lauamd Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Sper să nu mai existe vreoun subiect deja deschis pe această temă. Cu toate că am căutat nu l-am găsit aşa că rog moderatorul , dacă este cazul să îl mute. De ceva vreme mă chinui să găsesc o idee de a construi un tester pentru ABS (şi airbag) însă nu prea am noroc în căutările mele. A mai încercat cineva ? Aveţi vreo idee de la care s-ar putea pleca ? "> Link to comment
Satori Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Ce anume vrei sa testezi? Mai ales la airbag ) Link to comment
Abram Burel Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 (edited) Nu ştiu dacă apuc să trec de off-topic, dar fiind vineri sunt optimist Se face aşa (dar nu se recomandă): - se alege un drum puţin circulat cu o porţiune dreaptă de cel puţin 500m urmată de o curbă de circa 90-180 de grade - drumul trebuie să fie cât mai plin de gropi şi denivelări - de asemenea, pe marginea lui trebuie să fie plute sau alţi copaci având trunchiul cu un diametru de cel puţin 30 cm, plantaţi din maxim 20 în 20 m (notă: este esenţial ca unul să fie plasat în curbă, fix în faţa benzii de pe direcţia şi sensul de mers) - se trasează o linie la începutul "liniei drepte" (adică în partea opusă curbei) - se face o probă pregătitoare în care se demarează în trombă de la linie şi se încearcă să se ajungă cât mai repede la copacul din faţă - se măsoară timpul scurs până în momentul în care copacul devine ameninţător (după aia se poate frâna uşor până la limita evitării oricărui pericol); acesta va reprezenta timpul fatidic - se pregăteşte drumul presărând/turnând pe o porţiune cu o lungime de minim 20m înainte de începutul curbei ceva nisip/ulei - se alege un prieten duşmănos şi se pregăteşte/instruieşte astfel: (notă: este foarte important ca el să fie suficient de inteligent pentru a deduce importanţa şi posibilele consecinţe ale testului, astfel încât să respecte întocmai instrucţiunile) - i se dă un cronometru - i se spune să-l pornească atunci când va auzi scârţîitul de la plecare al roţilor - i se dă un telefon mobil - i se comunică timpul fatidic - i se spune să apese pe butonul cu ceva verde (necesită citirea în prealabil a instrucţiunilor şi programarea corespunzătoare cu numărul de mobil al celui ce face testul) atunci când cronometrul va arăta timpul fatidic - "testorul" va bea 3 doze de bere, după care va executa timp de 30 de minute pranayama - apoi se va urca la volan în maşina aflată la linia de start, va face cu ochiul amicului şi va demara în trombă încercând să depăşească recordul de la pregătiri (notă: dacă roţile nu vor scârţâi, probabil că experimentul va suferi erori majore) Interpretarea rezultatelor acestui test este complexă. (notă: puteţi face cu mesajul ăsta ce vreţi, l-am... înregistrat ) Early (before Adauga Raspuns) P.S. Celor care nu vor să se încreadă în amici le recomand o căutare după "abs testing equipment" şi/sau "airbag testing equipment". Desigur şi aici interpretarea rezultatelor e... complexă Real P.S. Haide Moshu, potoleşte-te, ei nu sunt... electronişti Edited September 8, 2006 by Abram Burel Link to comment
Moshu Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Doamne iarta-ma, vezi ca sunt si copii pe aici poate incearca vreo unu' metoda ta ) Link to comment
lauamd Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 Poate nu am fost inţeles însă eu aş dori să pot vizualiza parametrii şi codurile de eroare. Simpla aprindere a martorului nu mă mulţumeşte. Spre exemplu testerul de care beneficiez la servici poate indica vreo câţiva parametri şi citi codurile de eroare. În fincţie de asta poţi lua o decizie .Ca şi în cazul ECU motor un simplu contact uzat poate da bătăi de cap. Spre exemplu dacă un senzor abs este defect cum ştim care? Cam asta ar fi ideea. Dacă sunteţi interesaţi vă pot spune şi cam ce parametri citeşte un tester la cele două sisteme. "> Link to comment
ovi_jer Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Sa inteleg ca ai terminat PID-urile la softul de diagnoza motor si ai trecut la abs? Link to comment
lauamd Posted September 11, 2006 Author Share Posted September 11, 2006 La motor merge foarte greu. Îţi mulţumesc încă odată pentru PID-uri. Partea asta soft este al naibii de grea când nu te pricepi îndeajuns. Progrese sunt însă nu cum ar trebui. Îmi lipseşte laptopul personal pe care să-l pot folosi în timpul liber aşa că ... Ca parte hard ar fi mai simplu,pentru asta am timp. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now