Jump to content

Recommended Posts

Se verifica jocul intre cuzineti si arbore, respectiv biele. Daca acesta se incadreaza in limitele specificate in manual, nu este necesara schimbarea lor.

Mai precis, verificarea se face cu ajutorul unui fir special (denumita si lera de plastic). Acesta are un diametru specificat si se introduce intre cuzinet si arbore sau cuzinet si biela, strangandu-se apoi la cuplul nominal. In functie de "lăţirea" lui se calculeaza jocul existent.

 

x=pi*d*d/(4*latire)

Link to comment

In primul rind se verifica arborele cotit si in functie de el si de uzura cuzinetilor se ia decizia cea mai buna.Daca, de exemplu, un maneton are o ovalizare mai mare de 0,10 mm trebuie inlocuit arborele;iar in momentul cind scoti cuzinetii sa te uiti la ei si la stratul antifrictiune(cel de deasupra).Daca este prea mult galben atunci poti sa ii inlocuiesti linistit pentru ca sunt uzati.

Link to comment

Ai dreptate adostar. Eu am schimbat blocul motor, am bagat totul nou in chiulasa, am bagat si segmenti. Problema e ca dimineata se stinge becul la 2 sec dupa pornire. Am mai fost la vreo 2 servisuri si baietii au zis ca fara discutie la segmentare schimba cuzinetii de biela, iar daca schimb blocul si cei de palier. Mentionez ca anterior nu aveam nici cea mai mica pb cu presiunea de ulei si maine ma duc sa ii scimb ca sunt si ieftini.

Link to comment

Masina are 200kkm si ultima suta am facut skimbu intr-un singur loc cu acelasi ulei si acelasi filtru. Am mai schimbat inca o data uleiul si filtrul dupa aparitia zgomotului si degeaba. Pe langa aprinderea becului se aude si cum bate motorul in alea 2 secunde.

Link to comment

Total 5W40.

 

Am mai discutat cu mecanicul sa desfac motorul sambata si in prealabil sa verificam garnitura de la sorb, sa vedem si bila de la pompa, dar baza ramane sa schimbam cel putin cuzinetii de la biela.

 

Sa inteleg din posturi ca schimbarea cuzinetilor nu este obligatorie ?

Edited by smailmiami
Link to comment

Inseamna sa schimb uleiul cam a 4-a oara in 2500km. Problema este acum ca face asa si ziua la 35 grade cat au fost astazi daca sta vreo 2 ore bineinteles dupa ce motorul a fost rulat. Cred ca se dezamorseaza circuitul ...

Link to comment

Dupa cele discutate mai sus tind sa cred ca rezolvarea se afla undeva pe langa pompa de ulei...recomand cu incredere OMV 5 w 40...Exista posibilitatea ca in momentul in care jocul dintre Vilbrochem si cuzineti sa fie peste limita admisa,sa nu mai ajunga ulei nici sus in axa cu came...e bine de verificat ...sa nu dai din lac in put...Sincer nu am intles eu bine...bate motorul si cand e rece si dupa ce se incalzeste.???

Link to comment

Am pus filtru din magazin pe care scria Daewoo.

 

Sincer nu am inteles eu bine...bate motorul si cand e rece si dupa ce se incalzeste.???

 

1. Motorul bate cand este rece dimineata.

2. Motorul bate si cand este "cald" si il las 1-2 ore. Daca il las mai putin timp, adica pana intr-o ora, nu bate. Am adaugat asta pentru ca ma gandesc ca se cam elimina problema privind vascozitatea uleiului deoarece in 1-2 ore nu cred ca se poate raci atat de rau incat sa se puna problema uleiului ... zic eu.

Edited by smailmiami
Link to comment

Aceeasi problema o am si eu, bate motorul 2-3 sec dimineata la pornire pana se stinge martorul de presiune ulei, dar la mine masina sta 5 zile pe saptamana deoarece beneficiez de masina de firma si merg cu a mea doar in weekend sau asa pan' la hipermarket.

 

Problema cred ca este din cauza uleiului pe care il folosesc (lukoil 10 w40) pe care il schimb cam pe la 4000 km, dar la mine daca masina sta in timpul zilei sau maxim o zi nu face asa. Doar daca sta mai mult nepornita.

 

Uleiul de calitate indoielnica il folosesc din cauza ca nu merg cu ea cine stie ce, dar intr-un an jumate nu am avut probleme din cauza lui ( poate de acum inainte :dizzy: ) dar asta este, nu-mi permit un ulei bun cand fac 10 000 km pe an. Sigur gresesc dar asta este.

 

AFTER EDIT: Mentionez ca la ultimul schimb de ulei am folosit o solutie de spalat motorul engine flush sau asa ceva, de la 2+2, si la ultimul plin am pus si o butelcuta de injector cleaner tot 2+2. Nu sunt sigur daca inainte de acestea facea la fel (chiar nu imi aduc aminte).

Edited by baszu'
Link to comment

@luci99: Mai mult ca sigur au fost spalati pentru ca problema pentru care am schimbat blocul era accea ca baga apa in ulei si ulei in apa.

@ovi_jer: Stiu, dar itii dai seama ca schimb pentru a 5-a oara uleiul ? :wallbanger: Maine schimb neaparat cuzinetii de biela ca oricum ma costa cat un schimb de ulei si daca tot asa face mai bag iar un OMV ... Apropo, mare nebunie si cu preturile astea la OMV. Am gasit 5w40 la diferenta de 1RON fata de 10w40 ...

Link to comment

Adica la statia de langa mine de unde iau de obicei costa 25RON litrul de 5w40. Marti am fost la Bucuresti si am luat din Slatina 10w40 cu 24RON. Mi se pare diferenta cam prea mica si banuiesc ca nu prea au niste preturi etalon OMV-urile ...

 

Azi am cumparat cuzinetii de biela, sunt 34RON, iar la service mi-au spus ca manopera este de 50RON, care include si schimbarea capacului inferior de la distributie. Maine sper sa am vesti bune.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...