alx Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Da, se da destul de greu jos. Din cate imi aduc aminte se scoate numarul ca altfel nu ai acces suficient. De ce ai cumparat 4l? stii ca 3 sunt indeajuns, nu? 2.8, mai exact. Link to comment
vasiledintomis Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Pai daca al 4-lea litru il luam la jumatate de pret!Cu numarul nu e problema si asa era prins cu sarma ...Ce sa-i faci ..suport de Dacie Link to comment
vasiledintomis Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 M-ar ajuta o descriere mai detaliata..oricum mersi pt aprobare Link to comment
valiman Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Nu stiu decat ca atunci cand motorul mergea neregulat si cu probleme la pornire, am fost la service si mi-au reglat si din acest surub. Dar la magazin poti cere cu aproximatie reperul si se descurca vanzatorul sa te serveasca. Bafta Link to comment
gelumitu Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Ăla e surubul de reglaj CO, ĂŽn sensul orar se micsoreazĂŁ consumul, iar in sensul invers sensului orar se mĂŁreste consumul , cu alte cuvinte din acel surub, ĂŽi mai dai sau ĂŽi mai iei gazul la ticozaur. PĂŁrerea mea e cĂŁ nu e rĂŁu sĂŁ-l cauĂži pe Nicu Barbu, si sĂŁ-l ĂŽntrebi dacĂŁ are de vanzare Âşi cat te costĂŁ. Reglajul la acel surub se face de regulĂŁ pe un dispozitiv/aparat care mĂŁsoarĂŁ emisiile, ĂŽnsĂŁ se poate regla si prin ajustĂŁri succesive pânĂŁ la un consum si un mers mai bun al masinii. La mine am pornit Tico-ul, motorul fiind rece, socul automat m-i l-a tinut turat, iar eu am strans acel surub la maxim. DupĂŁ vre-o 500 metri s-a oprit motorul. Am mai dat 1 turĂŁ de el, am pornit motorul si am rotit usor de el pânĂŁ când motorul nu a mai tremurat si a inceput sĂŁ meargĂŁ linistit si frumos, dar nu prea mult,..... si asa, am reusit sa scot consumuri de 4-4,1 % extraurban. Link to comment
tolin Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Cand il iei degeaba, nu mai conteaza pretul uleiului. Link to comment
Gabriel M Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Motorul de tico cedeaza greu, ulei vad ca multi folosesc elf, am pus si eu elf da 5 w40. Link to comment
vladpc Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Neatza la toata lumea. Sunt nou pe aici (d-eabia am facut contul) si am si eu o rugaminte. Am un tico din 2000 inmatriculat prima data in 2001 cu 80 000 km in bord (eu am cumparat-o acum 2 luni si am facut cam 2500 km cu ea) si ieri a aparut prima problema majora la ea. La 5 min dupa ce am plecat din parcare a dat de 2 ori in nas si s-a oprit motorul. Am dat cheie dupa 100m la fel. Puteam sa apas pedala de acceleratie pana la fund ca tot nu mai urca in ture. Mentionez ca duminica schimbasem filtrul de benzina si ca atare imediat m-am gandit ca nu mai sta bine, tinand cond ca benzina mai aveam juma' de rezervor. Cand am suit-o pe rampa am vazut ca filtrul era curat si plin de benzina. Intrebarea mea e daca s-a mai intamplat la careva asa ceva sau daca aveti idee cam ce ar putea fi. Multumesc anticipat si scuzati stilul de scris. Link to comment
Zetics Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Seamana al draq de bine cu simptomele tico-ului meu acu vreun an...asa ca as paria ca e pompa de benzina. Era vreo 60-70 de lei. Dar just in case, verifica fisele bujiilor, chiar si bujiile inainte. Se poate sa fie si ceva mizerie prin carburator (sau e cu injectie?). Dar cum spuneam, cel mai probabil cred ca e pompa. Link to comment
alx Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Eu as paria si pe fise... Sunt aproximativ aceleasi simptome. Link to comment
AZH Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 (edited) Verifica fisele, cu precadere fisa centrala, ea este "responsabila" cu oprirea.Daca ar fi vreuna din fisele de bujii, ti-ar merge in 2. Succes, si sa ne zici cum ai remediat problema. Edited October 6, 2006 by AZH Link to comment
Senna Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 (edited) Poate fi modulul de aprindere sau bobina de inductie, dupa ce se incalzesc nu mai functioneaza in parametri nominali. Fa schimb de fisa centrala cu un binevoitor cu Tico/Matiz si astfel vei vedea daca intr-adevar ea e de vina. Verifica si pompa, dupa ce se opreste motorul scoate furtunul dintre ea si carburator, (din stutul carburatorului) pune capatul intr-un PET si da-i la cheie. Daca pompa e o.k. ar trebui sa curga benzina garla. Edited October 6, 2006 by Senna Link to comment
vasiledintomis Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Am fost ieri de am facut carburatorul(nu pornea soclul automat la rece,750k + curatat si reglat) ...Cateodata merge bine...mai tremura doar foarte putin motorul dar sunt perioade in care tremura foarte tare la ralanti,ca si cand ar trage mai greu...Baiatul care mi-a facut carbul mi-a zis ca am un rulment stricat la compresorul de AC si el imi baga vibratii in motor si in toata caroseria... Se poate? Ps:Mi-a spus sa schimb si valva pcv,aia albastru cu mov ca tragea aer prea tare...Cea veche era plina de unsoare si nu prea se mai auzea nici un tacanit cand o scuturam.Nu vad totusi vreo diferenta in mers Link to comment
AAdorjan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Am o mica problema masina. Adica sper sa fie mica. De ieri a inceput totul. Daca circul in oras - stat la stopuri etc. - indicatorul de apa urca pana la jumate. Intre sfert si jumate porneste electorventilatorul, merge cat merge dar acul de la apa nu coboara foarte mult. Am incercat sa fac urmatorul lucru. Am pornit masina am lasat-o la relantii a pornit ventilatorul. Dupa aceea a mai mers cat a mers iar a doua oara cand a pornit ventilatorul parca nu mai facea fata. Tremura tot motorul, schimbatorul din inauntru. Adica facea foarte urat. De mentionat e ca am antigel si in radiator pana la buson si in vasul de expansiune. Inauntru baga caldura. De la ce poate fi? S-o fi infundat ceva? S"> Link to comment
[i_unit] Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Scade turatia motorului? Ventilatorul se invarte? Cureaua de alternator scartaie? Link to comment
AAdorjan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Turatia scada foarte mult in jur de 600rpm si motorul tremura in draci. Ventilatorul se invarte. Nu scartaie curea de alternator. Link to comment
Senna Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 (edited) Poate nu ti se mai deschide complet termostatul. Eventual sa-l demontezi si sa-l pui in apa clocotita, sa vezi daca isi face cursa normala. Scaderea turatiei e normala, deorece electroventilatorul este un consumator electric masiv, dar asta nu are legatura cu supraincalzirea. Edited October 13, 2006 by Senna Link to comment
AAdorjan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Am schimbat 2 termostate in ultimul an. Oare iarasi asta o fi cauza? Alt motiv sa faca asa ce ar mai fi? Link to comment
[i_unit] Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Cand l-ai mai schimbat, tot din cauza asta a fost? Turatia nu scade la 600rpm doar asa, ca porneste ventilatorul. Link to comment
AAdorjan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 (edited) Cand l-am schimbat era blocat pe inchis daca retin bine, adica nu trecea apa prin el. Acum parca iti da senzatia ca ventilatorul nu face fata. Prima oara cand porneste scade un pic turatia. Dar a doua oara deja nivelul apei se apropie de jumate, vibreaza tot motorul iar turatia ii la vreo 600rpm. Ingrijorator... Edited October 13, 2006 by AAdorjan Link to comment
[i_unit] Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Daca ventilatorul pare sa nu faca fata, creste temperatura apei peste jumatate? Furtunele de la radiator sunt calde? Link to comment
AAdorjan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 (edited) Da ambele si turul si returul, adica si cel de jos si cel de sus. Si da creste temperatura apei, dar mai mult de jumate nu l-am lasat sa treaca. Edited October 13, 2006 by AAdorjan Link to comment
madkat Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 ai pus vreodata vreo solutie sau praf pentru obturat porii radiatorului? Link to comment
AAdorjan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 (edited) Da acum o saptamana, dar dupa trei zile am schimbat antigelul si s-a spalat si radiatorul si vasul de expansiune. Edited October 13, 2006 by AAdorjan Link to comment
madkat Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 nu conteaza - e posibil sa se fi obturat vreo portiune a instalatiei... sau chiar termostatul sau pompa de apa - deci problema cu cresterea temperaturii de la asta pare a fi - solutia ar fi sa cureti cumva instalatia (aici deja nu mai stiu sa iti dau date precise) in alta ordine de idei: - cand aprinzi farurile la ralanti scade turatia motorului ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now