Jump to content

Probleme Electrice Tico


Recommended Posts

am si eu o problema arhicunoscuta si anume cea cu lampa de ceata tico care de cand am luat masina nu a functionat

asi dori daca e posibil dintre colegii forumisti care au reusit sareaduca lampa la viata sa pune ceva poze cu legaturile improvizate de ei, stiu ca este greu sub bara

mentionez ca eu nu mai am nici mufe, nici soclu pentru bec, oare unde pot gasi doar soclu pentru bec? care se potriveste, o lampa noua cu mufa este 400 000 lei vechi, eu plasticul il am bun, carcasa rosie, firele le-am gasit, doar 2 si le-am izolat acum 2 ani sa nu mai oxideze dar sunt nefunctionale, atarna acolo sub bara

asi avea mare nevoie mai ales ca masina circula undeva in sudul tarii pe la Dunare si iarna este ceata densa si pozitiile ticoului nu sunt suficiente

 

Asi fi foarte recunoscator pentru niste imagini, mentionez ca schema electrica a intregii masini o am din manualul de reparatii, dar asi dori sa vad improvizatia exact cum este facuta, si da am citit topicul tot

Link to comment

vezi ca lampa de ceata se aprinde doar cand ai faza scurta pornita. verifica daca ai curent pe fire si totodata vezi sa nu fie oxidate, "putrede". Cauta un soclu pt bec (merge si cel de la marsarier) si leaga-i firele direct daca nu ai mufa

Link to comment

Am incercat si eu conectarea lampii de ceata (firele erau taiate, dar soclul si becul erau la locul lor), ideea este ca am +12V cu faza scurta oprita, daca aprind faza scurta tensiunea scade pe la 8V, iar becul nu se aprinde, desi martorul din buton functioneaza - stie cineva daca exista vreun releu pe pozitia de ceata? Butonul din bord din cate am vazut eu functioneaza pe + desi mi se pare ciudat...

Link to comment

Am o problema la al meu tico. Nu imi mai merge semnalizarea de pe stanga-spate. Becul nu este ars, iar atunci cand actionez maneta de semnalizare atat martorul din bord cat si celelalte becuri de semnalizare de pe stanga raman aprinse. Ce ar putea fi?

Link to comment

Nu-i nici un releu,vezi te rog schema de pe pagina anterioara (sau de acu 2 pagini),ai acolo instalatia de ceata...

Unde ai masurat cei 8v? Becul e functional?

Becul este functional, testat pe baterie, cei 8V au fost masurati direct pe soclul becului, si fata de masa (caroserie), ideea este ca fara faza scurta aprinsa am 12V pe un fir fata de caroserie, iar daca pun celalalt fir la caroserie se aprinde, in schimb daca pornesc faza scurta tensiunea scade pana la 8V iar daca pun becul in soclu si masor scade pana aproape de 0V. Schema am gasit o dar nu mi dau seama cum functioneaza din schema aia, butonul se pare ca lucreaza pe +12V, martorul de pe buton se aprinde, pe schema sunt doua linii, 30 care stiu ca este +12V de la baterie, 58 care in manual scrie ca in cazul in care este actionat pe pozitia 1 sau doi alimenteaza "lãmpile laterale, lãmpile de ceaþã, ºi alte lãmpi"... deci sa inteleg din asta ca acolo este traseu de masa avand in vedere ca martorul din bord se aprinde... dar de unde vine linia 110 pe care am incercuit o eu in imagine??

 

 

post-29784-080282500 1289295942_thumb.jpg

Link to comment

Becul este functional, testat pe baterie, cei 8V au fost masurati direct pe soclul becului, si fata de masa (caroserie), ideea este ca fara faza scurta aprinsa am 12V pe un fir fata de caroserie, iar daca pun celalalt fir la caroserie se aprinde, in schimb daca pornesc faza scurta tensiunea scade pana la 8V iar daca pun becul in soclu si masor scade pana aproape de 0V. Schema am gasit o dar nu mi dau seama cum functioneaza din schema aia, butonul se pare ca lucreaza pe +12V, martorul de pe buton se aprinde, pe schema sunt doua linii, 30 care stiu ca este +12V de la baterie, 58 care in manual scrie ca in cazul in care este actionat pe pozitia 1 sau doi alimenteaza "lãmpile laterale, lãmpile de ceaþã, ºi alte lãmpi"... deci sa inteleg din asta ca acolo este traseu de masa avand in vedere ca martorul din bord se aprinde... dar de unde vine linia 110 pe care am incercuit o eu in imagine??

 

 

 

 

 

Am avut si eu problema cu becul de ceata . Problema era din soclu (contact imperfect ce nu permitea sa treaca suficient curent) , plus cablu putrezit(ba facea, ba nu facea contact) .

Am lipit cu pistolul firul la soclu pe direct si cablul schimbat si merge stas .

 

Teoretic ceata se aprinde numai daca ai si faza scurta aprinsa.Cand aprinzi faza scurta(motorul oprit) e normal sa scada tensiunea, dar 8V e destul de scazuta. Masoara si la far sa vezi ce tensiune ai cand aprinzi ceata. Ma gandesc sa nu ai un scurt .

 

Mi se pare ca e ceva ciudat in schema : Daca pe 58 ar fi traseu de masa atunci ca sa se aprinda E35 ar trebui ca pe linia 110 sa fie +12V. Dar daca pe linia 110 sunt +12 si pe linia 30 tot +12 atunci cum se aprinde E36 ?

Link to comment

Pai hai sa iti spun cum e ca m am gandit de mi au iesit peri albi, deci E36 este becul din spate de ceata, E34 este becul martor din buton iar E35 este becul de iluminare a butonului, in concluzie acolo se intampla doiua fenomene, pe bara 30 ai +12V pe 58 ai masa care alimenteaza toate cele 3 becuri dar doar cu pozitia aprinsa cand butonul este apasat, la apasarea butonului ar trebui sa alimenteze cele 2 becuri (E34 si E36) care sunt practic inseriate. Dar problema este cum mi se aprinde mie becul de iluminare daca butonul nu e apasat??? Pentru ca nu are +12V decat daca pe acel 110 nu este un potential mai mare decat pe bara 58... Asta este problema intortocheata... 

Link to comment

Nu ti-am mai spus odata sa citesti ce am scris pe paginile astea despre bec? Parca scriu degeaba,ca si altii sa piarda ca mine multe ore aiurea incercand sa inteleaga instalatia/sa faca becul sa se aprinda.

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/13652-probleme-electrice-tico/page__view__findpost__p__499017

 

Si ca sa nu mai fie nelamuriri,testeaza fiecare fir in parte! Adica o data iei un bec,un fir il pui la plusul de la dulie (te las pe tine sa vezi ce culoare are firul din schema) iar celalat fir la masa,undeva pe carcasa. Si a 2-a oara,un fir de la bec il pui la -ul duliei iar celalat la +ul bateriei. Dar toate astea le aflai din acel post

Link to comment

  Da ok chestiile astea le am verificat deja (ma repet cu pozitia/faza scurta oprita pe un fir de la bec am +12V iar daca pun celalalt fir la masa becul se aprinde), problema mea era alta - atunci cand aprind faza scurta tensiunea scade la 8V si iar cu becul pus scade aproape de 0V (adica cu sarcina), daca era problema de fire sau legaturi nu trebuia sa se aprinda nici cu pozitia oprita, am inteles problema cu firele "coapte" contacte imperfecte etc.  In plus de unde am acel +12V  daca si butonul din bord pentru ceata si faza scurta este oprita?? Asta era intrebarea corecta de pus si la care eu nu gasesc raspuns... Practic la mine este invers cand trebuie sa fie nu este iar cand nu trebuie este 

Edited by b52jgp
Link to comment

Farurile au + permanent. -ul farurilor e comun cu -ul becului de ceata,care trec prin intrerupator la masa.

Daca intrerupatorul e deschis,ai + pe linia aia (trece prin filamentele becurilor de faza).

 

Eu tot as incerca sa testez si linia de - separat...

Si scoate butonul din bord si inspecteaza firele,la mine erau pe alocuri topite

 

Adaug si schema completa a instalatiei de ceata:

post-21270-077245500 1289314077_thumb.jpg

Link to comment

Da, ai perfecta dreptate cu plusul prin becuri si conform schemei pe firul desenat de tine ar trebui sa am minus atunci cand faza scurta este pornita, dar la mine se pare ca cineva s a jucat pe acolo pentru ca in cazul descris de tine daca acel fir este pus la masa cu butonul de la ceata oprit (deschis) ar trebui sa mi se aprinda faza scurta iar cu butonul de ceata pe pornit ar trebui sa se aprinda si faza scurta si becul de ceata si martorul din bord. Chestia e ca martorul din bord se aprinde deci la mine probabil problema este pe firul scurt intre bec si firul desenat de tine - am sa incerc sa fac o improvitatie, sa leg un fir de la soclul becului la pinul din blocul de lumini sa vad ce se intampla 

Edited by b52jgp
Link to comment

Dupa ce am montat motorul inapoi am observat ca nu mai functioneaza indicatorul de temperatura apa . Totusi senzorul functioneaza pentru ca ventilatorul porneste cand ajunge la temperatura X, dar nu imi merge acul din bord . Nu imi dau seama cum se intampla acest lucru din moment ce ventilatorul porneste inseamna ca senzorul de temperatura e ok, dar de ce nu imi afiseaza si ceasul de bord ? Ventilatorul are cumva alt senzor de temperatura(undeva lipit de radiator ma gandesc,ascuns pe undeva) fata de cel localizat sub delco ?

 

Am masurat senzorul de sub delco si imi arata circuit deschis mereu. Iar cand se incalzeste la temperatura X imi deshide circuitul,ceea ce e dubios pentru ca ar trebui sa fie un termistor de fapt, nu? :scarpin:

 

Am verificat si continuitatea cablajului (intre senzor si conectorii din spatele bateriei) si este ok .

 

 

Am rezolvat, senzorul pentru ceasul temperaturii din bord este conectat in spatele galeriei de admisie si este independent de cel al ventilatorului. :lavolan:

Edited by vinkator
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Presupunand ca becurile sunt bune, verifica in prima faza contactul si firele de la pedala de frana. Ai putea sa te uiti si la sigurante...nu stiu stopurile daca mai sunt legate cu alti consumatori pe aceeasi siguranta.

Link to comment

becurile sunt ok.m am uitat si la switchul ala de la pedala si pare in regula.sigurantele sunt si ele ok.acum cateva zile mi a cazut tot manunchiul ala de cabluri din spatele stopului din dreapta pe roata,s au tocit toate cablurile alea pnm.am refacut conexiunile la cabluri.ps.cu cablurile tocite si topite mergeau stopurile.cnd le am facut cum trebuie n au mai mers.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...