QUICK Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 aha...o sa ma uit pe acolo sa vad care e treaba..totusi nu inteleg de ce s-a topit siguranta cand am apasat bricheta..stiu ca bricheta sare automat cand se incinge spirala aia din ea, dar la mine nu s-a intamplat asa. Link to comment
tolin Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Ce-i asa greu de inteles, a facut scurt-circuit. Link to comment
baronu_adrian Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Sall all. Am si eu un Ticozaur cu o mica mare problema. Nu imi functioneaza faza scurta pe stanga. Am schimbat bec, verificat sigurante dar nimic. Posibile cauze daca stie cineva. Mentionez ca pe dreapta si faza lunga merge pe amandoua. Va multumesc. Link to comment
Dr.L Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Cel mai probabil ai o problema cu firul Verifica intai mufele prin care trece firul,de la blocul de lumini spre far Link to comment
baronu_adrian Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 dar pentru faza scurta nu e o singura siguranta la ambele faruri, si nu merge + pe un singur fir pana la un moment dat? sau pleaca direct pe doua fire? Link to comment
cris06 Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 (edited) Vezi schema electrica in manualul de service. Aici Edited April 15, 2009 by cris06 Link to comment
Dr.L Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Fiecare far are cate o siguranta,daca se duce nu mai merge nici o faza a becului Becurile au + permanent si - prin blocul de lumini Link to comment
baronu_adrian Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 (edited) ... merci mult. Deci e o singura siguranta pe far. Acum am inteles. Nu e ca la Dacia 1 faza scurta, una faza lunga. as fi foarte recunoscator daca mi-ar da si mie cineva schema de la sigurante, sa stiu si eu care si de ce raspunde. Am crezut ca am inteles, dar m-am incurcat mai tare. Am masurat cele 3 fire care merg la far, iar doua dintre ele au 12,.. V (cele din lateral). Firul din mijloc banuiesc ca e masa, dar intrebarea mea e daca merge dreapta si e curent pe +, si merge si stanga faza lunga unde poate fi problema? Va multumesc. Din cate am vazut eu firul rosu-alb e cu probleme. Temporar am sa leg un fir de la celalalt far (am vazut ca la fel e si in schema). Daca mai aveti idei ... PS: Cine ma poate lamuri ce e 133 si 244 din schema? Edited April 16, 2009 by tolin Citare inutila Link to comment
angelopf Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 (edited) Salutare! Intrebari ...grele: a desfacut cineva pana acum un actuator care se gaseste la faruri? Si daca da, Intrebarea este: Acel potentiometru, trebuie sa fie intre arc si rotite, sau in spatele arcului? Ma rog, acelei lame? M-a pus > sa desfac actuatorul si acum... dupa ce face o cursa inainte-inapoi, tace cateva zile. Apoi mai face o cursa, apoi pauza 2-3 zile. Eventual AB, ma puteti ajuta?? Edited May 9, 2009 by angelopf Link to comment
ToPser Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Actuator reglaj farururi ,curiozitatea costa ! Cred ca mai degraba cumperi unul nou ! Link to comment
Kinetix Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 angelopf, am desfacut mai demult un "motoras" din ala de faruri. Prima data l-am montat inapoi gresit si nu a mers (nu facea reglajul), apoi l-am demontat si l-am pus in felul care initial mi se paruse ciudat, inacceptabil. Ei bine, de data asta a mers. Succes! Link to comment
CatalinC Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 motorasu de la reglaju farurilor,trebuie introdus cu gamalia din capu lui in taietura dupa tija de reglare din far Link to comment
Kinetix Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 angelopf, am desfacut azi un "motoras" (actuator) reglaj faruri nou. Tija cursorului potentiometrului trebuie sa stea intre rotita alba si lamela elastica de cupru. Daca tot nu functioneaza bine, verifica si contactele de la butonul de reglaj din bord. Toate cele bune. Link to comment
angelopf Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 (edited) Multumesc kinetix! Ma gamdeam ca asa ar fi logic sa fie montat, dar am zis sa intreb inainte sa dau jos actuatorul (sunt un pic ruginite suruburile si sa nu am surprize). Dar acum pot sa ma apuc linistit de lucru. Mersi inca o data. Ciao Edited May 13, 2009 by angelopf Link to comment
Den Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Dupa cate se observa din poza de mai jos..imi curge bateria.Problema o am cam de o luna de zile..dar doar de curand am observat defectul.Din cauza asta am fost nevoit sa schimb bornele.Cele din imagine au cam o saptamana.Bateria functioneaza perfect..porneste masina la sfert.Acum nu stiu..asa se manifesta o baterie care trebuie schimbata sau am o problema la sistemul de incarcare a masinii?.Am desfacut capacelele de la baterie si nivelul la electrolit pare normal..cu toate acestea prezinta simptome de fierbere dupa cate am inteles de la altii. Link to comment
ToPser Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Daca fierb toti elementii asta inseamna supraincarcare ! Pune mana si fa niste masuratori ! Link to comment
Den Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Ok..am dat o fuga pana la masina: -12.60v motorul oprit. -13.88v ~ 13.90v la relanti constant. -13.30v la relanti cu consumatorii porniti. Bateria are sub un an vechime de 46A ..dar am avut vreo 6 pene totale din cele care imi amintesc eu. Link to comment
cris06 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Fuguta cu ea la garantie, impreuna cu masina, ca sa-ti masoare si ei tensiunea de incarcare si sa se convinga de marfa lor de cacao! Link to comment
Den Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 Mda..dupa ce am verificat tensiunile mi-am dat seama ca trebuie schimbata bateria.Problema intre timp s-a agravat..acum daca aprind farurile scade relantiu atat de brusc de intra in rezonanta toata masina.DIn pacate am pierdut actele de achizitie a bateriei..urmeaza sa-mi iau astazi alta.Alta dandana..nu mai gasesc baterie cu plusul in stanga si se pare ca si cablu de plus e cam scurt. Link to comment
anton_yo Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 Ciudat ca nu gasesti, dar ce zici daca iei o baterie d-aia, si sa o pui invers in locas? Pt a veni plus-ul spre masina..? oricum sa ti cont de dimensiunile noii baterii, nu orice baterie are loc la tico! si..cat mai mare amperaj la ea! eu o am de 45.. bafta Link to comment
Den Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 Oricum invers o puneam..dar si asa imi pare prea scurt cablu de +..adica e incordat si asa.Oricum..cumva o rezolv zilele care urmeaza.Mai ma uit. Link to comment
CatalinC Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Vezi ca alternatoru de tico dezvolta 50 A deci de 40-45 A maxim Link to comment
Dr.L Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Si ce legatura are puterea alternatorului cu capacitatea acumulatorului? Poti pune ce acumulator vrei,in limita spatiului,nu se consuma mai repede,nu cere mai mult curent,doar ca te tine mai mult cu masina oprita si dureaza mai mult sa-l incarci daca-l descarci(lucru neindicat si destul de rar) Link to comment
tolin Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Si ce legatura are puterea alternatorului cu capacitatea acumulatorului? ... Are, cand "h" din "Ah" este, doar, o litera. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now