augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) E scump kilowatul? Daca dupa pornite pana ajunge la temperatura de regim, motorul nu mai pierde din caldura si spre habitaclu, consumul e mai mic, te-ai gandit la asta? Te-ai gandit ca incalzirea motorului o fac fara sa dau drumul la ventilator? Din curiozitate, cati wati poate livra alternatorul? Tot din curiozitate, te-ai gandit ca alternatorul va frana motorul rece? Atunci, in viziunea ta, nu e mai simplu sa mergi cu frana de mana trasa pana se incalzeste motorul ? Ca timp faci racirea galeriei, argoane? crezi ca racirea cu 80 grade a unor gaze arse, de la catva sute de grade, dauneaza catalizatorului? Bietul de el... inseamna ca daca mergi subturat, raceste? Edited February 18, 2011 by augustinionut Link to comment
argon Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Parca ziceai ca proiectezi instalatii electrice, dar vad ca nu prea le ai )"> Link to comment
tolin Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) ... Nu cred c-or sa apara turturi pe nicaieri ... Citeste despre motoarele termice si apoi vezi de ce niciun producator nu recupereaza caldura de pe evacuare. PS tabla de-acolo este pusa sa pastreze (reflecte) temperatura pe galerie si sa te protejeze pe tine cand iti bagi mainile acolo. Edited February 18, 2011 by tolin 1 Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) La ce bun electric? Unde e randamentul? Poate asa: http://www.its.org/node/5682 Batrane, noile tendinte: http://priuschat.com/forums/gen-iii-2010-prius-main-forum/57764-6-7-describes-prius.html Edited February 18, 2011 by augustinionut Link to comment
argon Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Ca exemplu, ca tot esti in domeniu, o centrala termica clasica pe gaz are un randament la 85-90%, o centrala electrica are 99.5%. Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Ca exemplu, ca tot esti in domeniu, o centrala termica clasica pe gaz are un randament la 85-90%, o centrala electrica are 99.5%. Cumulat cu randamentul motorului, o gramada de-a consum din rezervor. Link to comment
tolin Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) Pu-stiu-lica, tu intelegi de ce recuperatorul se gaseste atat de departe de galeria de evacuare, dupa catalizatoare si dupa sondele lambda ? Edited February 18, 2011 by tolin Link to comment
argon Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) Alt exemplu, compresorul de aer conditionat iti ia vreo 5 KW din puterea motorului, si consumul e cu juma de litru in plus la suta, alternatorul la regim maxim, 0,9 KW, am zis regim maxim, ca rezistentele alea nu iau mai mult de 0,2, 0,3 KW, cifrele sunt orientativa ca sa intelegi tabloul. Edited February 18, 2011 by argon Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) Finaly. Ideea ta e sa recuperam caldura de "dupa " masina. Perfect. Aici ai Argon, fa-ti singur. Si vezi randamentul. Edited February 18, 2011 by augustinionut Link to comment
tolin Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Ideea ta e sa recuperam caldura de "dupa " masina. Perfect. Aici ai Eu n-am idei, altfel nu ajungeam sa discut cu tine. Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) A, te bagai in seama... Argoane, crezi ca unu dinasta de 200 W te da pe spate in masina? Edited February 18, 2011 by augustinionut Link to comment
korydon Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Interesanta jucarie , se gaseste si pe la noi ? Link to comment
tolin Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Parca ziceai ca lucrezi in domeniu, cum crezi ca acea mufa si acel cablu se comporta la 15A continuu ? Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Intreaba-l pe argon, el vrea incalzire electrica. Link to comment
calinjack Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) Nu va mai certati degeaba.ideea cu incalzirea luata de pe galerii ar fi buna ,avand in vedere ca oltcitul folosea fix aceasta tehnica si se incalzea bine.Partea dificila e ca nu prea ai cum sa o absorbi in matiz. Edited February 18, 2011 by calinjack Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Partea dificila e ca morile astea doua de vant sunt gica contra tot timpul. Partea buna e ca , luptandu-te cu ele, iti vin idei mai bune Link to comment
calinjack Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Eu personal am avut 2 Oltcituri si n-am avut probleme cu caldura. Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) Nici n-aveai cum. La alea se racea motorul cu totul, nu numai galeria de evacuare Edit: se folosea caldura motorului, nu numai a galeriei de evacuare. Oricum, oltcitul e alta mancare de peste. N-are sonde lambda, catalizatoare, porcarele. Edited February 18, 2011 by augustinionut Link to comment
tolin Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Eu personal am avut 2 Oltcituri si n-am avut probleme cu caldura. Oltcitul nu avea racire cu lichid ! Se pare ca nici nu ai stiut ce ai avut. Intreaba-l pe argon, el vrea incalzire electrica. Tu aduci chinezarii si rusisme. Link to comment
calinjack Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Am stiut f.bine.eu personal am schimbat motorul unuia,cu un motor de citroen gsa,cu manuta mea ,pe care l-am cumparat din hateg.vroiam doar sa arat ca oltcitul lua aer cald fix de pe cele 2 galerii,de evacuare .nu aveau nimic de a face cu faptul ca motorul era racit de o turbina . Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Cu alea rusii isi fac treaba Ca la ei e constant -20, nu pospai, ca la noi. Chinezaria era electrica, nu ti se adresa de nici o culoare, deci nu te lega de ea. e buna sa dezgheti local geamuri, dar nu e suficienta sa incalzesti habitaclul. Link to comment
tolin Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) Cu alea rusii isi fac treaba ... Rusii isi fac treaba cu votca, de aceea sunt la pamant la tehnica. Cand unii dau bani grei sa-si izoleze termic elementele galeriei de evacuare pentru a creste randamentul motorului, tu crezi orice poze de pe net si vrei sa recuperezi caldura de acolo. Izoleaza capota si habitaclul, este mult mai eficient, atat iarna cat si vara. O minte rationala aplica metodele active, intotdeauna, dupa ce le-a epuizat pe cele pasive. Edited February 18, 2011 by tolin Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Faci ce faci si tot la alcool ajungi (cre ca iti place ). Pe bani putini, am sa infasor in jurul galeriei pe post de izolatie o "chestie" care n-are voie sa depaseasca 80 grade. Sa vezi atunci sase cai frumosi In viata mea n-am auzit de cresterea randamentului izoland evacuarea. Hai, baga, nu doar idei de pe net. Poze tata, dovezi palpabile, please. Link to comment
tolin Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 ... In viata mea n-am auzit de cresterea randamentului izoland evacuarea. Hai, baga, nu doar idei de pe net. Poze tata, dovezi palpabile, please. Ce n-a auzit gugalul tau, nu exista. Ai demonstrat acum, cu vorbele tale, ca nu cunosti ce-i aia motor termic. Link to comment
augustinionut Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 (edited) Lumineaza-ne, nu ne tine in intuneric la lumina lumanarii Odata ziceai ca un motor e mai bun cu cat zgomotul de admisie e mai amre decat ala de evacuare. Acu o schimbi pe temperaturi? Cu ce ma incalzeste ca energia aia termica in loc sa o transform in energie cinetica s-o trimit la roti, o evacuez prin esapament, si la temperaturi ridicate, ca deh... e mai cool si e de tuning Pun pariu ca daca pui un dop la teava de esapament se incalzeste evacuarea de nu mai poate si motorul prinde superputeri, pe bani grei Apropos, google-ul e mai destept decat tine. No ofence. Edited February 18, 2011 by augustinionut Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now