentru a fi mai... flu-flu şi a se potrivi pe orice. Deocamdată "ne" luptăm cu ceea ce pare o influenţă a temperaturii asupra perioadelor alea de aprindere şi stingere (deşi teoria spune că eroarea provocată de variaţia de temperatură între, să zicem, -20 şi +70 de grade ar trebui să fie nesemnificativă pentru asemenea aplicaţie). Link to comment
stefanivlad Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Intre atatia mari si grei, ridic doua degete ca la scoala si intreb: Nenea, daca DRL-ul aprinde singur luminile ziua, si nu avem nevoie de bord si lumini de numar, noaptea avem. Si daca avem lumina de la faruri, nu vom uita oare sa aprindem becurile de la numar? Eu intreb pentru mine: cat de complicat este sa faci un sistem care sa aprinda pozitiile cand pui contactul si faza mica daca pornesti motorul, si sa le stinga atunci cand ai oprit motorul (cu pozitia manetei pe 0)? Si sa mearga treaba cu faza mare din orice pozitie, adica sa nu trebuiasca sa rasucesti de maneta si sa impingi ca sa aprinzi faza mare, ci doar sa impingi. Multumesc pentru raspuns. Link to comment
ovi_jer Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 DRl-ul aprinde si farurile si luminile de pozitie dupa o anumita perioada setata.Nu trebuie sa rasucesti de nimic ,prin simpla impingere in fata ai si faza lunga.Adica totul este normal ca si cum ai avea faza scurta aprinsa de la intrerupator Link to comment
Abram Burel Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 (edited) @stefanivlad Evident ca s-ar putea sa uiti (la fel de bine cum ai putea sa uiti sa aprinzi farurile daca nu ai un dispozitiv adecvat). Probabilitatea este insa destul de mica, dintr-un motiv simplu: o sa constati ca este foarte intuneric in masina si atunci o sa realizezi ca... n-ai aprins "farurile". Pentru ca probabil la intrebarea pusa te tine... tie, nu te astepti sa-ti raspunzi singur, o sa incerc eu o varianta. Nu e complicat, dar trebuie modificat putin dispozitivul, pentru ca va fi nevoie de o intrare suplimentara (de "accesorii") si o iesire suplimentara (trebuie separata comanda farurilor de comanda "iluminarii" (implicit a pozitiilor). Ce zice Ovi e adevarat pentru mai toate Daewoo-rile (exceptie face Tico), deoarece comutatorul de faza este dupa releul farurilor, deci odata actionat acesta din urma, de la maneta sau de DRL, poti impinge/trage linistit de maneta. Problemele... e doua: - DRL inseamna "Daytime Running Lights" si nu are nimic cu noaptea, deci nici cu faza lunga - daca vrei ceva "personalizat", atunci asta inseamna... tuning si asta cos... (scuze, nu am voie sa discut astfel de lucruri aici); alternativ, ca un comentariu personal... eu unul nu am nici un chef sa umblu cu luminile aprise ca pomul de Craciun, atata vreme cat legea nu-mi impune (mai ales ca n-am facut mari progrese in a trece pe... leduri); daca va strangeti mai multi si stabiliti o "specificatie" de super-DRL-night&day-all-seasons-good-for-everybody, cu draga inima facem ceva adecvat. Edited December 13, 2006 by Abram Burel Link to comment
Abram Burel Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 A fost montat primul DRL pe un Tico. Este evident varianta cu 2 relee suplimentare pe care Tico nu le are! E destul de distractiva instalarea. Din pacate nu am facut poze. A durat cam 2 ore, desi se poate evident si mai putin. Data viitoare! Nota: Scuze pentru postul consecutiv si aerul de... blog! Link to comment
Lao Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Astăzi mi-am instalat şi eu DRL-ul luat de ceva vreme de la Abram Burel. Mulţumesc lui AB pentru ajutorul dat la telefon, fără de care nu m-aş fi descurcat cu montatul. Odată ridicată ceaţa, montatul a venit de la sine. Ataşez şi 2 poze făcute cu telefonul, din păcate după ce terminasem lucrarea. Încă mai am nevoie de timp pentru a mă obişnui cu ideea că acum am cameră foto la telefon. Pentru cei care vor să monteze pe Cielo, montatul (pot spune acum) că se face super uşor. In ceea ce priveşte firele de la comutatorul de lumini, am ales varianta desizolării pe o porţiune de cca. 3-4 mm pt a face legătura cu DRL-ul. Firele de care vorbesc vin dinspre comutatorul de lumini şi intră într-o mufă mică, pătrată. Cele 3 fire sunt: alb-verde, alb-maro şi negru. În ceea ce priveşte legăturile de la contact, am ales varianta plasării firelor de la DRL în spatele mufei contactului, aceasta presându-le foarte bine. Comutator: Contact: Sper să vă fie de folos. Succes! Link to comment
SMS Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 (edited) A fost montat primul DRL pe un Matiz. E destul de distractiva instalarea. Din pacate nu am facut poze. A durat cam 2 ore si 15 min, desi se poate evident si mai putin. Data viitoare! (instalare facuta de A.B.) Edited January 13, 2007 by SMS Link to comment
ovi_jer Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Doua ore?Pai unde e montat? in cutia de viteze ) Link to comment
SMS Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 (edited) Nu. Dincolo de cutie. Intre cutie si motor. > (timpul asta include si demontatul si montatul becurilor din spate de la suportul de numar care nu functionau. cu ocazia asta am gasit un nou loc de pus leduri ) Am lucrat cu atentie. Incet si sigur. Sa vezi unde mi-am pus intrerupatorul. In masca de jos de la volan e un loc, parca special lasat pentru intrerupatorul ala. Edited January 13, 2007 by SMS Link to comment
SMS Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 [...] Din pacate nu am facut poze. [...] Link to comment
Abram Burel Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 (edited) Mda, chestia cu pozele e adevarata, adica ar fi utile. N-am reusit insa niciodata sa fac poze in timpul instalarii. Ar fi interesant insa de spus cateva lucruri in cuvinte. - totul s-a lucrat pe partea stanga a coloanei volanului, in interiorul carapacei (care evident a trebuit data jos - 5 suruburi dedesubt) - cutiuta a fost legata cu un soricel de manunchiul de cabluri ce pleaca de la comutatorul farurilor si contactorul cheii - indicatorul a fost montat pe bord in partea dreapta (cum privesti) a gurii de aerisire din stanga soferului; acolo este vizibil fara a incomoda (plansa de bord e usor inclinata spre afara, asa ca fasciculul luminos nu bate in ochii soferului) - intrerupatorul a fost montat pe partea de jos a carapacei, prin prindere cu un soricel (idee SMS), dupa ca s-au dat in prealabil: - o gaura de 8mm in carapace pentru a iesi afara butonul - o gaura de 3mm in cea mai de jos traversa de rigidizare pentru a "agata" soricelul de ceva (aici ar trebui cu adevarat o poza pentru a intelege despre ce e vorba) Edited January 14, 2007 by Abram Burel Link to comment
SMS Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 (edited) Trebuie sa explicam ca acea gaura este defapt de "6 spre 8". Adica: Initial a fost de 6, apoi s-a "ajustat" pana la 8. De aici si timpul putin mai mare de instalare. Edited January 14, 2007 by SMS Link to comment
SMS Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 In urma unui test drive pe timp de zi si pe timp de noapte am constatat urmatoarele: - ziua becul albastru se reflecta in geam, fix pe marginea neagra a oglindei - nu deranjaza - noaptea insa se vede mult mai puternic lumina, iar in oglinda deranjaza... poate ar trebui unul fara lupa... ceva mai "mat"... Link to comment
Lao Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Şi pe mine m-a enervat chestia asta, aşa că l-am gazat cu puţin spray de culoare negru mat. Dă şi mai bine în bord (când e stins se vede negru mat, ca plasticul bordului) şi nici nu mai e atât de puternic. Link to comment
SMS Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) Pai de ce n-ai zis din timp, ca puneam de la inceput unul mai "slab". Cred ca ii lipesc un patratel (cerculet) de scoci verde/albastru/rosu (ce gasesc), sa vad daca o sa stea. PS: apropo de scoci: la montj, intrerupatorul de la DRL l-am invelit intr-o banda izolatoare inainte de a-l lega cu soricelul in carcasa volanului, ca sa nu alunece. Edited January 15, 2007 by SMS Link to comment
Abram Burel Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Ia un marker permanent si treci la colorat Eu zic ca: cu unul negru de 0,5mm , pictat cu... puncte, o sa iasa taman bine. Link to comment
Wolfman Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Am montat si eu sambata un DRL si un BATOK, isi fac treaba cum trebuie amandoua; am montat DRL-ul doar pe faza scurta pentru ca doar esta cere legea, nu si aprinderea pozitiilor sau luminilor din bord . BATOK-ul era aprins pe albastru azi dimineata (uitasem doua zile plafoniera aprinsa si bateria avea 12,34 V), drept urmare am pus-o pe redresor. Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Este pe albastru oricum daca motorul nu este pornit . Sau era albastru cu motorul pornit? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now