tolin Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Jocurile la motorul de Matiz sunt diferite de cele de la Tico. Link to comment
poe Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Cineva zicea ca nu-s ca la dacie, mie mi se pare ca sunt exact ca la dacie ). Multumesc baieti. Link to comment
apo3d Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Salutare. Am un Tico DX, carburator. Pe 24.07 am lovit groapa de langa linia de tramvai de la pasajul Muncii (cum mergi spre Iancului). Cine o stie, stie ca e de fapt un crater/sant (shantz). Cu roata dreapta fata. Nu stiu cum a scapat roata din spate, dar cel putin aceea nu a facut pana. Rezultat vizibil imediat: -janta stramba -roata s-a dezumflat in mai putin de 5 minute (cu fasait specific) -a sarit butonasul care tine torpedoul inchis (acea clema de metal) -a scazut turatia de relanti, astfel incat intra socul automat in actiune, dar cand isi termina treaba, motorul incepea sa vibreze si dadea semne ca vrea sa se opreasca, si intra din nou socul automat (sau ce anume se ocupa cu asta). -plin de ulei pe brat, fulie, curea alternator (asta am vazut cand am pus rezerva). -implicit, cateva picaturi de ulei A doua zi (25.07): -am pus clema de la torpedou la loc. sincer, credeam ca e mult mai complicat sistemul. -nu a curs ulei sub masina -nu se aprinde becul de ulei (se stinge ca si pana acum, inainte ca motorul sa porneasca cu adevarat, odata cu indicatorul lichidului de frana) -nici un fir / furtunas sarit (din ce pot eu sa vad doar ridicand capota) -rezerva mea a decis sa se dezumfle si ea -motorul statea in relanti normal, fara nici cea mai mica problema, incercat doar la rece (l-am tinut pornit doar cateva minute). Astazi (26): -nici o picatura pe jos, nici o urma de lovitura pe sub masina, dar picaturi formate pe baia de ulei (in cazul in care nu este baia, acel ceva care este in partea dreapta fata a masinii) -am indreptat janta, apoi am fost la o verificare a geometriei si am descoperit ca acum am toe-out. Nu stiu cum se numeste in romana, dar rotile stau asa \ / (mai exact, |/ ). -bratul (bascula) este strambat, asdar am cumparat unul nou, bucsi, si semeringuri (garniturile de la fulia pe langa care se vede ulei), curele de alternator si AC (oricum trebuiau schimbate), o supapa PCV(presupun ca poate s-a suparat pe mine si de asta mai face figuri). -dupa cativa km parcursi, a revenit problema cu relantiul. In mers nu e nici o problema, nu "da in nas", trage bine. Mentionez ca relantiul nu este prea scazut tot timpul, ci doar uneori, dar total aleator. De exemplu la un semafor sta normal in relanti, merg 200 de m, se supara pe mine... Deocamdata nu am reusit sa corelez nici pozitia in care las masina (panta/rampa), nici daca e vorba de lasat in soare, nici daca e vorba de "doar la cald / rece". Maine planuiesc sa merg la un service sa pun noile piese, apoi sa-i corectez geometria rotilor. Asta rezolva trenul de rulare, cum ramane cu motorul? (Bujiile, pompa benzina, curea distributie + rola intinzatoare, filtru aer, benzina, ulei, schimb ulei facute recent [bujiile si pompa nu mai stiu exact, restul acum aproximativ o luna] ) Ma gandesc sa nu-i las pe oameni sa bage mana sa regleze ei ceva pe la carburator, din ce-am citit pana acum e o idee foarte proasta sa umbli la el. Sper sa fie vorba de supapa pcv, fiindca nu vreau sa (de)reglez nici carburatorul, nici socul automat, sunt foarte multumit de functionarea lor (exceptie noul 'feature'). Pe scurt, vreo idee referitor la ce s-ar putea deregla la motor daca iei violent o groapa? p.s. am vazut astazi ca e o groapa mai mica dar foarte periculoasa si in sensul celalalt (spre dristor), tot langa linia de tramvai Link to comment
vladpc Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 (edited) Am si eu o nelamurire si cred ca aici trebuie sa postez La frana brusca - cu ambreiajul calcat la maxim - moare motorul, dar nu da in nas, pur si simplu nu mai merge. Nu cred sa patineze ambreiajul deoarece nu prezinta si celelalte simptome care le-ar presupune patinarea ambreiajului. Daca are careva vreo idee sa imi zica si mie. Multumesc. Edited July 27, 2007 by vladpc Link to comment
ToPser Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Pai ambreiajul nu patineaza ,dar s-ar putea sa nu efectueze cursa completa si sa debraieze suficient ! Verifica cursa in gol a pedalei ,poate s-a mai "lasat " cablul ! Link to comment
Pedala Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 In urma problemelor pe care le-am avut la sistemul de reincarcare al bateriei am purces la schimbarea regulatorului de tensiune si a redresorului. Dupa ce am pornit motorul m-am trezit cu o problema rezolvata: motorul merge mult mai rotund. Inainte mergea bine acum, trei zile nu, etc. Asa ca verificati si instalatia de incarcare a bateriei. Tin sa precizez ca am tot incercat sa dau de cap acestei probleme de mai mult de un an . Link to comment
rastaman Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 -model :Tico 99 -simptom :consuma ulei (cel putin 1 L si inca nu am 10.000 km cu el ) -simptomuri adiacente : innegreste bujia de la cilindrul 1 (am schimbat intre ele fisele si bujiile ,se innegreste tot la cilindrul 1) Am gasit pe net un test care consta in urmatoarele: -se scot toate bujiile in afara de cea de la cilindrul care se verifica -se invarte de fulie cu o cheie de 17 si se trage cu urechea prin orificiul de umplere cu ulei .Daca se aude cum suiera aerul in momentul cand fulia se invarte greu ( adica atunci cand se realizeaza ciclul de compresie) ar insemna ca cilindrul nu este etans 1.Am facut pe rand testul la cei 3 cilindri si se aude aerul fasaind la toti 3 ? E normal ?Sunt probleme la toti 3?Simeringuri de la supape cumva? 2.De ce se innegreste bujia numai la cilindrul 1 ? Motorul merge bine ,in mers nu rasufla pe la busonul de umplere cu ulei, porneste cam greu la rece si consuma cam mult in oras dar in general sunt multumit. Comentati va rog Link to comment
madkat Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 la service-urile mai rasarit au un soi de "manometre" pentru a masura compresia - se infileteaza pe rand in locul bujiilor asa o sa stii sigur daca lipsa compresiei e problema fum albastrui scoate? Link to comment
rastaman Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Stiu de manometrele alea , costa vreo 30 de euro , si intr o zi cu chef o sa mi construiesc si eu unul ca nu e mare filosofie ... Fum albastru nu scoate , ieri am fost si am facut ITP ul ( cu atentia de rigoare ca doar suntem in RO ) si nu a zis nimic de gaze ci doar ca motorul merge un pic sacadat. Ideea e ca un test cu manometru nu ti spune si pe unde scapa ,pe cand cel descris de mine spune. Sau poate nu scapa si mi fac eu griji degeaba? Link to comment
madkat Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 pe unde scapa te prinzi pana la urma - e clar ca uleiul ala se duce undeva - daca motorul e vioi si nu scoate fum - vezi sa nu piarda ulei pe la vreun simering/garnitura ceva... Link to comment
Pedala Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Daca inegreste o bujie oricum e clar ca in cilindrul ala e o problema. Negreala este uscata sau umeda? Uscata- ardere incompleta, probabil problema aprindere (verifica capacul de distribuitor + pipa) Umeda- ulei ajuns in camera de ardere (probleme simeringuri) Link to comment
Kinetix Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Cred ca trebuie verificata si bujia respectiva (distanta electrozi, calitate izolator) apoi inlocuita cu alta noua sau cu una din celelalte si urmarit din nou simptomul. Link to comment
rastaman Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 @Pedala :Negreala de pe bujie e umeda @Kinetix:Am reglat electrozii bujiior la 1 mm ,si dupa cum am zis in primul post ,am tot schimbat intre ele bujiile si fisele de la toti cilindri si se innegreste tot timpul bujia de la cilindrul 1. Asociat si cu consumul de ulei ,s ar parea ca ar fi de vina semeringurile de la supape la cilindrul 1?Pomenea cineva de o metoda mai usoara de a le schimba dar nu am gasit pe forum. Nu e tentat nimeni sa incerce testul descris in primul post? Link to comment
Kinetix Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 (edited) Nu cred ca testul cu ascultatul pierderilor de presiune aer are vreo legatura cu simeringurile supapelor ci cu supapele in sine, sau mai exact cu etanseitatea pe care o realizeaza cand sunt asezate pe scaunul lor. Simeringurile nu etanseaza camera de ardere in compresie (asta o fac segmentii, supapele, garnitura de chiulasa si garnitura bujiei), ci nu lasa sa scape uleiul pe la coada supapei, ulei care poate fi aspirat apoi prin orificiul de admisie cand supapa respectiva se deschide. E posibil ca, daca scapa ulei pe la coada supapei de evacuare, acesta sa fie expulzat spre galeria de evacuare si sa nu poata intra in cilindru. Deci pare probabil ca intrarea lui in cilindru (explicat prin murdarirea bujiei) sa se datoreze doar pierderilor pe la supapa de admisie. Totusi, daca tot umbli acolo, le poti schimba pe amandoua. Simeringurile alea sunt ieftine. Pentru inlocuirea simeringurilor se demonteaza chiulasa dar asta necesita si schimbarea garniturii de chiulasa (eventual si simeringul de la axul culbutorilor) la remontare. Edited August 2, 2007 by Kinetix Link to comment
vasiledintomis Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Azi m-am uitat la avans si am descoperit ca este crescut. L-am pus cum era normal din fabrica si micsorandu-se turatia s-a evidentiat o bataie metalica a motorului , nu este ca tacanitul de la tacheti ,este ceva mai infundat. Am scos bujiile si sunt caramizii,fara depuneri sau ulei .Ulei nu consuma nici benzina multa dar mi se pare un pic cam puturoasa. De la ce poate fi bataia? Link to comment
dreaQ Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Ai incercat sa calci ambreiajul? Se mai aude daca il calci? Link to comment
vasiledintomis Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 (edited) Am observat ca bataia nu se mai aude la cald, precizez ca la rece se aude pe langa acea bataie infundata si un tacanit ascutit,probabil de la tacheti.Inca n-am incercat faza cu calcatul ambreiajului din lipsa de personal Edited August 15, 2007 by vasiledintomis Link to comment
imihai Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Salut! Am un Ticut din 1998 pe care de abia l-am scos din service azi dimineata, dar am avut cateva surprize neplacute pt ca inca nu m-am obisnuit sa verific ceea ce primesc!Respectiv: un furtun plesnit drept pentru care mi-a curs toata apa din radiator, claxon nefunctionabil, semnalizare inexistenta, inclusiv avarii ( nici macar tacanitul ala nu se aude) si cel mai grav vreo 4 fire ( de fapt sunt doar 2 dar din fiecare pleaca alte 2) care stau dezlipite undeva sub nivelul delcoului spre mijlocul motorului (care cred eu, sunt de la ventilator).Cam astea sunt la prima vedere!Ai sau poti sa imi dai vreun sfat? Eu sunt cam "Nepriceputeanu", dar nu imi este frica sa ma bag atata timp cat stiu exact ceea ce am de facut! Orice raspuns imi va folosi cu siguranta!Merci anticipat!ID Mess:mihaiionescuro Am dat ID-ul pt ca nu ma prea descurc cu forumurile! Un week-end frumos! Link to comment
EM!L Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Sfatul meu este sa nu te apuci sa "mesteresti" pe la masina, si sa mergi cu ea inapoi in service sa iti rezolve problemele. Doar de asta i-ai platit, nu sa iei masina "pe bucati" . Link to comment
imihai Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 (edited) ... Nu vreau sa mai am de-a face cu oamenii aia!Asta era ideea! Merci pt sfat! Edited August 26, 2007 by tolin stregerea citarii inutile a postului anterior Link to comment
ticofan Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Rastman,sigur ai probleme la semeringurile de pe coada supapelor. Din pacate cele care sa vand la noi curent ca piese originale Daewo sunt de toata jena...din start nu prea etanseaza,iar dupa ce se incalzesc devin tari si adio ...Se gasesc (e drept ca mult mai scumpe) semeringuri de supape facute pentru Daewoo in Germania.Merita sa le schimbi(bineinteles toate),oricum iesi mai ieftin decat sa tot bagi ulei...Trebuie sa gasesti un mecanic istet care sa le schimbe fara a da jos chiuloasa altfel manopera e destul de scumpa.Singur nu te apuca,trebuiesc scule speciale cu care sa detensionezi arcurile de la supape. Inainte de a schimba semeringul roaga mecanicul (daca e bun va face singur!) sa verifice daca nu cumva e uzat si ghidul de supapa ca atunci degeaba schimbi semeringul,problema va reaparea repede. Link to comment
mikicoman Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 De o perioada, cateva zle, motorul a inceput sa se opreasca singur in viteza a 2a , fara nici un zgomot sau trepidatii. problema n-ar fi asa de mare daca ar si pleca in timp util. Din pacate un timp dupa ce se opreste asa pe neanuntate nu mai pleaca decat dupa rugaciuni si injuraturi repetate. aveti idee de la ce poate fi? Link to comment
sergiuhusca Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 (edited) Ai gpl pe el?S-ar putea sa fie de la asta! Edited August 28, 2007 by sergiuhusca Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now