mitosu Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 anul trecut am facut si eu schimbul de ulei si mi-au pus baietii ulei ac delco 75w 90 gl 4+ ,a trecut o iarna nu au fost probleme sa se miste greu sau sa se comporte urit.merge bine si in ziua de azi . va stresati degeaba cu masina asta tot asa va merge,matizul indura multe ,dar nu prea multe. Link to comment
tolin Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 In B ai prins -20'C de 2x in 20 de ani. Link to comment
Axel7 Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Eu ma refeream la "indicele de vascozitate". De asta spuneam ca Tranself NFP ar fi un pic mai bun decat NFJ, uitandu-ma la specificatii. "Indicele de Vascozitate. Cu cat indicele este mai mare cu atat vascozitatea se schimba mai putin, ceea ce inseamna o protectie mai buna pentru motor. Indicele nu indica vascozitatea la temperaturi mari sau mici a uleiului. Acest indice reprezinta gradul cu care se schimba vascozitatea la variatii de temperatura." Link to comment
cristics Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 (edited) "a trecut o iarna nu au fost probleme sa se miste greu sau sa se comporte urit.merge bine si in ziua de azi ." Mi-au facut schimbul la 10000km la service cu Mobil 75W90 si am simtit imediat diferenta fata de cel original, plus ca au pus prea mult si a inceput sa curga pe la simeringul din dreapta. Am schimbat dupa aceea doua simeringuri si la al doilea am pus ulei Elf NFJ 75w80 si nu mai curge. Intra foarte usor 2-1, in miscare cu pana in 10km/h, iar 3-2 nu mai imi pun problema (cu 75w90 nu se putea asa ceva). Incearca si tu , poate o sa simti diferenta. Edited June 14, 2010 by cristics Link to comment
argon Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 (edited) Nu e indice decat in cazul uleiul monograd, M40, SAE80, etc, in rest sunt indici, si la uleiul de motor, si de cutie, si nu e adevarat faptu ca cu cat e mai mare e mai bun, pune 20w50 la Corsa de exeplu, ca-l distrugi, trebuie folosit ce recomanda producatorul. Edited June 14, 2010 by argon Link to comment
laurentziu83 Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 La Renault, Tranself NFJ se pune in cutiile de viteze ale masinilor mici, de la Twingo la Megane inclusiv, iar NFP-ul se pune in cutiile de viteze ale masinilor mari, gen Laguna, Velsatis, Trafic, Master. De asta anul trecut, cand am schimbat ambreiajul la Matiz si uleiul in cutie, i-am pus NFJ, nici prin gand nu mi-a trecut sa-i pun NFP, n-avea ce sa caute uleiul ce se pune la microbuze in cutia Matizului. Nu stiu acum cat de compatibil ar fi NFJ-ul cu cutia de la Matiz, dar oricum trebuie sa fie mult mai bun decat mizeria de A+K (8 lei 2 litri) de il avusesem 4 ani in cutie inainte. Si, dupa cum s-a dovedit, NFJ-ul isi face treaba foarte bine, ar mai fi trebuit o timonerie noua, ca sa intre perfect in viteze, dar merge bine si cu asta, nu-mi mai bat capul la varsta lui. Link to comment
Axel7 Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 @argon - Uite-te la caracteristici si ai sa intelegi despre ce indice vorbesc. Link to comment
cata30 Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Salut, Matizul meu are 47.000 de km si 3 ani - la cum agata cutia in treptele 2 si 3 ma gandeam ca ar fi binevenit sa fac schimbul de ulei la CV, chiar daca nu a ajuns inca la 50.000. Zis si facut! Am gasit un mecanic care m-a sfatuit sa nu schimb uleiul din cutia de viteze, ci sa-l completez - ca numai la masinile mai "pretentioase" se schimba. Ce parere aveti de asta? Link to comment
argon Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 (edited) Schimba intai mecanicul, pe urma si uleiul, nu neaparat cu mecanicul, eu l-am schimbat singur in fata garajului in juma de ora maxim, fara rampa, doar cu rotile virate la stanga. Edited June 15, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Mecanicul tau stie ceva, dar nu despre Matiz. Poate cu ocazia asta afla. Link to comment
markus2007 Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Faza cu "nu schimba uleiul" e generala. Si oricat incerci sa explici nuuuuuu frate. Din cate am vazut si invatat uleiul la Spark-Matiz chiar se schimba! Faza e : uleiul Total 75w-80 merge fara probleme ? (deja l-am cumparat) Link to comment
tolin Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Si oricat incerci sa explici nuuuuuu frate. Nu trebuie sa le explici, le arati doar planul de schimbari lichide din manualul de utilizare. Poate citesc si nota de sub *, aia cu injumatatirea intervalelor in cazul regimului greu (urban pentru RO). Link to comment
Doru_Neo Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 (edited) laurentziu83 - eu spun ca e mai potrivit uleiul NFP se preteaza la conditii mai grele evident nu vad de ce ar "strica" o mai buna protectie. Vel Satis, Avantime, Espace IV, (Espace2,0 şi 1,9 dti), Laguna 2,2 DT, dci şi V6, şi Megane/Scenic II nu sunt tocmai microbuze. Singurul inconvenient este pretul un pic mai mare. Edited June 15, 2010 by Doru_Neo Link to comment
tolin Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Pentru ca asocierea dintre vascozitate marita si protectie mai buna este falsa. Altfel, era suficient sa indesi in cutie 5 kg de vaselina si toti producatorii de uleiuri ramaneau cu ochii in Soare. Link to comment
Doru_Neo Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Este la fel de vascos, se specifica doar "agenti de protectie" in plus.Dupa mine o calitate un pic mai buna a uleiului. Link to comment
laurentziu83 Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Pai si atunci de ce prostii de la ELF au mai produs si NFJ-ul daca NFP-ul era mai bun? Doar pretul e cam acelasi. Link to comment
Doru_Neo Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 (edited) Ti se pare la fel 26 lei cu 48 lei ? Edited June 18, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
mitosu Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 exista o diferenta intre nfj si nfp pentru cutiile de viteza ale renault ,de exemplu nfj pentru cutii de viteza jh 1-3-5,iar nfp pentru cutii deviteza tip p pentru masini cu mers in sarcina ,gen 4x4 ,dube si alte camionete. un valvoline sau un mobil renteaza mai bine la o cutie de matiz. Link to comment
argon Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 (edited) daca gasesti, eu am cautat in toata Deva si doar Elf am gasit 75w80, in rest 75w90 si 80w90 au de toate. Edited June 17, 2010 by argon Link to comment
mitosu Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 exista mobil 75w 90 ,se gaseste ,unii au pus si in cutiile de viteza de pe logan.foarte multe magazine se axeaza pe anumite produse si atit,foarte rau. Link to comment
argon Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 (edited) Si eu ce am zis? este si Moobil si Aral si Castrol, la Espero am pus Castrol, era vreo 55 ron litrul, eu vorbeam de 75w80. Edited June 17, 2010 by argon Link to comment
Doru_Neo Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Nu prea are rost o plemica pe uleiul ala de la elf. Dupa mine cred ca primul e un ulei mai slab calitativ iar al doilea un ulei mai bun pentru masini ceva mai pretentioase. Meganul sau laguna nu sunt 4x4 asta ca un reper la afirmatia ca uleiul de mai sus ar fi pentru asemenea masini. Link to comment
Cellist Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 (edited) Salutare oameni buni, sunt nou venit la forum, posesor fericit de Matiz de 2 ani, proaspăt ieşit din garanţie. Discuţia despre uleiul de cutie mi s-a părut cea mai controversată, aşa că aş vrea să propun o soluţie. In Oradea nici urmă de 75W-85 de la marii producători, magazinul de piese Daewoo are doar 75W-90, service-ul recomandă Tranself 75W-80; nici unul fiind cel recomandat de fabrică şi dacă tot aparţinem de GM, m-am gîndit să văd ce se foloseşte la Opel? La un magazin de piese mi-au arătat un flacon cu sigla GM - Transmission Oil Manual transmission, Cod 93165290-1940182 (încerc să trimit pozele). Vîscositatea nu se arată, dar după îndelugi cercetări pe internet am aflat că este exact ce căutăm noi, posesorii de Matiz: 75W-85 GL-4, culoare roşie, să nu se sperie nimeni, e s t e ulei de cutie manuală. Pe un site francez chiar avertizează să nu se confunde cu un ATF. Am mai aflat că toate maşinile noi din grupul GM: Chevrolet, Saab, Vauxhall şi Opel ies din fabrică cu acest ulei, el devenind standard fiindcă se potriveşte perfect cu uleiul de motor 5W-30, tot standard în ultima vreme. De fapt este un Castrol BOT 402, dar care nu se vinde ca atare in magazine, fiincă se livrează OEM la fabrici, însă informaţia există pe net, cu toate caracteristicile (încerc să ataşez şi asta). Săptămîna trecută mi-am schimbat uleiul de cutie, deşi foarte devreme: am doar 4000 şi ceva km rulaţi, dar după toate discuţiile acestea, am fost curios ce s-a pus in fabrica din Craiova? Original Daewoo sau altceva? A ieşit un ulei gălbui, opac (!) cu un miros puternic de mineral. Noul ulei, cel roşu are alt miros, mult mai slab, iar MSDS-ul de la GM-IFZ spune că nu este mineral, dar are bază minerală, ceea ce sugerează că ar fi semi-sintetic. Au intrat 2.2 litri, a mai şi curs puţin, deci fix ce dă fabrica. Apropo, preţul unui flacon de 1 L a fost 40 RON, eu zic că merită, ca să avem exact ce se cere de producător. Maşina merge perfect, schimbul de viteze tot atît de uşor, ca înainte. Sunt foarte curion de comentarii, şi verificaţi magazinele Opel! Succes! Cellist. Edited June 18, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! 1 Link to comment
argon Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 (edited) La cutiile f16 de Cielo Espero etc, care sunt GM inteleg sa pui d'ala, dar cutia de MAtiz ce legatura are cu GM? motorul idem.. Edited June 18, 2010 by argon Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now