Jump to content

Probleme Motor Tico


Recommended Posts

Sa nu cumva sa incerci asa ceva daca tii cat de cat la masina ta ! In epoca de aur pe fondul crizei de benzina (era pe cota lunara)incercam tot felul de expediente dintre care si mersul cu gazolina in amestec cu benzina ! Masina va fi puturoasa ,apar detonatii si multe alte neplaceri ulterioare ! Gandestete ca noi o foloseam la berlina al carei motor avea raportul de compresie 8,5/1 la motorul de Tico nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla ! Inca o data nu face asta este o mare prostie !

Link to comment

Am Tico de o saptamana :thumbl: . Vin de la service, am schimbat bujiile, am pus antigel, am schimbat uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer, amortizoarele pe spate si un furtunel de la pompa de apa pe unde curgea un pic :grumpy: . Venind spre casa :lavolan: , tot stand in coloana X( , am vazut ca mi s-a dus acul de la apa peste jumatate. Am pornit aeroterma si s-a reglat pozitia acului, insa, dupa ce am tras pe dreapta sa vad care-i treaba, am oprit motorul si ventilatorul tot nu s-a declansat asa cum facea de obicei. Am pornit iar motorul, am stat un pic, l-am oprit insa ventilatorul nimic :-? . Acest service fiind foarte departe de mine intreb daca pot gasi un mecanic bun in Drumul Taberei pentru ca singura nu cred ca pot rezolva ceva. Multumesc anticipat :D .

Link to comment

Pai aeroterma este una si electroventilatorul este altceva,electroventilatorul porneste si se opreste automat in functie de temp.lichidului de racire ! Pana la urma ce ai pornit? Aeroterma de la climatizare ??? :-?

Link to comment

Daca pornesti aeroterma de la climatizare, pe cald, vei reduce temperatura antigelului, pentru ca o parte din caldura preluata de el va fi degajata in habitaclu.

 

Verifica siguranta F7 (de 30A), sa nu fie arsa (este siguranta ventilatorului), si releul acestuia. Gasesti poze cu localizarea lor in manualul Tico, paginile 327-329.

Link to comment

Ai rabdare, se va gasi un ajutor si in zona aia. Posibil fie acea siguranta arsa, fie verifica daca cumva au uitat sa puna vreun fir la termocupla (vezi daca gasesti un fir care atarna prin zona radiatorului)

Link to comment

Ok, voi verifica. Mi-am propus sa mai schimb anvelopele si sa pun inchidere centralizata, obligat si alarma, fara cica nu se poate. Evaluez ofertele deocamdata si citesc ce ati scris voi pe aici legat de aceste subiecte. Sunt chiar foarte multe informatii utile pe aici, ceea ce e bine. Am inceput sa ma uit prin trafic dupa insemnele clubului dar n-am vazut nimic deocamdata.

Link to comment

Nu stiu ce se intampla...de vreo 2 zile treapta a 2-a de viteza e MOARTA! Imi trage ca naiba, dar numai in treapta a doua, in rest trage brici...ce naiba sa se fi intamplat? N-am facut niciun accident, n-am lovit nimic, n-am bruscat in vreun fel cutia sau sincroanele, pur si simplu am pornit-o dimineata, am mers normal si cand am schimbat intr-a doua parca mergeam cu piciorul pe ambreiaj, nu se tura deloc, am dat a treia si a revenit la normal. Am crezut ca mi s-a parut mie, dar mi-a facut la fel si la prima intersectie. Am incalzit bine masina, m-am gandit ca poate o fi rece motorul si de-aia face, si iar NIMIC intr-a doua...ce naiba se intampla??? Eu noaptea sau cand opresc motorul o las in treapta a doua, nu prea folosesc frana de mana, e posibil sa fie ceva de la asta?

Link to comment

Andrei, e ciudata manifestarea relatata de tine. Nu am idee ce ar putea fi, dar iti atasez un tabel pentru diagnosticarea cutiei de viteze. Poate te ajuta.

 

Din cate mi se pare, firul ala de la termocupla nu e legat de radiator, ci de galeria de admisie. Am vazut un fir galben cu verde parca, ce intra acolo, dedesubtul carburatorului, spre habitaclu.

post-6669-1193467759_thumb.jpg

Link to comment

Merci kinetix, saptamana asta o bag in service, sa vad ce ma mint mecanicii. O cutie de viteze de la dezmembrari aveti idee cam cat ar fi? Asta in cel mai rau caz, daca ar trebui cumva schimbata...

Link to comment

Termocupla la Tico se afla in cotul in care este montat si termostatul. Cotul se afla pe blocul motor in capatul furtunului superior de la radiator. Probabil au uitat sa reconecteze cablul termocuplei.

Edited by Pedala
Link to comment
O cutie de viteze de la dezmembrari aveti idee cam cat ar fi? Asta in cel mai rau caz, daca ar trebui cumva schimbata...

In mod normal trebuie doar reparata cutia nu schimbata. Daca tot o desfaci la service schimba tot ce pare mai uzat - inele sincron si arcurile acestora in special. Cel mai probabil iti trebuie un pinion de tr. a II-a.

Link to comment

Salut baieti,sunt nou pe forum si sper sa fi scris unde trebuie :D ...de curand am cumparat un tico din 2000...merge bine masinutza dar cand ii dau sa pornesca la cheie nu vrea decat cu picioru pe acceleratie...am curatat bujiile dar dupa 5 minute de motor pornit la relanti iar se inegresc...un nene mi'a zis ca trebuie sa ii fac un carbotest ...voi ce credeti?

Link to comment

@adi6699

Ai gresit oleaca topicul, trebuie sa postezi la Tico si Matiz, un moderator iti va muta postul unde-i e locul. Bine ai venit printre noi, si da, ai carburatorul dereglat tare. Afumarea bujiilor in timp asa scurt inseamna amestec bogat. Tot ce e posibil sa si afume la esapament, ia verifica tu.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Salut

 

Am si eu un tico cumparat destul de recent. Initial incalzirea mergea foarte bine, dar de vreo doua zile nu vrea sa mai dea aer cald deloc. Am tot citit pe forum dar nu am gasit nimic despre posibilitati de aerisire a circuitului de apa, ma gadeam ca de acolo ar putea veni problema. Daca aveti idee de la ce poate fi va multumesc anticipat.

Link to comment

Am vrut sa redeschid un topic inchis asa ca deschid altul. Dupa ce am pornit de la apa din benzina care ingheata, mi-am dat seama ca este de la aprindere. Modul de manifestare a mai fost mentionat intr-un topic, si anume, opriri la relanti, in mers si porneste cand vrea ea. Dupa ce am schimbat buji, fise, bobina a venit si randul modulului de aprindere. Cu acesta am o dilema, ca l-am dat jos si l-am masurat, valorile fiin cele din carte (425-500 ohmi). Daca asta pare bun nu stiu la ce contacte as putea sa ma uit. Senzatia mea este ca nu primeste curent. Stiti cumva la ce anume sa ma mai uit? Multumesc.

Link to comment
Dupa ce am schimbat buji, fise, bobina a venit si randul modulului de aprindere. Cu acesta am o dilema, ca l-am dat jos si l-am masurat, valorile fiin cele din carte (425-500 ohmi). Daca asta pare bun nu stiu la ce contacte as putea sa ma uit. Senzatia mea este ca nu primeste curent. Stiti cumva la ce anume sa ma mai uit? Multumesc.

Ce ai masurat tu este bobina captatoare din delco. Verifica sa nu se fi strans impuritati pe ea.Modulul de aprindere este cutiuta la care se leaga aceasta bobina.

Eu cred ca partea electronica ori merge ori nu merge. Rateurile ar trebui sa fie de la impuritati sau distanta necorespunzatoare intre bobina si cele 3 came din delco.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...