Bogdan_80 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Am luat astazi printre cele necesare reviziei de 2 ani si ulei de cutie Valvoline dar nu cel Synpower ci Durablend GL-4 75W80 (nu aveau Valvoline in magazin si l-au adus in cateva ore pe comanda, ei imi recomandau Total ca asta ar fi pentru Daewoo dar eu batman). O parere despre el, a mai folosit cineva? De compatibil am vazut ca este in schema. Multumesc anticipat. Daca nu l-a incercat nimeni, vin cu primele impresii: schimbare usoara a treptelor cu motorul rece, a doua nu mai agata (nu e de la reglat cablu ca si la vechea revizie l-au reglat si tot agata in special cand era rece) aici subscriu la ce spunea tolin ca "uleiul daewoo nu e pt matiz", marchearrierul (sunt paralel cu franceza asa ca scuze daca nu am scris corect) intra din prima. Cam astea ar fi primele impresii. Link to comment
dmitheone Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Chiar nu mai gasesc pe nicaieri 75w85!Din intamplare daca vedeti la un magazin anuntati-ma si pe mine! Link to comment
strumfuadi Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 atunci cred ca eu o sa ung lantul de la motocicleta cu ramasita de 75-85... Link to comment
dmitheone Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 inca nu ca poate mai gasesc speranta moare ultima! Link to comment
vio.p Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 (edited) Salut. Stiu ca topicul este despre "Ulei cutie viteze Matiz", eu am o problema tot cu, cutia. ... Edited May 7, 2009 by tolin offtopic Link to comment
Mengelaus Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 (edited) Salutare.Am fost ieri la un magazin de piese Daewoo sa-mi cumpar ulei pentru cutie si cei de acolo mi-au recomandat ARAL ATF 22.Pe cutie nu scria specificatiile.Pe internet am vazut ca e sae 75w.Stiti ceva de uleiul asta?Este bun?Multumesc. LE: Astea sunt specificatiile gasite: ATF 22 75WAral Specificatii / Aprobari : ? Mercedes-Benz 236.6; FORD MERCON; FORD ESP-M2C166-H; BMW, RENK, ALLISON C-4, ZF TE-ML 03, 04D, 09A, 11A, 14A, 17C; General Motors ATF Tip II D; Detroit Diesel Allison C-4; Caterpillar TO 2; MAN339 TIP II D; IVECO 18-1807 AG 2 ? Ulei de transmisie pentru cutii de viteze automate conform specificatiilor GM ATF Tip II D. Este recomandat pentru utilizarea in cutii de viteze automate, manuale, ambreiaje hidraulice, si sisteme de directie. Edited May 12, 2009 by Mengelaus Link to comment
closchkutza Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Eu zic sa lasi toate recomandarile "specialistilor" din magazine care nu au alt interes decat sa-si vanda marfa si sa pui ori Valvoline 75W85 ori Total Transmission BV 75W80, pe care il gasesti mai usor. Din cate stiu eu SAE 75 este diferit fata de 75WXX. A mai bagat cineva un ulei Daewoo SAE 80 in cutie si la scos de urgenta ca era marmelada(e tot pe aici pe forum faza)! Link to comment
Mengelaus Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Pai de aia nici nu l-am luat, nu eram sigur ca e ceva de capul lui.Ei mi l-au "recomandat" pentru ca doar pe ala il aveau si au zis ca au tot vandut.Multumesc closchkutza. Link to comment
tomis Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 ATF = Automatic Transmission Fluid. Normally used in Automatic gearboxes and in Power Steering systems. Can be put ATF in gearbox to reduce drive train losses. To reduce these losses a thinner gearbox and/or differential oil can be used. Gear changes will also become slicker and quicker. What properties does ATF have? : it is approx 50% thinner than a stock 75/90 GL5 gearbox oil. Does ATF offer enough protection? The absence of extreme pressure additives can cause wear and/or pitting within the gearbox. Least protection, least losses. If the gear do not require a high level of protection then ATF may be a wise choice, if they do, then a breakdown and expensive repair will be required sooner than using GL4/5. Link to comment
cristics Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Center.mth si-a incheiat activitatea.Amiauto nu trimite prin curier sau posta.Cei de pe dreamtuning.ro nu raspund nici pe e-mail nici la telefon.Valvoline Durablend 75W80 exista in depozit la Valtec la Timisoara, dar nu dau decat cantitati mari si numai pe firma...Am gasit doar Esso 75W80 GL-4 mineral.Pana acum mi s-a bagat la service doar Mobilube 75W90 sintetic si am probleme cu bagatul in viteza a II-a.Cine stie de unde se poate lua ulei sintetic 75W80 sau 75W85 GL-4? Link to comment
Doru_Neo Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 (edited) Nu stiu de unde esti ... eu am gasit Total 75w80 la un magazin daewoo din giurgiu chiar langa primarie. ps. acum am vazut din: caransebes Cauta total il gasesti mai usor Edited July 2, 2009 by Doru_Neo Link to comment
tolin Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Intr-o vreme, se vindea prin Metro. Link to comment
laurentziu83 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 (edited) Astazi am mai prins putin Matizul si am zis sa vad cum se comporta cu ambreiajul nou si cu noul ulei de cutie ELF Tranself NFJ 75w80 (ulei recomandat de Renault pentru cutiile de viteze tip J, ex JB1, JH3, ND0, etc, pe majoritatea modelelor de clasa mica si medie, recte Clio, Twingo, Megane, etc, echipate cu cutie manuala, Laguna, VelSatis, Master etc, folosind ulei NFP, pentru cutiile PK6, etc). Dupa ce, in ziua schimbarii ambreiajului si apoi dupa ce s-a montat cutia pe masina, am constatat ca nu mai intra intr-a 5-a si nici in marsarier, fiind nevoie de completarea cu ulei (cutia uscata nu functioneaza corect), acum, dupa o saptamana, cutia merge brici. De unde cu nenorocitul de ulei A+K de il avea de mai bine de aproape 5 ani, imi cam caraia la retrogradari, mai ales de la a 4-a la a 3-a cand eram peste 50-55 km/h, acum am retrogradat binemersi de la a 3-a la a doua la aproape 70 la ora, adica turand motorul aproape de limitare, fara ca si cutia sa protesteze ceva, practic a intrat ca uns. Schimbatorul e mult mai precis acum, intra perfect in viteze. Am putut acum sa merg foarte sportiv cu ea fara sa aud obisnuitele caraieli pe care le auzeam inainte. In plus, la schimbarea ambreiajului, s-a procedat si la o reglare a cablului acestuia, in asa fel incat pedala de ambreiaj e exact la acelasi nivel cu pedala de frana, si am mai strans si de cablul reglabil de la timoneria schimbatorului, cel din stanga. Asadar, pentru cei care cauta un ulei bun de cutie, pot incerca si acest tip. Pretul e de cca 28 lei/litru, asta la Renault la reprezentanta. Poate o fi mai ieftin in alte parti, nu stiu. Vedeti ca nu cumva sa va bage pe gat Tranself TRJ, TRJ-ul e o generatie mai veche, s-a fabricat doar pana in martie 2008. Edited July 4, 2009 by laurentziu83 Link to comment
closchkutza Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 (edited) @cristics: Nu gasesti in zona mioritica in care te afli Total BV Transmission 75w80? Edited July 6, 2009 by closchkutza Link to comment
AmunDei Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 (edited) Si eu tot Elf am in cutie, fata de cel original care l-am schimbat dupa 6 luni. Diferenta e ca la mine nu a fost nici o imbunatatire, cutia merge la fel ca si cu uleiul vechi Edited July 6, 2009 by AmunDei Link to comment
cristics Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 "Nu gasesti in zona mioritica in care te afli Total BV Transmission 75w80?" Nu am gasit niciunde, dar am comandat pe oilmag Elf NFJ 75w80.Seamana ca specificatii (cu diferente mici) cu Total BV. Link to comment
cristics Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 Am schimbat uleiul Mobilube 75w90 cu Elf 75w80 si singura diferenta care se simte este intrarea foarte usoara in viteze chiar si cu motorul rece.Schimbarea 3-2 si intrarea in marchearriere nu s-a imbunatatit (2-3 merge fara probleme).Poate trebuie umblat putin si la reglaje, nu doar schimband uleiul s-ar rezolva problema cu retrogradarea 3-2. Link to comment
laurentziu83 Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 Ia strange cablul de ambreiaj pana aduci la acelasi nivel pedala de ambreiaj cu cea de frana, apoi da jos consola de la schimbator si mai strange cablul din stanga cateva ture bune. Mie imi intra 3-2 si la 70 la ora. Putin cam greu, normal, dar intra. Si imi mai intra si a 1-a la 10-20 la ora, ceea ce n-am vazut niciodata la masina mea in 7 ani. Link to comment
pisboy_sparxx Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 (edited) Ia strange cablul de ambreiaj pana aduci la acelasi nivel pedala de ambreiaj cu cea de frana, apoi da jos consola de la schimbator si mai strange cablul din stanga cateva ture bune. Mie imi intra 3-2 si la 70 la ora. Putin cam greu, normal, dar intra. Si imi mai intra si a 1-a la 10-20 la ora, ceea ce n-am vazut niciodata la masina mea in 7 ani. deci zici ca poate sa fie de la cablu de nu imi intra treapta 1 daca nu e roata oprita ? Ma dispera faza asta si la 3-2 tre sa trag mai cu forta. Dar eu am 80W-90 castrol pus. Edited July 13, 2009 by pisboy_sparxx Link to comment
surdeanuliviu Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 In treapta 1 nu o sa-ti intre niciodata daca roata nu este oprita deoarece treapta 1 nu este sincronizata. Link to comment
tolin Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Nu ne darama credinta ca se poate. Link to comment
laurentziu83 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Cand vin cu Matizul la Braila sa-ti arat ca se poate? Link to comment
adostar Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 (edited) Se poate, am testat si eu matizul lui Laurentiu, intra in tr.1 fara ca masina sa fie oprita, retrogradare excelenta. Edited July 15, 2009 by adostar Link to comment
iuliu m. Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Salut, La mine intra chiar bine, "la pas", cu 15-20 km/h, ce-i drept ceva mai bine si mai usor de cand am folosit indicatiile forumului si-am pus uleiul asta: http://center.mth.ro/products/824-ulei_pen...l4_75w85_1l.mbs Mult succes! Link to comment
Tetea Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 (edited) CV de Tico-Matiz este "supersincronizata", adica are sincronizata si treapta 1. Cu 30-40 de ani in urma asa ceva era rar, doar Porsche si.. Trabant produceau asa ceva. Azi e ceva aproape obisnuit, putine masini se mai produc fara sincron la treapta 1. Asa ca intratul in viteza 1 din mers, la viteza mica, e normal. Edited July 16, 2009 by Tetea Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now