smailmiami Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Are cineva idee cam care or fi profiturile pe la masinile facute in Romania si de ce nu si facute in afara ... Ma refer totusi la un profit real al fabricilor, nu cel declarat, pentru ca daca Daewoo isi vinde siesi casetofonul de Cielo cu 1300RON (CD-ul de Leganza cu vreo 3000RON, refuz sa cred ca cineva ar plati banii astia pe ele)sau Renault catre Dacia motoarele si cutiile cu niste preturi astronomice normal ca profitul contabil al fabricilor scade fff mult pe ideea de a scoate banii din tara si sa ajunga "la sursa". Deci ar fi vorba de profit real ... Link to comment
Zmeul cel rau Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Fii linistit ca producatorii auto au niste discounturi ENORME pentru componentele furnizate de alti producatori, discounturi care pot depasi chiar si 60% din pretul pentru alti clienti, furnizorii luptandu-se efectiv sa ajunga in postura de a vinde catre Renault, Daewoo sau orice alta firma. Cifra aia e o cifra pe care o avem noi la munca pentru niste senzori pentru Dacia. Discounturile se negociaza direct la nivel de responsabil pe industria auto al fiecarui furnizor in parte si managementul producatorului auto si are valabilitate in toate tarile in care un constructor are fabrici. Ah, si tendinta acum este ca mare parte din productie sa fie externalizata, Renault mergand pe principiu ca "imi las furnizorii (cum ar fi Johnson Control) sa stea gratis (sau nu) pe terenul meu, dar numai pe terenul meu, si el imi va vinde cu prioritate mie". Practic nu isi vinde nimeni componente siesi ci intre furnizor si constructorul auto exista un fel de coabitare. Dau din nou exemplul lui Renault care isi aduce cu el furnizorii obisnuiti, cu care face afaceri in intreaga lume, cum a facut si la Pitesti. Link to comment
Tommy Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 (edited) Intrebarea e cel putin distractiva. Cred ca nu doar profitul contabil nu-ti spune mare lucru, desi luat singulare si in sine, e si firesc de altfel Ca adaos pe bucata .. fii sigur ca dealerii il au mai mare ca producatorii. Indicatori financiari conform bilantului depus pe anul 2004 pentru deiu si dashia: DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA SA Indicatori din BILANT mii lei Active imobilizate TOTAL 9812187823 Active circulante TOTAL, din care 6113048309 Stocuri (materiale, productie in curs de executie, semifabricate, produse finite, marfuri etc.) 3708068261 Disponibilitati banesti 1480679412 Creante 563916863 Capitaluri - Total, din care -1231732566 Capital social subscris si varsat 536016120 Patrimoniul regiei Patrimoniul public Provizioane pentru riscuri si cheltuieli 398314757 Datorii Total 16772576616 Indicatori din CONTUL DE PROFIT SI PIERDERE Cifra de afaceri 8099061891 Venituri totale 10692866618 Cheltuieli totale 9084688546 Profitul brut al exercitiului 1608178072 Pierderea bruta a exercitiului Profitul net al exercitiului 1608178072 Pierderea neta a exercitiului Indicatori din DATE INFORMATIVE Numar mediu de salariati 3591 Tipul de activitate, conform clasificarii CAEN Productia de autovehicule AUTOMOBILE-DACIA SA Indicatori din BILANT mii lei Active imobilizate TOTAL 16016427284 Active circulante TOTAL, din care 9246075750 Stocuri (materiale, productie in curs de executie, semifabricate, produse finite, marfuri etc.) 3185633766 Disponibilitati banesti 274824664 Creante 5785617320 Capitaluri - Total, din care 14632676422 Capital social subscris si varsat 24831819574 Patrimoniul regiei Patrimoniul public Provizioane pentru riscuri si cheltuieli 1152054702 Datorii Total 9406994290 Indicatori din CONTUL DE PROFIT SI PIERDERE Cifra de afaceri 24020887753 Venituri totale 24157103445 Cheltuieli totale 27125598899 Profitul brut al exercitiului Pierderea bruta a exercitiului 2968495454 Profitul net al exercitiului Pierderea neta a exercitiului 2966259174 Indicatori din DATE INFORMATIVE Numar mediu de salariati 7921 Edited September 9, 2006 by Tommy Link to comment
smailmiami Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 @Tommy Tot nu inteleg ce e distractiv la intrebarea mea. Si am spus ca nu ma intereseaza datele contabile. @Zmeul cel Rau Nu am zis ca vinde Renault catre Renault, dar motoarele si cutiile de unde le cumpara Dacia ? Si Dacia a cui e ? Imi inchipui si eu ca producatorii au discounturi la piese enorme ce dreaq, e la mintea cocosului. As apreecia niste raspunsuri mai concludente. Mersi. Link to comment
Zmeul cel rau Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Pai discountul ala era real. E discountul pe care il au la o firma pe care o reprezentam noi in Romania. Si ti-am zis, se merge pe o externalizare cat mai mare a productiei, uzina tinzand sa nu se mai ocupe decat cu asamblarea. De exemplu la Craiova se fac motoare pentru alti constructori si din cate imi aduc aminte, desi Esperoul meu e asamblat in Coreea, motorul e facut pe undeva prin Australia (Aici s-ar putea sa ma insel). De unde stii ca alea sunt preturile interne ale Daewoo? Sunt preturi pentru "piese de origine" cu adaosul comercial de rigoare. PS: Si pana la urma tu ce vroiai sa discutam aici? Link to comment
smailmiami Posted September 11, 2006 Author Share Posted September 11, 2006 Nu am zis ca nu ar fi discountul real. Mi se pare un lucru bun faptul ca se merge pe externalizare si e clar in cazul Daweoo. Sa fiu clar, ma interesa de ex ce profit obtine Daewoo pe bucata din vanzarea Cielo, Matiz samd ... Am purtat astfel de discutii cu cineva de la Daewoo si ce mi-a ramas in cap a fost pretul de achizitie al unui telescop fata Matiz, adica fix 5$. Link to comment
BogdanG Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Este adevarat ce spui tu, costul de productie al unei masini (Daewoo) este foarte mic, adica la un matiz cel mult 2000E si profitul pare urias DAR cheltuielile cu investitia nu le pui ? Nu mai zic de proiectare care costa enorm pentru orice masina .Adica pentru a face o fabrica de masini este nevoie de o investitie de 300-400 milioane de euro, daca la o masina fabrica are un profit de 5000E sa zicem este nevoie sa vanda 60-80mii de masini, oricum trebuie calculat si costul salarizarii care este foarte mare adica la 3591 angajati x 500E/luna =1.8 mil euro (am presupus ca un salariat castiga 250E iar restul 250 sunt impozite si taxe pe salariu) . Deci par multi bani dar cind te apuci sa aduni si sa imparti nu mai este o afacere, adica o astfel de afacere intra pe profit in 10-20 ani iar un model de masina dupa 5 ani este demodat . Tocmai de aceea momentan Dacia este pe pierdere pentru ca inca nu s-au amortizat investitiile pentru Logan .Oricum la cum se vinde Loganul peste citiva ani o sa intre pe profit . Link to comment
Juliaen Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Mai adaugam la ce a spus BogdanG un anumit procent din pretul automobilului pentru schimb piese in garantie, un procent pentru amortizarea costurilor de proiectare al modelului respectiv, comisionul dealer-ului si cheltuieli de publicitate. Auzisem mai demult la o emisiune de specialitate faptul ca pretul de productie al unei masini (numai piese) ar fi undeva la 30-40% din pretul de vanzare. Link to comment
Zmeul cel rau Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Poate piesele cu preturile pe care le cumpara ei ca daca le-ai cumpara tu din magazine ca "piese de origine" si ti-ai face masina in curte sunt convins ca ti-ar iesi mult mai scumpa. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now