Jump to content

"blana" capota


Recommended Posts

Ce te face sa crezi ca fara blana zilele astea la 5-10 grade ai fi mers cu caldura la maxim pentru o temperatura optima in masina? E o problema daca s-ar intampla asta.

 

Revino cu impresii si la -10, atunci au relevanta.

Edited by argon
Link to comment

Relevanta are la orice temperatura exterioara, scopul este de-a aduce motorul cat mai repede la temperatura de regim si de-a o pastra. Dar daca dorinta de-a nega legile fizicii si evidentele este mai mare, atunci putem scrie orice constructie care sa ne mangaie orgoliul.

Edited by tolin
  • Like 2
Link to comment

Argon, prietene, nu cred ca cineva vrea sa te convinga sa-ti pui blana pe capota,eu sigur nu. Am si eu o intrebare pentru tine:

- de ce nu-ti pui tu blana la -10°? macar sa poti discuta din experienta. Fa si tu un sacrificiu cu blana, sa te convingi pe tine insuti cum stau lucrurile, care-i treba cu caldura, condensul...

  • Like 1
Link to comment

scopul este de-a aduce motorul cat mai repede la temperatura de regim

 

Ti-ai pune reputatia la bataie ca motorul ajunge la temperatura de regim mai repede cu blana? PE loc da, in mers e tot aia, de cand ai pornit si pana ajunge motorul la temperatura de regim, capota e rece, deci eu ma indoiesc ca se pierde caldura prin capota in mers, adica cand sub capota sunt curenti reci indusi de viteza d edeplasare.

 

Argon, prietene, nu cred ca cineva vrea sa te convinga sa-ti pui blana pe capota

nici vorba, dar unii se lasa prea mult purtati de placebo. Tocmai de aia am cerut impresii la -10 grade, nu acum cand e cald afara.

Edited by argon
Link to comment

Daca ai ocazia sa vezi capota unui Kalos pe timp de iarna te lamuresti fara a apela altceva. Kalos are doar o "blana" simpla, antifonica, decupata pe mijloc (un patrat), nu stiu si nu ma intereseaza din ce motiv. Eh, in dreptul acelui decupaj, capota este tot timpul dezghetata dupa ce motorul s-a incalzit, oricat de frig este afara. In rest, gasesti gheata.

Altfel, daca la tine a se incalzi mai repede nu este o consecinta a nu pierde caldura, este optiunea ta si n-am niciun interes s-o zdruncin. La fel, daca pentru tine legile termodinamicii se schimba la -10'C fata de +10'C, nu ma prinzi la o disputa pe tema asta.

Edited by tolin
  • Like 1
Link to comment

Nu este exclus a fi o gaselnita prin care se muta punctul de roua de sub capota pe capota. N-am gasit in nicio iarna "blana" uda. In schimb, o gasesc de multe ori stropita cu mizerie de pe jos, fapt ce imi confirma ideea fixa ca aerul cald urca.

 

PS @viktor > patratul lipsa din "blana" este inscris in triunghiul (trapezul) de sus.

 

post-402-010422400 1295207793_thumb.png

Edited by tolin
  • Like 1
Link to comment

Toline, am intinlit si eu astfel de capitonaje decupate, care pe mijloc - care mai intr-o parte, nu retin pe ce modele, mi-am dat seama ca asa sint concepute doar ca nu le-am inteles motivul. Poate reusesc sa fac niste poze si tot-odata incerc sa-i inteleg motivul.

Edited by Viktor
  • Like 1
Link to comment

@Viktor > acum, la frecarea cu un cablu electric poate sa vina unul cu 21 ani de activitate care crede ca acestia pot sa inlocuiasca dotarea de la natura si/sau vreo scoala si sa zica: ca ce, ca el n-a vazut asa ceva ? Si oricum, n-are legatura cu aerul cald si incalzirea motorului, nu ?

  • Like 1
Link to comment

Auziti, nu vreti unul din voi doi noctambuli cu cunostinte bogate in domeniul auto sa ne sugerati noua astora mai "mici" cu ce naiba inlocuim blana originala de la matiz, ca in mod sigur nu se renteaza un drum pana in indepartata Koree, unde sigur se gasesc si Matizuri cu dotari de Mertz.Nu mi-o luati in nume de rau dar nu vad rostul discutiei daca nu gasim o solutie constructiva.

Edited by raven84
Link to comment
... nu vreti unul din voi doi noctambuli ...

Nu vrem ! Asa cum nu suntem pentru uniforme, pentru solutii unice sau pentru ordine (de maine sa faca toti la fel). Doar pe topicul acesta au fost prezentate 4 solutii. Altfel, este pentru prima data cand aud ca unei discutii nu i se vede rostul. Sper ca-i o problema oftamologica.

 

PS ne putem lua "multumiri" de la unii si fara sa le dam vreo solutie. Asa ca, ce interes am avea ? Mai bine o lasam asa si este fericita toata lumea.

Edited by tolin
  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Revino cu impresii si la -10, atunci au relevanta.

La -12*C e bine ? Am aceleasi rezultate si la temperaturi mai scazute, vorba lui Tolin : "legile fizicii sunt aceleasi si la -10 *C si la +10*C". Daca dau pe recirculare aer am mai multa caldura in masina dar mi se aburesc geamurile laterale. Consumul extra-urban a ramas aprox. 5 %.

Link to comment

La -12*C e bine ? Am aceleasi rezultate si la temperaturi mai scazute, vorba lui Tolin : "legile fizicii sunt aceleasi si la -10 *C si la +10*C". Daca dau pe recirculare aer am mai multa caldura in masina dar mi se aburesc geamurile laterale. Consumul extra-urban a ramas aprox. 5 %.

Ce legatura exista intre blana de capota si aerul dat pe recirculare??

Link to comment

Ce legatura exista intre blana de capota si aerul dat pe recirculare??

Recircularea aerului din habitaclu are legatura cu caldura din habitaclu, care este data de caldura motorului, care la randul ei este conservata cu ajutorul "blanei" de pe capota. Priceput?

  • Like 1
Link to comment

In cazul asta nu e necesara blana :P Pe recirculare recirculi aer recirculat la 30 grade sa zicem. Unde e pierderea de caldura? Prin geamuri? Caloriferul incalzeste aer deja cald. Ca vara. Ce te faci daca ti se aburesc "ochelarii"?

Edited by augustinionut
  • Like 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...