steph Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Cristian_W. Daca te referi la acea usoara tendinta de a da in nas cand iei piciorul de pe acceleratie eu zic ca asa fac toate. Asa se intampla si la tata atat pe benzina cat si pe gaz ( cielo ), si la mine la matiz. Eu fentez uneori faza asta prin apasarea ambreiajului un pic in momentul in care iau acceleratia. Link to comment
Cristian W Posted September 22, 2006 Author Share Posted September 22, 2006 Exact la asta ma refer. Am inteles ca asa e la toate motoarele cu injectie. Nu stiam . Inteleg ca alimentarea cu benzina este mult diminuata, rapid, la ridicarea piciorului de pe pedala. Ma voi invata si cu asta, asa cum m-am invatat cu regimul de turatie "frecvent peste 2000 ture".... deoarece sub aceasta valoare masina devine o "semi-mortaciune". De fapt, din cate observ la ea, abia dincolo de 2300-2500 rot/min incepe sa ZBURDE. (Mai am aprox. 250 km de parcurs si fac 1000 km numai pe benzina. Abia astept s-o vad pe GPL! ). Link to comment
alexmohora Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Eu nu am sesizat chestia asta cu datul în nas când iei piciorul de pe acceleraţie. Este adevărat că merge altfel decât una pe carburator dar merge altfel şi decât Clio de exemplu. La schimbarea vitezelor la Clio trebuie să iei piciorul de pe acceleraţie, calci ambreiajul (sincronizat) bagi în viteza superioară şi pe urmă apeşi iar acceleraţia. La Cielo se face cam la fel numai că poţi apăsa un pic acceleraţia înainte de băga în viteza superioară ca la o maşină cu carburator. La Clio dacă faci aşa te smuceşte. Tot la Clio când porneşti cu I-a e nevoie să ţii ambreiajul mai mult în timp ce accelerezi faţă de Cielo. Dacă iei prea repede piciorul te smuceşte. La Dacie pot lua foarte repede piciorul de pe ambreiaj în timp ce accelerez (pornire de pe loc) şi nu smuceşte deloc. Când zic ”smuceşte” mă refer la faptul că dă un pic în nas după care revine brusc şi accelerează. Link to comment
Cristian W Posted September 23, 2006 Author Share Posted September 23, 2006 (edited) Zicea cineva pe unul din topice ca-i ploua in portbagajul Cielo-ului. Ei bine am verificat si eu: complet uscat. Chederul etanseizeaza perfect. In rest, ma pune pe ganduri cresterea consumului urban. Daca anterior va semnalam o medie de 8,37/100, ieri am refacut plinul si am constatat cu stupoare un consum de 9,7/100... in conditii similare de trafic. Oare sa fie din cauza ca anterior schimbasem vitezele preponderent intre 2500-3000 ture, iar acum intre 2200-2800? In fine, nu te poti baza nici pe momentul cand pompa de la benzinarie face "click". Posibil ca si "benzinarii" sa fi continuat sa ... picure dupa semnal ca sa "rotunjeasca" suma... ce sa zic? ---------------- Later edit: Acum mi-aduc aminte ca e posibil ca plinurile sa nu fi fost "egale" Intr-adevar, prima data am observat ca acul indicator de benzina a scazut vizibil abia dupa 100 km, pe cand ultima oara scazuse cam la fel dupa doar aprox. 70 km! Deduc faptul ca e posibil ca sa fi fost mai putini litri acum, deci consumul sa nu fie chiar de 9,7... asa cum ma speriasem, ci in realitate MAI MIC. Edited September 23, 2006 by Cristian W Link to comment
steph Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 NU vreau sa te dezamagagesc dar cieloul tatalui meu consuma urban cam 12-13 mers frumos si ajunge la 17 mers mai sportiv, adica schimbat tot timpul peste 4000 4500. Pe benzina nu am idee pentru ca nu am avut curaj sa facem experimente din astea scumpe nici macar prima mie de km. Link to comment
Moshu Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Steph, sigur e o problema la voi cu instalatia. Daca te mai uiti pe forum gasesti cate ceva despre asta. Nu e normal. Un consum intre 11-13 daca o "arzi", mai merge. Dar 17 e prea mult. Ma refr la gpl. La stilul lui Cristian, si dupa ca motorul isi va da drumul, consumul nu ar trebui sa fie mai mare de 11%. Parerea mea. PS Si eu merg cu ea de la 3500 in sus, adica pana la 5000 fara problema cresterii consumului vertiginos. Daca as merge "linistit", cred ca scot 9. Poate tocmai pentru ca nu ati mers cu benzina 1000 aia de km se intampla asta... Link to comment
Cristian W Posted September 23, 2006 Author Share Posted September 23, 2006 Noroc cu dl. Moshu care intervine la timp ca sa ma linisteasca atunci cand alti colegi posteaza despre consumuri IMENSE! Sincer... si eu cred ca e ceva in neregula cu un consum peste 11 in oras, daca conduci moderat! Ori... stiu si eu ce sa zic... despre "stilul de conducere" al unora? Poate ca merg numai intr-o depasire pe contra-sens? Alaltaieri dimineata la 6,40 mergeam linistit catre Bucuresti cu un modest 65-70 km/h, intr-un fel de coloana "cuminte dar lejera" de autoturisme. Tocmai cand sa zic: Uite dom'le si romani linistiti la volan... vad din spate flash-uri si alte jocuri de lumini batzaind pe sosea tot mai aproape. Vre-un BMW nervos, o urgenta, ceva?! Da' de unde! Un baiat-de-baiat cu Golanul sau nou-nout ( am vazut apoi ca era tocmai un 1,5 DCi... cum imi place mie ). O tura baietasul ala de numa-numa ). Recunosc ca vazandu-l cum isi chinuie masina am apasat brusc acceleratia cu gandul "pasnic" de a nu-l lasa sa ma depasasca si sa se bage inaintea mea si cred ca as fi reusit FARA PROBLEME, insa mi-am dat seama ca nu trebuie sa te pui cu (xxx) asa ca l-am lasat. . Credeti oare ca ala e un stil de condus normal? Prefer sa AJUNG la destinatie. Link to comment
dreamlike Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Cristi sa o stapanesti sanatos si bine ai venit in club. Nu te lua dupa Steph, cu consumul, ca lui si matizul ii ia 9-10/%, de vina e piciorul prea greu . In rest nu te mai panica atata, masina e noua, motorul trebuie sa se aseze, adica vreo cateva mii de km si apoi o sa vezi ca ai facut cea mai buna alegere daca ne referim la calitate - performata - pret - costuri de intretinere. Asteptam sa o branduiesti (autocolant) si daca il ai pe Mircea prin preajma, esti pe maini bune. Link to comment
steph Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Uite ca m-ati facut curios si m-am dus la sefu` mare sa il intreb. A zis ca nu a mai facut consumuri exacte de vreo 20-30 mii km dar se pare ca sta undeva in 10-11-12. Poate 15-17 erau pe la inceputuri in perioadele lui de pilot de curse si motor nelasat inca. ) Oricum gpl pe cielo mi se pare o mina de aur. In conditiile in care daca cu cielo mergi pe autostrada 180 cap coada papa cam 12% GPL, cu matizul daca merg 150 suspectez ca se apropie de 14% BENZINA. Daca in oras mergi ponderat si o sa pape 11% asta fiind echivalentul a 5-6 litrii de benzina eu zic ca e parfum. Nu mai zic cat papa matizul ca imi fac sange rau. Link to comment
Moshu Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 @Steph> Dar te-i gandit sa-i pui GPL? Cu rezervor toroidal, te doare la basca. Si asa nu prea are portbagaj, nu ai ce sa pierzi. E masina ta banuiesc, n-ai vreo nevasta si 3 copii, asa ca bagajele pe bancheta si... la drum cu 4% echivalent Link to comment
tolin Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 ... si roata de rezerva pusa in spatele scaunului de la sofer. Link to comment
steph Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 (edited) Intradevar portbagaj nu are )"> http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?a...st&id=10063 nici fara gpl. Nu mai conduce nimeni matizul si la iesiri de obicei se aplica regula eu prietena si bagajele pe bancheta. Nici nu planuiesc sa tin masina prea mult, nici nu agreez prea tare improvizatiile after market cand e vorba de motor si oricum la muzica nu renunt. Cand mai trec prin perioade de austeritate si consumul scade in limitele unui matiz. Edited September 23, 2006 by steph Link to comment
Moshu Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 fftopic: Doamne iarta-ma, cum au incaput toate alea acolo? ) Link to comment
Cristian W Posted September 23, 2006 Author Share Posted September 23, 2006 Wow! No comment... Eu sunt ceva mai conservator... in general la mine masinile raman in posesie destui ani. Iar Cielo-ul cu gpl l-am luat , -nou,- tocmai ca sa ma tina cat mai mult. Si sper din inima ca si consumul in limite financiare rezonabile sa contribuie la asta. Link to comment
Cristian W Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 De azi am numar de inmatriculare! Link to comment
Moshu Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Personalizat sau aleator? Link to comment
alx Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Corectie, personalizat sau la rand? Link to comment
Cristian W Posted September 27, 2006 Author Share Posted September 27, 2006 La rand. Nu am asteptat deloc. Un prieten mi-a depus dosarul luni si marti la 15,30 le-am luat de la Udriste. Am stat 10 minute la coada si le-am ridicat doar cu buletinul. Au fost numere "la rand" dar sunt interesante daca ma gandesc la... numele meu de familie si la cel de botez... literele BWK se potrivesc. Nu stiu de unde sa "iau" B-ul acela, dar sa zicem de la Bucuresti... ori Buftea. Gata! Mai am un drum pana la tara si inapoi si depasesc 1000 de km "numai pe benzina", asa ca ma mai linistesc in privinta costurilor de transport. Va salut si mai vorbim. "> Link to comment
Moshu Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Da-i gaz nu mai sta, cativa km nu conteaza... Link to comment
ovi_jer Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Usurel usurel .Nu merita pierdut timpul cu o masina noua in service pentru schimbarea garniturii de chiulasa. Link to comment
Cristian W Posted September 30, 2006 Author Share Posted September 30, 2006 (edited) Gata! Ultimul drum numai pe benzina. Parcurs mixt 380 km, - din care 225 pe autostrada si restul frecusuri urbane prin Bucuresti, Pitesti si cateva comune... Consum total 29 litri, adica o medie de 7,6 l/100 , benzina. Deja am 1120 km. cu masinuta asta si cred ca poate fi trecuta pe GPL fara probleme. Edited September 30, 2006 by Cristian W Link to comment
steph Posted September 30, 2006 Share Posted September 30, 2006 Deja incep sa cred ca tie ti-au pus motor de matiz pe masina aia. Super consumul Link to comment
mussi Posted September 30, 2006 Share Posted September 30, 2006 Cristian, ce culoare ti-au trecut in certificatul de inmatriculare? Link to comment
Cristian W Posted September 30, 2006 Author Share Posted September 30, 2006 Culoarea... ca-culoarea ) (kakofonie, mda....) dar sa vezi ce an de fabricatie am pe Carte si Talon! Culoarea e "Galben".... probabil ca nu-s in stare sa scrie si sa citeasca "Brigthon Gold" ( asa e cu les francophones...n'est pas... ) ), dar la anul fabricatiei mi-au trecut ... 2007! Adica o masina fabricata in august 2006, ei o considera in 2007?! Extrem de ciudat! Link to comment
tolin Posted September 30, 2006 Share Posted September 30, 2006 Din 2007 ar trebui sa produca cel putin euro4. Se pare ca omologarea RAR e doar o formalitate. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now