augustinionut Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 (edited) Asteptam. Si totusi caldura aia care se pierde chipurile prin capota, nu poate fi dirijata sa dezghete stergatoarele inghetate? Edited January 6, 2011 by augustinionut Link to comment
korydon Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Nu sunt inginer asa ca las pe cei din breasla sa caute solutii tehnice. Dar dupa cum am mai zis, eu cred ca se pierde multa caldura prin capota : cand dai zapada jos de pe masina, cu motorul pornit, pana ajungi la capota zapada este dezghetata, deci chiar si putina caldura daca economisesc tot e bine. Link to comment
tolin Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Caldura nu se pierde stand pe loc, ci in mers, cu cat viteza aerului care "spala" capota este mai mare. Link to comment
korydon Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Am reusit sa izolez capota astazi. Daca ai banda dublu adeziva este o joaca de copii, pui banda pe nervurile capotei si izoprenul sta foarte bine. Vestea buna este ca "piciorusul" de srijin al capotei este in dreptul motorului si izoprenul, daca se dezlipeste, nu ajunge pe motor. Link to comment
augustinionut Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Pai, asteptam rezultatele. Incalzire rapida etc. stii tu. Link to comment
Salex Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 fftopic: ... caldura aia care se pierde chipurile prin capota, nu poate fi dirijata sa dezghete stergatoarele inghetate? Fara suparare insa ideea imi pare ... total neinspirata, asta ca sa fiu indulgent ! Te-ai gindit macar o secunda ca aerul ala care iti dezgheata stergatoarele (si, de ce nu, parbrizul) ar fi introdus direct in cabina de sistemul de climatizare ??? De ce crezi ca a fost izolat compartimentul motor (chiar si la Dacie) de gurile de acces ale aerului in habitaclu ? Link to comment
augustinionut Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Fara suparare, de ce nu "bunghesti" in poza sa vezi ca dublura e deasupra capotei motorului? Link to comment
Salex Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 OK, atunci eficienta in mers -> 0 . Link to comment
augustinionut Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) De ce bre, ca zice Tolin? Daca aerul rece spala capota, macar sa cedeze caldura culeasa cuiva : stergatoarelor. Si la urma urmei e o propunere. Daca ar fi rentat ar fi fost folosita deja. Sau poate lumea nu stie? Cert e ca , cumva, trebuiesc incalzite si stergatoarele iarna. De ce sa nu fie din "pierderi" ? Nu sunt inginer asa ca las pe cei din breasla sa caute solutii tehnice. Edited January 8, 2011 by augustinionut Link to comment
Salex Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 De ce bre, ca zice Tolin? ... la urma urmei e o propunere. Daca ar fi rentat ar fi fost folosita deja. Sau poate lumea nu stie? Nu ai nevoie de Tolin ca sa gindesti si singur. Pina la urma, gura pacatosului adevar greseste Da, a fost deja folosita "ideea". Nu pentru scopul in care ai propus-o tu, dar a fost folosita. Ca informatii ajutatoare: desert, Range Rover, acoperit ventilat Link to comment
augustinionut Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Stii ca un elicopter poate fi folosit iarna pentru a scutura reteaua de medie/inalta tensiune de chiciura? Ce ma impiedica sa incerc sa folosesc ideea in scopul propus de mine? Adica, daca se poate , de ce nu? Link to comment
Viktor Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) @korydon, gasesti in comert clipsuri din alea pentru fixare, gaurile sint deja in capota, trebue sa masori cu un subler sa afli diametrul. Ca ideie. http://www.patentdepo.hu/ LE. Si ceva pe intelesul tuturor. http://stareuroplast.shopmania.biz/catalog/cleme-si-dibluri-51444 Edited January 8, 2011 by Viktor Link to comment
korydon Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Vin cu prima impresie dupa montarea izolatiei. Astazi dimineata traseu de max. 2,5 km in oras fara aglomeratie, temperatura aprox. 0`C, masina s-a incalzit normal, adica a ajuns la primul sfert la ceasul ce indica temperatura lichidului. Ce este interesant vine acum : dupa 1,5 h de stationare am deschis capoata si motorul era cald, am pus contacul si acul era in apropierea sfertului ceasului, in conditiile in care temperatura ambientala crescuse 2-3 `C, cred. Deci caldura se pierde/castiga si in timpul stationarii. Un alt avantaj ar fi ca nu mai uzezi asa tare motorul in sezonul rece pe distante scurte repetate, pentru ca el isi mentine cat de cat caldura. Augustin, nu cred ca ai cum sa directionezi caldura catre stergatoare, este un cheder acolo pe care daca il scot imi ajunge apa la bobina de inductie. Viktor, am vazut acele locasuri pe nervurile capotei insa sunt de dimensiuni diferite ( mi-au dat colegii niste agrafe - cred ca de 10, sau cam asa ceva- de Renault dar nu mi s-au potrivit ) si e mai elegant asa ( eu am pus banda pe deasupra pentru ca nu am avut deajuns banda dublu adeziva si am pus mai multa pe nervurile din mijlocul capotei ) Oricum nu are cum sa ajunga izolatia la motor : in stanga e tinuta de piciorusul capotei si furtun de la AC, iar in deapta de filtrul de are si rezonatorul. In spatele motorului e tinuta de chederul de la capota. Cand am decupat-o am prins-o numai in urechea piciorusului capotei si statea destul de bine, o intareste aluminiul. Edited January 9, 2011 by korydon Link to comment
Viktor Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Dirijarea aerului cald catre stergatoare ar fi discutabila doar ca nu poti vina doi iepuri deodata in cazul de fata. Odata ce deschizi guri de aer catre stergatoare, capotonajul capotei nu-si mai are rostul, toata caldura pe care te chinui s-o mentii in compartimentul motor va fi aruncata afara pe orificiile respective. Cu alte cuvinte, vei ajunge de unde ai plecat sau mai rau. Edited January 9, 2011 by Viktor Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Vin cu prima impresie dupa montarea izolatiei. Astazi dimineata traseu de max. 2,5 km in oras fara aglomeratie, temperatura aprox. 0`C, masina s-a incalzit normal, adica a ajuns la primul sfert la ceasul ce indica temperatura lichidului. Ce este interesant vine acum : dupa 1,5 h de stationare am deschis capoata si motorul era cald, am pus contacul si acul era in apropierea sfertului ceasului, in conditiile in care temperatura ambientala crescuse 2-3 `C, cred. Deci caldura se pierde/castiga si in timpul stationarii. Un alt avantaj ar fi ca nu mai uzezi asa tare motorul in sezonul rece pe distante scurte repetate, pentru ca el isi mentine cat de cat caldura. Augustin, nu cred ca ai cum sa directionezi caldura catre stergatoare, este un cheder acolo pe care daca il scot imi ajunge apa la bobina de inductie. Viktor, am vazut acele locasuri pe nervurile capotei insa sunt de dimensiuni diferite ( mi-au dat colegii niste agrafe - cred ca de 10, sau cam asa ceva- de Renault dar nu mi s-au potrivit ) si e mai elegant asa ( eu am pus banda pe deasupra pentru ca nu am avut deajuns banda dublu adeziva si am pus mai multa pe nervurile din mijlocul capotei ) Oricum nu are cum sa ajunga izolatia la motor : in stanga e tinuta de piciorusul capotei si furtun de la AC, iar in deapta de filtrul de are si rezonatorul. In spatele motorului e tinuta de chederul de la capota. Cand am decupat-o am prins-o numai in urechea piciorusului capotei si statea destul de bine, o intareste aluminiul. Ce faci cu condensul ce se formeaza sub chestia aia de ai lipit-o tu pe capota? Regret sa te dezamagesc insa la mine motorul este cald si dupa 2 ore de stat, la temperaturi apropiate de 0 grade. Cald in sensul de cald, temperatura ~40 grade insa in cazul in care avea 85-90 grade inainte de oprire. Insa nu cred nici in ruptul capului ca motorul tau s-a incalzit la 90 85 grade in doar 2.5 km fara trafic(5 minute de mers??). Iar daca admitem ca s-a incalzit doar la 70 grade atunci nu inteleg cum a pierdut doar maxim 20 grade in 1.5 ore. Ceva nu se leaga, sincer. 1 Link to comment
Viktor Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Ce faci cu condensul ce se formeaza sub chestia aia de ai lipit-o tu pe capota? Dar ce fac aia al caror masini au capitonaj din fabrica?!? 2 Link to comment
DGT Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Facut dintr-o pasla speciala ce absoarbe condensul!Daca constructorul a considerat ca NU este necesar , nu trebuie sa fim noi mai DESTEPTI sa inventam roata! In timp poate dauna la altceva.Ne scarpinam la urechea stanga cu mana dreapta! 2 Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Dar ce fac aia al caror masini au capitonaj din fabrica?!? Ala este alt material folosit la izolare, nu neopren sau ce a pus colegul acolo. In plus calitatea si tratamentul tablei de pe matiz nu se pot compara. @DGT: Frate, de ce spui adevarul, nu vezi ca-ti iei minusuri? Edited January 9, 2011 by closchkutza 1 Link to comment
augustinionut Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Unde gasim pasla de aia speciala care absoarbe condensul? Ca poate in Corea nu era frig... Link to comment
Viktor Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 DGT, producatorii astia consacrati au descoperit ca nici cheie de roti + alte chestii n-ai nevoie in echiparea masinii. Cui ii trebue sa-si cumpere. O droae da masini atit diesel cit si benzinare sint prevazute cu astfel de capitonej. Faptul ca fabricantii dacioti au ajuns la concluzia ca nici portbagajul nu trebue capitonat, fie problema lor. 2 Link to comment
Carabusu junior Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Voi chiar nu intelegeti ca nu e sanatos pentru tabla neoprenul ala? Sub folia aia de polietilena se face condens, izolare termica pe care o ofera e fix pix din punctul meu de vedere, eu m-am gandeam intr-o perioada sa folosesc ceva asemanator alubandului, dar mai gros. Capitonajele care exista din fabrica sun facute in asa fel incat sa absoarba condensul sau sa nu-i dea voie sa se formeze ... nu insemna acum ca orice fel de capitonaj e rau. Solutia adoptata de colegul nostru nu e una dintre cele mai inspirate din pacate. 2 Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Lamureste-ma si pe mine: ce face condensul la o vopsea ? Poate trebuie sa-mi acopar masina cand ninge, cand ploua ? 4 Link to comment
Viktor Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Voi chiar nu intelegeti ca nu e sanatos pentru tabla neoprenul ala? Cu cit e mai sanatos sa circuli cu un motor rece, atit pentru el cit si pentru tine, pe la -25 asa? 1 Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Lamureste-ma si pe mine: ce face condensul la o vopsea ? Poate trebuie sa-mi acopar masina cand ninge, cand ploua ? Partea proasta este ca, pe interior, capota este spota cu vopsea, vopsita nu se poate spune ca este. Macar de-ar fi fost vopsita ca lumea. 2 Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Terminati cu prostiile ! Vreti sa faceti si aici un topic de uleiuri Matiz ? 4 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now