Den Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Totusi.Daca dai la cheie..si se aude ceva ca un titirez,sau da sa invarta si apoi da in gol,atunci de vina este bendixul.Sau,mai rau..partea aia(cum ii zice) unde prinde in blocul motor. Si la mine la inceput pornea numai la rece,apoi pornea din cand in cand la rece,dar la cald nu mai functiona de nici o culoare.Si a fost doar bendixul vinovat.Cand l-am schimbat am pus unul mai corpolent pe interior,provenienta turceasca.Mare atentie ca sunt de vreo 3 tipuri.Unul din ele are cu un dinte mai putin si e pericol sa ramana bendixul blocat in blocul motor.Celelalte doua difera in adancimea reliefului si in greutate. Trebuie sa dai jos electromotorul si sa faci teste cu el pe baterie..sa vezi ce si cum. Link to comment
iunicu Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Dupa ce am schimbat carbunii am pus electromotorul pe baterie de cateva ori inainte de a-l monta pe masina. Functiona impecabil. Iar dupa montaj am pornit motorul de cel putin 20 de ori fara nici o problema. Am plecat cu masina sa fac niste cumparaturi de la supermarket si dupa ce am iesit de la soping am dezactivat alarma care s-a auzit cumva ragusit de parca, nustiu cum nu ar fi avut destula tensiune. Nu am bagat in seama dar dupa ce am pus cumparaturile in masina dau la automat si nemernicul de electromotor nu ma mai asculta. Abia dupa cateva incercari a reusit sa invarta motorul. Am masurat bateria si e cam obosita saraca 1,24 densitate la toti elementii desi fusese de curand pe redresor.Sa fie asta problema? Alternatorul incarca fara consumatori 13,8. Sa dea naiba ca nu mai stiu de unde sa o apuc. Link to comment
ToPser Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Solenoidul se retrage numai daca ramane fara tensiune (se taie alimentrea ) ce a ce aici nu e cazul .La solenoid se uzeaza contactul si in cazul asta vei auzi un zgomot de cuplare fara ca motorul sa se invarteasca . Atunci cand motorul se invarte in gol bendixul este de vina in 99% din cazuri Link to comment
iunicu Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Bine donule Topser. Desi as fi vrut sa nu ai dreptate cea ce spui pare logic si am sa te ascult. Cu inima stransa o sa ma apuc sa dau electromotorul iarasi jos. Cred ca saptamana ce vine findca am si a doua masina cu care sa ma invart. O sa anunt la momentul respectiv rezultatul. Multumesc pentru osteneala de a lamuri un incapatanat! Link to comment
iunicu Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Asadar, ieri, cu chiu cu vai m-am apucat sa dau electromotorul jos si sa inlocuiesc bendixul cu unul nou (71 lei). Am ansamblat totul la loc si am plecat in probe. Intradevar problemele de dinainte au disparut ca prin minune. Studiind putin bendixul am observat ca este construit pe principiul crichetului si anume se invarte liber intr-o directie pentru a nu afecta electromotorul daca motorul porneste iar acesta este cuplat, si se blocheaza in sensul celalalt, astfel incat electromotorul sa poata invarti motorul. Ce nu intelegeam eu este faptul ca acel sistem de blocare al bendixului se strica si asfel rezulta incapacitatea electromotorului de a invarti motorul. Multumesc inca o data pentru rabdare! Link to comment
kamayo Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Salutare, Am si eu o problema, masinuta si anume nu porneste descat impinsa. Initial am crezut ca s-a descarcat bateria, am pornit-o impinsa , am ajuns acasa si am pus-o la incarcat, dar degeaba. Merg farurile, cd-payerul, luminile la bord, doar ca nu porneste. In momentul in care ii dau cheie nu se intampa nimic se aude doar un ''click'' sub capota si atat. Am curatat bornele, am verificat masa la motor; care sa fie problema, de la electromotor? Merci Link to comment
kamayo Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Solenoid defect ! Unde este electromotorul exact? Link to comment
aricris Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Va salut.Acum am probleme cu tico-ul sotiei.Pe scurt: masina nu merge nici in ruptul capului rotund la relanti,are destul de mari oscilatiile.IN sarcina masina merge bine ,trage bine ,e ok.Ce am facut la ea: am schimbat bujii(champion) capac delcou ,fise,supapa negru cu mov,am reglat(sau am incercat sa reglez) la carburator dupa metoda “pedala” am reglat culbutorii dupa recomandarile de pe forum,m-am uitat la furtunele de vacuum pe la carburator sa nu aiba fisuri dar nu am gasit nimic.Motorul face autoaprindere la oprire dar nu de fiecare data cand opresc motorul.Cam ce as mai putea face ? Stiti pe careva priceput prin Cluj?V-as ramane recunoscator pentru sugestii. Link to comment
Mircea Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 Incearca sa reglezi avansul daca-ti face autoaprindere. Faptul ca ti-ai bagat gherutele in carburator nu e tocmai OK, in general acolo umbla cine stie sau nenea pe banc... Link to comment
aricris Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Mi-am bagat degetu" pt. ca am fost nevoit ,nu mergea si avea probleme,stiu ca mai bine era sa umble cineva autorizat,dar sincer nu-mi displace ideea sa mesteresc.Avansul e la linia din fabrica. Link to comment
Kinetix Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Incearca sa schimbi benzina sau sa iei de la alta statie de carburanti si verifica daca mai face autoaprindere. Succes. Link to comment
tornado220 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 (edited) Buna ziua. Am un tico din 99 si 110000 km. Motorul nu a fost intretinut bine si clantane din toate incehieturile. Nu papa ulei si nu pierde apa. I-am reglat tachetii in vara dar nu am rezolvat problema. Cand am dat jos capacul culbutorilor am vazut pe interior multa calamina depusa pe interiorul motorului. Dupa ce am reglat tachetii (sau culbutorii... in service), am curatat motorul cu solutie (de la peco) si i-am facut schimbul de ulei. Am nevoie de cineva din iasi sa ma ajute, sa-si dea cu parerea cam care ar putea fi cauza clantanitului (ca de motor diesel). id: tornado220 tel: 0762643115. Atasez mai jos o inregistrare http://www.trilulilu.../f45cf72d929ac4 Multumesc! Edited October 24, 2009 by tornado220 Link to comment
Dr.L Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Salut Am si eu o problema cu pornirea la rece si anume daca las cateva zile masina nepornita si incerc s-o pornesc pe frig,nu vrea Inainte de pornire am pe baterie cam 12v. Bateria e intr-o stare medie,are cam 1 an si urme de electrolit pe langa supape(desi nu ajunge sa vada 14,4v) Dau la demaror si ori porneste(dupa ce invarte ceva,deh,segmentarea) ori se aude un zgomot ciudat,parca se misca ceva sub capota,insa sigur nu motorul! Becurile de pe bord nu se sting si nici plafoniera nu scade prea mult in intensitate (sigur nu scade sub 8v bateria). Masuratori exacte n-am putut sa fac Cu curent de la alta masina(turata),reusesc insa sa pornesc ok! Are cineva idee de unde mi se trage problema? Eu ma gandeam la ceva legaturi electrice nasoale(la baterie totul e ok insa) Si cum se poate ajunge la conexiunile electrice ale electromotorului? Ca parca le-as inlocui Ms! Link to comment
Den Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 (edited) Banuiesc ca una din cauze e bendixul.Da in gol si din cauza asta nu iti scad in intensitate becurile.Poate sa mai fie si solenoidul partial defect.Tot la dat jos electromotorul ajungi mai devreme sau mai tarziu.Conexiunile alea sunt destul de bune din ce am vazut eu.Adica arhisuficient pt titirezul ala.Faptul ca porneste de la alta masina e cam ciudat.Tot in jurul electromotorului e problema.Ceva contacte aiurea prin el.Treaba e ca e usor de depanat,dar e al dracu de greu sa il dai jos. Edited October 31, 2009 by Den Link to comment
Budan Catalin Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Buna,sunt un incepator in problemele aparute la Tico,deci va rog aveti intelegere.Probleme:am schimbat puntea de diode la alternator,asa mi s-a zis,ca nu ar mai fi buna am montat alternatorul azi am luat curent de la dacie am reusit intr-un tarziu sa pornesc ticolos-ul si am mers un pic cu el,la oprire mi-a facut autoaprindere,la o adoua pornire a incercat sa porneasca dar nu a mai avut vlaga,se pare ca bateria e dusa,la o alta incercare de pornire se auzea doar ceva mergand cu un sunet scazut oarecum subtire,banuiesc ca electromotorul.Acum intrebarea mea ar fi oare sa ma concentrez pe problema de incarcare sau o fi dus si electromotorul?cu incarcarea stiu ca am probleme si va trebui sa o rezolv dar sunetul acela de ceva mergand in gol nu-mi da pace,si cand am vazut ce dificil e sa dai jos electromotorul,m-a cam apucat durereade cap,stiu ca si cu alternatorul m-am chinuit un pic pana l-am dat jos si remontat.Interesant e faptul ca luand curent de la dacie si dand din cand in cand la cheie nu a facut asa din contra electromotorul invartea motorul mai incet dar pana la urma a pornit ,dupa o pauza de trei luni. Link to comment
Dr.L Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 (edited) Am ticoul de ~1 an,si saptamana trecuta a facut prima data faza asta si apoi azi de dimineata. Dar la 140k,e de asteptat... Probabil la segmentare/schimbat ambreiaj o sa cercetez si electromotorul Si la legaturile (electrice) electromotorului cum se ajunge? Edited October 31, 2009 by Dr.L Link to comment
zeama Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Am nevoie de cineva din iasi sa ma ajute, sa-si dea cu parerea cam care ar putea fi cauza clantanitului (ca de motor diesel). Si eu am avut cam aceeasi problema calamina in motor si clantanit (mai ales cu motorul cald) Calamina am inlaturat-o cu o solutie motorflush (sper ) Clantanitul dupa ce am incercat cu reglajul culbutorilor (fara rezultat),l-am rezolvat cu schimbarea uleiului am bagat un Yacco 10w40.Nu stiu ce ulei a avut inainte masina,probabil ceva mai subtire. Link to comment
trafalet_32 Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Salutare tuturor!Am cumparat in urma cu o luna un Tico din 1999,nu kiar in cea mai buna stare ,dar pentru ce imi trebuie mie e perfect.Beleaua insa este ca dupa doua saptamaniin care asinuta a mers binisor si zi la zi,intr-o diminieata cand a fost mai rece nu a mai vrut sa porneasca.Am dat vina pe bujii,si le-am schimbat,insa se pare ca nu erau ele de vina,pentru ca am dat la automat pana am terminat bateria si nimic.In cele din urma am tras-o,caci impinsa nu a vrut,si a pornit dar foarte greu,si dupa ce s-a incalzit motorul pornea.la ceva ore dupa ce am oprit motorul ,am incercat sa o pornesc,si la fel nu a mai pornit,tot la solutia cu trasul am apelat.Ca si alte simptome as spune ca masina scoate un fum albastru si destul de mult,papa ulei mai mult decat foloseste nevasta-mea in bucatarie.Acum intrebarea este:nu porneste din cauza ca ar trebui segmentat motorul,cat ar costa estimativ o segmentare,cu piese cu tot,si daca imi puteti indica si alte cauze probaile ale problemei ,eventual si o solutie.Mentionez ca in perioada in care am mers cu ea masinuta a fost mai mult decat ma asteptam ,tragea si fugea de numa numa,adica mergea ok,dar tot cu fum,parca nu asa de mult dar era,si consum mare de ulei.Am facut cu ea 800 km intr-o singura zi si s-a comportat foarte bine.Deci daca ma puteti ajuta ,va multumesc anticipat!! P.S.-nu am avut vreun alt tico inante asa ca nu stiu prea multe despre ea ca masina Link to comment
Dr.L Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Pornire grea la rece am si eu din cauza ca trebuie segmentat Fumul albastru e ca mananca ulei,la fel,trebuie segmentat Eu am gasit segmentarea la un mecanic bun cu 10,5 milioane,manopera+piese Link to comment
Den Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Nu stiu cat de mult conteaza segmentarea la pornirea la rece.Eu cred ca tot cu sistemul de aprindere/carburator e problema.Scanteie buna,benzina unde trebuie si porneste garantat.Eu am aplecat cu succes metodele lui kinetix de reglaj la carburator,dar,si e un mare DAR,am avansul acolo unde trebuie.De ce ma tot leg de el.La 5 din 1 avansul este dat peste cap.Si iar,daca avansul nu este bine reglat vor fi mari probleme la pornirea la rece.Cumulat cu un sistem de aprindere imbatranit si un carburator "prafuit" deja incep sa te ia durerile de cap la pornire.Consider ca reglarea avansului (din pacate doar in service) este primul lucru care trebuie facut la aceasta masina.Restul de reglaje se pot face si acasa. Apasatul pedalei de acceleratie in timp ce dai la cheie duce la un singur lucru:innecare.Cel putin la mine.Si chiar ca nu mai porneste decat cu mari rugaminti. Dr.L..cu bateria aia sa nu te miri ca nu mai porneste daca o ti nemiscata cateva zile.Eu am o baterie mai proasta ca a ta.Din a mea tot curge din vara electrolit iar mai mult de 12 volti si ceva nu mai indica de mult la borne.Cu toate astea a mea porneste,dar merg in fiecare zi cu ea.In plus am un mic led legat in permanenta pe baterie(e fixat intr-un buton in bord).Consumul mic al ledului asigura un curent mic prin baterie in permanenta.Usor de montat si foarte util iarna. Am vazut baterii rombat la 45 la 100 ron noi.Suficient pt masinuta asta. Link to comment
Dr.L Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Am acasa o baterie de 62Ah noua,dar mai trebuie schimbat niste chestii ca sa o bag acolo+ca nu vreau s-o omor Tu posibil sa ai probleme cu alternatorul (perii murdare,diode intrerupte,legaturi nasoale/oxidate) Alarma consuma mai mult decat un led (are si ea un led) La mine porneste mai usor daca apas acceleratia,insa dupa pornire(cat e motorul rece) se inneaca. Intr-adevar am avansul total necunoscut Link to comment
Den Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 N-am probleme.Pur si simplu e prea uzata.Nenumarate pene complete de curent fara sa o incarc.De curs curge ca nu am mai reusit sa pun bine dopurile alea inapoi(sau rupt) si s-a lasat umpic si soclul de la baterie(de la greutate)...asa ca la gropi se mai prelinge.Sunt cu ea pe masina doar din curiozitate cat o sa mai tina.Alarmele astea.Majoritatea le deconecteaza cand stau masinile pe loc mai mult de 2 zile. Link to comment
AZH Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 @trafalet_32, incearca sa ii schimbi bobina si setul de fise.Mai mult ca sigur vei avea pornire la rece super OK. In mod normal, pornirea nu se leaga foarte mult de faptul ca papa ulei. Succes! Link to comment
trafalet_32 Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 @trafalet_32, incearca sa ii schimbi bobina si setul de fise.Mai mult ca sigur vei avea pornire la rece super OK. In mod normal, pornirea nu se leaga foarte mult de faptul ca papa ulei. Succes! setul de fise noi,capac delco nou,bujii noi,platoul de carbuni la electromotor nou,filtru de benzina nou+manopera facuta de un meserias avizat si dimineata tot nu vrea.Dupa ce o pornesc trasa mere de rupe,nu mai scoate asa de mult fum(era blocat socul inchis),porneste la cheie si la 2 ore dupa ce am oprit motorul ,insa...E de toata jena tot sa ma duc in fiecare dimineata la vecinu sa ma traga ca sa porneasca cadavrul.Mesterul a zis sa ii duc masina de seara,ca dimineata sa vada ce naiba are,si sa umble in carburator,insa din ce am citit pe aici nu e chiar indicat sa umbli pe acolo.Mai astept ceva sfaturi ,si pana la urma oi duceo si la el,dar as vrea sa am habar ce face el acolo,sa nu ma prosteasca,sau eventual sa incerc sa o mesteresc eu ,dar tot la fel as vrea sa stiu unde se umbla si unde nu.Multumesc anticipat.Stima! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now