CatalinC Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 uite butoanelemele luminate de mult acuma totu e frumos si rosu si consola si Acu .cu cadranu alb . Link to comment
Dr.L Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Exact. Insa pozele le puneai bai bine in topicul cu leduri pe tico... Si atentie,ca la dezaburire,sombolul e verde pe spate Link to comment
CatalinC Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 chiar daca era verde cu rosu puternic led de 3 mm nici nu sa mai cunoscut verdele Link to comment
mikai24 Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 am si eu o problema arhicunoscuta si anume cea cu lampa de ceata tico care de cand am luat masina nu a functionat asi dori daca e posibil dintre colegii forumisti care au reusit sareaduca lampa la viata sa pune ceva poze cu legaturile improvizate de ei, stiu ca este greu sub bara mentionez ca eu nu mai am nici mufe, nici soclu pentru bec, oare unde pot gasi doar soclu pentru bec? care se potriveste, o lampa noua cu mufa este 400 000 lei vechi, eu plasticul il am bun, carcasa rosie, firele le-am gasit, doar 2 si le-am izolat acum 2 ani sa nu mai oxideze dar sunt nefunctionale, atarna acolo sub bara asi avea mare nevoie mai ales ca masina circula undeva in sudul tarii pe la Dunare si iarna este ceata densa si pozitiile ticoului nu sunt suficiente Asi fi foarte recunoscator pentru niste imagini, mentionez ca schema electrica a intregii masini o am din manualul de reparatii, dar asi dori sa vad improvizatia exact cum este facuta, si da am citit topicul tot Link to comment
Uncle-Sam Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 vezi ca lampa de ceata se aprinde doar cand ai faza scurta pornita. verifica daca ai curent pe fire si totodata vezi sa nu fie oxidate, "putrede". Cauta un soclu pt bec (merge si cel de la marsarier) si leaga-i firele direct daca nu ai mufa Link to comment
mikai24 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 multumesc pentru sfaturi . ideea e ca sunt cam putrede si firele, treguie copletate cu altele ca s-au scurtat, o sa le leg pe direct dupa ce o sa gasesc soclu adecvat, multumesc Link to comment
b52jgp Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Am incercat si eu conectarea lampii de ceata (firele erau taiate, dar soclul si becul erau la locul lor), ideea este ca am +12V cu faza scurta oprita, daca aprind faza scurta tensiunea scade pe la 8V, iar becul nu se aprinde, desi martorul din buton functioneaza - stie cineva daca exista vreun releu pe pozitia de ceata? Butonul din bord din cate am vazut eu functioneaza pe + desi mi se pare ciudat... Link to comment
Dr.L Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Nu-i nici un releu,vezi te rog schema de pe pagina anterioara (sau de acu 2 pagini),ai acolo instalatia de ceata... Unde ai masurat cei 8v? Becul e functional? Link to comment
vlad_andrei Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Am o problema la al meu tico. Nu imi mai merge semnalizarea de pe stanga-spate. Becul nu este ars, iar atunci cand actionez maneta de semnalizare atat martorul din bord cat si celelalte becuri de semnalizare de pe stanga raman aprinse. Ce ar putea fi? Link to comment
b52jgp Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Nu-i nici un releu,vezi te rog schema de pe pagina anterioara (sau de acu 2 pagini),ai acolo instalatia de ceata... Unde ai masurat cei 8v? Becul e functional? Becul este functional, testat pe baterie, cei 8V au fost masurati direct pe soclul becului, si fata de masa (caroserie), ideea este ca fara faza scurta aprinsa am 12V pe un fir fata de caroserie, iar daca pun celalalt fir la caroserie se aprinde, in schimb daca pornesc faza scurta tensiunea scade pana la 8V iar daca pun becul in soclu si masor scade pana aproape de 0V. Schema am gasit o dar nu mi dau seama cum functioneaza din schema aia, butonul se pare ca lucreaza pe +12V, martorul de pe buton se aprinde, pe schema sunt doua linii, 30 care stiu ca este +12V de la baterie, 58 care in manual scrie ca in cazul in care este actionat pe pozitia 1 sau doi alimenteaza "lãmpile laterale, lãmpile de ceaþã, ºi alte lãmpi"... deci sa inteleg din asta ca acolo este traseu de masa avand in vedere ca martorul din bord se aprinde... dar de unde vine linia 110 pe care am incercuit o eu in imagine?? Link to comment
vinkator Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Becul este functional, testat pe baterie, cei 8V au fost masurati direct pe soclul becului, si fata de masa (caroserie), ideea este ca fara faza scurta aprinsa am 12V pe un fir fata de caroserie, iar daca pun celalalt fir la caroserie se aprinde, in schimb daca pornesc faza scurta tensiunea scade pana la 8V iar daca pun becul in soclu si masor scade pana aproape de 0V. Schema am gasit o dar nu mi dau seama cum functioneaza din schema aia, butonul se pare ca lucreaza pe +12V, martorul de pe buton se aprinde, pe schema sunt doua linii, 30 care stiu ca este +12V de la baterie, 58 care in manual scrie ca in cazul in care este actionat pe pozitia 1 sau doi alimenteaza "lãmpile laterale, lãmpile de ceaþã, ºi alte lãmpi"... deci sa inteleg din asta ca acolo este traseu de masa avand in vedere ca martorul din bord se aprinde... dar de unde vine linia 110 pe care am incercuit o eu in imagine?? Am avut si eu problema cu becul de ceata . Problema era din soclu (contact imperfect ce nu permitea sa treaca suficient curent) , plus cablu putrezit(ba facea, ba nu facea contact) . Am lipit cu pistolul firul la soclu pe direct si cablul schimbat si merge stas . Teoretic ceata se aprinde numai daca ai si faza scurta aprinsa.Cand aprinzi faza scurta(motorul oprit) e normal sa scada tensiunea, dar 8V e destul de scazuta. Masoara si la far sa vezi ce tensiune ai cand aprinzi ceata. Ma gandesc sa nu ai un scurt . Mi se pare ca e ceva ciudat in schema : Daca pe 58 ar fi traseu de masa atunci ca sa se aprinda E35 ar trebui ca pe linia 110 sa fie +12V. Dar daca pe linia 110 sunt +12 si pe linia 30 tot +12 atunci cum se aprinde E36 ? Link to comment
b52jgp Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Pai hai sa iti spun cum e ca m am gandit de mi au iesit peri albi, deci E36 este becul din spate de ceata, E34 este becul martor din buton iar E35 este becul de iluminare a butonului, in concluzie acolo se intampla doiua fenomene, pe bara 30 ai +12V pe 58 ai masa care alimenteaza toate cele 3 becuri dar doar cu pozitia aprinsa cand butonul este apasat, la apasarea butonului ar trebui sa alimenteze cele 2 becuri (E34 si E36) care sunt practic inseriate. Dar problema este cum mi se aprinde mie becul de iluminare daca butonul nu e apasat??? Pentru ca nu are +12V decat daca pe acel 110 nu este un potential mai mare decat pe bara 58... Asta este problema intortocheata... Link to comment
Dr.L Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Nu ti-am mai spus odata sa citesti ce am scris pe paginile astea despre bec? Parca scriu degeaba,ca si altii sa piarda ca mine multe ore aiurea incercand sa inteleaga instalatia/sa faca becul sa se aprinda. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/13652-probleme-electrice-tico/page__view__findpost__p__499017 Si ca sa nu mai fie nelamuriri,testeaza fiecare fir in parte! Adica o data iei un bec,un fir il pui la plusul de la dulie (te las pe tine sa vezi ce culoare are firul din schema) iar celalat fir la masa,undeva pe carcasa. Si a 2-a oara,un fir de la bec il pui la -ul duliei iar celalat la +ul bateriei. Dar toate astea le aflai din acel post Link to comment
b52jgp Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 (edited) Da ok chestiile astea le am verificat deja (ma repet cu pozitia/faza scurta oprita pe un fir de la bec am +12V iar daca pun celalalt fir la masa becul se aprinde), problema mea era alta - atunci cand aprind faza scurta tensiunea scade la 8V si iar cu becul pus scade aproape de 0V (adica cu sarcina), daca era problema de fire sau legaturi nu trebuia sa se aprinda nici cu pozitia oprita, am inteles problema cu firele "coapte" contacte imperfecte etc. In plus de unde am acel +12V daca si butonul din bord pentru ceata si faza scurta este oprita?? Asta era intrebarea corecta de pus si la care eu nu gasesc raspuns... Practic la mine este invers cand trebuie sa fie nu este iar cand nu trebuie este Edited November 9, 2010 by b52jgp Link to comment
Dr.L Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Farurile au + permanent. -ul farurilor e comun cu -ul becului de ceata,care trec prin intrerupator la masa. Daca intrerupatorul e deschis,ai + pe linia aia (trece prin filamentele becurilor de faza). Eu tot as incerca sa testez si linia de - separat... Si scoate butonul din bord si inspecteaza firele,la mine erau pe alocuri topite Adaug si schema completa a instalatiei de ceata: Link to comment
b52jgp Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 (edited) Da, ai perfecta dreptate cu plusul prin becuri si conform schemei pe firul desenat de tine ar trebui sa am minus atunci cand faza scurta este pornita, dar la mine se pare ca cineva s a jucat pe acolo pentru ca in cazul descris de tine daca acel fir este pus la masa cu butonul de la ceata oprit (deschis) ar trebui sa mi se aprinda faza scurta iar cu butonul de ceata pe pornit ar trebui sa se aprinda si faza scurta si becul de ceata si martorul din bord. Chestia e ca martorul din bord se aprinde deci la mine probabil problema este pe firul scurt intre bec si firul desenat de tine - am sa incerc sa fac o improvitatie, sa leg un fir de la soclul becului la pinul din blocul de lumini sa vad ce se intampla Edited November 9, 2010 by b52jgp Link to comment
vinkator Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 (edited) Dupa ce am montat motorul inapoi am observat ca nu mai functioneaza indicatorul de temperatura apa . Totusi senzorul functioneaza pentru ca ventilatorul porneste cand ajunge la temperatura X, dar nu imi merge acul din bord . Nu imi dau seama cum se intampla acest lucru din moment ce ventilatorul porneste inseamna ca senzorul de temperatura e ok, dar de ce nu imi afiseaza si ceasul de bord ? Ventilatorul are cumva alt senzor de temperatura(undeva lipit de radiator ma gandesc,ascuns pe undeva) fata de cel localizat sub delco ? Am masurat senzorul de sub delco si imi arata circuit deschis mereu. Iar cand se incalzeste la temperatura X imi deshide circuitul,ceea ce e dubios pentru ca ar trebui sa fie un termistor de fapt, nu? Am verificat si continuitatea cablajului (intre senzor si conectorii din spatele bateriei) si este ok . Am rezolvat, senzorul pentru ceasul temperaturii din bord este conectat in spatele galeriei de admisie si este independent de cel al ventilatorului. Edited November 10, 2010 by vinkator Link to comment
Sam Chuck Yin Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Am cautat de-am ametit dupa un topic cu schimbarea becului pozitie stanga Tico. Stie cineva cum se face operatiunea, sau locul in forum unde gasesc indrumari? Link to comment
ToPser Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Pai daca esti putin contorsionist il schimbi usor ,demontezi partial aparatoare de noroi si-l schimbi ,daca nu poti trebuie sa dai roata jos ! ) Link to comment
Dr.L Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) Dai de volan pana ai loc,nu-i nevoie sa scoti roata. Mai dureros e daca ai aripa umpic strambata Cred ca scrie si in manual cum se face Edited November 26, 2010 by Dr.L Link to comment
CatalinC Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 e simplu ,bracadezi roata,sa ai loc dai plasticu de sub aripa jos e prins intrun surub si doua clisuri.soricei . si porma cu o lanterna gasesti.a doua oara stii fara sa te mai uiti acolo . Link to comment
Salex Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Discutiile despre relee au fost mutate pe topicul dedicat. Link to comment
serbanel Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 salut.am si eu un tico din 98` si am o mica problema,nu imi merg stopurile pe frana.mentionez ca pozitiile se aprind.are cineva vreo idee?si nici semnal stanga spate nu merge.doar pozitiile merg. Link to comment
Uncle-Sam Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Presupunand ca becurile sunt bune, verifica in prima faza contactul si firele de la pedala de frana. Ai putea sa te uiti si la sigurante...nu stiu stopurile daca mai sunt legate cu alti consumatori pe aceeasi siguranta. Link to comment
serbanel Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 becurile sunt ok.m am uitat si la switchul ala de la pedala si pare in regula.sigurantele sunt si ele ok.acum cateva zile mi a cazut tot manunchiul ala de cabluri din spatele stopului din dreapta pe roata,s au tocit toate cablurile alea pnm.am refacut conexiunile la cabluri.ps.cu cablurile tocite si topite mergeau stopurile.cnd le am facut cum trebuie n au mai mers. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now