Jump to content

"blana" capota


Recommended Posts

Ieri am facut un experiment : pe durata excursiei de 100 km am alternat modalitatea de circulare a aerului prin habitaclu. Cand dadeam pe recirculare aveam caldura in masina de nu puteam sa respir ( desi nu eram cu indicatorul caldurii la maxim, mai aveam 3 trepte, iar la ventilare eram pe treapa 2 ), insa mi se abureau geamurile ( poate din cauza diferentei de temperatura ). Cand schimbam modalitatea de circulare a aerului imi scadea temperatura din masina, dar nu mi se mai abureau geamurile.

Link to comment

Off: ti se abureau geamurile de la apa din respiratie, pe care o invarteai prin masina. Daca dai aer de afara acesta iese cu tot cu "aburi", cel mai probabil pe la chedere usi si prin portbagaj, pe la gaura de ventilatie. Se facea mai frig pe "circulare" din cauza aerului rece de afara. Daca tu zici ca nu da caldura, inseamna ca , poate, ai caloriferul infundat. Da aerul la mainipicioare si vezi daca iese cald sau fierbinte, asta cu motorul la temperatura de regim.

PS: Nu contest blana.

N-am inteles daca incalzirea motorului se face mai repede, sa zicem, de trei km.

Edited by augustinionut
  • Like 1
Link to comment

Revenind ontopic vreau sa spun ca inainte de izolare a capotei indiferent cum aveam circularea aerului in masina era frig, acum, desi nu tin la maxim caldura , am caldura in masina din abundenta. Ma bucur ca nu de la termostat venea problema.

 

N-am inteles daca incalzirea motorului se face mai repede, sa zicem, de trei km.

La mine, nu ?

Link to comment

Cand plec de la tara am un deal cu panta de 10% cam de aprox. 500 m, unde mi se incalzeste motorul pana la temperatura de regim. Deci, fa si tu la fel, caci nu duci lipsa de forme de relief.

 

Cand dai pe recirculare comuta si AC pe on pentru prevenirea aburirii de care vorbesti.

La -5*C pleaca AC-ul?

Link to comment

In dealul ala de 500m urci cu a 2a? Ca daca nu, cam fortezi motorul rece si normal sa se incalzeasca. Incalzirea o pot face si cu putina forja pe DN. Dar nu ma incanta sa-l stresez. De aia repet: se incalzeste mai repede cu blana fara forja? chiar daca o dau in offtopic, ceva gen jaluzea la intrare aer in compartimentul motor si blana capota cred ca ar face treaba buna impreuna. Iar jaluzeaua sa se deschida dupa ce s-a incalzit "hamsterul".

  • Like 1
Link to comment

Adica tu vrei sa zici ca motorul se incalzeste de la -10 grade la 85 grade celsius in 500 metri? =)) =)) =))

Am zis eu la -10 *C ? Ia mai citeste odata.

 

. Incalzirea o pot face si cu putina forja pe DN.

Eu nu am DN inainte de deal si oricum il las un pic sa se incalzeasca, adica pana mai scade turatia.

Link to comment

Sub 2-3 grade C (cu plus) nu pleaca AC-ul, verificat la aproape toata gama deuu.(Matiz, Cielo, Espero, Nubira) Adica nu sta cuplat compresorul, chiar daca initial cupleaza pentru cateva secunde, in rest daca merge electroventilatorul si sta ledul de la butonul de AC aprins, nu inseamna ca si merge AC-ul.

Edited by argon
Link to comment

Am zis eu la -10 *C ? Ia mai citeste odata.

 

 

 

 

-12? Faci misto de mine??Ce sa citesc? Singura temperatura data de tine este -12 grade. Alta nu mai e scrisa pe undeva. Si permite-mi sa nu te cred cand zici ca in 500 de m de panta iti ajunge motorul la temperatura de regim plecand de la motor cu temperatura sub 0 grade. Nici vara nu se intampla asta. No, daca stai pe loc 10 minute inainte o fi posibil insa altfel nu vad cum.

Edited by closchkutza
Link to comment

Circotasilor, omul va spus clar: nu-l intereseaza timpul, ceia ce il intereseaza este sa-si mentina temperatura sus. Din testul facut, este multumit de rezultat. Cind nu sint convins de un lucru, iau problema pe mineca, sa vad eu cu ochii mei. Ia sa vad daca va tine.

Link to comment

-12? Faci misto de mine??Ce sa citesc?

Domnul meu, am facut 2 drumuri ( unul nopatea la -12 * C si unul ieri pe la ora 15 cand erau aprox . -5 * C ) . Am mentionat temperatura de -12 * C pentru ca am facut testul si la temperatura asta si am avut aceleasi rezultate la mentinerea caldurii. Cand am plecat ieri si am urcat dealul am lasat vreo 3 min masina la incalzit, nu stiu daca aveam 85* C la temperatura lichidului de racire cand am terminat de urcat dealul, dar era acul pe acolo pe unde sta de obicei. Cand am coborat cu frana de motor s-a racit motorul sub prima liniuta ceea ce imi confirma ceea ce mi-a zis Tolin.

P.S. am urcat cu viteza a-2-a si am tinut masina intre 30 si 40 km/h, adica undeva intre 3000 - 3800 rpm

Edited by korydon
Link to comment
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...