cri5tian Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Am o rugaminte mare la voi; m-am uitat pe forum si am vazut ca multi si-au gasit rezolvarea problemelor aici. Am un Tico din 1997 si nu mai vrea sa porneasca. Simtomele au fost urmatoarele: pornea la rece, apoi se oprea si refuza sa mai porneasca. Acum nu mai porneste nici la rece. Am incercat fisa principala (cea care vine din bobina) si da scanteie, am pus bujii noi si am verificat ca pompa de benzina trimite benzina in carburator. Daca ajunge acolo nu stiu, caci nu am vazut nimic sa scuipe, dupa ce am dat filtrul jos. Ma puteti ajuta cu un sfat? Multumesc Link to comment
ToPser Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Demonteaza capacul la carburator ,verifica daca clapeta de soc este inchisa ,deschide-o si da cateva sprituri ,convinge-te ca ai benzina in carburator ! Link to comment
cristichihaia Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 am o rugaminte catre toti cei care au tico euro 2 : va rog masurati rezistenta acestui senzor cit si temperatura mediului in care l-ati masurat si scrieti aici .eu nu il am deloc caci as fi masurat eu .Banuiesc ca este un termistor a carui rezistenta variaza in functie de temperatura lichidului de racire .Multumesc pentru ajutor. Link to comment
Kinetix Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 (edited) Cauta pe forum ca am postat eu mai demult pe undeva aceste valori. Toate cele bune. Edited January 1, 2010 by Kinetix Link to comment
Den Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Nu mai tin minte..parca am scris si eu.Are in jur de 2k pe la 26 grade.Cand il incalzesti scade rezistenta destul de mult.Nu este o componenta care sa se strice asa usor.Pui aparatul de masura pe el pe rezistenta.Daca isi modifica parametrii la temperatura este bun. Link to comment
cri5tian Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 On 12/31/2009 at 2:36 PM, ToPser said: Demonteaza capacul la carburator ,verifica daca clapeta de soc este inchisa ,deschide-o si da cateva sprituri ,convinge-te ca ai benzina in carburator ! multumesc pentru sfat! am verificat si vine benzina in carburator, dar tot nu porneste. ce pot sa mai fac? Link to comment
Den Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 (edited) Poate ar fi bine sa incerci si cu alta pompa de benzina.Am impresia ca mai trebuie si amorsata. Ceva de genul asta patesc si eu de vreo 2 zile incoace dupa ce am mers destul de mult timp fara filtrul de aer(am uitat sa-l pun inapoi).Ma paste o curatire de carburator,posibil sa ai si tu mizerie in el. Edited January 3, 2010 by Den Link to comment
gabi1968 Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Salut , am si eu probleme cu al meu TICO, nu porneste la rece , dar porneste atunci cand ii torn un pic de benzina in carburator , dupa aceea cand motorul este cald porneste de fiecare data si la sfert , cine ma poate ajuta ????? oare trebuie curatat carburatorul , ???? , Link to comment
Den Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Se evapora toata benzina din carburator sau probleme cu pompa de benzina. Link to comment
gabi1968 Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 (edited) Pompa baga benzina , am verificat , dar nu se vde daca ajunge benzina in carburator , o fi ceva infundat , dau sprit si nu se vede ca ar veni benzina , dupa ce porneste , merge ca unsa , relanti super ,acceleratie super , dar a doua zi ioc , nu mai vrea sa porneasca !!!!! Da , cred ca se evapora benzina din carburator , Denied ??? Edited January 3, 2010 by gabi1968 Link to comment
Kinetix Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 (edited) On 1/3/2010 at 2:45 PM, gabi1968 said: Pompa baga benzina , am verificat , dar nu se vde daca ajunge benzina in carburator , o fi ceva infundat , dau sprit si nu se vede ca ar veni benzina On 1/3/2010 at 2:45 PM, gabi1968 said: Denied ??? Totally Denied! In primul rand, se putea posta la "Probleme motor Tico", nu-i asa? In al doilea rand, ai incercat sa apesi de doua-trei ori acceleratia inainte de a porni motorul rece? In al treilea rand, unde te uiti ca sa vezi daca pompa de accelerare arunca benzina in carburator la apasarea pedalei? Adica ai privit suficient de "adanc" in corpul intai al carburatorului (partea dinspre parbriz), in jos? Ai reperat un stut mic, oblic, din alama acolo? Ala e ajutajul de descarcare al pompei de accelerare. Prin stutul ala este aruncata benzina cand apesi acceleratia, insa trebuie sa apesi destul de viguros pentru a vedea jetul (care este destul de subtire). Toate cele bune. Edited January 3, 2010 by Kinetix Link to comment
gabi1968 Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Kinetix, multumesc pt ajutor , acum ma duc sa vad ce pot face . Link to comment
cri5tian Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 incercand sa il pornesc am vrut sa verific daca pompa de benzina merge: asa ca am scos furtunul care merge catre carburator si l-am introdus intr-o sticla ... SURPRIZA: a pornit la sfert fara furtun de benzina in carburator. Am oprit motorul, am introdus furtunul de benzina in carburator, apoi am pornit iar motorasul. A mers rotund cam 1-2 min apoi s-a oprit si a refuzat sa mai porneasca !!! poate sa fie si de la benzina? Link to comment
Den Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 In cazul in care nu ai bagat motorina nu prea Poti verifica si bujiile sa vezi daca nu cumva sunt ude imediat atunci cand se opreste motorul.Ai model euro2? Link to comment
cri5tian Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 (edited) este non-euro! si benzina am pus ultima oara de la un Petrom. nu pot sa imi dau seama ce are: benzineste + scanteieste = nu porneste. Edited January 5, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior. FoloseÂşte AddReply sau FastReply. Link to comment
Kinetix Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Pune mana pe bobina de inductie imediat dupa ce se opreste si vezi daca nu este fierbinte. Verifica daca ai scanteie imediat dupa ce se opreste motorul. Scoate bujiile (cu atentie, sa nu strici filetul chiulasei, care e mai sensibil cand motorul este cald), imediat dupa ce se opreste motorul si vezi daca nu sunt ude de benzina. Daca sunt afumate NU le curata cu perie de sarma, ci cu una de plastic. Imediat dupa oprirea motorului, scoate filtrul de aer si verifica pozitia clapetei de Âşoc. Daca este inchisa, atunci motorul este inecat cu benzina. Verifica starea (strangerea si desfundarea) celor doua furtunase de la socul automat al carburatorului. Verifica starea furtunaselor care duc la valva alb cu albastru din fata carburatorului (sub carcasa filtrului de aer). Daca nu reusesti nicicum, atunci probabil ca plutitorul este spart si/sau cuiul poantou nu mai etanseaza. In acest caz, nivelul de benzina in CNC creste prea mult. Trebuie desfacut carburatorul si verificat/schimbat plutitorul si/sau cuiul poantou. De asemenea, verifica desfundarea orificiului de retur din carburator si a furtunului de retur, care duce spre rezervor. Poate ai benzina foarte proasta. In acest caz mergi si cumpara un Spray de Pornire. Faci din nou jongleria aia cu furtunul in sticla, dai cu spray-ul in carburator si incerci sa pornesti. Daca merge, atunci ce ai in rezervor nu e benzina. E apa de ploaie, suc de morcovi sau altceva. Incearca si comunica ce ai rezolvat. Toate cele bune. Link to comment
cri5tian Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 care reper din schema atasata este Modulul Electronic (de aprindere)? Link to comment
Kinetix Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 (edited) Reperul nr.13. Arata ca o potcoava din plastic negru, avand una din fete de metal. Se fixeaza cu doua suruburi, notate cu 14 si 15 in desen. Senzorul (reluctorul) nu are sageata pe el, insa unul dintre cele doua fire ale lui este trecut in desen cu nr.6, iar cele doua suruburi de prindere ale lui sunt cu nr.7 si 8. Totusi, aceste doua elemente ale sistemului de aprindere se strica foarte, foarte rar. Daca totusi banuiesti ca asta ar fi problema, rogi un prieten cu un Tico sa iti dea delcoul lui sa faci proba. Il demontezi in 3 minute, il montezi, faci proba si tragi concluzia. Daca demontezi delcoul, vezi ca unul din cei doi dinti aii furcii de antrenare a axului delcoului are un semn. Retine pozitia dintilor furcii cind scoti delcoul, pentru a il introduce mai usor inapoi. Toate cele bune. Edited January 6, 2010 by Kinetix Link to comment
ToPser Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Si mai pune o carpa sub delco ca o sa curga ceva ulei ,poate nu vrei sa faci murdarie pe acolo ! Link to comment
Calin Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 O poveste haioasa in legatura cu carpa sub delcou la demontare: Eu cand lucrez in garaj iau intotdeauna o cana cu cafea pentru ca fumez si beau cafea in timp ce lucrez la motor. Cand am demontat delcoul am luat si o cana de cafea goala, ca se potrivea foarte bine sub delcou si am colectat uleiul ce s-a scurs in ea, cu intentia sa-l torn mai tarziu in motor. Am pus cana pe bancul de lucru si dupa ce am scos delcoul am zis ca fac o pauza de o tigara si o gura de cafea. Am aprins tigara si am pus mana pe cana si am luat o gura zdravana de ... 15W40 cald. Adevarul e ca vreo 3 zile mi-am simtit tot tractul digestiv foarte bine lubrifiat si cred ca puteam inghiti suruburi linistit ca imi alunecau foarte usor pe gat. Morala: daca folosesti o cana sa colectezi uleiul care curge la demontarea delcoului nu folosi o cana de cafea... Link to comment
ToPser Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Daca aveai 5W30 aluneca mai usor ! Link to comment
Den Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Aluneca si prin motor mai usor,sa dea dracii,gros ulei folosesti la motorasul asta. Link to comment
Den Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 (edited) De curiozitate,care este cea mai buna metoda cand inneci carburatorul?M-am jucat de dimineata la pedala de acceleratie si nu a mai pornit de nici o culoare,.A trebuit sa descarc bateria ca sa ma prind de ce-am facut.Pana la urma am dat flitrul jos si am infipt o bricheta sa stea deschisa clapeta.Am dat contacte scurte,a iesit umpic de fum din carburator si apoi a pornit. Edited January 11, 2010 by Den Link to comment
Mircea Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Cand e innecata, impingi socul la maxim daca este cu soc manual, sau faci ceva sa stea deschis la cel automat (blochezi clapeta), apesi acceleratia la podea (nu dai sprituri, o apesi si o tii acolo) si dai cateva secunde bune la automat ca sa evacuezi benzina din cilindrii. Apoi incerci pornirea normala. Daca tot nu merge, treci la lucruri mai grele: scoti bujiile si le usuci, iar cu un bat lung aprins la capat, arzi benzina din fiecare cilindru (apropii batul aprins de orificiul bujiei (atentie, nu tii mana in dreptul gaurii, folosesti un bat lung si nu lasi masina in viteza, nu tii mainile pe partile motorului ce se pot misca etc, pentru ca au loc niste detonatii frumusele). Dupa ce faci asta, repeti pasul 1, fara sa montezi bujiile, apoi pui bujiile uscate si reiei procedura normala de pornire. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now