Jump to content

Probleme Motor Tico


Recommended Posts

Tico, 90 kkm, daca sta mai multe zile nepornit (mai mult de 3 zile) nu mai porneste la prima cheie. O ia abia dupa 2-4 actionari ale demarorului, indiferent daca ii dau sprit sau nu. De exemplu, dupa 10 zile de stationare, a pornit dupa 4 actionari.Demarorul il tin actionat maxim 4 secunde dupa care astept cateva secunde si incerc iar. Dupa ce porneste, merge fara probleme., de asemenea, porneste fara probleme la rece daca nu sta oprit asa mult.

Ce ar putea fi? E posibil sa piarda benzina din carburator?

Link to comment

Nu este cazul sa te sperii ,asa face ,chiar este indicat sa nu porneasca din prima dupa atata timp ,mai bine sa-si ia ulei motorul si dupa aceea (zic eu ) . Teoretic in carburator nu mai ramane benzina se evapora ,asta ar fi motivul . Apropo de ungere soferii batrani dadeau cateva manivele ,,la rece'' inainte de a porni o masina care nu a functionat mai mult timp ! :thumbl:

Link to comment
  • 3 weeks later...

Si Tico al meu nu merge rotund la relanti, am verificat fisele pe intuneric, carburatorul este corect reglat, porneste la sfert, poate fi de la bujii? Am cumparat-o la 73000 km acum are 76000km, am schimbat toate consumabilele mai putin bujiile care sunt champion, doar le-am scos si am vazut ca arata bine, le-am montat la loc. Poate fii cauza de la bujii? Ce marca recomandati? Am gasit GM la 31,5 RON setul si Champion la 30 RON cineva zicea de NGK. Inca o problema cu toba intermediara pt cele cu catalizator cica nu s-ar gasi, am gasit undeva e 205 RON mi se pare cam scumpa. Sa cumpar de origine sau Walker?

Link to comment

Acum am fost si am cumparat 3 bujii GM pt. Tico. Desfac cutia in magazin si constat ca sunt Bosch WR8DC! E teapa? Mai bine cumparam NGK sau Champion? Pe cutie mai scrie: Before installation, adjust spark plug gap as per vehicle manufacturers instructions. Am cautat lera prin vechile truse cu scule si am gasit-o dar nu stiu acum ce distanta trebuie intre electrozi? Scuze daca s-a mai discutat.

Link to comment

Eu am avut aceste Bosch-uri si au mers impecabil. Distanta trebuie sa fie de 1,1 mm pentru benzina fara plumb pe care probabil ca o folosesti. La mine au mers fara vreo ajustare.

Bafta

Link to comment

Pai si asta a mea rareori cand opresc motorul el tinde sa mai mearga, din ce cauza se produce aceasta autoaprindere? Unii spuneau ca din cauza calitatii benzinei? Chiar sunt curios ce distanta au intre electrozi bujiile care le am acum pe ea, diseara fac operatiunea bujia :)

Link to comment
Tico, 90 kkm, daca sta mai multe zile nepornit (mai mult de 3 zile) nu mai porneste la prima cheie. O ia abia dupa 2-4 actionari ale demarorului, indiferent daca ii dau sprit sau nu. De exemplu, dupa 10 zile de stationare, a pornit dupa 4 actionari.Demarorul il tin actionat maxim 4 secunde dupa care astept cateva secunde si incerc iar. Dupa ce porneste, merge fara probleme., de asemenea, porneste fara probleme la rece daca nu sta oprit asa mult.

Ce ar putea fi? E posibil sa piarda benzina din carburator?

 

La fel patesc si eu, cand ramane masina in soare. Probabil ca i se evapora benzina din carburator. Cand vad ca nu porneste, apas acceleratia pana la fund si pornesc motorul. Merge perfect. Incearca si tu asa, nu ii da sprituri, risti sa o inneci.

Link to comment

Si a mea sta in soare toata ziua si porneste la sfert de cheie( prima cheie ) .In restul zilei la porniri si reporniri scurte am probleme dar " asa face toate " vorba "specialistului".

Link to comment
  • 4 weeks later...

Deci revin, am rezolvat cu toba, masina merge bine, porneste bine, bujii, filtre schimbate, nu face scantei la fise, surubul de O2 reglat dupa LED-urile modulului Lovato, masina merge in continuare neregulat la relanti, se auzea mai ales cand aveam toba sparta. What is the problem? De ce nu merge rotund? Ma gandesc sa incerc sa mai misc O2-ul?

Link to comment
Jocul la supape l-ai verificat? Capacul si pipa distribuitorului? Carburatorul a fost curatat?

 

 

 

Jocul nu l-am verificat, ma gandesc ca daca nu se aud tacanelile de tacheti nu sunt probleme. La capacul si pipa distribuitorului ce as putea observa cu ochiul liber, adica demontez capacul delcou si ce ar trebui sa fie in neregula? Carburatorul nu cred ca a fost curatat, masina am luat-o la 73000 km si acum are 78000km nu stiu, operatiunea asta trebuie facuta din cand in cand? in Constanta la cine sa ma duc?

Link to comment

@poe

Tacaneli la distributie nu trebuie neaparat sa se auda. Diferentele produc umplerea diferita a cilindrilor. Daca o faci la un mecanic ai grija sa-ti faca jocurile cu distantele de la Tico, nu Dacie sau mai stiu eu ce.

La distribuitor dai capacul jos si verifici daca este murdar pe interior, daca este fisurat si daca are contactele mancate. La pipa verifici tot contactele.

Este indicat sa cureti si carburatorul din cand in cand

@sergiuhusca

La tine merge neregulat cand porneste ventilatorul sau aleator?

Link to comment
.. Jocul nu l-am verificat, ma gandesc ca daca nu se aud tacanelile de tacheti nu sunt probleme ...

Nu-i asa, la motoarele acestea jocul trebuie verificat si ajustat periodic, cu cat contorul kilomnetrajului creste, apare uzura si ea trebuie corectata. In plus, pentru cine nu cunoaste istoria motorului de la iesirea din fabrica, este bine sa faca verificarea imediat ce a cumparat masina. O valoare incorecta la joc se traduce prin motor lenes, consum mare, cresterea volumului de gaze in carter, fum la gura tevii ... Tacaneala la tacheti este ultimul lucru care se remarca si, in general, solutia adoptata de catre necunoscatori este de-a pune un ulei mai vascos.

Link to comment

Spune-ti-mi va rog cat trebuie sa fie jocurile la supape la tico? Macar sa ma duc cu lectia invatata, din cate stiu eu, trebuie sa fie motorul rece, deci lasat peste noapte? La tico e aceeasi problema la capacul de la tacheti cu garnitura aia, sa-i cumpar si o garnitura s-o inlocuiesc decat sa am surprize? Multumesc.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...