el cid Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Dupa ce-l pornesti impins, merge bine (regulat) motorul? Sta la relanti? Simptome? Fii mai explicit. Link to comment
marrria Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Multumesc pentru raspuns.Acuma este pe drumul spre "refacere".O zi buna si multumesc pentru ajutor!!! Link to comment
Kinetix Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Multumim de urari, marrria, dar nu uita sa ne spui cum s-a rezolvat si care a fost problema. Numai bine! Link to comment
aly Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Salut. E normal la Tico ca radiatorul impreuna cu furtunele sa fie fierbinti iar apa din vas sa fie rece? Aseara dupa vreo 8-9 km de mers acul abia se miscase. Link to comment
ToPser Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 In orice caz ,nu este anormal ,caldura aveai ? Este stiut ca indicatia temp la Tico (la multe dintre ele ) are o plaja cam scurta ,temp normala este indicata undeva cam la 10% din scala ! Link to comment
BogdanS Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Salut! Am si eu o problema cu masina. In urma cu o saptamana s-a oprit in mers. Am incercat sa-i dau cheie sa-l pornesc dar nu a mai vrut. L-am lasat sa se 'odihneasca' cca. 5 minute dupa care a luat-o la prima cheie . Timp de 2 zile a mers normal dupa care a inceput sa faca iar figuri (se opreste in mers si porneste foarte greu). Am observat ca atunci cand e rece motorul socul parca nici nu exista ... nu se tureaza (trebuie sa o tin din acceleratie). Operatiuni efectuate dar fara succes: carburator desfacut si curatat; verificat circuit benzina (suflat conducte, pompa benzina + filtru schimbate anul trecut); schimbat bobina inductie; inlocuit fise bujii. Urmeaza sa-i schimb maine si electrovalva de la carburator. Ma gandesc sa nu fie pe parte electrica ceva ... stiu ca in delcou exista o bobina (bobina ruptor) pe care inca n-am verificat-o. Ma poate ajuta cineva cu cateva sfaturi? Multumesc. Link to comment
Pedala Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Care electrovalva vrei sa o schimbi? Verifica si bucata de cablaj de la borna + Link to comment
BogdanS Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Care electrovalva vrei sa o schimbi? Verifica si bucata de cablaj de la borna + Electrovalva din carburator de pe circuitul de mers in gol. Am inlocuit-o dar tot fara succes ... motorul porneste dar se opreste cand vrea el. Ultima data cand s-a oprit am verificat sa vad daca am scanteie ... se pare ca am probleme cu releul (sau bobina) din delcou. Partea proasta e ca nu gasesc la magazine. Am incercat in mai multe locuri (Drumul Taberei, Apaca, langa Gara de Nord) si nimic. Link to comment
andrei_xxl Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Trebuie sa dau motorul jos, am facut in sfarsit rost de bani. Am o bataie la pistoane urata de tot M-am gandit ca daca tot il dau jos, sa schimb mai multe chestii care mi-ar putea face probleme mai incolo, segmenti (chiar daca nu e nevoie acum) garnituri, suportii de la motor, etc. Ma ajutati si pe mine cu o lista cu ce-ar cam trebui schimbat la 100.000 km la motor? Link to comment
BogdanS Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Electrovalva din carburator de pe circuitul de mers in gol.Am inlocuit-o dar tot fara succes ... motorul porneste dar se opreste cand vrea el. Ultima data cand s-a oprit am verificat sa vad daca am scanteie ... se pare ca am probleme cu releul (sau bobina) din delcou. Partea proasta e ca nu gasesc la magazine. Am incercat in mai multe locuri (Drumul Taberei, Apaca, langa Gara de Nord) si nimic. Am rezolvat ... era de vina modulul de aprindere. Link to comment
Ba1atu Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Salut. Tico al meu suferĂŁ grav. La pornire, porneÂşte doar cu pedala de acceleraĂžie apĂŁsatĂŁ, iar apoi moare. Ăn mers, dacĂŁ nu stĂŁ maÂşina turatĂŁ, moare. Am schimbat bujiile (erau ude cicĂŁ, eu nu mĂŁ pricep de nici un fel) Âşi urmeazĂŁ sĂŁ verificĂŁm Âşi delcoul sau dacĂŁ nu cumva e sĂŁritĂŁ de la punct. Domniile voastre de la ce credeĂži cĂŁ e? MaÂşina e din 2000 Âşi are 75000 km. Link to comment
Mircea Posted February 15, 2008 Author Share Posted February 15, 2008 Verifica avansul si apoi carburatorul. Link to comment
ToPser Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Salut. Tico al meu suferĂŁ grav. La pornire, porneÂşte doar cu pedala de acceleraĂžie apĂŁsatĂŁ, iar apoi moare. Ăn mers, dacĂŁ nu stĂŁ maÂşina turatĂŁ, moare. Am schimbat bujiile (erau ude cicĂŁ, eu nu mĂŁ pricep de nici un fel) Âşi urmeazĂŁ sĂŁ verificĂŁm Âşi delcoul sau dacĂŁ nu cumva e sĂŁritĂŁ de la punct. Domniile voastre de la ce credeĂži cĂŁ e? MaÂşina e din 2000 Âşi are 75000 km. In mers cu motorul cald cum se comporata ? Daca se comporta bine si ai simptomele astea cu motorul rece inseamna ca ai probleme la socul automat !Avansul nu se deregleaza asa cu una cu doua la Tico ! Link to comment
Ba1atu Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Am constat problema azi, dupĂŁ ce am mers 15 minute cu maÂşina, deci cu motorul cald. ĂnsĂŁ este foarte grav. nu pot sĂŁ pornesc maÂşina fĂŁrĂŁ sĂŁ o accelerez. Ăn mers, cum am luat piciorul de pe acceleraĂžie, motorul se opreÂşte. Nu Âştiu dacĂŁ are vreo legĂŁturĂŁ cu Âşocul; oricum, ĂŽnainte Âşocul intra, mai greu, stĂŁtea maÂşina turatĂŁ, stĂŁtea chiar poate cam mult, dar intra. PĂŁi Âşi atunci de la ce sĂŁ fie? Link to comment
tibi stefan Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Salut,Am si eu o problema si sunt curios daca s-a mai intalnit cineva cu ea De cateva zile nu mai porneste Ticozaurul dimineata, daca dau de mai multe ori la cheie. Dupa 7-8 incercari porneste dar foarte greu. Am incercat si a pornit mai repede sa il pornesc in viteza si se pare ca porneste mai usor Am verificat bujii alimentare fise altceva nu mai stiu Daca are cineva o idee va rog sa ma ajutati Multumesc Salut, Cati km are masina? Daca are multi, incearca sa-i schimbi uleiul din cutia de viteze. Sau a iesit de pe furca (ori chiar s-a rupt furca). Asta tot demontand electromotorul se poate afla. Asa mi s-a intamplat mie... Daca a pornit si se opreste in timp ce mergi nu e electromotorul. Bendixul sta cuplat pe volanta doar pana incepe sa functioneze motorul. Daca motorul a pornit si se opreste nu e din cauza electromotorului. Ai o problema la alimentare,posibil conducta de retur. Link to comment
Pedala Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Io zic sa verifici si furtunele de vacum si galeria de admisie. Exista o placuta pe lateralul ei care acopera un orificiu. Vezi daca mai e atasata. Link to comment
Kinetix Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Ba1atu-le, deci nu iti sta la ralanti cu motorul cald? Cand clapeta de acceleratie e inchisa (la ralanti la cald), singurul orificiu pe unde vine benzina e jiclorul de amestec ralanti, care e obturat partial de varful surubului de amestec (de noxe, de CO). Poate ca ala e strans de tot. Incearca sa umbli acolo si vezi ce se intampla. E posibil si sa fie turatia de ralanti la cal prea jos reglata. Daca clapeta e inchisa de tot, atunci nu are pe unde sa iti vina aer suficient, asa ca poate trebuie umblat si la surubul de ralanti la cald. Vezi pozele din posturile anterioare la topicul "Reglare carburator Tico", identifica suruburile si regleaza. Spune-ne ce ai rezolvat. Succes! Link to comment
Ba1atu Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Cumnatul meu (se pricepe cât de cât) a tot insistat cã nu e de la carburator. Oricum, s-a uitat prin comparaÞie cu un alt tico dacã aruncã bine benzinã, apoi a schimbat delcoul, bobina de inducÞie, dar fãrã nici un rezultat. Apoi a spus cã este sãritã de la punct. Doar cã e cam dificil acum sã punã distribuÞia cum trebuie, pentru cã semnele nu coincid, sau probabil sunt la un anumit unghi. Astãzi urmeazã sã fie gata maºina... sper! Link to comment
Kinetix Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Nu cred ca distributia la Tico poate "sari". Doar daca e pusa gresit de la inceput, insa in acest caz motorul ar trebui sa mearga rau tot timpul, iar tu ai observat ca problema a aparut la un moment dat. Cel putin asa am inteles eu... Link to comment
Ba1atu Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Da, a apĂŁrut dintr-odatĂŁ. Orium, acum aÂştept sĂŁ o punĂŁ la loc, pentru cĂŁ, ĂŽn ĂŽncercarea lui de a pune dustribuĂžia la punct (sau cum se zice) maÂşina nu mai pornea Âşi la automat se auza altfel; sper sĂŁ nu strice ceva. A spus cĂŁ eri nu a reuÂşit Âşi aÂşteaptĂŁ azi niÂşte foi scoase pe calculator, probabil cu indicaĂžii cum ar trebui sĂŁ fie roĂžile dinĂžate sau pistoanele. Link to comment
Ba1atu Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Nu Âştiu cum s-a ajuns la aÂşa ceva, dar era o supapĂŁ ĂŽndoitĂŁ. Sper s nu fi afectat nimic. Ăn rest a mai aflat Âşi de la ce mi se ridica indicatorul de la temperatura de la apĂŁ la H Âşi stĂŁtea acolo. Firul care trebuia sĂŁ fie bĂŁgat ĂŽn sonda care vine pe galerie (cred, corectaĂži-mĂŁ dacĂŁ greÂşesc) era pus... probabil unde a avut loc, o fi gândit proprietarul dintaintea mea, la electromotor, sau la alternator... nu mai Âştiu exact (nu daĂži cu parul, dar nu am cunoÂştinĂže tehnice). Acum dupĂŁ reasamblarea motorului sper ca totul sĂŁ fie ok. Supapa era de la cilindrul din mijloc, acolo unde, cicĂŁ, nu lucra bujia. Link to comment
Kinetix Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Este foarte probabil ca supapa aia s-a indoit la incercarea de pornire a motorului dupa ce cunostinta ta a umblat la distributie. Trebuie aliniate foarte bine reperele alea si la pinionul axului motorului (cu cel poansonat pe corpul pompei de apa, parca) si la roata distributiei (cu cel de pe capacul interior distributie). Pentru a vedea mai bine alinierea acolo jos, la motor, eu am folosit o mica oglinjoara pusa la 45 de grade, intre pinion si lonjeron. Astfel, privind de deasupra se observa perfect reperele. Toate informatiile necesare montarii pieselor respective se gasesc in manualul tehnic pentru Tico in format PDF. Daca nu il ai, se poate descarca de pe forum (este un topic cu manuale) sau ti-l pot trimite eu pe mail. Nu da la cheie pana nu te asiguri de calarea reperelor. Mult succes la montare! Link to comment
Ba1atu Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 M-am Întristat la ce ai zis, cum cã el a Îndoit supapa ºi m-am gândit zilele astea la fel de fel de scenarii. Din cauza unei probleme de sãnãtate Însã nu am mai Întrebat nimic de maºinã. Pânã acum când a venit cu ea, sãnãtoasã ºi bunã de drum. Pãcat cã eu sunt În carantinã 10 zile. M-am uitat peste manualul de care ai zis, este foarte practic. O altã problemã, un pic offtopic, de care am mai zis, ºi anume indicatorul de la temperatura de la apã. Cum a spus cunoºtinÞa mea, firul era prins la altceva ºi de aceea se ridica Înainte la "H". termocupla Însã intra, atunci când trebuia, deci nu cred cã e problemã de la asta. Acum, când presupun cã a pus firul unde trebuie nu se mai ridicã deloc ºi a spus cã poate nu are termostat. Aºtept sugestii sau o sã postez unde trebuie. Oricum, sunt bucurat cã maºina funcÞioneazã cum trebuie... aºa, cu bubele ei, dar funcÞioneazã! Link to comment
ionutzel26 Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 salutare...am si eu o problema cu micul gigant...m-i se intampla k uneori in pante mai abrupte si sa scada viteza din ce in ce mai mult si apoi dak nu am depasit panta moare motorul...d la ce credeti k este? Link to comment
Kinetix Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Daca mergi subturat (cu o turatie prea mica a motorului, de ex rulezi cu 40-45km/h in viteza a 5-a), motorul nu are putere pentru sarcini mari. Incearca sa reduci treapta de viteza cand motorul "gafaie" la urcarea unei rampe. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now