Pedala Posted November 18, 2007 Share Posted November 18, 2007 Da se schimba intreaga punte. Parca era 70ron Link to comment
b77mmg Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 Am luat si eu doua claxoane din targ si mi-au dat si releu, cum leg releul PLS , ca dupa schema de pe ambalaj mai bine ma impusc! Celalt claxon, original, are doar 2 papuci, pe cand releul are 4 picioare, cum il leg? Va dorg mult ajutati-ma cu o schema cu un sfat, orice Link to comment
VAXXi Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 Pai n-ai schema pe releu ? In principiu, orice releu are 4 craci, pe ideea: - 2 craci = tensiunea de comanda - 2 craci = conectezi circuitul exterior, care trebuie comandat (inchis/deschis) Releul inchide/deschide circuitul exterior, in functie de prezenta/absenta tensiunii de comanda. De obicei, schema e imprimata chiar pe releu. Link to comment
ToPser Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 Atentie claxonul de Tico functioneaza cu + permanent si minusul de la volan de aceea are doi papuci izolati ! Link to comment
b77mmg Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 (edited) sal topser! Ms de info. dar totusi nu reusesc! Am incercat foarte multe posibilitati si tot nu a mers! Am pus acum doua poze cu scheme din pachetul cu claxoane si releul pe care mi l-a dat! Te rog mult spune-mi ce fire sa bag si unde, ca din masina am doar doua, unul alb si verde! Ms mult Dau o bere daca merge! Edited November 21, 2007 by b77mmg Link to comment
Leutzu Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Eu cand am schimbat claxonul la tico a fost nevoie sa folosesc o placa de textolit pentru a izola claxonul de caroserie (sa nu mai faca masa), apoi am conectat capucii la claxon... Link to comment
ToPser Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Da Leule asta am vrut sa spun si eu ,la Tico-ul juniorului am prins claxonul cu o placa de textolit si i-am tras fir de masa separat ! In cazul de fata claxoanele tale nu au decat o singura borna (banuiesc ,de obicei asa sunt construite )adica cea de + ! Schema pe care ai afisat-o mai are un comutator care face trecerea de la claxonul original la goarne si invers ! poti sa te lipsesti de ea ! Dupa schema, bornele 30 si 86 sunt capetele bobinei ,(in poza alaturata nu vad nici un 30 ,apare 87a ) iar 86 87 sunt capetele contactului normal deschis . Cele doua fire ale claxonului (existente ) le introduci in bobina releului ,de la borna + a bateriei tragi un fir de 2.5 inseriat cu o siguranta si il introduci in 87 si cu un fir din 86 te duci la plusul claxoanelor Nu am un releu acum insa notatiile astea stiu ca sunt universale (asa trebuie sa fie ) pe capacul releului ar trebui sa existe notatiile corecte . Cu un aparat de masura poti depista usor care este bobina releului si care este contactul normal deschis ! Am spus sa tragi un + de la baterie pt ca doua claxoane vor consuma mai mult firul care vine din instalatia originala nu este proiectat pt consum mare ! Eu iti recomand sa renunti la doua claxoane( alegi claxonul care suna mai placut ) ,parca nici nu sta bine unui Tico sa sune ca un autobus si in al doile rand nu te mai complici cu instalatii fire s.a.m.d. daca nu te pricepi ! Eu l-am prins izolat asa cum a facut si Leutu si am tras un fir de minus de pe carcasa claxonului ! Link to comment
andrei_xxl Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Am si eu o goanga : firul de la dezaburire luneta a fost taiat cat am avut masina in service din motive necunoscute si mi-a scapat in interiorul caroseriei, in partea unde se aseaza capacul de portbagaj cand este inchis, nu stiu cum sa va explic, adica nu in capacul portbagajului, in capatul celalalt al tubuletului aluia de cauciuc. Cum fac sa-l scot de acolo ca sa il innadesc din nou cu celalalt? Chiar am nevoie de dezaburire pe vremea asta... Tencs Link to comment
dreaQ Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Bagi o sarma mai tare pe unde ti-a scapat si incerci sa o directionezi pana intr-un loc unde exista si firul respectiv. Cred ca este in portbagaj in spatele stopului. Link to comment
andrei_xxl Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Am reusit...si am constatat ca e prajita placuta din spatele butonului de dezaburire din bord Acum fuguta la dezmembrari sa caut... Link to comment
Uncle-Sam Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Stie cineva unde duce firul de masa de la lampa de ceata? Inca n-am verificat, dar mai mult ca sigur n-am masa Link to comment
extazy Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Stie cineva unde duce firul de masa de la lampa de ceata? Inca n-am verificat, dar mai mult ca sigur n-am masaCreda ca aceeiasi problema o am si eu! mi se aprinde martorul in bord dar becul de ceata nu vrea de nici un fel!daca aflii ceva... Link to comment
Uncle-Sam Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Stai sa treaca umezeala si ma bag sa dau iar bara jos Link to comment
Uncle-Sam Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 bai nene, turbez! am schimbat luneta si tot nu-mi merge dezaburirea!!!! Curent trece. Am legat un bec la papucii din capete (din lipsa de aparat de masura) si se aprinde!!! Link to comment
ToPser Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Pai tensiune la bornele rezistentei este ,dar curent prin rezistenta ai? Iti trebuie un ampermetru ! Cam ce putere are rezistenta de dezaburire ? Link to comment
Kinetix Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 (edited) Uncle-Sam, daca ai tensiune la borne dar nu incalzeste (dezabureste), inseamna ca nu trece curent (sau trece prea putin) prin traseele dezaburitorului. Asta inseamna ca bornele alea pe care tu masori tensiune fac un contact prost cu traseele de pe luneta. Masoara intensitatea curentului ce trece prin dezaburitor, asa cum spunea si ToPser. Edited December 17, 2007 by Kinetix Link to comment
ODETTTE Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 (edited) Buna ziua tuturor! Am si eu un tico de doua zile si normal, deja am multe intrebari . Daca ma poate ajuta cineva dintre voi una dintre intrebari se refera la becul care lumineaza in masina. Este f slab si nu vad nimic! Poate fi schimbat? Si, mai ales, poate fi schimbat de mine? Va multumesc! Si daca se poate schimba: ce fel de bec trebuie si de unde pot cumpara? Edited December 18, 2007 by ODETTTE Link to comment
Uncle-Sam Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Mi-e rusine de ce o sa zic...uitasem sa leg masa la noua luneta. Asadar si prin urmare, functioneaza Link to comment
ODETTTE Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 A... Mie de ce nu imi raspundeti?!? Link to comment
VAXXi Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Pai, este ceea ce se cheama "bec de plafoniera", arata ca un supozitor cu contactele metalice la capete, are vreo 5W si tot chior o sa lumineze, oricum. Cel mai bine il schimbi cu un becoled. Link to comment
Pedala Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Suntem in pauza de masa Link to comment
vasiledintomis Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Am o problema cu farurile ,cel din stanga lumineaza foarte putin , cineva mi-a spus ca a pierdut masa ...Buunnn ...am luat un fir si am pus masa de proba de la bec la caroserie si surpriza...farurile se aprind chiar daca maneta nu e actionata. Cumva sistemul de iluminare e cu + permanent ? Pe unde sa caut masa becurilor ? N-am schema la indemana acum... Link to comment
vasiledintomis Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Nimeni sa-si dea cu parerea ? Am verificat sigurantele ,toate sunt ok. Link to comment
Kinetix Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Uite, colega, asta e schema electrica a conectarii farurilor. Poate te ajuta. Link to comment
andrei_xxl Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Se poate innadi firul rosu de la dezaburire? Am luat butonul de dezaburire de la dezmembrari cu tot cu circuit (era prajit/topit inauntru) si nu se aprinde ledul ala...am fost nevoit sa il innadesc pt ca mecanicii lu'peste cand au dat jos haionul mi-au retezat firul rosu de la dezaburire si l-au lasat asa. Deci merge sa il innadesc? Eu ma gandesc ca da...de unde poate fi problema? Sigurantele sunt ok, butonul ok (a facut proba omul inainte sa mi-l dea) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now