tolin Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Pana la urma, motocicleta-i pentru violonisti, chitaristi ... ? Link to comment
papie Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Nu conteaza cine o calareste ci cum PS. Pentru descretirea fruntilor Link to comment
Satori Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Pana la urma, motocicleta-i pentru violonisti, chitaristi ... ? Eu credeam ca e pentru circulat. Link to comment
tolin Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 ... era vorba de digitatie in postul lui sato, asa ca nu-i suficient s-o calaresti, mai trebuie sa cunosti si cum o ciupesti. Link to comment
Satori Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Fiecare o ciupeste cum i se pare mai confortabil/eficient/efectiv Link to comment
closchkutza Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 (edited) Aha..deci pana la urma, eu sunt de vina, ca l-am lasat sa treaca nestingherit, nu aia ca nu s-a asigurat. Imi place cum gandesti, genial. @Sato: Tocmai, am zis ca marea majoritate imi multumesc, rar am intalnit sa nu schiteze nici un gest. In cazul de care am zis, nu a parut incomodat de mine, a trecut cu aceeasi viteza pe langa mine, am auzit un multumesc de sub casca(avea viziera deschisa) si apoi am vazut cum accelereaza disperata, pentru a baga jumate de masina pe banda mea, in locul de 3m format acolo. Imi place, nici macar unul dintre cei ce au postat aici nu au zis nimic de faptul ca aia nu s-a asigurat, nu a semnalizat si avea alte preocupari decat sa vada ce e in jurul meu. In schimb ala cu motorul e vinovat ca e smecher, iar eu ca am ajutat un smecher. Gagica nu este decat o victima a imprejurarilor. Edited July 8, 2008 by closchkutza Link to comment
tolin Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 ... In primul rand, mi se pare greu sa dozez acceleratia cu doar 3 degete. In al doilea rand, imi face imposibila acceleratia puternica, nu reusesc sa rasucesc mana. In al treilea rand, daca ma sperii, tind sa actionez frana fara sa vreau (reflexul de a strange ghidonul). Asa ca prefer sa incetinesc si sa tin piciorul deasupra franei spate ... Vad ca fara citat nu mai tineti minte ce ati scris doua postari mai sus. Link to comment
sorinm Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Nu reusesc chestia asta. In primul rand, mi se pare greu sa dozez acceleratia cu doar 3 degete. In al doilea rand, imi face imposibila acceleratia puternica, nu reusesc sa rasucesc mana. In al treilea rand, daca ma sperii, tind sa actionez frana fara sa vreau (reflexul de a strange ghidonul). Asa ca prefer sa incetinesc si sa tin piciorul deasupra franei spate. Oricum, chiar si asa, pregatit de franare, eu nu sunt in stare sa franez de la 50kmh in 2.5-3m. Poate GSXR-ul tau are frane mult mai puternice decat mobra mea, dar, sincer, mi se pare cam mica distanta. Frana o tin cu doua degete iar acceleratia o controlez cu palma mai mult (palma e destul de mica). Cand am mana obosita sau din motive de comoditate tin doar degetul mic pe frana, fiind suficient ca forta cat sa ma dea peste cap la actionarea franei Sunt atatia DACA si atatia FACTORI pentru a frana intr-o distanta cat mai mica, eu mai sus am enumerat o situatie nu neaparat ideala, dar mai greu de atins (franatul de la 50 Km/h in 2..3 metri) Conteaza compozitia placutelor de frana Conteaza cat de cald este discul Conteaza cum dozezi franele fata/spate/motor Conteaza asfaltul, calitatea, cat de curat e Conteaza cat de calde sunt cauciucurile... Cel mai mult conteaza soferul. Toate cele enumerate mai sus , sunt cat de cat specifice unei motociclete, nu mai punem la socoteala lichidul de frana care se contamineaza etc. etc. Plus ca exista multe motociclete cu ABS , sau mai nou de la Honda , Combined ABS, care la actionarea franei fata, actioneaza automat electronic si frana spate pentru o franare cat mai eficienta. Dozajul franelor este la fel controlat electronic. Motocicletele de generatie mai noua , sunt pline de toate tampeniile de senzori, la capitolul franare...sapca jos si tot respectul. O franare in 2..3 metri este foarte posibila, mai ales vara. atentie, pana si un scuipat de la burtosii nostrii bronzati pot agrava o frana brusca lasand-o cu consecinte grave. Link to comment
tolin Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Credeam ca numai fotbalistii nostri aluneca pe-un scuipat in iarba. Link to comment
Satori Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Ai dreptate, sunt multi factori. O sa incerc chestia cu podul palmei, sa vedem ce iese. Dar deja imi suna dureros pentru incheieturile mele. Cel mai mult conteaza soferul. Ha?! Ce sofer?! Link to comment
sorinm Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Credeam ca numai fotbalistii nostri aluneca pe-un scuipat in iarba. Ai dreptate, sunt multi factori. O sa incerc chestia cu podul palmei, sa vedem ce iese. Dar deja imi suna dureros pentru incheieturile mele. Ha?! Ce sofer?! Prefer sa cred ca-s un conservar in primul rand, deci sunt sofer, nu pilot sau alte chestii de nave spatiale Link to comment
Satori Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Vad ca fara citat nu mai tineti minte ce ati scris doua postari mai sus. Ai dreptate, my bad. De actionat acceleratia unui motor, poate orice maimuta. In linie dreapta. De franat, e mai complicat. Mult mai complicat. Daca folosesti insa acceleratia ca sa te ridici dintr-o curba ai nevoie de control fin asupra ei. Eu inca ma distrez cu asa ceva. Prefer sa cred ca-s un conservar in primul rand, deci sunt sofer, nu pilot sau alte chestii de nave spatiale In primul rand, nu conteaza ce esti in primul rand, vorbim de ceea ce esti pe motor. In al doilea rand, cand esti pe motor, nu esti sofer. Nici pilot, nici alte chestii, dar sofer nu esti. Soferii sunt in fiinte vizibile, tu nu esti. Link to comment
sorinm Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 cel mai corect, cuvantul este FIN...si in linie dreapta mi s-a intamplat sa-mi derapeze roata de la cauciucul prea rece sau praf, dapai in curba. De asemenea roata se mai poate bloca si in frana de motor. e destul de nasol. Mi s-a intamplat cand am retrogradat la 110 din a 2.a in viteza 1 Tot ce vreau sa spun, ca desi are potential de franare si putere cat sa faca pamantul sa se invarta, are si o parte sensibila care daca nu se incadreaza in anumiti parametri, si intreci masura doar putin, esti de domeniul trecutului. Nu zic , ca motociclistii ar trebui protejati dar cand vedeti unul aplicati conduita preventiva mai strict, acest lucru nu trebuie sa il mai spun pentru motociclisti, multi s-au ars pe pielea lor si au intins coarda cand nu a fost momentul. Link to comment
closchkutza Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Partea cu vazutul se pare ca este cea ai grea. Cand nu te uiti, nu ai cum sa vezi. Link to comment
Satori Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Partea cu vazutul se pare ca este cea ai grea. Cand nu te uiti, nu ai cum sa vezi. Si daca ii vezi ce? Is mici, mare chestie, o zgaritura pe tabla. Link to comment
papie Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 @closchkutza Nu am spus ca esti vinovat ci ca "datorita" tie se putea intampla accidentul si da cucoana are partea ei de vina (ceva de genul "pana la evitarea oricarui pericol" , trebuia sa se asigure si pentru un eventual pieton care s-ar fi strecurat printre masina ei si cea din fata). Un exemplu de asigurare la plecarea de pe loc: Parcat fiind pe partea dreapta intre alte doua masini, cabrez stanga rotile, ma asigur ca am loc catre in fata sa trec de masina parcata, dau semnal, aglomeratie mare (deci trebuie sa ies un pic mai repejor), incep manevra cu ochii in oglinda (ca de ... din fata cine sa vina pe sosea cu trei benzi pe sens) si exact cand sa-i dau gaz intorc privirea si stupoare, un biciclist a coborat de pe trotuar printre botul masinii mele si cealalta masina cu scopul de a continua calatoria pe carosabil, am evitat in ultimul moment. Intrebare: Sunt vinovat? Nu m-am asigurat regulamentar? Link to comment
closchkutza Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 (edited) @closchkutza Nu am spus ca esti vinovat ci ca "datorita" tie se putea intampla accidentul si da cucoana are partea ei de vina (ceva de genul "pana la evitarea oricarui pericol" , trebuia sa se asigure si pentru un eventual pieton care s-ar fi strecurat printre masina ei si cea din fata). Partea ei de vina, huh? Faina treaba. Edited July 8, 2008 by closchkutza Link to comment
papie Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 (edited) Ceva de genul "acorzi prioritate" dar biciclistul nu este prevazut in lege sa treaca pe acolo, deci ... @closchkuza Da, partea ei de vina, pentru ca nici motocicleta nu avea ce sa caute pe acolo (depasea coloana stationata si poate era si mai aproape de 50 m de intersectie unde exista linie continua si nu mai ai voie sa faci schimbare de banda, a da , nu schimba banda ci calca linia continua un pic pe o banda un pic pe cealalta in finctie de oglinzile conservarilor) Edited July 8, 2008 by papie Link to comment
closchkutza Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Dar la faza cu schimbarea benzii cum scrie in lege? Link to comment
papie Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Am scris mai sus. Aceeasi treaba si pentru motocicleta (banda continua). Link to comment
closchkutza Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 (edited) Stai ca nu inteleg. De unde stii tu ce fel de banda era aia, ce legatura are cu motocicleta iar daca banda este continua, masina are voie sa o calce sau cum? Acum ca sa ne dam dreptate intr-un caz pierdut aducem in discutie argumente de genul" poate era mai aproape de 50m, etc..."? Iti spun eu, mai era ~1km pana la semafor!! Pe care coloana o depasea, daca el era in interiorul coloanei? Edited July 8, 2008 by closchkutza Link to comment
Satori Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Ceva de genul "acorzi prioritate" dar biciclistul nu este prevazut in lege sa treaca pe acolo, deci ... Cauta in posturile omului astuia expero 16V accidentul lui cu unul care nu era prevazut in lege sa fie acolo si vezi cum s-a solutionat. Link to comment
tolin Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 ... Un exemplu de asigurare la plecarea de pe loc: Parcat fiind pe partea dreapta intre alte doua masini, cabrez stanga rotile, ma asigur ca am loc catre in fata sa trec de masina parcata, dau semnal, aglomeratie mare (deci trebuie sa ies un pic mai repejor), incep manevra ... Felicitari, in sfarsit cineva care recunoaste manevra de-a misca rotile inainte de-a misca masina. Link to comment
VFX Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Felicitari, in sfarsit cineva care recunoaste manevra de-a misca rotile inainte de-a misca masina. Pai nu asa facem toti? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now