Snick Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Du-te la pepino la service ca asa din spuse e cam greu de identificat problema, poate fi de la valva pcv pana la pompa de benzina pe duca. Am rezolvat-o cu un schimb de : capac delco / pipa aia ( sau rotor / distribuitor --> cum i-o spune ) / 4 fise noi / 3 bujii NGK , bujiile vechi erau mancate ... Link to comment
comyd Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 salut! sunt posesor de tico de aprox 1 luna, tico este din 2000 si am urmatoarele probleme: consum de benzina aprox 12% in oras, motor foarte turat, am observat clapeta de soc nu se deschide cand motorul este cald, la ralanti la unitatea lovato sunt aprinse ledurile verde si galben iar cand accelerez se aprind alternativ verde si rosu (este normal?) , mai nou am observat nivel crescut de ulei iar uleiul miroase a benzina va rog niste sfaturi de unde sa incep cu verificatul, reglatul etc. sunt din rimnicu sarat jud buzau. va multumesc. Link to comment
Snick Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Salut , nu sunt un mare mester la masina , si nici nu am euro 2 pe ea , dar ... cred ca multe probleme s-ar putea rezolva cu un reglaj BUN la carburator ( ideal ar fi pe un banc de probe ) , care stiu doar in Bucuresti sa fie , sau poate gasesti tu vreun tip care stie sa regleze un carb de tico ( atentie multi stiu de Dacie dar cel de Tico nu e cel de Dacie ) , la faza cu uleiul nu stiu ce sa-ti spun ... dar consum 12 % intr-un oras mi se pare exagerat , inca ceva ... dupa ce o pornesti , primele 5 minute sa zicem , e normal sa ti se tureze destul de bine , dar dupa ar trebui sa ajunga undeva la 900 - 1000 rot / min ( sa fie decent sa nu se mai auda turat ) ... si aici poti sa observi daca nu ai reglat ok carb-ul , daca trage sa moara sau se tureaza in prostie si dupa ce s-a incalzit motorul . Sper ca te-a ajutat cu ceva post-ul ... daca nu poate mai completeaza cineva ... Bafta Link to comment
comyd Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 multumesc pt raspuns. am fost la diferite ateliere service (5 buc) pe plan local si nimeni nu a incercat sa-mi regleze carburatorul mentionand ca nu se pricep. dupa ce am citit pe forum o sa inlocuiesc pompa de benzina si o sa schimb uleiul pentru problema cu benzinei in baia de ulei; apoi mai vedem cred ca voi face un drum la bucuresti pt ca sunt disperat din cauza consumului. Link to comment
costi32 Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Buna seara Am un tico euro2, din 2000, si de ceva timp am o problema care a inceput sa se repete mai des. Pornesc, plec de pe loc si dupa 5-10 minute mi se opreste motorul (cel putin asa a fost ultima oara) ,dupa care nu mai porneste deloc alte 10 minute. Porneste si dupa 5-10 minute iar se opreste. De cate ori s-a oprit am demontat bujiile si le-am verificat,erau uscate. Am fost singur in masina si era si noapte, si nu am putut verifica scanteia de la bobina, (doar m-am uitat daca e incinsa,dar era rece) dar am verificat pompa de benzina si venea benzina. Mi-a mai facut asa acum ceva timp ,dar dupa ce pornea a doua oara merge bine toata ziua. Ce sa suspectez? Modulul de aprindere sau bobina? Fise,capac delcou,bujii,au fost schimbate de curand. Link to comment
Den Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Este o problema de natura electrica,daca cercetezi celalt topic o sa gasesti ceva.Nu ai altceva de facut decat sa astepti sa se manifeste din nou problema.Scoti fisa centrala din delcou si o apropii de masa.Dai la cheie si observi daca are scanteie. Pana atunci poti sa inlocuiesti luleaua.E destul de ieftina (pana in 20ron).Cand o fixezi nu incerca sa fortezi sa o introduci pana in capat. Link to comment
costi32 Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 (edited) Salut Ai nimerit-o din prima Den, aia cred ca a fost luleaua..era nu inegrita asa cum se mai facea la Daciile pe carburatie, ci arsa cumva,un strat foarte gros de calamina parca, nici nu se mai vedea partea din fier.Ma mir cum mai mergea. Dar a fost noua ca se vedea,si nu cred ca avea mai mult de 10.000km. Asa proaste sunt piesele de Tico?Era facuta dintr-un plastic ordinar,si nu ebonita cum am vazut pana acum. Multumesc pt ajutor. Edited December 18, 2011 by costi32 Link to comment
Den Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 (edited) Originala e din ebonita si se gaseste mai greu.Aia din plastic intra mai mult pe ax decat e normal,din cauza asta am specificat sa nu o fortezi.Oricum ,la cat de jalnic e fabricata tot va provoca probleme mai tarziu. E bine de cautat originala. Edited December 19, 2011 by Den Link to comment
bogdan32 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 salut toti utilizatorii sie-ului! am si eu o problema la ticolosul meu ;l-am luat de la cineva care l-a tinut pe dreapta vreo 2-3 ani i-am pus benzina a pornit imediat dar asta nu conteaza prea mult .problema este ca sta turat f tare si nici dupa ce se incalzeste nu isi revine.functioneaza ventilatorul dar cremaliera aceea dintata nu revine sub nicio forma la normal,vreau sa intreb care ar fi problema sau daca se poate repara ca bani de carburator nou sau sh nu am deocamdata .va multumesc pt raspunsuiri si o zi buna ! Bogdan Link to comment
ToPser Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Ai material ca sa te documentezi din plin pe forum ! Citez ,,Functioneaza ventilatorul dar cremaliera aceea dintata nu revine ..." Nu inteleg ce -ai vrut sa zici aici ! Nu iti deschide socul automat ,demonteaza capacul filtrului si urmareste treaba asta ,motorul se incalzeste normal ? Link to comment
poe Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 A vorbit de 2 lucruri diferite cred, de-aia nu ai inteles, a zis ca ventilatorul porneste pentru ca motorul se incalzeste dar, tot nu revine la relanti se referea la roata dintata de la soc, daca aia nu revine, de vina este elementul de ceara, e un dispozitiv care se dilata contracta in functie de cat de cald e motorul si actioneaza asupra soc-ului. In speranta ca nu e de vina acel element pentru ca e scump, poti verifica intai circuitul de antigel care trece pe sub carburator, poate fi obturat si de-aia soc-ul nu simte cald motorul. Link to comment
luxornet Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Vin si eu cu o problema: La Tico imi vibreaza uneori toata masina (se simte mai ales in bord) cand sant la relanti. In general cu motorul rece. Aveti vreo idee? Multumesc. Link to comment
RRelu Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Posibil o bujie nu prea da scanteie mereu pana se incalzeste sau ralantiul e prea mic incearca un ralantiu mai mare si vezi daca mai face! Link to comment
luxornet Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Vin si eu cu o problema: La Tico imi vibreaza uneori toata masina (se simte mai ales in bord) cand sant la relanti. In general cu motorul rece. Aveti vreo idee? Multumesc. Multumesc. Am sa incerc. Link to comment
comyd Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 salut! am un tico din 2000 si ma confrunt cu urmatoarea problema: consum mixt aprox 10%. am fost la un service, a facut analiza gazelor evacuate rezultat: e bun domle, ledurile de la unitatea lovato stau aprinse numai verde si galben, rosu se aprinde numai la pornire cand socul este actionat, dupa multa sapatura pe forum am ajustat ceva reglaje la el in sensul ca am scurtat timpul de actionare din surubul din statele termoelementului, am schimbat termostatul, motorul merge ff bine, nu intrerupe, are vlaga, etc, am verificat socul aprox 3 km am ridicat capacul si filtrul de aer iar clapeta socului era in pozitie verticala. va rog ceva idei solutii !!! multumesc. ps sunt din buzau Link to comment
comyd Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 (edited) am mai facut una... am umblat ca (fraierul) la urmatorul surub... poate cineva sa-mi spuna despre ce este vorba? multumesc. Edited April 12, 2012 by comyd Link to comment
dr4k05h Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Salutare, Am si eu o problema cu masinutza mea cam de un an si ceva si nu o pot scoate la capat...Problema consum EXAGERAT in jur de 15 % consum urban... masina o posed de ceva vreme, masina a stat pe tusa cam vreo 10 luni (instrainata timp in care masina nu a mai fost rulata) ... dupa acest timp am luat o iarasi la purtat, primul lucru pe care l-am facut am fost cu ea la mecanic ptr a imi curata carburatorul si a face reglajele, am mers cu ea si am observat consumul, m-am dus cu ea din nou la mecanic, din nou reglaje la carburator si mi a sugerat sa merg cu ea afara, putin aditivi in rezervor si sa merg cu ea turat. Am facut si acest lucru, consumul acelasi. Am fost cu ea la alt mecanic, mi a zis ca ar trebui sa curat supapele, am facut si asta consumul a ramas acelasi. Am luat alt carburator, din nou cu el la curatat si reglat, problema aceeasi, consumul nu a scazut. Alt mecanic: dat jos chiloasa rectificata, schimbat garnituri supape si garnitura chiloasa, problema aceeasi. Pe langa acest consum monstruos, problema ar fi si la pornire, cand la rece merge sacadat, foarte prost, parca ar merge intr-un piston, daca o turez in momentul cand e rece tremura masina din toate imbinarile si scoate mult fum negru dens. La cald pare sa mearga rotund. Am schimbat la ea pe langa cele precizate mai sus fara nici un succes: bobina inductie, delcou,capac delcou,fise, bujii(nici nu mai tin minte cate serii de bujii). Nu am pierderi de benzina prin furtunase sau mai stiu eu ce conducte.Nu ar fi nici problema cu indicatorul deoarece am incercat si metoda cu sticla de benzina la purtator sa vad cat duce. Poate mai exista supravietuitori pe acest forum cu spirit civic si care ma poate indruma catre o solutie reala. PS: Sunt din Iasi. Link to comment
Den Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 (edited) Nu stiu cum se face,dar de cateva zile am o problema asemanatoare,momentan nu i-am dat de cap. Ce am facut atunci,am dat jos chiuloasa si am inlocuit niste doape de sub rampa culbutorilor (ulei in apa).Schimb ulei,garnituri,simeringuri,etc.. Nu se vedea nici o problema la supape. La remontare am schimbat si distributia + pompa de apa,dar din nefericire nu am fost in acel moment langa masina. Defect la rece: La pornire mers foarte neregulat,zici ca merge in doua pistoane,fum negru pe evacuare,miros de gaze nearse.Daca o accelerez,functionarea este tot neregulata,cu intreruperi. Scanteia este prezenta la toate bujiile,dar le afuma pe toate.Motorul nu se mai tureaza la rece ,clapeta de soc functioneaza ok./ Defect la cald : Accelerare constanta fara sa actionez pedala de acceleratie,efectiv dupa un timp motorul ajunge in maxim de turatii. Am anulat iac-ul,defectul la cald a disparut. Momentan nu am depistat pe unde ar trage aer fals,daca trage... Ce am facut pana acum: -am verificat distributia daca este la punct. -am refacut jocul la culbutori -am verificat compresia (<11 <11 12)-din pacate motorul era cald. -am inlocuit rotor,capac delcou,fise,bujii.Verificat intrefierul dintre rotor si bobina,este bun -0.25. -verificat vacuumul la delcou,am depresiune numai la accelerare,sistemul functioneaza. -inlocuit supapa pcv (desii nu era necesar) -nu are scapare de gaze in baie. -clapeta la soc functioneaza.Inchisa la rece,se deschide la maxim dupa 10 minute. Cu iacul anulat,la cald,functioneaza foarte bine.Unitatea lovato sta pe rosu pana se incalzeste si isi revine motorul,unde ramane pe galben+verde.Duminica am avut o iesire la care am facut consumul plin-plin si a iesit la 260km/11 litrii... A mai ramas sa verific carburatorul,altceva nu mai stiu ce sa-i fac.Banuiesc uzura mare la sonda de pe galeria de evacuare (lambda),dar nu ar determina o pornire asa catastrofla la rece. Edited June 11, 2012 by Den Link to comment
korydon Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Am anulat iac-ul...la 260km/11 litrii Tico are IAC ? 4,23 % nu e consum bun ? Link to comment
Den Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 (edited) Ba da,consumul a ramas neschimbat.Am fost azi cu carburatorul la test,functioneaza in parametrii normali.Nu e de la el.Am verificat furtunele,nici unul vinovat Pana la urma tot chiuloasa pare cu probleme. Edited June 12, 2012 by Den Link to comment
cristache nicu Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Va salut pe toti membrii! Sunt inregistrat de mai mult timp, am studiat cu atentie aproape toate defectiunile legate de carburatorul Tico, am facut exact ce zice cartea dar si ce au mai spus si unii membri. Pe scurt Tico meu porneste f.f. greu dupa aprox. 2 zile de pauza, cam la a 5a 6a cheie, dupa care se tureaza la 1200-1300 ture (asa l-am reglat eu), iar dupa aproximativ 3-4 minute sta la ralanti. Nu consuma ulei, bujii reglate 1, 1.2, mm, schimbat capac delco, rotor. A mai avut cineva aceasta problema? Link to comment
MariusMeMo Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Salut am si eu o prob cu tico, am mers fara apa si apoi am schimbat garnitura de chiuloasa,am planat chiuloasa "foarte mult pentru ca era ovalizata sa zic,si daca mi aduc bine aminte a zis tipul unde am rectificat o ca a luat jumate de milimetru sau centimetru,nu stiu exact " si am pus pe masina ghiuloasa toate matzele, si apoi am bagat apa in radiator si surpriza sa dus toata apa in ulei, am schimbat si blocu motor pentru ca am zis sa nu fie spart si surpriza lafel curge apa direct in ulei, apoi am scos capacu de la tacheti si am bagat apa in radiator cu jet sa vad pe unde sare apa si am vazut pe la axa cu came gen adik prin mijloc la axa cu came intre tacheti... si asta fiind aproape de delcou. Oare ce naibi sa ii mai fac? ce sa mai schimb? chiuloasa? Link to comment
matizdepitesti Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 (edited) Nu mai bine schimbai chiulasa prima data? Te ducea mai putin decat blocul motor. Dar ai verificat si tu de fata planeitatea la chiulasa dupa rectificare? Oricum jumatate de mm este putin daca sustii ca a fost ovalizata, iar mai mult deja te ducea peste limita, o alta posibilitate ar fi ca nu a fost stransa corect chiulasa a 2-a oara cand ai schimbat blocul motor. Dar astea sunt doar speculatii facute pe baza afirmatiilor tale. Va trebui sa desfaci iar baia de ulei si sa cureti tot sa nu fie apa in instalatia de ungere. Ai grija la meseriasi. Edited July 20, 2012 by matizdepitesti Link to comment
Den Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Chiar am scris eu cu o pagina in urma unde se afla defectul.Sunt trei doape sub rampa culbutorilor,alea se schimba.. Link to comment
MariusMeMo Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Da frate asta imi era problema, cand am desfacut capacu la tacheti am observat un capac dar am zis.. cine stie ce i cu el,si l am aruncat prin scule, iar acum astazi cand am dat jos chiuloasa si am verificat axa cu came etc am vazut ca lipseste ceva de acolo de dimensiune capacului acela si mi am dat seama pe unde baga apa in ulei.. si care era prob, am pus capacu si am pornit masina, dar acum alta problema... sa incep de la capat.. clar Acum porneste masina "greu " si apoi cand porneste nu sta la relanti,tin sa mentionez ca am carburator de dacie pe el cu flansa facuta deci nu trage aer fals sau gen e foarte bine gandita treaba, dar nu sta sub nici o forma la relanti, pe langa asta vreau sa zic ca imi da rateuri, pe langa asta vreau sa zic ca oscileaza turatia singura si uneori imi taie acceleratia... siiiii se aude un zgomot ciudat cand apas dabia apas pedala de acceleratie... un zgomot gen bate fier pe fier ceva.. are ulei are tot.. apa la locul ei, ce doamne iarta ma sa mai fie ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now