Dr.L Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Aha,deci si in cazul meu nivelul CNC e vinovatul Dar la carburatorul de tico,nivelul CNC e reglabil? Nu trebuia sa fie fix? Link to comment
Tetea Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Intr-adevar nivelul in CNC nu e reglabil dar probabil ca nici nu e necesar si ca o mica variatie in plus sau in minus a nivelului la schimbarea pompei de benzina desi poate avea influenta mare asupra functionarii generale a carburatiei dupa reglajele de dinainte, poate fi corectata regland iar carburatorul dupa cum am observat. In fond daca nivelul in CNC ar fi batut in cuie la ce ar mai fi necesare reglajele astea ? Ar fi si alea fixe si calibrate din fabrica nu? Eu am preferat ca aceste reglaje sa fie facute cu analizor de gaze si turometru de catre unii care se pricep si fac asta frecvent, de aia m-am dus la service, nu pentru ca as considera ca e dificil de facut operatiunea. De altfel cred ca se poate regla destul de bine si dupa ochi, dar am si eu maniile mele in privinta asta. Tipul care mi l-a reglat s-a asigurat ca poantoul inchide bine - se pare ca asta e cel mai important - si dupa aia pur si simplu l-a reglat cam la fel cum au descris si colegii pe aici, doar ca i-a masurat turatia si gazele. In concluzie eu cred ca la schimbarea pompei de benzina carburatorul trebuie reglat daca se constata anomalii dupa aia. Link to comment
skara0 Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 salut, am un ticalos sx din 2000,mergea destul de bine pana am inceput sa aud un zgomot circular ce parea sa fie de la alternator si un bazait/tremurat in interior in dreptul bordului,am fost la un mecanic,m-a usurat de 250 ron si mi-a schimbat un rulment de la alternator.dupa doua zile masina face la fel acum am alta belea:mi se operste motorul din mers;cand stau pe loc,motorul coboara la turatii foarte mici,masina tremura,gata gata sa se opreasca,apoi sare in turatii mari de zici ca intra socul automat. CE ar putea fi ? Va rog mult daca stiti vreun om priceput in iasi sa imi lasati si mie un numar de telefon.Va multumesc Link to comment
Kinetix Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Salutare. Nu dispera. Bazaitul+tremuratul ala din bord este de la electrovalva IAC, nu de la rulmentul alternatorului. Variatia aia de turatie exagerata este tot de la electrovalva IAC. Probabil ca mai ai si carburatorul dereglat, iar asta se confirma si daca la ralanti ai aprinse ledurile galben+rosu la cutiuta Lovato. Trebuie verificat daca electrovalva aia functioneaza bine, apoi trebuie reglat carburatorul. Toate cele bune. Link to comment
guzy Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Va salut. Am un Ticozaur de servicu , la care de la un timp incoace se aude un zgomot asemanator cu cea a masinei de cusut. Acest zgomot apare numai cu motorul cald , si numai atunci cind de la rellantiu il accelerez brusc. Zgomotul se aude aproximativ 1 secunda, pina motorul isi ia turatia. Daca il accelerez mai lejer nu apare nici un zgomot . Am trecut pe la doua servisuri , dar meseriasi dadeau numa cu parerea, ca ar avea ceva la cureaua de distributie, sau ca poate atinge ceva carcasa motorului . Nu pot sami dau seama de unde vine exact zgomotul, de undeva din partea stinga a motorului. Masina are 240 000 km parcursi din care vreo 50 000 km am facut eu. In acest timp am schimat uleiul si filtrele la fiecare 10 000 km. In rest motorul merge binisor ( zic eu ) la virsta lui si nici nu consuma ulei, si nu papa nici benzina . Daca a mai patit cineva sau daca aveti vreo idee,varog sa - mi spuneti ce sar pute sa fie cauza. Va multumesc . Link to comment
Kinetix Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Salutare. Daca functionarea motorului este normala in rest, s-ar putea ca zgomotul semnalat sa se datoreze clapetei de ºoc. Aceasta bate in limitatorul ei si apare un zgomot ca de clantanit. Se poate verifica usor, scotând filtrul de aer si accelerand motorul pe loc. Clapeta de acceleratie se observa ca tremura si tacane. Daca se imobilizeaza cu mana, zgomotul dispare. Daca asta e cauza, nu e de speriat. Toate cele bune. Link to comment
Dj_Dark Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Poate sunt detonatii. Avansul cum e? Link to comment
skara0 Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 (edited) multumesc mult,problema ar fi ca is destul de matura la capitolul mecanica (cand aveam dacie mai stiam ceva,ceva)nu stii vreun mecanic priceput la masinutile astea?am inteles ca sunt destul de putini.lasati-mi va rog un nr de telefon daca stiti pe careva.platesc cat face.multam Edited June 28, 2009 by Mircea Citare inutila a mesajului anterior. Link to comment
guzy Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Salutare.Daca functionarea motorului este normala in rest, s-ar putea ca zgomotul semnalat sa se datoreze clapetei de ºoc. Aceasta bate in limitatorul ei si apare un zgomot ca de clantanit. Se poate verifica usor, scotând filtrul de aer si accelerand motorul pe loc. Clapeta de acceleratie se observa ca tremura si tacane. Daca se imobilizeaza cu mana, zgomotul dispare. Daca asta e cauza, nu e de speriat. Toate cele bune. Salut. Ai fost foarte aproape de problema Era clapeta de Summer/Winter care avea un pic de joc in pozitia summer si intra in rezonanta cind motorul tragea aer. Multumesc pentru ajutor. Link to comment
Kinetix Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Aha, fain. Acuma vad ca am scris "clapeta de acceleratie" unde trebuia "clapeta de soc". Bine ca ai rezolvat. Eu am pus o bucata de cauciuc sub levierul care misca clapeta de aer si nu mai tacane. DjDark, ma gandisem si eu la detonatii, dar faptul ca omul a zis ca ii merge bine motorul in rest, m-a facut sa elimin aceasta ipoteza. Pe de alta parte, daca era avansul prea mare, trebuia sa se balbaie la accelerare brusca de pe loc si sa tacane in trepte superioare de viteza, la deschideri mari ale clapetei de acceleratie. Mai mult, daca ar fi acuzat si supraincalzirea motorului, erau ceva indicii cu privire la detonatii, dar asa... Toate cele bune. Link to comment
guzy Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 (edited) Va multumesc incaodata pentru sfaturi ,se vede ca aici pe forum oameni chiar stiu ce zic. Eu am strimbat sirma acea cu care se misca capota ,adica am rasucit de ea cu clapeta apasata ,pina imi tinea clapota de aer strins in ambele poziti. Nustiu cum nu mi -am dat seama ca zgomotul se audea de cind am schimbat pozitia pe summer. Edited June 26, 2009 by guzy Link to comment
iuliu m. Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Salut, Am si eu o problema cu ticalosul. Dupa "forja" sustinuta(peste 120 km/h, constant, peste o ora),incepe sa se auda un zgomot de la motor ca un "falfait" de elice de elicopter,muuult mai incet decat a elicopterului insusi,dar cu asta aduce. Mentionez ca se-aude atat de incet incat muzica de la casetofon ,spre exemplu, chiar data incet, il "acopera". Suspectez evacuarea ca ar rasufla pe undeva prin fata pe la motor.Ce ziceti? Multumesc anticipat! Link to comment
Kinetix Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Tot ce e posibil... Verifica strangerea la rece a suruburilor/piulitelor de la galeria de evacuare (cu vreo 7 se prinde de chiulasa si cu vreo 3 de teava care duce la toba intermediara). Ca sa lucrezi mai usor, suie masina pe o rampa si scoate spoilerul fata. Succes! Link to comment
iuliu m. Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Multumesc! Voi posta dupa ce "mesteresc"! A ascultat-o un baiat "priceput" azi (care a lucrat la un service Daewoo, la un moment dat) si a suspectat in egala masura strangerea usor excesiva a curelei de distributie. Zicea s-o las asa ca nu se rupe ea,dupa numai 7 k km ... Vom vedea maine ce-a avut! Numai bine! Link to comment
Carabusu junior Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Sambata trecuta cand am tot fatait ticosenia prin curte am observat o chestie, enervanta pt mine, imi agata la marchearriere. Daca calc ambreiajul de doua ori nu mai face. Eu ma gandesc ca ar trebui reglat cablul de la ambreiaj. Am gandit bine? Link to comment
iuliu m. Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 (edited) Salut, Revin,cum am promis,cu amanunte. Am strans acolo toate susruburile(alea trei de pe galerie erau cam arse si au "vrut" un pic, abia dupa o "baie" cu spray degripant) si degeaba. Azi am inlocuit garnitura dintre chiulasa si galerie si "a tacut". Caz rezolvat! Multumesc Kinetix pentru incurajarile din preziua lucrarii! Nici nu stii ce bine fac... Cu bine! Edited July 11, 2009 by iuliu m. Link to comment
Kinetix Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 iuliu, ma bucur ca ai rezolvat problema. Toate cele bune. Link to comment
billyd Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 am un prieten care are o problema cu un tico. porneste motorul din prima apoi, scade turatia pana cand se opreste. daca tine apasata pedala de acceleratie nu se mai opreste. am schimbat supapa pcv si nimic. stiu ca s-ar putea sa mai fi postat cineva aceasta problema dar, am cautat si nu prea am gasit ceva concret. buji, supapa pcv, fise, toate sunt schimbate.a fost la service romseki i-a curatat carburatorul si reglat...l-a curatat si prin buzunare de vreo 3,5mil ...a mers o perioada bine...vreo 1-2sapt. apoi a inceput sa faca la fel.consumul era mai mic inainte de a fi curatat si reglat. consuma in jur de 5-6l in oras si 4-4,5l afara.este modelul din 2000.multumesc Link to comment
Tommy Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Daca tu nu ai gasit, spune-i prietenului sa foloseasca functia de , va gasi raspuns. Link to comment
billyd Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 unde sa ii dau ? am tot dat si nu prea am gasit nimic. Link to comment
EM!L Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Aici ( Tutorial Pentru Folosirea Functiei /search )Âşi gĂŁseÂşti topicul ĂŁsta. Link to comment
billyd Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 (edited) va multumesc dar, tot nu am gasit despre oprirea motorului la relanti...am gasit sau mai bine zis exista un topic dar, a fost sters. am cautat si pe forum cu search dar, nu am gasit nimic. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13651 Edited July 14, 2009 by billyd Link to comment
Kinetix Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Verifica electrovalva de benzina ralanti. Se conecteaza la mufa neagra din partea dreapta-spate a carburatorului, vazut din fata. Faptul ca merge motorul cu acceleratia apasata se coreleaza bine cu nefunctionarea corecta a acelei electrovalve care alimenteaza motorul cu benzina doar la ralanti si progresiune. Alte posibilitati: - intra aer fals in galeria de admisie - turatia de ralanti reglata prea mica. Toate cele bune. Link to comment
anton_yo Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 (edited) - turatia de ralanti reglata prea mica. - De unde-o reglez? )"> Cred ca asta-i probl si la mine, deoarece la prima pornire decand am venit din italia cu masina, nici gand de soc automat la rece. Iar daca n-o tin putin din pedala, moare..dupa 5minute sta singura ..ms Edited July 15, 2009 by anton_yo Link to comment
Dr.L Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Vezi ca e un topic cu reglarea carburatorului la Tico,cu poze si explicatii search Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now