Jump to content

Probleme Motor Tico


Recommended Posts

Am o rugaminte mare la voi; m-am uitat pe forum si am vazut ca multi si-au gasit rezolvarea problemelor aici.

Am un Tico din 1997 si nu mai vrea sa porneasca.

 

Simtomele au fost urmatoarele: pornea la rece, apoi se oprea si refuza sa mai porneasca. Acum nu mai porneste nici la rece.

Am incercat fisa principala (cea care vine din bobina) si da scanteie, am pus bujii noi si am verificat ca pompa de benzina trimite benzina in carburator. Daca ajunge acolo nu stiu, caci nu am vazut nimic sa scuipe, dupa ce am dat filtrul jos.

 

Ma puteti ajuta cu un sfat?

 

Multumesc

Link to comment

am o rugaminte catre toti cei care au tico euro 2 : va rog masurati rezistenta acestui senzor cit si temperatura mediului in care l-ati masurat si scrieti aici .eu nu il am deloc caci as fi masurat eu .Banuiesc ca este un termistor a carui rezistenta variaza in functie de temperatura lichidului de racire .Multumesc pentru ajutor.

post-24650-126235568248_thumb.jpg

Link to comment

Nu mai tin minte..parca am scris si eu.Are in jur de 2k pe la 26 grade.Cand il incalzesti scade rezistenta destul de mult.Nu este o componenta care sa se strice asa usor.Pui aparatul de masura pe el pe rezistenta.Daca isi modifica parametrii la temperatura este bun.

Link to comment
  On 12/31/2009 at 2:36 PM, ToPser said:

Demonteaza capacul la carburator ,verifica daca clapeta de soc este inchisa ,deschide-o si da cateva sprituri ,convinge-te ca ai benzina in carburator !

 

multumesc pentru sfat!

am verificat si vine benzina in carburator, dar tot nu porneste.

ce pot sa mai fac?

Link to comment

Poate ar fi bine sa incerci si cu alta pompa de benzina.Am impresia ca mai trebuie si amorsata. Ceva de genul asta patesc si eu de vreo 2 zile incoace dupa ce am mers destul de mult timp fara filtrul de aer(am uitat sa-l pun inapoi).Ma paste o curatire de carburator,posibil sa ai si tu mizerie in el.

Edited by Den
Link to comment

Salut , am si eu probleme cu al meu TICO, nu porneste la rece , dar porneste atunci cand ii torn un pic de benzina in carburator , dupa aceea cand motorul este cald porneste de fiecare data si la sfert , cine ma poate ajuta ?????

 

oare trebuie curatat carburatorul , ???? ,

Link to comment

Pompa baga benzina , am verificat , dar nu se vde daca ajunge benzina in carburator , o fi ceva infundat , dau sprit si nu se vede ca ar veni benzina ,

 

dupa ce porneste , merge ca unsa , relanti super ,acceleratie super , dar a doua zi ioc , nu mai vrea sa porneasca !!!!!

 

Da , cred ca se evapora benzina din carburator ,

 

 

 

Denied ??? ok.gif

 

 

drive.gif

Edited by gabi1968
Link to comment
  On 1/3/2010 at 2:45 PM, gabi1968 said:

Pompa baga benzina , am verificat , dar nu se vde daca ajunge benzina in carburator , o fi ceva infundat , dau sprit si nu se vede ca ar veni benzina

 

  On 1/3/2010 at 2:45 PM, gabi1968 said:

Denied ???

Totally Denied! :)

 

In primul rand, se putea posta la "Probleme motor Tico", nu-i asa?

In al doilea rand, ai incercat sa apesi de doua-trei ori acceleratia inainte de a porni motorul rece?

In al treilea rand, unde te uiti ca sa vezi daca pompa de accelerare arunca benzina in carburator la apasarea pedalei? Adica ai privit suficient de "adanc" in corpul intai al carburatorului (partea dinspre parbriz), in jos? Ai reperat un stut mic, oblic, din alama acolo?

post-6669-12625380886_thumb.jpg

Ala e ajutajul de descarcare al pompei de accelerare. Prin stutul ala este aruncata benzina cand apesi acceleratia, insa trebuie sa apesi destul de viguros pentru a vedea jetul (care este destul de subtire).

Toate cele bune.

Edited by Kinetix
Link to comment

incercand sa il pornesc am vrut sa verific daca pompa de benzina merge: asa ca am scos furtunul care merge catre carburator si l-am introdus intr-o sticla ... SURPRIZA: a pornit la sfert fara furtun de benzina in carburator. Am oprit motorul, am introdus furtunul de benzina in carburator, apoi am pornit iar motorasul. A mers rotund cam 1-2 min apoi s-a oprit si a refuzat sa mai porneasca !!!

poate sa fie si de la benzina?

Link to comment

este non-euro! si benzina am pus ultima oara de la un Petrom.

nu pot sa imi dau seama ce are: benzineste + scanteieste = nu porneste.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior. FoloseÂşte AddReply sau FastReply.
Link to comment

Pune mana pe bobina de inductie imediat dupa ce se opreste si vezi daca nu este fierbinte.

Verifica daca ai scanteie imediat dupa ce se opreste motorul.

Scoate bujiile (cu atentie, sa nu strici filetul chiulasei, care e mai sensibil cand motorul este cald), imediat dupa ce se opreste motorul si vezi daca nu sunt ude de benzina. Daca sunt afumate NU le curata cu perie de sarma, ci cu una de plastic.

Imediat dupa oprirea motorului, scoate filtrul de aer si verifica pozitia clapetei de Âşoc. Daca este inchisa, atunci motorul este inecat cu benzina. Verifica starea (strangerea si desfundarea) celor doua furtunase de la socul automat al carburatorului.

Verifica starea furtunaselor care duc la valva alb cu albastru din fata carburatorului (sub carcasa filtrului de aer).

Daca nu reusesti nicicum, atunci probabil ca plutitorul este spart si/sau cuiul poantou nu mai etanseaza. In acest caz, nivelul de benzina in CNC creste prea mult. Trebuie desfacut carburatorul si verificat/schimbat plutitorul si/sau cuiul poantou. De asemenea, verifica desfundarea orificiului de retur din carburator si a furtunului de retur, care duce spre rezervor.

 

Poate ai benzina foarte proasta. In acest caz mergi si cumpara un Spray de Pornire. Faci din nou jongleria aia cu furtunul in sticla, dai cu spray-ul in carburator si incerci sa pornesti. Daca merge, atunci ce ai in rezervor nu e benzina. E apa de ploaie, suc de morcovi sau altceva.

Incearca si comunica ce ai rezolvat.

 

Toate cele bune.

Link to comment

Reperul nr.13. Arata ca o potcoava din plastic negru, avand una din fete de metal. Se fixeaza cu doua suruburi, notate cu 14 si 15 in desen.

Senzorul (reluctorul) nu are sageata pe el, insa unul dintre cele doua fire ale lui este trecut in desen cu nr.6, iar cele doua suruburi de prindere ale lui sunt cu nr.7 si 8.

Totusi, aceste doua elemente ale sistemului de aprindere se strica foarte, foarte rar. Daca totusi banuiesti ca asta ar fi problema, rogi un prieten cu un Tico sa iti dea delcoul lui sa faci proba. Il demontezi in 3 minute, il montezi, faci proba si tragi concluzia.

Daca demontezi delcoul, vezi ca unul din cei doi dinti aii furcii de antrenare a axului delcoului are un semn. Retine pozitia dintilor furcii cind scoti delcoul, pentru a il introduce mai usor inapoi.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix
Link to comment

O poveste haioasa in legatura cu carpa sub delcou la demontare:

Eu cand lucrez in garaj iau intotdeauna o cana cu cafea pentru ca fumez si beau cafea in timp ce lucrez la motor. Cand am demontat delcoul am luat si o cana de cafea goala, ca se potrivea foarte bine sub delcou si am colectat uleiul ce s-a scurs in ea, cu intentia sa-l torn mai tarziu in motor. Am pus cana pe bancul de lucru si dupa ce am scos delcoul am zis ca fac o pauza de o tigara si o gura de cafea. Am aprins tigara si am pus mana pe cana si am luat o gura zdravana de ... 15W40 cald. Adevarul e ca vreo 3 zile mi-am simtit tot tractul digestiv foarte bine lubrifiat si cred ca puteam inghiti suruburi linistit ca imi alunecau foarte usor pe gat.

Morala: daca folosesti o cana sa colectezi uleiul care curge la demontarea delcoului nu folosi o cana de cafea...

Link to comment

De curiozitate,care este cea mai buna metoda cand inneci carburatorul?M-am jucat de dimineata la pedala de acceleratie si nu a mai pornit de nici o culoare,.A trebuit sa descarc bateria ca sa ma prind de ce-am facut.Pana la urma am dat flitrul jos si am infipt o bricheta sa stea deschisa clapeta.Am dat contacte scurte,a iesit umpic de fum din carburator si apoi a pornit.

Edited by Den
Link to comment

Cand e innecata, impingi socul la maxim daca este cu soc manual, sau faci ceva sa stea deschis la cel automat (blochezi clapeta), apesi acceleratia la podea (nu dai sprituri, o apesi si o tii acolo) si dai cateva secunde bune la automat ca sa evacuezi benzina din cilindrii.

Apoi incerci pornirea normala. Daca tot nu merge, treci la lucruri mai grele: scoti bujiile si le usuci, iar cu un bat lung aprins la capat, arzi benzina din fiecare cilindru (apropii batul aprins de orificiul bujiei (atentie, nu tii mana in dreptul gaurii, folosesti un bat lung si nu lasi masina in viteza, nu tii mainile pe partile motorului ce se pot misca etc, pentru ca au loc niste detonatii frumusele). Dupa ce faci asta, repeti pasul 1, fara sa montezi bujiile, apoi pui bujiile uscate si reiei procedura normala de pornire.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...