brewed Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Am un cielo automat din 99 cu 90k_km. din pacate, in urma unor reparatii aiurea facute la caroserie la stimabilii de la radacini,( au sudat fara sa deconecteze bateria ), mi s-a dat ECM -ul peste cap. Desi masina merge ok,caderi de turatie la relanti sau porniri in 4-caderi in3 -reveniri de turatie sau caderi de turatie la cuplarea in D a cutiei,m-au dus la tester unde descopar ca acel ECM este dus si trebuie sa-l inlocuiesc. Tema stiu ca este foarte grea, S"> si la toate cele 3 testarile mi s-a spus ca va trebui sa caut ceva si numai la second hand. Ma poate indruma cineva unde sa gasesc un ECM de cielo automat? thnks. >- Link to comment
tolin Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Daca e dus, atunci cum mai mergi cu masina ? Da o pe forum cu "reset ECM" si "idle learn". Link to comment
ovi_jer Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Ce anume au vazut ei pe tester de te-au indrumat sa schimbi ecm-ul? Link to comment
brewed Posted September 15, 2006 Author Share Posted September 15, 2006 Ce anume au vazut ei pe tester de te-au indrumat sa schimbi ecm-ul? pai de exemplu, cand cutia automata este in pozitia N, pe tester ECM-ul indica ca am aerul conditionat conectat ( desi nu este ). comenzile cutiei de viteze si de la aer nu le mai recunoaste ca atare, moment in care, daca cuplez aerul la relanti imi cade turatia ( deoarece ECM nu comanda ridicarea ei pentru compensarea pulsului de efort) la fel ca si cum se intampla si la cuplarea pe D, cand la fel cade turatia. toti cei trei care mi-au pus masina pe tester mi-au recomandat sa-l schimb deoarece este "prajit".am alta solutie? Link to comment
ovi_jer Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 S-a lucrat la instalatia electrica a motorului?Se modifica numarul de pasi la cuplarea AC-ului sau la cuplarea cutiei de viteze in D? Link to comment
brewed Posted September 15, 2006 Author Share Posted September 15, 2006 S-a lucrat la instalatia electrica a motorului?Se modifica numarul de pasi la cuplarea AC-ului sau la cuplarea cutiei de viteze in D? ce intelegi prin numarul de pasi? in mod normal, cand cuplezi aerul conditionat, ECM-ul stiu ca trebuie sa ridice turatia ca sa compenseze plusul de sarcina la motor. asta nu se intampla la mine. Cand cuplez AC-ul turatia cade, uneori pana la oprirea motorului. La cuplarea D din N sau la decuplarea D si trecere pe N turatia cade mult de la relanti, uneori pana la oprire. stiu ca nu este normal. Pe loc, dupa turarea motorului, cand revine turatia la relanti, are mai intai o cadere cu sincopa sub 800 ture ( uneori se opreste ).Am schimbat pe ea yak-ul ( de 3 ori in 25.000 km ), bujiile, fisele, injectoarele, pompa de benzina, supapa de vacuum, motorul este refacut...mi-am prins urekile rau. acum dupa testare ( am fost la trei ) imi spun ca trebuie sa-l schimb calculatorul deoarece o parte din comenzi sunt duse...am alta varianta?se poate repara? gasesc la second hand? where? Link to comment
R19/16v Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 de ce nu ii pui pe cei de la radacini sa il inlocuiasca? Link to comment
ovi_jer Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Nu mi-ai raspuns la intrebare.S-a lucrat la instalatia electrica a motorului?Crezi ca te putem ajuta daca nu ne dai toate informatiile? Din ce spui aici se pare ca ai ajuns pe mana unor amatori. Rolul iac-ului este de a mentine relanti-ul indiferent de sarcina motorului adica aer conditionat sau cutia de viteze in drive mode.Cu scanerul pe masina se testeaza daca ecm-ul cere marirea numarului de pasi la iac in cele 2 conditii si daca iac-ul face numarul acela de pasi.Tot din scaner se poate testa iac-ul marind turatia sau numarul de pasi al acestuia. Link to comment
tolin Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Pana sa-ti raspunda la intrebari facea procedura aia de "invatare a turatiei de ralanti" de mii de ori. Dar completa, ca are si A/C si AT. Link to comment
brewed Posted September 15, 2006 Author Share Posted September 15, 2006 Nu mi-ai raspuns la intrebare.S-a lucrat la instalatia electrica a motorului?Crezi ca te putem ajuta daca nu ne dai toate informatiile?Din ce spui aici se pare ca ai ajuns pe mana unor amatori. Rolul iac-ului este de a mentine relanti-ul indiferent de sarcina motorului adica aer conditionat sau cutia de viteze in drive mode.Cu scanerul pe masina se testeaza daca ecm-ul cere marirea numarului de pasi la iac in cele 2 conditii si daca iac-ul face numarul acela de pasi.Tot din scaner se poate testa iac-ul marind turatia sau numarul de pasi al acestuia. nu inteleg chestiunea cu numarul de pasi din ceea ce nu stiu sa se fi umblat la instalatia electrica decat in limita unei bobine si a unor sigurante si relee prajite. Pana sa-ti raspunda la intrebari facea procedura aia de "invatare a turatiei de ralanti" de mii de ori. Dar completa, ca are si A/C si AT. poti sa-i spui care-i procedura? rezolva problema ECM-ului ? atunci de ce mi-au spus sa-l schimb cei care l-au testat pe tester? Link to comment
tolin Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Procedura este aceasta. ei a durat 1 minut. Ratiunile pentru care ti-au recomandat tie schimbarea ECM nu le cunosc, eu stiu doar ca daca ECM este stricat electric, cum se presupune la tine, motorul nu ti-ar merge deloc. Link to comment
brewed Posted September 15, 2006 Author Share Posted September 15, 2006 (edited) multumesc, o sa incerc si asta. sincer, nu stiu cat rezolva problema. Edited September 15, 2006 by tolin_afc Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now