Jump to content

Motociclism


keluboss

Recommended Posts

Ma uitam la custom title-ul lui Steph si imi inchipuiam pe Magheru un punct mic negru apropiindu-se de unul mic si verde =)) scuze de offtopic dar e funny

Edited by Sebian
Link to comment

@Satori: ti-am zis sa dai definitii pentru termeni care tin de legislatia rutiera, nu de limba romana. De exemplu pentru "perturbarea traficului" definitia e simpla si e data, daca imi aduc eu bine aminte, la capitolul despre prioritate.

Link to comment
Lao cu tot respectul dar iti susti o parere total aiurea si incepi sa te repeti enervant!!!!

 

Pana acum nu am incomodat nici un motociclist desi merg foarte mult cu masina, dar jur ca as fi batut cativa.

 

Ai o parere total eronata cum ca in afara soferi sunt obisnuiti cu gandul ca mai exista si motociclisti in trafic si din cauza asta nu sunt accidente. Te-ai gandit oare ca poate motociclistii lor realizeaza ca nu sunt pe circuit si fac tot posibilul sa nu mearga cu 200 la ora prin oras si din cauza asta sunt vazuti cand trebuie si unde trebuie.

 

Daca pentru tine mototrul este un mijloc de locomotie de zi cu zi incearca sa nu sari de 100 km/h in oras cum facem si noi conservarii!!! Explica-mi fizic cum e posibil ca eu ziua in amiaza mare cu soarele in fata as putea sa vad un punct negru care strabate distanta dintre Romana si Universitate in 15 secunde ???? Si eventual sa ii dau si prioritate.

 

 

Dacă încep să mă repet o fac numai pentru a mă face inţeles, deşi văd că nici tu nu înţelegi (sau nu vrei să intelegi) ce vreau să scot in evidenţă.

 

1. Sunt de acord cu tine că motorizaţii de-afară merg mai cumpătaţi, dar să nu crezi că sunt toţi la fel. Sunt mulţi şi la ei care merg tare pe drumurile publice.

 

2. In străinătate, indiferent dacă motorizatul vine încet sau tare, de cele mai multe ori i se dă prioritate (atunci când e pe drum cu prioritate, evident)

 

3. De unde ai tras tu concluzia că eu sar de 100 de km/h in oraş???!!!! Explică-mi şi mie, că acum devii tu enervant. Înţelegi de ce mă repet?

 

4. Oriunde te-ai afla (in Romană sau Universitate) şi te uiţi spre intersecţia următoare, NU-ţi intră soarele in ochi. :tongue:

 

 

In altă ordine de idei, eu aş bate şi motorizaţi (incluşi scuteriştii, care sunt mai idioţi decât motocicliştii) şi "conservari" in fiecare zi, dar n-o fac. N-am timp şi nervi de tocit pentru toţi, mai bine trec mai departe.

 

În drumul meu spre serviciu intâlnesc, fără să exagerez, cam 8-10 cazuri/idioţi cu care sunt gata-gata să intru in coliziune, exclusiv din vina lor. Drumul spre şi de la serviciu este numai prin centru: Unirii-Universitate-Romană-Victoriei-Ion Mihalache-Expozitiei, deci unde e mai mare aglomeraţia.

Link to comment
@Satori: ti-am zis sa dai definitii pentru termeni care tin de legislatia rutiera, nu de limba romana. De exemplu pentru "perturbarea traficului" definitia e simpla si e data, daca imi aduc eu bine aminte, la capitolul despre prioritate.

 

Este pe naiba... :wallbanger:

Si e folosit termenul si in alte circumstante:

 

(4)În circulatia pe drumurile publice se interzice detinerea la vedere, montarea si folosirea mijloacelor speciale de avertizare sonora si luminoasa pe si în alte autovehicule decât cele prevazute la art. 32 alin. (2), precum si detinerea, montarea sau folosirea pe autovehicule a sistemelor care perturba buna functionare a dispozitivelor de supraveghere a traficului.

 

Las-o ca macane urat.

Link to comment

Lao cand vb. la pers I sau a II-a ma referam in general. :D Ma refeream la tu motociclistul sau eu "conservarul". :P

 

Sa fie inteles eu nu am avut probleme pana acum pentru ca am un mers destul de haotic si ma asigur tot timpul pentru binele meu si pentru a nu-i deranja pe ceilalti.

 

Evit sa stau in spatele unui motor in coloana pentru ca ma gandesc ca are frane mai bune decat ale mele, si nu vreau sa il adun de pe jos, in coloana imi pliez onglinda si fac loc ( aici 80% multumesc dupa ce trec, fapt ce ma determina sa le afc loc si inviitor ) iar atunci cand merg pe banda 2 si am motor in spate trec eu pe 1 unde invariabil sunt mai multe gropi insa pe mine o groapa nu ma darama.

 

Daca eu fac tot posibilul sa am grija de ei si implicit de timpul si nervii mei ma intreb de ce unii nu coopereaza. Si mi e imi place viteza dar daca as vrea sa alerg m-as duce pe A2 sau as incerca sa tin axul drumul atunci cnad o calc mai tare in oras. Mi se pare cea mai mare inconstienta sa depasesti printre banda 1 si bordura pe un sector de drum unde pana la urmatoare intersectie sunt "n" stradute laterale...

 

Tu esti un pic subiectiv, chiar daca oberv ca nu le iei parte celr de genu 150 200+ printre masini. Fizic nu pot fi observati de o mare parte a conducatorilor auto.

 

Exista situatii si situatii. E relativ sigur sa mergi cu 150 chiar si in oras daca asta se intampla noaptea pe un bulevard cu 3 benzi si e foarte periculos sa mergi cu 50 pe langa bordura atunci cand strazile laterale nu au vizibilitate.

 

Eu raman la parerea mea cum ca motociclistii ar trebui sa aibe un pic maimulta grija de propriile oase pentru ca mie cu mtz imi taie "n" fata zilnic ori din greseala ori din cauza tupeului. Nu m-as pune in pielea unui motociclist prea curand.

 

Concluzia e ca nu conteaza atat viteza cat simtul de conservare, locurile pe unde mergi tare si cat din viata ti-o pui in mainle altora etc.

Link to comment

250kg pe o suprafata mult mai mica deca in cazul unei masini... not good. Don't try!

Cat despre stabilitate la vant lateral, e mai buna decat la o masina.

Link to comment

Voi nu luaţi in calcul cam la ce greutate ajunge motocicleta când are 150 de km/h? Vă reamintesc că majoritatea pleacă de la 180-200 de kg, minim. ;) :P

Link to comment

Bre, n-o dati in "ce i-as face daca l-as lovi la xx km/h", ca deja sunt vorbe nelalocul lor. Nu va doresc niciodata sa aveti accident, de nici o culoare, darmite cu o motocicleta. Oricat am vorbi noi pe tema asta, uscaturi sunt in ambele paduri. Oricat de pro-moto as fi, sunt unii la care intr-adevar m-as da si eu jos sa le iau ventilele, preventiv. Nu uitati ca Darwin a avut (si are) dreptate :)

Link to comment

Chiar asa :) Impulsul parca era masa*viteza.

So.. la conserva 1200*180=96000

La cascheta: 120*150 = 30000

Bun... energia se cam conserva parca imi amintesc.. masa*viteza la patrat?

Rezulta..

17280000 la conserva si

2700000 la casca. :D

 

Buuuun.. acuma eu mai am vreo 3 bari al portiera si ceva airbuguri si centura :) )

 

Bagam si cum vrea Satori la suprafata ;)

 

17280000/2700000 = 6,4.. in cel mai prost caz.. ca intra direct in portiera mea.

 

Acum ma intreb daca il palesc eu cu botu... ar cam trebui sa se adune energia mea.. cu a lui inmultita cu un cosinus :D :) ))

 

So.. bajetii.. lasati-o mai moale.. ca s-ar putea sa alunecat pe praf.. fara sa va loveasca nimeni, ca am vazut destui viteji ;)

Link to comment

O motocicleta are in medie 200 kg, cu omul de pe ea, cu echipament, cu plinul facut, ajunge la vreo 300 kg. Nu 120, cat ai pus tu in calcul. Nota 4, refa socotelile :P

Link to comment

Cand merg pe bicicleta probabilitatea ca in mine sa intre o masina sau o motocicleta este minima pentru ca eu nu ma astept sa-mi acorde prioritate nimeni.

Intr-un mod "diluat" aplic regula asta si cand merg cu masina. Pe mine kilometri parcursi ma indeamna sa fiu din ce in ce mai precaut si sa-mi folosesc inteligenta pentru a anticipa situatii, nu pentru a merge mai tare.

Link to comment

@ Satori, nu macane deloc. Ai putea totusi sa te faci avocat.

 

De ce nu ma intrebi ce e aia "trafic"?

 

PS: PERTURBÁ, perturbez, vb. I. Tranz. 1. A tulbura ordinea, liniştea, mersul normal al unor fapte, fenomene etc.; a provoca o perturbaţie. 2. A împiedica funcţionarea normală a unui sistem, a unui organism etc. [Prez. ind. şi: pertúrb] – Din fr. perturber, lat. perturbare.

 

Pe cand:

 

DEVANSÁ, devansez, vb. I. Tranz. 1. A întrece pe cineva, a o lua cuiva înainte; a depăşi. 2. A săvârşi sau a face să se petreacă ceva mai devreme decât era normal sau prevăzut; a grăbi (o acţiune, un fapt). – Din fr. devancer.

 

Deci tu vrei sa dai inteles diferit de "depasire" unui cuvant sinonim cu "depasirea". As fi inteles daca s-ar fi specificat asta in lege.

Link to comment
Bagam si cum vrea Satori la suprafata ;)

 

Nu ca vreau eu... Dar presiunea conteaza cand e vorba de penetrare :D si se calculeaza in functie de suprafata.

 

 

Deci tu vrei sa dai inteles diferit de "depasire" unui cuvant sinonim cu "depasirea". As fi inteles daca s-ar fi specificat asta in lege.

 

Bine, mai, bine... gaseste unde in codul rutier scrie ca nu am voie sa trec inaintea ta (si poti sa ii spui cum vrei tu acestei manevre :D ) pe aceiasi banda si eu impusc rata ce vocifereaza.

Link to comment

Bai... depasirea se face pe stanga. Si depasirea este atunci cand schimbi banda... Cat o mai tinem asa? De ce raspunzi fara sa citesti?

Link to comment

Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial

 

Sa nu imi spui ca ala a mers pe sirul ala de cand l-a facut mama lui pentru ca acolo nu era sir. Simpla (hai sa ii zicem) devansare pe partea dreapta intre parapet sau trotuar si masinile aflate pe prima banda presupune iesirea din sirul normal si efectuarea unei depasiri pe partea dreapta, adica impotriva regulamentului. Benzile de circulatie sunt marcate.

 

Ca sa nu zic ca depasirea coloanei de autovehicule stationate se sanctioneaza cu suspendarea permisului.

Link to comment

La argumentul asta cu "schimbatul benzii" te spulbera cel mai micut avocatel :) Evident, daca chiar o "schimbi" unde nu trebuie, te "ia" si un politist rural. Ca d-aia e facuta legea, nu-i asa? :D

Link to comment

Bai ma scuzati, dar am impresia ca va place sa purtati discutii interminabile... pe forum... sa faceti din tantar armasar, si apoi sa aflati din DEX ce inseamna armasar.

Per total, nu stiu cati dintre voi au inteles ce vroiam sa spun. Satori nici atat, din vreme ce-mi zice ca eu confund stanga cu dreapta, sau ca nu stiu codul rutier. Sato, pareai baiat de treaba, dar ma scuzi, afirmatii d-astea nu tolerez cand conduc de 7 ani fara nici un eveniment, am facut peste 80.000 km si intamplator ma dau si la curse legale.

Am specificat faptul ca era la volan fata, ca sa intelegeti ca ea face totul mai incet, mai lent, fara zmucituri, derapaje si plecari de pe loc cu scartz. Si va asigur pe toti ca se asigura si semnalizeaza. Din TIMP. De un an si ceva merg in dreapta ei si am invatat-o. In ultimele luni conduce singura. Si am mai multa incredere in ea decat in multi alti colegi barbati de-ai mei, care-i stiu cum conduc.

Si atunci nu-mi spuneti voi cum ca nu s-a asigurat, ca i-a luat fata, etc. CLAR. Daca eu eram la volan, jur ca-l prindeam p-ala cu scuterul in cateva sute de metri si-l bateam. Si mai chemam si politia, sa vedem ei ce ziceau de chestia asta. Mai ales ca aveam martori cei care stateau la scarile de bloc in momentul ala...

Ma scuzati, dar in contextul pe care l-a luat discutia asta, ma pish pe el de . Daca voi credeti ca e normal ca atunci cand semnalizezi 15 metri, si faci stanga, si ai inceput manevra, sa fii depasit prin stanga de un scuter FARA FAR APRINS LA ORA 22, si tot soferul masinii sa fie de vina, atunci ma scuzati, dar aveti o problema grava. Ori nu aveti acel instinct de conservare de care vorbeam, si va place sa faceti cascadorii.

 

Am povestit intamplarea asta, fiindca daca eram eu la volan, sigur scuteristul ma lovea. De ce ? Fiindca eu conduc de 6 ani in Bucuresti, si sunt invatat sa ma asigur tot timpul, sa semnalizez, si sa fac manevra, fara alte comentarii. Si in timpul asta IDIOTUL n-ar fi avut timp sa ma depaseasca, si m-ar fi lovit in lateral stanga. Si nu cred ca sunt eu vinovat ca nu vad un dobitoc pe scuter fara far aprins.

Sansa lui a fost ca a condus Alina, si dupa cum spunea, ea face manevrele lent si cursiv. Si tocmai d-asta cred ca s-a bagat boul, ca a prins aripi cand a vazut ca masina semnalizeaza cu 15 metri inainte de a face stanga...

Si jur ca dupa ce zbura de pe scuter il bateam pana venea politia si salvarea (care probabil tot eu le-as fi chemat, ca la ce viteza avea, si ca nu avea casca...).

Per total, nu sunt de acord cu violenta. Dar asa ceva nu mai merge tolerat. Probabil pustanul acum face la fel, e fericit, e tare, a impresionat prietena. Pe mine m-a impresionat asa de tare de incat numai gandul la ce s-ar fi putut intampla, m-a facut sa-mi tremure picioarele. Si Alina va tremura ceva timp de acum. Totul din cauza unui dobitoc care va face asa ceva in continuare, si poate si mai multe cand va avea motocicleta.

Si atunci, cu scuzele de rigoare, va spun : feriti-va de scuteristi. Si rupe-ti-le gura cand gresesc prin nesimtirea lor. Eu asa o sa fac cu proxima ocazie... poate am norocul intr-o seara sa ma intalnesc din nou cu colegu', printre blocuri, fara far aprins...

 

 

P.S. Stateam pe buda nervos, la vreo 10 minute dupa ce-am scris romanul asta, si ma pisham linistit. Si ma gandeam la ce dracu se gandea Sato cand zicea ca poate confund stanga cu dreapta...

Clarificare : Alina conducea, eu stateam in dreapta. Ea avea geamurile inchise pe partea ei, eu aveam geamul din dreapta fata deschis pe partea mea. Ea cand mergea drept si cand a facut stanga, n-a auzit nimic. Poate stiti efectul de reverb care-l fac sunetele cand sunt in spatiu inchis (strada intre 2 blocuri)... eu avand geamul deschis, am auzit clar zgomotul de motor turat in spate... si n-avea de ce sa-l tureze, decat daca vroia sa treaca avion pe langa noi... si exact cand am auzit asta, al tzashpelea simtz mi-a spus ca boul va veni pe stanga. Si am strigat STOP, la fix ca sa-l vad cum trece razant pe langa oglinda si botul masinii...

 

 

 

Si acum ca tot m-am enervat, si nu pot sa dorm, sa scriem romane in continuare...

 

 

Am citit topicul asta complet, si sa vedem ce zice Sato apropo de patania noastra ...

@BGeo, cred ca tu confuzi stanga cu dreapta. Sau nu stii codul rutier.

Cand faci o manevra, trebuie sa te asiguri. Sau esti femeie, semnalizezi si bagi capul in pamant si crezi ca ai prioritate?

Apoi, urmeaza discutii despre faptul ca manevra de intrare pe strada din stinga incepuse sau nu...

Sato, esti hilar... nu spui un cuvant despre faptul ca la ora 22, scuteristul n-avea nici o lumina aprinsa... ca nici el, nici prietena, n-aveau casca... normal, de cand esti in randul lor, incepi sa vezi altfel lucrurile...

Dar pana sa ajungem la chestii aberante gen "in plina noapte am facut stanga, m-a lovit unul pe partea stanga, n-avea nimic aprins, eu nu l-am vazut, EU SUNT DE VINA ??!?!?!?!?", omule, gandeste-te putin... tu ai pretentia sa te vad pe tine, noaptea, cand vii fara far aprins ? Am cumva infrarosu si nu stiu eu ? Si apoi dupa ce intri in mine, vrei sa discutam pe marginea regulamentului amandoi, cum ca responsabilitatea imi revine mie, ca nu m-am asigurat ?

Sincer, cred ca exagerezi la maxim. Ca sa nu zic altceva...

Si la fel de sincer, tu ai avea tupeul sa faci pe motor, manevra asta ? Adica doar sa vezi masina semnalizand stanga... putin mai inainte de un drum la stanga... Tu imi spui mie ca ai tupeul sa te bagi in depasire pe partea stanga, fara far aprins ??? Ai un dram de responsabilitate, cred... si la fel cred ca ai putin instinct de conservare... si nu te-ai risca sa faci asta.

Insa iti place sa porti polemici pe forum... am observat asta... si sa te dai cocos fara sa privesti per ansamblu toata problema. E simplu sa dai din gura pe marginea regulamentului.

Ti-am spus, daca tu te risti sa faci manevra asta, iti jur ca o repetam intr-o seara, exact asa : tu vii cu motorul fara far aprins, depasesti prin stanga, in timp ce eu semnalizam cu mai mult de 15 metri inainte, si incepusem manevra. Si am si martori care vad ce faci. Si tu intri in mine, pe partea stanga. Eu pun masina la bataie pe faza asta, doar sa vad ce patesti, si ce zice politia apoi, cu tot cu regulamentul pe care-l invoci...

Tare sper sa nu patesti live faza asta... si apoi sa ne povestesti regulamente... repet, eu n-am nimic cu tine, dar cand vad cat de natural rezolvi problema, cu 3 vorbe aruncate "la fix", fara sa privesti ansamblul... imi formez niste impresii... pacat ca ma faci sa-mi schimb impresiile initiale dupa ce ne-am vazut o singura data.

Imi place sa cred ca amandoi am facut un numar de kilometri care sa ne dea o anumita anticipare, un al 6-lea simt pentru ceea ce va urma... Pur si simplu nu pot sa cred ca jumatatea ta "conservara", cand ruleaza in spatele unei basculante, sau TIR, indiferent de conditii, si-l vede ca semnalizeaza STANGA, indiferent ca incepe manevra sau nu... NU POT SA CRED ca tu il depasesti prin stanga. Ai o retinere care-ti spune ca poate el (sau ea) depaseste o caruta... sau un biciclist... sau pur si simplu face stanga, pe un refugiu sau o strada... SI TIE NU-TI DA MANA sa-l depasesti prin dreapta, ca poate mori acolo, infipt in caruta... si mai mult, MAI ALES, prin stanga nu cred ca te bagi... la risc fara sa stii ce face colegu'....

D-asta zic ca pe motor n-ai face asa ceva. INSTINCTUL DE CONSERVARE, iti dicteaza sa nu faci asa ceva. Daca tu vii si-mi spui acum ca de, basculanta sau Tiru e' mare... sau ca instinctu' ala e sau nu e'... frecam menta degeaba. Hai sa avem o atitudine constructiva REALA, si va fi mai bine. Sau nu, poate e mai bine sa ne ocupam in particular de participantii inconstienti la trafic, pe masura muschilor / coarbelor / spray-urilor paralizante pe care le avem in dotare...

Edited by BGeo
Link to comment

Bgeo, 7 ani sau 80k km nu impresioneaza pe multi de aici, mai ales ca nu toti folosesc 13 spate si 14 fata.

Take it easy, it's just a funking game.

Edited by Tommy
Link to comment

Lao, inainte de a da exemple de afara, te rog frumos sa te interesezi de regulile de acolo si de statistici.

In Germania nr de accidente moto este cel mai redus dar nu beneficiaza de nici-o regula speciala fata ded automobilisti decat cea a farului si a echipamentului si a faptului ca in primul an nu ai voie sa mergi cu moto mai mare decat x cp.

In Franta/Grecia/Italia este haos in domeniul reglementarilor auto/moto. Rezultatul este ca la Unitatea de Urgente a spitalelor peste 50% din accidentati sunt proveniti din accidente moto. Am locuit la cineva in Franta care lucra intr-un astfel de spital si imi spunea ca majoritatea "clientilor" sunt motociclisti si drogati.

 

So, ce alegeti? Ca sigur in .ro nu o sa fie mai bine decat in tarile mai sus mentionate!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...