Carabusu junior Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Da ... m-am uitat si eu pe schema si cred ca stiu unde-i buba, iar daca nu-si revine singur pina sambata, il dau jos si vad eu ce-i fac Link to comment
cris06 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Sigur e blocul original. Daca reusesti sa-l repari nu te sfii sa montezi relee suplimentare de protectie. S-au expus tehnologia de montaj precum si avantajele lor! Link to comment
Carabusu junior Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 (edited) Da,e blocul original, nu a fost schimbat niciodata . Dintre cei care l-au mai "carpit" ... imi puteti da niste sfaturi, ce si cum e pe acolo?(cu search n-am gasit nik si nici cotrobaind pe la tricks&tips) Ramin dator Edited November 5, 2009 by Carabusu junior Link to comment
extazy Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Salut, in primul rand trebuie sa dai volanul jos, dupa care toate ornamentele acelea din jurul volanului, dupa care blocul de lumini, e prins cu 3 suruburi ,desfaci suruburile scoti mufele si desfaci firul de la clacson.Tragi blocul de lumini afara de pe axul volanului, si o sa remarci pe spate 4 suruburi, dar inainte verifici toate lipiturile de pe spatele placii caci s-ar putea sa se fii crapat pur si simplu una din lipiturile de acolo ( daca e asa se rezolva usor cu un pistol de lipit ) daca nu e de acolo desfaci cele 4 suruburi avand grija cand indepartezi placa cu circuit imprimat sa nu sara arcurile de acolo. Sunt niste lamele ,al caror contact se uzeaza dar se poate remedia cu un smirghel fin. Ar mai fii o cauza ,mai precis uzura unor ghidje de plastic dar asta este putin probabil! Bafta si sa ne tii la curent cu informati ! "> 1 Link to comment
sorin_maican20 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Salut, Am o problema electrica cu masina. Am intrat la benzinarie sa pun benzina si cand sa o pornesc - surpriza. Nu mai misca nimic. Se aprind becurile in bord dar cand dau la automat scad in intensitate. Ma duc la un "specialist" si imi zice ca e bateria. Iau baterie noua, dupa 3 zile moare si asta. Problema e ca alternatorul incarca!!!! Ma duc la alt "specialist": asta imi zice ca e de la carbuni; cumpar carbuni si solenoid, le monteaza si ce sa vezi????? aceleasi simptome Trebuie sa dau la automat de 20 de ori ca sa porneasca. Dupa ce porneste merge perfect!!! Wtf is wrong cu masina asta? As cumpara alta baterie, dar daca nu e de la baterie (desi asta s-a descarcat si am tot incarcat-o). O fi vreun scurt cumva? Daca stiti un electrician unde ati mai rezolvat probleme, astept recomandari. Eu nu am gasit niciunul. Multumesc Link to comment
ToPser Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Dai de 20 de ori ca sa porneasca ? Nu invarte electromotorul sau nu porneste ? Link to comment
sorin_maican20 Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Motorul este invartit dar mult mai lent decat normal. Cred ca bateria nu mai are viata. Am descoperit ceva astazi: ca sa pornesc trebie sa invart cheia in contact foarte incet si sa ma opresc apropape de finalul rotatiei. oricum trebie sa incerc de cateva ori. Nu stiu ce se intampla!!! Link to comment
vasiledintomis Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Cand invarti incet cheia tot asa greu porneste? Fa o masuratoare la bornele bateriei cand e oprita si cand e pornita. Eu aveam 12.6 v cand era oprita si 14 v cand era pornita. Un contact imperfect?Da jos tot contactul ,demonteaza-l si vezi daca e negru(ars) pe acolo daca porneste repede cand invarti incet de cheie. 1 Link to comment
ToPser Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Curios nu prea au legatura, una cu alta ,totusi ca sa elimini din ecuatie cheia de contact ,alimenteaza solenoidul direct din baterie cu un fir (scoate papucul care duce la cheia de contact ) Link to comment
yo4hgx Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Am o rugaminte la posesorii de Tico '00 (catalizator), daca imi poate spune cineva daca si in ce conditii, se aprind cele 3 LED-uri (rosu-galben-verde) de la modulul electronic de la sonda lambda (pe cutie scrie: LOVATO FEED-BACK ARIA cod. 438061). La ultima revizie de carburator mecanicul a observat ca nu se aprind deloc LED-urile si mi'a recomandat inlocuirea intregului modul. Motorul merge perfect, nu se simte nimic nici la consum, iar la cuplarea-decuplarea modulului electronic nu se simte nici o diferenta. Cum pretul la magazin este pest 4 milioane... as prefera sa ma asigur inainte ca este intr'adevar stricat. Multumesc anticipat! Link to comment
Den Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Se aprinde de cand a pornit motorul.Unitatea lovato se aprinde odata cu contactul..deci nu are momente de ameteala.Cel mai bine verifici unitatea la un electronist.Poate nu-i vine alimentare. Link to comment
Kinetix Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 (edited) Inca nu am intalnit o situatie in care sa se aprinda toate cele trei leduri deodata... Posibil sa fie vreun mod de avarie legat de intreruperea vreunui conductor de la sonda lambda. Nu stiu... In mod obisnuit, cand pui contactul, trebuie sa stea doua leduri aprinse (foarte probabil verde+galben). La fel, la ralanti trebuie sa stea aprinse doua leduri: - verde+galben, daca amestecul e reglat corect si motorul e cald - galben+rosu, daca amestecul e reglat prea bogat, cu motorul cald - intermitent verde-rosu, parca, sau verde-rosu-galben, daca amestecul e la limita (normal spre imbogatit) Cel mai simplu verifici modulul Lovato la un alt Tico Euro2. Se scoate foarte simplu (un surub si o mufa). Un alt test este sa urmaresti daca apare un bazait in partea dreapta a bordului, la vreo doua-trei secunde dupa ce iei contactul cheii. Bazaitul este scurt (vreo trei secunde). Toate cele bune. Edited November 16, 2009 by Kinetix Link to comment
yo4hgx Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Multumesc de raspunsuri, se pare ca ceva nu e in regula cu unitatea mea, desi se aud ceva bazaituri la cuplarea in circuit, LED'urile sunt moarte complet indiferent de conditia motorului: oprit-pornit-relanti-turat. Am verificat alimentarea, componentele active si pasive insa m'am proptit in microcontrolerul PIC, al carui cod sursa sau mai bine zis fila HEX sunt convins ca oricum e protejat la citire. In plus, nu pot descifra nici cum se numesc celelalte 2 IC'uri. Am intrebat aici pentru ca nu am la indemana nici un alt TICO Euro2 pentru a face un test practic prin schimbarea unitatilor LOVATO, insa am gasit una s/h pe care am comandat'o si probabil in weekend va ajunge. Doar ca fapt divers, are cineva schema electronica a unitatii LOVATO si eventual principiul de functionare? Toate bune! Link to comment
Dr.L Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 La un moment dat am postat cum mi se ardea o siguranta de la pozitii cand apasam acceleratia... Azi am gasit defectul: pedala(partea care leaga cablul de pedala) atingea firele care duc la pozitiile din spate si facea scurt Am izolat firele la loc si am indesat mufa cu fire un pic in spatele aerotermei si asta a fost Mai mult de jumatede an am stat cu un bec de far in loc de siguranta din cauza unor fire care au alunecat spre pedala Link to comment
Den Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Am si eu firul de la plafoniera infasurat dupa pedala de frana Pana cand imi iau foc pantofii odata. Asa l-au lasat maestrii in service cand am schimbat niste cabluri coapte. Link to comment
Dr.L Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Vezi sa nu iasa nasol Eu am ars sigurante pana la 25A,dupa care am decis ca treaba e serioasa asa ca am bagat becul ) Link to comment
florinpatrascu Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Salutari tuturor !!! Sunt fericitul posesor al unui Daewoo Tico, dar acum nu prea mai sunt fericit pentru ca acum 2 seri cand am vrut sa plec cu el am incercat sa aprind farurile, acestea s-au aprins pentru o fractiune de secunda dupa care s-au stins. Am constatat apoi ca odata cu stingerea acestora nu mai functioneaza nici avariile nici lumina din interior (cea din plafon) nici stopul pe frana, nici lumina din bord. Cand pun contactul se aprind martorii din bord dar dupa ce porneste motorul tot ce se mai aprinde sunt semnalizatoarele si lumina de mansalier, in rest mai functioneaza si aeroterma. Mentionez ca in urma cu aproximativ 3 saptamani am schimbat becurile farurilor, punand unele mai puternice. Sper ca ma puteti ajuta si ca nu am facut off-topic, dar am incercat sa caut si nu am mai vazut o problema asemanatoare raportata. Multumiri anticipate! Link to comment
raven84 Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 In prima faza verifica toate sigurantele. Oricum e ciudat sa spui ca ti se aprind semnalizarile daca pe avarii nu merge. Ideal ar fi sa faci o vizita la un electrician, luminile sunt esentiale pentru siguranta pe sosea. Link to comment
Dj_Dark Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 (edited) http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13652&st=0 Aici trebuia postat. Edited November 26, 2009 by Dj_Dark Link to comment
Dr.L Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 La cate chestii s-au ars,posibil sa fi ars o siguranta principala (pt mai multe circuite,care mai au si siguranta proprie) Faptul ca ai pus becuri mai puternice e problema,nu trebuia sa faci asta...Instalatia s-asa e subdimensionata Link to comment
ToPser Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 S-a ars o ''main fuse'' ,se gasesc intr-un soclu langa motorasul stergatorului de parbriz (sunt doua una de 40 cealanta de 50 A) !!! Link to comment
liviuc Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Buna ziua. Va cer ajutorul. A trecut timpul cand imi bagam nasul peste tot fara sa intreb sau fara sa citesc prospectul . Sunt posesor de Tico, 1996, Korea, varianta simpla. Problema mea: uneori nu porneste suflanta, la actionarea manetei. Mai ales cand e frig - dimineata, cand plec la serviciu. Uneori isi da drumul in timpul mersului, daca las maneta pe "on". Nu merge cu intreruperi, daca a apucat sa porneasca o tine asa. Am observat ca nici dezaburirea haionului nu se poate actiona in acest timp - martorul ramane stins la apasarea butonului. Dar suflanta si dezaburirea lunetei au sigurante diferite. Restul echipamentelor merg bine. Va rog daca aveti o solutie, ca sa nu demontez degeaba cutia de sigurante, maneta de actionare a suflantei ... Respecte, Liviu Link to comment
Klauzzy77 Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 (edited) Salut, Am un Tico si vreau sa ii instalez un cd player. In spatele vechiului casetofon era montata o piesa din plastic cu o mufa (am atasat fotografii) care venea apoi conectata la o mufa corespondenta din masina. Problema este ca eu nu stiu cum vin legate firele (care sunt pentru alimentare, masa, boxe etc.) Are cineva o schema a acestei mufe (banuiesc ca e standard pe masina) sau o explicatie? Va multumesc anticipat. Edited November 28, 2009 by Klauzzy77 Link to comment
Dr.L Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Aia nu e mufa standard Cine a pus vechiul casetofon a facut modificarea Trebuie sa aflii care sunt firele,cu ajutorul unui beculet si a culorii firelor Pt alimentare ai cam 4 fire: masa,+permanent,+accesorii si + lumina(care e dat la masa cand pozitiile sunt stinse) Pt boxe,ai cate 2 perechi de fire. Dupa ce le gasesti pe primele 4,vezi cu o baterie(d-aia mica,nu auto!) care difuzoare pacane Link to comment
Carabusu junior Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 (edited) Parca SX-urile aveau asa ceva, acu ceva timp vazusem un review al unui Tico SX, din 96 al unui polonez si avea un casetofon Tank care il puteai scoate si lua in casa ca metoda antifurt Daca am sa gasesc link-ul il pun si aici sa vedeti. LE. Am gasit si filmuletul: review tico Edited December 10, 2009 by Carabusu junior Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now