gelumitu Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 @dom79, daca esti hotarât sa-Þi ei tico pe injectie, cauta ca ai sa gasesti, sunt mai putine, dar ele exista si se gasesc. E adevarat ca acea injectie nu e cea mai tare injectie, multipunct, multijet, e monoinjectie( pseudoinjectie cum spun altii), insa ea existã, iar acele motoare au tot atâÞi cai putere ca si TICO pe carburatie. Link to comment
dom79 Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 SAL, multam de raspuns, miam cumparat Tico de 2 zile, e din 2000 si inmatriculata in 2001, sincer nu am apucat sa vad daca e injectie, dar euro 2 e sigur(asta dupa cartea de identitate) , deabea am luat nr rosii provizori si am cumparat consumabilele pe care trebe sa le schimb ( 3 litri ulei de Tico 10W-30, filtru ulei, filtru benzina, filtru aer), in rest masina e destul de OK si merge bine, doar cu exceptia a mici chitibusuri(un bec, o siguranta, lucruri mici de genul acesta) , apropo am dat pe ea 2000 de euro...ce ziceti , e mult ? Link to comment
ROBI Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Asta depinde de cat mai ai de cheltuit cu masina ( adica de nr. de km reali la cumparare ). Eu am dat pe masina cumparata cu 59000 km (?) la bord 2300 EUR dar cu cat am mai avut de cheltuit cu ea timp de un an mi se pare cam mult. Singurul lucru cu care sunt 100% multumit este consumul de 4l/100 km mixt ( afara+oras), in rest cam tot ce a schimbat vechiul proprietar timp de un an cat a detinut masina a trebuit din nou schimbat, posibil din cauza proastei calitati a pieselor de schimb sau l-au fentat cei de la service. Ca sa fii foarte linistit in ce priveste starea motorului fa la un service un test de compresie.Carburatorul la masinile fabricate in 2000 este identic cu cele mai vechi. Link to comment
Ciprian_newbie Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 La multi ani ! domnilor, am si eu o mare dilema, am schimbat uleiul la Ticozaur dupa ce in prealabil i-am facut o spalare cu motor flush mi-au lasat sa curga si ultima pictura de ulei pe la surubul de la baia de ulei, mi-au schimbat si filtrul si mi-au pus 3litri de ulei si cca. 180ml de tratament pt motor. Intrebarea mea este: ce se poate intepla daca in loc de 2,7 litri mi-au pus 3 litri, am verificat la joja si nivelul depaseste cam de-o latime de deget nivelul maxim. A mai trecut cineva prin situatia mea? ce se poate intampla?? Multumiri anticipate. Link to comment
AZH Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Iti poate "umfla" niste semeringuri, in rest nu prea cred ca ar mai putea sa faca si alte probleme.Incearca sa scoti surplusul de ulei, pentru linistea ta si a motorului. Link to comment
Leutzu Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Eu am mers 12k km cu 3 l in motor si nu am patit nimic...deci lasa-l acolo. Link to comment
vladpc Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Eu am facut 5000 km cu surplus de ulei si merge la fel de bine. Si in plus se mai pierde in timp Link to comment
Mircea Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 Uleiul in plus forteaza garniturile si semeringurile. Faptul ca pe o masina a mers si n-a facut probleme nu este universal valabil. Nu tentati soarta, legile lui Murphy se aplica peste tot. Seringa mare + furtun de perfuzor, se introduce furtunul pe la joja si in 20 minute s-a incheiat lucrarea. Link to comment
gelumitu Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 @sumbscriu la ce a scris Mircea, ungerea motorului se face sub presiunea dezvoltatã de pompa de ulei, dar si prin "barbotare", iar existenta unei cantitãÞi mai mari de ulei in carterul motorului duce la o presiune mai ridicatã, si in consecinÞã la fortarea semeringurilor si a garniturilor. Dacã uleiul e destul de subtire( 5W...), s-ar putea sa ai noroc ºi sa ti-l dea afarã pe la joja de ulei, dacã nu, s-ar putea sa nu ai probleme, Însã dacã o sa ai , nu cred cã e usor sa dai motorul jos pt a schimba semeringul la arbore, pt cel de la axul cu came se schimbã mai usor si nu e necesar. Pãrerea mea e cã e destul de simplu sa urci masina pe rampã si sã desfaci jumatate de filet la busonul de golire, lasand sa curga putin ulei, pe care i-l pui intr-o sticla de juma si o tii cu tine in portbagaj. Link to comment
Ciprian_newbie Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 OK, asa am sa fac, o sa iau seringa si un furtun subtire si mai trag pe la joja surplusul de ulei pana ajung la nivelul specificat...multe multumiri, domnilor. Link to comment
ovi_jer Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Cantitatea mai mare de ulei nu duce la o presiune mai mare . Nivelul peste maxim duce la barbotaj si anume antrenarea uleiului de catre contragreutatile arborelui cotit cea ce face ca uleiul sa ajunga spuma si bule de aer.Starea aceasta a uleiului duce la o ungere insuficienta si punerea in pericol a motorului. Link to comment
gelumitu Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 @ovi_jer, eu personal cred ca e inversul celor afirmate de tine, adica in situatia in care e putin ulei in baie, pe langã faptul ca nici pompa nu lucreazã bine, contragreutãÞile vibrochenului fac o peliculã (ceaÞã) de ulei care dupã cum spui nu asigurã o ungere bunã a motorului. Eu chiar de asta nu am mai auzit, adicã sa ai ulei peste limita maximã si sa t-i se caleze motorul pt ungere insuficientã ) , dar mã rog tu esti specialistul, nu mã pronunÞ. "> Link to comment
ovi_jer Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Daca uleiul este sub nivel exista riscul ca la inclinatii ale masinii pompa sa nu mai bage ulei pe linga faptul ca fiind putin atinge niste temperaturi la care isi pierde proprietatile.La nivel peste maxim am explicat mai sus ce se intampla. Link to comment
gelumitu Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 @ovi_jer, hai te rog sa nu spunem cititorilor acestui forum care nu stiu, ca rolul uleiului este de a unge ansamblurile si subansamblurile motorului si nu acela de racire a motorului. Faptul ca totusi acesta mai preia si o parte din temperatura motorului( toate piesele motorului preia temperatura produsa prin detentĂŁ), nu consider ca e asa important. ( masinele daewoo nu au racitor de ulei). Lipsa uleiului are drept consecinte o forta de frecare mai mare intre componentele motorului aflate in miscare si deci o temperaturĂŁ mai ridicatĂŁ a lor, insa niciodatĂŁ atat de mare ca sa ducĂŁ la distrugerea uleiului care are puncte de cocsificare diferite( toate acestea peste 120 grade celsius). Daca nu ai lichid de racire in instalatie, sunt deacord cu tine, insa lipsa uleiului nu duce la deteriorarea lui ci la ceva mult mai rau si mult mai scump care este si obiectul principal de lucru al lui, adicĂŁ "MOTORUL" Link to comment
ovi_jer Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Nu poti sa consideri tu ceea ce face sau nu Au considerat cei care construiesc sau intretin motoare. Uleiul are rol de ungere si racire a pieselor.Faptul ca nu are racitor de ulei nu inseamna ca uleiul nu are rolul asta.Transferul termic intre ulei si lichidul de racire se face in blocul motor si chiulasa.Racitorul se pune numai in cazul in care transferul normal nu este suficient. P.S. Si tu faci parte tot din randul cititorilor ! Link to comment
bobu Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Salutare! In mers moare motorul brusc si pe benzina si pe gaz, dau la cheie de 3-4 ori si porneste, mai merg cativa km si la fel patesc. M-am gandit ca alimentarea nu poate fi din moment ce face la fel si pe gaz si pe benzina, iar la aprindere: am schimbat bujiile acum 2 luni, iar fisele acum 1 an si 3 luni (25000 km). Nu stiu ce sa schimb mai intai. Dati-mi un sfat ca inebunesc sa mi se opreasca in mijlocul drumului sa ma injure cei din spate! Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Verifica aprinderea si anume delcou,bobina de aprindere si fisa centrala. Link to comment
bobu Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Am verificat fisele si dau scanteie. Am schimbat fisele si capacul de la delcou. Am mers astazi pana la servici (4km) si n-a mai murit motorul. Sper sa se fi rezolvat. Am un aparat de masura, dar nu stiu sa verific bobina de aprindere. In bobina intra 2 fire si iese fisa centrala. Ce verific la bobina? Link to comment
bobu Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Am schimbat si bobina si imi face la fel. Ce sa-i mai fac? Am verificat firele care intra in bobina si duc catre delcou (unul maro si unul negru). Cel negru este + care trece prin contact, intra in bobina si apoi merge in delcou si se intoarce firul maro care intra in bobina. Ce sa masor eu in acest circuit? Cu contactul pus am scos firele din bobina si intre ele am amsurat 9V. E corect? Ma gandesc ca ar trebui se fie 12V. Nu? Mai imi ramane de schimbat modulul din delcou. Aveti idee cum se schimba asta? si cat costa? Link to comment
ToPser Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Vad ca esti din Cernavoda ,mergi la service la Tranzit ca este langa tine,au si magazin de piese de schimb ,intereseaza-te de preturi ,vorbeste cu electricianul poate are alte idei ,dar se pare ca defectiunea este de natura electrica daca zici ca se opreste si pe benzina si pe gaz ! Succes ! >- Link to comment
vladpc Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 (edited) Eu am avut o problema asemanatoare. Cand se incalzea motorul prea rau in loc sa intre electroventilatorul in functiune, mi se oprea motorul. Problema era un contact prost din cauza caruia nu mai pleca electroventilatorul iar sistemul de protectie oprea motorul. Vezi sa nu ai ceva la fel. Edited January 18, 2007 by vladpc Link to comment
luciano Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 (edited) Are tico un astfel de circuit? Edited January 19, 2007 by luciano Link to comment
bobu Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Astazi sau maine primesc un delcou SH de la rxm.ro. Va tin la curent! Link to comment
vladpc Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Se pare ca da, ca de cand mi-au refacut contactele la electroventilator acum nu mai am nici o problema Daca m-au trombonit mecanicii asta e. Teapa mea, dar oricum contactele sunt noi Link to comment
Ticozaurul Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Becul de ulei se stinge imediat la rece. dar cand se incalzeste motorul palpaie si chiar sta aprins la relanti. Am inlocuit uleiul dar fenomenul apare in continuare... Aveti idee ce ar pure sa fie...???? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now