tolin Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 Nu exista tarifare diferentiata pe ore ? Link to comment
Wolfman Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 Sigur ca da, insa asta tine tot de abonament. Link to comment
finu Posted September 30, 2008 Share Posted September 30, 2008 fratilor hai sa va spun si eu.. am facut iarna trecuta cu un boiler artizanal care tinea loc de centrala termica pe lemn.fiind prima iarna in casa aceasta am facut unele investigatii si am aflat ca m-ar ajuta o pompa de recirculare. cumparat pompa recirculare si trait iarna trecuta (ca doar va scriu acum)chiar daca respectiva centrala a facut initial sa-mi tremure lustra ca la cutremur din cauza unui aerisitor automat blocat,si chiar daca se infunda din 4 in 4 zile ,si chiar daca incalzeam doar dormitorul si baia ,.....nu am renuntat si mi-am facut tot felul de planuri in a sporii randamentul centralei pana la a incalzi parter 3camere si etaj 3 camere+3 holuri. trec peste si ajung la ce traiesc acum mi-am achizitionat centrala termica cu gazeificare 5 300ron ,am chemat un vecin care le vinde si chipurile le si monteaza si mi-a facut o lista de 700 ron(racordare pe cupru de la centrala la instalatia existenta de fier+pompa ventil termoregulator...etc) +montaj 500 ron in conditiile in care eu mai aveam 500 ron toti banii si aveam teava de fier in curte,fitinguri pt fier ,robineti ASA CA: -Am luat una bucata prospect centrala studiat din scoarta in scoarta, -Am cumparat necesarul de piese (in afara de ce aveam eu prin magazie) -Am imprumutat o clupa(filiera) -Am insirat piesele componente In aceasta seara continui operatiunea centrala ,si voi continua pana imi voi demonstra ca daca ai putina pricepere,si de restul vointa se pot face lucruri multe sau poate imi voi demonstra ca tot mai bine e sa aduci un meserias care se pricepe va voi tine la curent Link to comment
Tommy Posted September 30, 2008 Share Posted September 30, 2008 Daca tie iti place somnul lung.. Link to comment
naylui Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 documenteaza-te, altfel te vedem la stirile de la ora 5... Link to comment
mike.omega Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Macar asta e pe lemne si nu e pe gaz ca a lui LucianM Asta in ideea ca face mai greu poc! Link to comment
Mircea Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Ba face poc la fel. Nu de la gaz, ci de la abur... Link to comment
danutza Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 La centrala pe lemne se monteaza la iesirea din centrala pe tur o supapa pentru suprapresiune care purjeaza o cantitate de apa sau abur daca presiune creste peste o anumita valoare tocmai sa nu faca poc de la abur. Link to comment
tolin Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Supapa de suprapresiune se monteaza pe circuitul oricarei centrale, dar la altele exista senzor de temperatura prin care automatizarea opreste arderea pentru a nu distruge boilerul. Cum se procedeaza la centralele pe lemne, mai ales cele construite artizanal ? Link to comment
steph Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 De mult vroiam sa postez aici dar nu prea am apucat. O sa va prezint solutia aleasa de noi ( mai mult parintii mei ): Centrala pe lemne RK 2001w luata de la Radox. Nu stiu mai multe detalii si ce am gasit pe net e in poloneza. In linii mari centrala are un vas de expansiune si daca acesta nu face fata exista si o a doua masura de siguranta, o supapa care arunca apa afara. E conectata la un boiler (sper ca asa se numeste) care la randul sau are un vas de expansiune. Pe traseu in casa s-au montat 4 repartitoare cate 2 pe etaj unul pentru calorifere iar altul pentru bai. Exista racord care in vara va primii cateva panouri solare plus o mini centrala electrica ( aici nu suntem inca convinsi ca e necesara ). Casa care trebuie incalzita se vede in poze. Peretii au ajuns undeva la 45 cm grosime ( 30 BCA + tencuiala + Polistiren 10 cm plus finisaj ). In prospecte vindeau gogosi cu 2 busteni la 12 ore. E oarecum greu de crezut dar vom afla iarna viitoare ( nu asta ). Link to comment
iso Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Ce parere aveti despre folosirea antigelului ca agent termic in calorifere la centrala pe gaz ? Link to comment
tolin Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 (edited) Nu se foloseste, atat timp cat temperatura "ambianta" (cea din jurul instalatiei) nu coboara sub 6'C. Apa chioara este cel mai bun agent termic, adica transporta si transfera cea mai mare cantitate de energie termica. Oricum, pentru cazurile speciale se foloseste alta solutie decat cea folosita in instalatiile auto (asa zic producatorii). Edited October 1, 2008 by tolin Link to comment
naylui Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Ce parere aveti despre folosirea antigelului ca agent termic in calorifere la centrala pe gaz ? Unii producatori nu il recomanda, cica ar distruge garniturile, in schimb exista un inlocuitor pentru antigel (vino sambata si detaliem) Link to comment
iso Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Eu folosesc antigel fara probleme de 2ani intr'o instalatie de 10 calorifere "pilotate" de o centrala pe gaz Saunier Duval de 24Kw cu tiraj fortat . Antigelul folosit este cel de culoare verde - albastrui , adica cel cu silicati , folosit la autoturismele fabricate pina in anul 2000 . La o prima "citire" antigelul concentrat a fost diluat 1:10 - 1litru de antigel pentru 10litri de apa adica o concentratie destul de redusa corespunzatoare unei temperaturi de pina la minus 3-4grade C in jurul caloriferului , temperatura ce nu se atinge in casa chiar si in cazul in care nu se incalzeste deloc . Motivele pentru care am folosit antigelul sint : - proprietatile anticorozive ale antigelului - punctul de fierbere controlat - inhibarea impuritatilor din apa ce s'ar putea depune pe schimbatorul de caldura - "transportul" eficient al caldurii - prevenirea colmatarii tevilor Dupa cum se stie din doi in doi ani antigelul se schimba in instalatiile de racire ale automobilelor deci a venit si rindul antigelului din calorifere ... Link to comment
Lucian M Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Mike, nu mai bag pe gaz, ca nu iestem randament. Imi ia o butelie (16 litri) la 3 zile, deci nerentabil. Asa ca boileru centralei (cazanul de fier) va fi bagat intr-o soba, va avea toate tevile de metal, izolatia cu samota pisata si intreaga, va mai avea o supata de 2 bari, langa cea de 3, vasul de expansiune Zilmet, aerisitoare automate, alimentare de la reteaua de apa, cu robinet si supapa de sens. Caut un mester sa-mi rezolve treaba cu soba (o soba mica, de 1,5 m- cazanul vine pus in locul rolei). Pompa Grundfos e in stare perfecta- am pornit-o saptamana trecuta si nu a facut mofturi. Acum tre sa vand senzorul de gaz (nou nout, nu l-am mai montat), supapa de gaz Dunfoss (arzatorul, bobina de 24k de volti, electrozii- se pastreaza). Mai am sonda de temperatura, careia nu stiu ce rol sa-i gasesc. Termo-manometrul va fi montat pe tur. Vor mai fi cumparate inca doua calorifere, unul pentru un hol, celalalt (unul mai mare) pentru camera copilului. Probleme de siguranta nu-mi fac, dar de ce am vrut sa scap- n-am scapat: sa fac focul cu lemne. Doar ca nefiind vorba de gazeificare, va trebui sa ma scol noaptea sa mai pun ceva lemne pe foc si, la anul, voi izola peretii cu vata minerala si placi de gips-carton. O sa fie deranj mare, dar o sa trec eu si de asta. Link to comment
alx Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 (edited) Dar problema care se pune ar fi ca tre alimentata soba non-stop. cum ai uitat, cum s-au racit caloriferele. SI mai e una, io stiu ca virgulitza caloriferele de otel sunt gandite pentru max 110 grade (sau 90, nu mai stiu exact). Daca se incinge tare soba (sa dam exemplu periioada sarbatorilor cand e toata lumea acasa non-stop) temperatura apei nu sare de aceasta valoare? Cum o controlezi? Eu, pentru casa de vacanta, am renuntat la solutia cu cazan pe lemne si am sa aplic alta: soba mare jos care va incalzi tot parterul (aprox 50mp) iar la etaj cate un calorifer electric in fiecare camera. Am socotit la un consum diferentiat pe zone orare 0.15ron/kwh x 10 ore (noapte) x 2.5kw (sa zicem ca ar merge non-stop) = 3.75 ron/noapte/camera. Am sa fac o pusculita astfel incat ocupantii sa poata pune acolo ceva maruntis pentru plata facturii. Edited October 2, 2008 by alx Link to comment
Mircea Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Da, Alx, dar solutia ta este pentru o casa de vacanta. La o locuinta permanenta te rupe varianta cu incalzire electrica pe calorifere cu ulei. Cea mai ieftina solutie este de departe gazul. Eu la casa am prevazut loc pentru centrala in condensatie pe gaz, dar si un semineu in living si o soba in cel mai mare dormitor, ca solutii de back up. Tot ca solutie de back up voi instala si un generator electric. Link to comment
EM!L Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Eu folosesc antigel fara probleme de 2ani intr'o instalatie de 10 calorifere "pilotate" de o centrala pe gaz Saunier Duval de 24Kw cu tiraj fortat .Motivele pentru care am folosit antigelul sint : - proprietatile anticorozive ale antigelului - punctul de fierbere controlat - inhibarea impuritatilor din apa ce s'ar putea depune pe schimbatorul de caldura - "transportul" eficient al caldurii - prevenirea colmatarii tevilor Ai mei de vreo 8 ani la o centrală termică Bosch (12 calorifere), în mare, din aceleaşi considerente. Link to comment
Lucian M Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Dar problema care se pune ar fi ca tre alimentata soba non-stop. cum ai uitat, cum s-au racit caloriferele. SI mai e una, io stiu ca virgulitza caloriferele de otel sunt gandite pentru max 110 grade (sau 90, nu mai stiu exact). Daca se incinge tare soba (sa dam exemplu periioada sarbatorilor cand e toata lumea acasa non-stop) temperatura apei nu sare de aceasta valoare? Cum o controlezi? Tocmai mi-ai dat idee de utilitate sonda de temperatura!!! Multumesc! Sonda va fi conectata la un led cu buzzer, iar cand temperatura ajunge pe la 95 de grade, va da "alarma". Caloriferele sunt Vogel, cica nemtesti (am dat ceva bani pe ele, par rezistente, zic eu). Teava trebuie inlocuita, e pexal obisnuit, am sa iau henco sau imprumut de la Carabusu placa termica si bag PPR. Daca se incinge tare apa, pot face circuit de evacuare a apei din calorifer si introducerea apei reci de la retea. Greu nu este. Peparcurs, pot face automatizare pentru acest lucru, imi trebuie doar o supapa automata comandata de sonda. Sincer, nu-mi permit inca o centrala in condensatie. Link to comment
hitman Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Tocmai mi-ai dat idee de utilitate sonda de temperatura!!! Multumesc!Sonda va fi conectata la un led cu buzzer, iar cand temperatura ajunge pe la 95 de grade, va da "alarma". Va da alarma unde???? Ideea este ca la acest control sa fie totul automat. E o treaba serioasa. Aici nu e ca la faruri uitate aprinse, sa bizie buzerul! Link to comment
tolin Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Ce buzzer, frate, ala trebuie legat la clopotul de la biserica, sa evacueze localitatea. Link to comment
Lucian M Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Voi monta o supapa automata care, cand temperatura agentului termic ajunge la ~95 grade sa deschida si sa evacueze apa fierbinte. Totodata, supapa de sens de alimentare cu apa rece va introduce in instalatie lichid de temperatura scazuta (cat o fi avnd apa din fantana). Mai simplu de atat... Pot face treaba asta si cu supapa de gaz, modificata pentru filet de 1/2. Traiasca Dedeman! Tolin, faina gluma . Link to comment
tolin Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Pai, la ce vrei sa faci, razi un cartier. Nu se inlocuieste agentul cald cu apa rece intr-un boiler incins, crapa ! Trebuie oprita sursa de caldura si circulat agentul pana se raceste sau introducerea in circuit a unei sarcini suplimentare care sa coboare temperatura agentului pe retur. Link to comment
Lucian M Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 La cat e de mic cazanul si avand in vedere din ce e facut (fier de 3-4, iar fundul e placa de 5mm)- NU cred ca o sa crape. Iar volumul lui e de maxim 12 litri. Nu cred ca bubuie nimic. Iar eu stau la tara, orasele vor fi ferite. Si oricum cu doua supape- de 2 si de 3 bari- nu cred ca bubuie nimic. Nu a bubuit pe gaz, bubuie acum? Ei, pe drec'. Link to comment
Mircea Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Mai Luciane, inteleg ca ai si un copil pe drum da? Stai dracu potolit! Tu ai vazut cum bubuie un kkt de anvelopa in care sunt 2 bari presiune de aer? Imagineaza-ti ca la tine poate sa bubuie un cazan de fier plin cu apa fierbinte, intr-o soba plina cu caramida refractara si carbuni incandescenti. Sa fereasca Al de sus, dar razi casa lejer! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now